Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Laat de honden maar los hoor" roepen naar onbekende baasjes

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: "Laat de honden maar los hoor" roepen naar onbekende baa

Ongelezen bericht door ranetje »

laeken schreef:En als ik met de golden van mijn familie loop vind ik het prima. Loop ik met Bas en de Chihuahua van de buren dan gaarne even je 15 keer grotere onbekende hond aanlijnen als ik dat vraag in een aanlijngebied. Niks mis mee en niks overbeschermends aan. Gewoon normaal vind ik dat. En toch weigeren mensen dat dan. Dat vind ik onbeschoft.
Dat ben ik helemaal met je eens :ok:

Volgens mij ging de discussie alleen niet over aanlijngebied.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Persoonlijk vind ik het gewoon geen moeite om mijn hond aan te lijnen als iemand dat vraagt. Waar dan ook. Maar mijn irritatie is inderdaad in een aanlijngebied.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

laeken schreef:Persoonlijk vind ik het gewoon geen moeite om mijn hond aan te lijnen als iemand dat vraagt. Waar dan ook. Maar mijn irritatie is inderdaad in een aanlijngebied.
Ik vroeg het ook in aanlijngebied en kreeg te horen dat hij liever niet zijn hond aan de lijn deed.Prima maar dan moet je hem wel bij je kunnen houden :F:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Sorry voor enkele minder aardige reacties in deze topic. Ik erger mij vreselijk als mensen denken dat een klein hondje hetzelfde is als een grote hond. En dat als je een klein hondje met botjes zo dun als potlood optilt of weg wil houden bij onbekende grote honden je overbeschermend bent. Dat ben je niet. Dat is slim. Als bas 1 keer goed geramd wordt met een poot van een jonge rr op haar rug kan het afgelopen zijn met wandelen omdat ze dan letterlijk haar rug kan breken. Zodra je zelf ervaart hoe het is om dol te zijn op deze keer een hele kleine hond dan snap je mij. Dan zeg je niet, waarom ben jij bang voor een ontmoeting van Bas met een wildvreemde cane corso. Dan begrijp je die angst prima. Ik begrijp nu prima dat mensen kleine hondjes optillen als er grote honden aan komen rennen. Toekijken op hoop van zegen voelt nog erger dan optillen. Bijna iedereen heeft wel eens meegemaakt dat zijn of haar hond zomaar aangevallen wordt. Stel je nu eens voor wat er gebeuren zal als een hondje formaat yorkshire terriër zomaar aangevallen wordt. Die gaat er aan. En daar heb ik dus geen trek in. Bas speelt met veel hondjes en ook honden. Maar niet met vreemde passerende honden. Lijkt mij prima. Ze wil dat ook niet. Nog een goede reden.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Zo doe ik het met Vlo ook :ok:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

laeken schreef:Sorry voor enkele minder aardige reacties in deze topic. Ik erger mij vreselijk als mensen denken dat een klein hondje hetzelfde is als een grote hond. En dat als je een klein hondje met botjes zo dun als potlood optilt of weg wil houden bij onbekende grote honden je overbeschermend bent. Dat ben je niet. Dat is slim. Als bas 1 keer goed geramd wordt met een poot van een jonge rr op haar rug kan het afgelopen zijn met wandelen omdat ze dan letterlijk haar rug kan breken. Zodra je zelf ervaart hoe het is om dol te zijn op deze keer een hele kleine hond dan snap je mij. Dan zeg je niet, waarom ben jij bang voor een ontmoeting van Bas met een wildvreemde cane corso. Dan begrijp je die angst prima. Ik begrijp nu prima dat mensen kleine hondjes optillen als er grote honden aan komen rennen. Toekijken op hoop van zegen voelt nog erger dan optillen. Bijna iedereen heeft wel eens meegemaakt dat zijn of haar hond zomaar aangevallen wordt. Stel je nu eens voor wat er gebeuren zal als een hondje formaat yorkshire terriër zomaar aangevallen wordt. Die gaat er aan. En daar heb ik dus geen trek in. Bas speelt met veel hondjes en ook honden. Maar niet met vreemde passerende honden. Lijkt mij prima. Ze wil dat ook niet. Nog een goede reden.
Je hebt helemaal gelijk. En van minder aardige reacties is zeker geen sprake van, integendeel zelfs.
Aangezien mijn honden meestal niet luisteren als ik ze roep lopen ze vrijwel altijd aangelijnd. Ik wil niet dat mijn honden overlast veroorzaken. Maar ik verwacht ook geen overlast van andere, al dan niet aangelijnde honden.
Vorige week vond een aangelijnde Pitbull het nodig om in volle galop, het vrouwtje achter zich aansleurend richting mijn Dwergteckel te duiken. Net voordat mijn maat 47 doel trof had Lut het bulletje al een aantal keren flink geschud. Het vrouwtje riep nog dat we stil hadden moeten blijven staan, want dan wil bulletje alleen maar spelen. Daar hebben we het maar bij gelaten. Dat soort onzinnige discussies stop ik geen energie in.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

