Wil de hond schreef:Het lijkt me voor haar zeker geen pretje, met die enthousiasteling in haar nek.
En als ze dan ook nog eens doorkrijgt dat ze zich over zal moeten gaan geven kan daar ook de paniek ontstaan, door de onwil om toe te geven, en de onmogelijkheid om zich er op een andere manier uit te redden. Stel je voor dat ze nu uit haar paniek weer moed put, want ze heeft wel mooi weten te voorkomen dat ze zich over moest geven.
Je kunt ook ingrijpen zonder iemand op zijn lazer te geven, gewoon neutraal blijven en scheiden die hap.
Maar wel pas op het moment dat beiden duidelijk weten hoe ze ervoor stonden. Ik bedoel, er moet wel een winnaar en een verliezer aan te wijzen zijn. Dat geeft duidelijkheid, hoe kloterig het moment zelf ook kan zijn, voor jou, en voor Laika.
Als Nelson echt bezig was geweest met vermoorden had je denk ik toch wel zwaardere verwondingen gezien bij Laika.
Ik denk dat hij gewoon erg opgewonden is door het feit dat hij die Pin daar toch ineens eventjes op haar lazer aan het geven is. En hij weet natuurlijk ook wel dat als hij het niet goed aanpakt hij weer van haar op zijn flikker krijgt.
Maar goed, ik zit hier misschien wel te ver weg om echt te kunnen weten wat er aan de hand was.
Wat ik me afvraag is of dit mede te maken kan hebben met zijn zwerfhondenbestaan. Hij is verder erg conflictvermijdend, maar als ie gaat, dan is ie ook los ook. Hij reageertde vanmiddag dus zo op een grauw en een duw van Laika..Laika vloog hem niet eens echt aan.
Ik kan me zo voorstellen dat je als zwerfhond jezelf zo goed mogelijk probeert te beschermen door asl je besluit tot matten, je ook direct gaat voor een echte vette overwinning..of zit ik nou uit mijn nek te brabbelen? Het is zomaar een gedachte eigenlijk..
Als ik ingrijp kan ik dat niet neutraal doen, omdat ik even tot beider koppen moet doordringen. Dat betekent dus even een brul en een greep in de kraag van het jasje. Een vriendelijk "stoppen graag"komt niet helemaal over.
Daarbij, als ik zie dat er eentje echt verlies, dan zal ik er dus niet zo snel instappen..dan laat ik het zo uitzoeken.
Laika is fysiek sterker, Nelson is veel feller. Ze zijn in die zin dus wel aan elkaar gewaagd.