malinois schreef: Jij weet niet of die honden hun bewegingsvrijheid krijgen. Je denkt maar wat voor een ander. Ik wil t ook niet, gewoon niet. Ze hebben elkaar en lopen waarschijnlijk meer in een dag dan jij in 2 dagen. Mogen mensrn even zelf bepalen wat ze voor contact willen voor hun eigen honden? Ze lopen er niet voor jouw vermaak....!
Nee, ze zouden er voor het vermaak van hun EIGEN hond moeten lopen. Maar dat kan er niet van af. En dat is heel jammer voor die hond. Maar goed, mensen moeten het volgens jou voor zichzelf doen en niet voor hun hond. Tsja, ik vind dan dat ze beter niet aan een hond hadden kunnen beginnen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

iones schreef:
malinois schreef: Jij weet niet of die honden hun bewegingsvrijheid krijgen. Je denkt maar wat voor een ander. Ik wil t ook niet, gewoon niet. Ze hebben elkaar en lopen waarschijnlijk meer in een dag dan jij in 2 dagen. Mogen mensrn even zelf bepalen wat ze voor contact willen voor hun eigen honden? Ze lopen er niet voor jouw vermaak....!
Nee, ze zouden er voor het vermaak van hun EIGEN hond moeten lopen. Maar dat kan er niet van af. En dat is heel jammer voor die hond. Maar goed, mensen moeten het volgens jou voor zichzelf doen en niet voor hun hond. Tsja, ik vind dan dat ze beter niet aan een hond hadden kunnen beginnen.
Jij weet totaal niet wat ze de andere 23 uur en 55 minuten van de dag doen dus wie ben jij om daarover te kunnen oordelen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

laeken schreef: Ik vind dat als je ergens loopt waar honde aangelijnd moeten zijn je prima ma vragen aan mensen om dat even te doen. Hier in de polder mogen honden niet los.
Als je wil weten waarom ik een weerloos hondje bescherm dan kun je de topic van bv Sally lezen. Of een van de vele andere topics waarin mensen met kleine hondjes vertellen wat er soms gebeurd met vreemde honden. Bas is volkomen weerloos. Doet niks en kan niks doen. Er bestaan voor haar geen gelijkwaardige obntmoetingen met cane corsos en duitse herders. Ze zit dan met de staart laag en wil weg.
Hoe vaak hebben Nanni en Tuana niet ruzie gemaakt of zijn ze opgejaagd of hebben ze gegrauwd? Al die keren kan een piepklein hondje in een dergelijk conflict gewond raken of erger. Als je een piepklein hondje heel wil houden moet je er voorzichtig mee zijn. Wildvreemde ontmoetingen met grote andere honden is niet voorzichtig zijn. Ze mag met bekende hondeb en aangezien ik niet in losloopgebieden kom om deze reden heb ik alle recht om mensen te vragen hun honden aan te lijnen. Dat is daar in de polder en hier in het dorp ook gewoon verplicht. Bas loopt altijd los maar gaat nooit op een hond af en zodra wij iemand zien of een andere hond dan lijnen we haar aan.
Oh het is een losloopgebied. Nee dan sta je al helemaal in je recht! Ik begreep dat het in een losloopgebied was, dan kan je het niet van verlangen vind ik. En ook nog steeds dat je beter geen risico kan nemen en oversteken.
Wat doen Nanni en Tuana er eigenlijk toe? Nanni was moeilijk met andere honden, met name gelijkwaardige teven. Tuana loopt bij mij prima los met andere honden. Daarbij heb ik nu alleen Noah, de andere honden zijn overleden (Nanni) en Tuana is niet meer in mijn bezit, al 6,5 jaar niet :mrgreen:
Noah daarintegen is zeer vaak opgejaagd en omver gekegeld. Ze straalde net als Bas uit: Doe mij niets. Wat juist de reden is om erop te duiken. Ik heb het opgelost door haar aan de riem te houden bij zulke honden. Dan kon ze niet wegrennen waardoor de lol er vanaf was en Noah voelde zich gesteund. Als ik nu zo een hond tegen kom, pak ik Noah haar bal af en laat haar volgen. Ze kan dan geen signalen uitsturen naar de andere honden zodat ze niet gepakt wordt. Mocht het wel zo zijn, dan heeft ze nu wel geleerd om stil te gaan staan.
Mocht ik bepaalde honden niet vertrouwen, dan loop ik voortaan om. Ik ga niet de verantwoording bij een ander leggen, die neem ik zelf.
Perry en Noah

Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

meestal lijnen mensen hun honden aan omdat luna er gevaarlijk uitziet :pffff: ik roep wel dat mijn honden niets doen, niet dat ze ze maar los moeten gooien, want dat bepalen die mensen zelf wel, en het kan zijn dat hun hond niet lief is, of met iedereen meeloopt.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

laeken schreef:Sorry voor enkele minder aardige reacties in deze topic. Ik erger mij vreselijk als mensen denken dat een klein hondje hetzelfde is als een grote hond. En dat als je een klein hondje met botjes zo dun als potlood optilt of weg wil houden bij onbekende grote honden je overbeschermend bent. Dat ben je niet. Dat is slim. Als bas 1 keer goed geramd wordt met een poot van een jonge rr op haar rug kan het afgelopen zijn met wandelen omdat ze dan letterlijk haar rug kan breken. Zodra je zelf ervaart hoe het is om dol te zijn op deze keer een hele kleine hond dan snap je mij. Dan zeg je niet, waarom ben jij bang voor een ontmoeting van Bas met een wildvreemde cane corso. Dan begrijp je die angst prima. Ik begrijp nu prima dat mensen kleine hondjes optillen als er grote honden aan komen rennen. Toekijken op hoop van zegen voelt nog erger dan optillen. Bijna iedereen heeft wel eens meegemaakt dat zijn of haar hond zomaar aangevallen wordt. Stel je nu eens voor wat er gebeuren zal als een hondje formaat yorkshire terriër zomaar aangevallen wordt. Die gaat er aan. En daar heb ik dus geen trek in. Bas speelt met veel hondjes en ook honden. Maar niet met vreemde passerende honden. Lijkt mij prima. Ze wil dat ook niet. Nog een goede reden.
Ik kan me levendig voorstellen hoe het voelt te lopen met zo'n kwetsbaar hondje. Ik heb een paar weken op de wawa's van Mit en Lars gepast. En ik liep met het zweet op de rug met die kleine cavia's door het losloopgebied waar ik normaal gesproken fluitend met mijn eigen honden door heen loop. Iedere keer als ik iemand met honden zag, griste ik ze op en stopte ze onder mijn oksels, want vergeleken bij het grut lijken alle honden wel heul erg groot. En dan liep ik ook nog met mijn eigen (grote) honden erbij, maar ik vertrouwde het voor geen meter.
Ik kén alle honden in het uitlaatgebied hier, maar een nonchalante poot op een kwetsbaar chi-ruggetje kan al genoeg zijn om ze stuk te maken. De laatste week had ik er genoeg van om paranoïde door het losloopgebied te sluipen en besloot dat mijn achtertuin groot genoeg is om ze uit te laten rauzen.

In ieder geval heb ik toen besloten dat, hoe leuk dat kleine grut ook is, ik never nooit een hond wil hebben die kleiner dan kniehoogte is. De wereld is bevolkt met grote (lompe) honden en domme baasjes en ik vind het niks om iedere keer een appelflauwte te krijgen als ik mijn honden uitlaat.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Je hebt gelijk, Dino moest geopereerd worden aan z'n knie toen hij nog heel jong was na een aanvaring met een duitse dog. Dino is 10 kilo. Was helemaal niet slecht bedoeld van die hond, maar kwam gewoon heel ongelukkig uit en het verschil was te groot al zocht Dino het zelf op.

Ik neem de drie kleintjes ook in bescherming zonodig. Alleen met een grote hond bij je eigen roedel is het anders en hoef ik niet zo vaak in te grijpen.
laeken
Zeer actief

duitse herder schreef:
laeken schreef: Ik vind dat als je ergens loopt waar honde aangelijnd moeten zijn je prima ma vragen aan mensen om dat even te doen. Hier in de polder mogen honden niet los.
Als je wil weten waarom ik een weerloos hondje bescherm dan kun je de topic van bv Sally lezen. Of een van de vele andere topics waarin mensen met kleine hondjes vertellen wat er soms gebeurd met vreemde honden. Bas is volkomen weerloos. Doet niks en kan niks doen. Er bestaan voor haar geen gelijkwaardige obntmoetingen met cane corsos en duitse herders. Ze zit dan met de staart laag en wil weg.
Hoe vaak hebben Nanni en Tuana niet ruzie gemaakt of zijn ze opgejaagd of hebben ze gegrauwd? Al die keren kan een piepklein hondje in een dergelijk conflict gewond raken of erger. Als je een piepklein hondje heel wil houden moet je er voorzichtig mee zijn. Wildvreemde ontmoetingen met grote andere honden is niet voorzichtig zijn. Ze mag met bekende hondeb en aangezien ik niet in losloopgebieden kom om deze reden heb ik alle recht om mensen te vragen hun honden aan te lijnen. Dat is daar in de polder en hier in het dorp ook gewoon verplicht. Bas loopt altijd los maar gaat nooit op een hond af en zodra wij iemand zien of een andere hond dan lijnen we haar aan.
Oh het is een losloopgebied. Nee dan sta je al helemaal in je recht! Ik begreep dat het in een losloopgebied was, dan kan je het niet van verlangen vind ik. En ook nog steeds dat je beter geen risico kan nemen en oversteken.
Wat doen Nanni en Tuana er eigenlijk toe? Nanni was moeilijk met andere honden, met name gelijkwaardige teven. Tuana loopt bij mij prima los met andere honden. Daarbij heb ik nu alleen Noah, de andere honden zijn overleden (Nanni) en Tuana is niet meer in mijn bezit, al 6,5 jaar niet :mrgreen:
Noah daarintegen is zeer vaak opgejaagd en omver gekegeld. Ze straalde net als Bas uit: Doe mij niets. Wat juist de reden is om erop te duiken. Ik heb het opgelost door haar aan de riem te houden bij zulke honden. Dan kon ze niet wegrennen waardoor de lol er vanaf was en Noah voelde zich gesteund. Als ik nu zo een hond tegen kom, pak ik Noah haar bal af en laat haar volgen. Ze kan dan geen signalen uitsturen naar de andere honden zodat ze niet gepakt wordt. Mocht het wel zo zijn, dan heeft ze nu wel geleerd om stil te gaan staan.
Mocht ik bepaalde honden niet vertrouwen, dan loop ik voortaan om. Ik ga niet de verantwoording bij een ander leggen, die neem ik zelf.
Ik wilde je door Nanni en Tuana erbij te halen laten ervaren dat je inderdaad veel niet in de hand kan houden en dat er heel veel honden wel eens lullig doen. Dus verder niks vervelends. En als je dan van Nanni en Tuana een piepklein hondje maakt en dan die ervaringen die je met ze had in je hoofd haalt dan snap je beter waarom ik boos wordt als jij zegt dat ik overbeschermend ben? Tenminste, je vraagt me iets in die trand? Waar ik me zorgen om maak en waarom ik ineens zo beschermend ben. Denk dat je minimaal 1 geval met je honden hebt meegemaakt waarbij je blij was dat jouw hond of de andere hond niet piepklein was. :wink:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik snap het prima als baasjes van kleine honden ze oppakken. Hell, ik zou het zélf doen als ik zo'n klein keuteltje had.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Layla loopt nog steeds nauwelijks los en ik merk eigenlijk dat ze het ook niet prettig vind op een of andere manier. Als ze losloopt zal ze juist alles uit de kast trekken om bij mij een reactie te krijgen. Daar hoort ook het op andere honden afrennen bij, als ik me om zou draaien en weglopen, is de lol er direct af. Het is alleen niet zo prettig als er een mechel op je hond af komt stormen en al helemaal niet als de baas dan ook nog omdraait, dus dan maar niet los. Me verstoppen of allerlei paadjes inslaan, als ze de hort op is, heeft geen zin, ze is tegelijkertijd wel dusdanig met mij bezig, dat ze altijd weet waar ik ben. Aan de lijn loopt ze gewoon heerlijk ontspannen, welke overigens ook heilig is, een ander mag de lijn niet overnemen.
Layla komt verder niks te kort hoor, en aan de lijn kan ze best contact maken met andere honden.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

laeken schreef: Ik wilde je door Nanni en Tuana erbij te halen laten ervaren dat je inderdaad veel niet in de hand kan houden en dat er heel veel honden wel eens lullig doen. Dus verder niks vervelends. En als je dan van Nanni en Tuana een piepklein hondje maakt en dan die ervaringen die je met ze had in je hoofd haalt dan snap je beter waarom ik boos wordt als jij zegt dat ik overbeschermend ben? Tenminste, je vraagt me iets in die trand? Waar ik me zorgen om maak en waarom ik ineens zo beschermend ben. Denk dat je minimaal 1 geval met je honden hebt meegemaakt waarbij je blij was dat jouw hond of de andere hond niet piepklein was. :wink:
Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt, vooral gezien het feit dat ik aangeef met hun geen angst/aanvallen heb meegemaakt en wel met Noah. Ik ken die kant dus wel degelijk. Sterker nog, Noah is daardoor voorzichtig met sommige rassen.

Hoe jij op het forum over Bas praat, komt het inderdaad voor mij over dat je overbeschermend bent. Ik krijg de indruk dat je zelf al spanning op bouwt als je een andere hond tegen komt, omdat Bas het niet leuk zal vinden. Het enige wat ik lees is dat Bas andere, met name grote honden, eng vind en zich klein maakt. Als het te lang duurt geeft ze een snauw en loopt ze weg. Niks mis met haar gedrag toch?
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Lemuria schreef:Ik snap het prima als baasjes van kleine honden ze oppakken. Hell, ik zou het zélf doen als ik zo'n klein keuteltje had.
De mazzel van een kleine hond is juist weer dat je ze op kan tillen in geval van nood. Met een DH van 30 kilo gaat dat wat lastig. En niets is zo leuk een DH angstig weg te zien rennen, geloof mij maar :O: Aldus de andere hondenbazen :ugh:
Perry en Noah

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Dus Nanni heeft nooit een andere hond een knauw gegeven? Maakt ook niet uit. Dan Noah.
Ik loop heel ontspannen en ben helemaal niet overbezorgd. Ja, Bas maakt zich klein, gaat zitten, gromt wat en zal snappen of snauwen als het te hardhandig gaat. Natuurlijk is dat doodnormaal tevengedrag. En natuurlijk is dat heel sociaal. Maar hoe denk je dat de gemiddelde set grote honden hierop reageert? Die negeren haar signalen volkomen want een klein ukje hoef je niet serieus te nemen. Pups denderen gewoon door en rennen domweg over haar heen. Ze grauwt en snauwt en probeert dan te vluchten. Het is dus totaal niet dat ik overbezorgd ben als wel dat ik daar helemaal klaar mee ben. Ik snap helemaal niet dat je blijft zeggen dat ik gespannen zou lopen en overbeschermend ben. Ik loop elke dag met veel plezier een dik uur in de polder en het gros van de mensen lijnt hun hond aan. Dan is er anders nog de optie optillen en als laatste krijgt de andere hond een schop voor zijn bek. Ik ben echt niet beroerd daarin en er is nog nooit meer gebeurd dan dat Bas weer eens tegen de grond geschoffeld wordt. Dus je overdrijft. Ik heb Bas welgeteld 1 keer opgetild bij een andere hond. Een kruising pitbull ridgeback met een bejaard echtpaar dat doodsbang naar mij keek. Ik vroeg, zal ik de hond optillen. Ja alstublieft, deze hond is van onze zoon, logeetje. Ze wisten dat ze hem nooit konden houden en ik vertrowude die hond voor geen meter.

Ik loop dus dagelijks volledig ontspannen, til Bas nooit op en ze snuffelt met allerlei leuke honden die ik ken. Dus wat is er nu precies mis? Dat ik er geen vreemde cane corso bij wil hebben of dat ik boos wordt als mensen hun duitse herder niet willen aanlijnen op een smal weggetje? Dat is toch doodnormaal? Of ben ik nu gek?
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Ik snap nog steeds je punt niet dat je een dooie Nanni erbij gaat halen :LOL: Maar goed, het zal wel.
Perry en Noah

Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

duitse herder schreef:
Lemuria schreef:Ik snap het prima als baasjes van kleine honden ze oppakken. Hell, ik zou het zélf doen als ik zo'n klein keuteltje had.
De mazzel van een kleine hond is juist weer dat je ze op kan tillen in geval van nood. Met een DH van 30 kilo gaat dat wat lastig. En niets is zo leuk een DH angstig weg te zien rennen, geloof mij maar :O: Aldus de andere hondenbazen :ugh:
Ik heb 1x een 17kilo wegende Izzy opgetild toen ze onder de poten werd gelopen, dus ik kan me wel indenken hoe het is als je een hond van bekant 2x zo zwaar moet optillen :schrik: En wat voor ongelovende blikken je dan krijgt :roll:
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ik kan Dinos alleen optillen als hij meewerkt, en doe dat zelden het is wel leuk maar slecht voor mijn rug
Hij moet dan eerst hoog springen 2 poten op mijn schouders en dan kan ik met mijn handen rond zijn kont hem verder omhoog brengen zijn kop steekt dan ruim twee hoofden boven mij uit haha.
laeken
Zeer actief

duitse herder schreef:Ik snap nog steeds je punt niet dat je een dooie Nanni erbij gaat halen :LOL: Maar goed, het zal wel.
Om wat begrip bij je te krijgen omdat je consequent blijft invullen dat ik overbeschermend ben en niet ontspannen loop. Dat is echt onzin. En mijn punt maken, dat lukt niet. Dus dan hou ik er over op. :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

malinois schreef:
iones schreef:
Jij weet totaal niet wat ze de andere 23 uur en 55 minuten van de dag doen dus wie ben jij om daarover te kunnen oordelen?
Dat zie ik aan het feit dat de meeste honden die je tegen komt te VET zijn! Dan kan ik wel raden dat ze een niet al te actief leven leiden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
malinois schreef:
iones schreef:
Dat zie ik aan het feit dat de meeste honden die je tegen komt te VET zijn! Dan kan ik wel raden dat ze een niet al te actief leven leiden.
Tja ach dusty van.mij werd dik van.lucht ondanks dr vele beweging en 10(!!) Brokjes per dag na dr castratie... zo zie je maar ....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat maakt het uit wat voor kromme of rechte emotie de andere partij heeft met zijn of over zijn hond ,als je gevraagd word kun je toch gewoon aanlijnen of in ieder geval bij je roepen.
Ik bepaal wat goed voor mij en mijn hond is en daar heeft een ander eigenlijk helemaal geen flikker mee te maken , of ik er nu geen zin in heb, tijd, overbeschermd ben, of bang , of dat de mijne bijt of een schijtbak is gaat de andere partij helemaal niet aan. Net zoals het mij niet aangaat waarom de andere partij mij vraagd mijn hond aan te lijnen of bij mij te houden. Of dat nu in losloopgebied of aanlijngebied is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Dinos schreef:Ik kan Dinos alleen optillen als hij meewerkt, en doe dat zelden het is wel leuk maar slecht voor mijn rug
Hij moet dan eerst hoog springen 2 poten op mijn schouders en dan kan ik met mijn handen rond zijn kont hem verder omhoog brengen zijn kop steekt dan ruim twee hoofden boven mij uit haha.
en dat doe je alleen als mensen hun hondjes optillen als dinos eraan komt :engel:
wij lopen zowel met een kleine als met 3 grote, maar die kleine til ik ook weleens op als ik een grote hond niet vertrouw. hij is nu eenmaal kwetsbaar, en zijn grote bek werkt ook niet echt mee.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Wat maakt het uit wat voor kromme of rechte emotie de andere partij heeft met zijn of over zijn hond ,als je gevraagd word kun je toch gewoon aanlijnen of in ieder geval bij je roepen.
Ik bepaal wat goed voor mij en mijn hond is en daar heeft een ander eigenlijk helemaal geen flikker mee te maken , of ik er nu geen zin in heb, tijd, overbeschermd ben, of bang , of dat de mijne bijt of een schijtbak is gaat de andere partij helemaal niet aan. Net zoals het mij niet aangaat waarom de andere partij mij vraagd mijn hond aan te lijnen of bij mij te houden. Of dat nu in losloopgebied of aanlijngebied is.
Juist!
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik snap ook echt niet dat mensen aanlijnen weigeren. Ook in een losloop gebied snap ik dat inderdaad niet. En het lullige vind ik ook nog eens dat als je met een kalf van een hond loopt iedereen wel netjes doet wat je vraagt. Want bij Wuilus ging echt iedereen zijn hond aanlijnen en netjes bij zich houden. Ik ga echt niet tegen iedereen in een losloop gebied roepen dat ze hun hond moeten aanlijnen. Maar als je een keer op een smal paadje loopt en iemand vraagt dat, wat geeft het en waarom zo dwars?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:Ik snap ook echt niet dat mensen aanlijnen weigeren. Ook in een losloop gebied snap ik dat inderdaad niet. En het lullige vind ik ook nog eens dat als je met een kalf van een hond loopt iedereen wel netjes doet wat je vraagt. Want bij Wuilus ging echt iedereen zijn hond aanlijnen en netjes bij zich houden. Ik ga echt niet tegen iedereen in een losloop gebied roepen dat ze hun hond moeten aanlijnen. Maar als je een keer op een smal paadje loopt en iemand vraagt dat, wat geeft het en waarom zo dwars?
Omdat iemand op een bordje gezet heeft "losloopgebied" de meeste mensen dan niet meer zelfstandig na kunnen denken dat het niet meer zegt loslopen mag zolang je een ander geen last of schade geeft.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Lemuria schreef: Ik heb 1x een 17kilo wegende Izzy opgetild toen ze onder de poten werd gelopen, dus ik kan me wel indenken hoe het is als je een hond van bekant 2x zo zwaar moet optillen :schrik: En wat voor ongelovende blikken je dan krijgt :roll:
:LOL: Ik heb toen Manu (31 kg) de deur uitschoot hem van de straat getild en hem over mijn schouder gegooid. Puffend en hijgend liep ik met dat beest (die stomverbaasd was) terug naar huis terwijl ik sorry sorry riep naar een mevrouw met een klein hondje. Zij zelf was mij heel hard aan het uitlachen :hmmm: (ik ben zelf 56 kg :Q: even voor het beeld)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”