Dat dus !Cleva schreef:Nou, een hond aankijken en iets harder praten is natuurlijk nog geen opfokken.
Ik kan me heel goed voorstellen dat de trainer even bevestiging wilde hebben van wat hij al eerder had gezien.
Zeker als je als trainer denkt dat er nog weleens wat agressieprobleempjes zouden kunnen komen wil je dat zeker weten, dan kun je helpen daarmee om te gaan.
Het is namelijk wel een tikkel afwijkend als een hond gaat grommen als er iemand kijkt en harder praat. Geeft niet maar dat is het wel.
Ik kom daar liever op een training achter dan op een verjaardag.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond alleen naar de eigen baas luisteren?
Moderator: moderatorteam
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Re: Hond alleen naar de eigen baas luisteren?
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
In de praktijk is het soms wel niet zo handig.
Daarnet laat ik Runar uit de kennel, dus die wil meteen de straat oplopen.
Zie ik echter een persoon met een DH afkomen lopen, dus ik brul 'af' naar de Ruun, gooit die DH zich echter de grond

Zie ik echter een persoon met een DH afkomen lopen, dus ik brul 'af' naar de Ruun, gooit die DH zich echter de grond
- iones
- Zeer actief
Op het moment dat onze `nanny` hier in huis komt om op de honden te passen als we op vakantie gaan, dan vertrouwen de honden onze nanny en luisteren ze naar haar. En dat is mij voldoende.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
maart schreef:In de praktijk is het soms wel niet zo handig.
Zie ik echter een persoon met een DH afkomen lopen, dus ik brul 'af' naar de Ruun, gooit die DH zich echter de grond![]()
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Als ik erbij ben dan luisteren die van mij ook wel naar zit en af als iemand anders dat zegt. Commando's volgens ze meestal wel op. Maar als we niet thuis zijn kan verder niemand bij ze in de buurt komen. Ook niet de mensen die hier elke dag komen.

- Moos
- Zeer actief
Ze luisteren allebei prima naar anderen, maar Vera alleen als ik er niet ben. Ben ik er ook bij dan moet ik haar heel erg aanmoedigen, en dan wil ze nog weleens bijvoorbeeld haar bal voor iemand anders loslaten. Maar dat kost haar errug veel moeite. Als die persoon vervolgens de bal gooit komt ze hem ook altijd weer naar mij terugbrengen
Je krijgt Veer ook niet mee als ik er ben, dan wil ze absoluut niet met iemand anders meelopen. Grappige is soms dat mensen dat totaal niet verwachten omdat ze iedereen als een lang verloren vriend begroet, dus dan denken ze haar ook wel even mee te kunnen lokken. Vergeet het maar. Ook aangelijnd niet, gaan alle poten schrap.
Maar wat ik hier al eerder las; als ik er niet ben kan je ze zo thuis op komen halen en dan gaat ook Vera graag mee en luistert prima.
Je krijgt Veer ook niet mee als ik er ben, dan wil ze absoluut niet met iemand anders meelopen. Grappige is soms dat mensen dat totaal niet verwachten omdat ze iedereen als een lang verloren vriend begroet, dus dan denken ze haar ook wel even mee te kunnen lokken. Vergeet het maar. Ook aangelijnd niet, gaan alle poten schrap.
Maar wat ik hier al eerder las; als ik er niet ben kan je ze zo thuis op komen halen en dan gaat ook Vera graag mee en luistert prima.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Toots luisterd als hij al luisterd alleen naar mijn vriend en mij. En meer naar mij hij hangt aan mij maar als nodig is dus ook naar zijn baasje. Maar af en toe zit er poep in zijn oren.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Kier luistert ook niet naar een ander, zitten doet ze al vanuit zichzelf als iemand even in zijn zakken aan het rommelen is, je weet tenslotte nooitManu schreef:Ik baal er juist van dat Manu minder goed luistert naar anderen. Helemaal als ik erbij ben. De enige aan wie hij gehoorzaamt is mijn hondhatende vader![]()
Als een ander wat zegt kijkt hij mij eerst aan: moet ik dit?
Schreeuwen hoeven wij niet.
Hij gaat gelukkig ook steeds beter naar mijn zusje luisteren, die past op.
Ik maak graag gebruik van het aankijken, net zo als bij Skadi vraagt Akira vaak om een bevestiging en een nee schud of ja knik is dan voldoende om het wel of niet te doen. Ik kan door haar manier van kijken ook heel goed zien als ze liever uit een situatie wil weggehaald worden, bijvoorbeeld als er teveel kinderen om haar heen staan. In zulke situatie heb ik liever niet dat ze zelf naar een oplossing gaat zoeken maar het aan mij overlaat.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
blondie
- Zeer actief
Als ik er niet bij ben vind ik het wel zo prettig dat de hond(en) naar de persoon luisteren die met ze weg is. Mijn ene hond destijds had daar wat moeite mee, dus die kon ook niet zo gemakkelijk meegegeven worden of niet los bij anderen.Tiny schreef:Kier luistert ook niet naar een ander, zitten doet ze al vanuit zichzelf als iemand even in zijn zakken aan het rommelen is, je weet tenslotte nooitManu schreef:Ik baal er juist van dat Manu minder goed luistert naar anderen. Helemaal als ik erbij ben. De enige aan wie hij gehoorzaamt is mijn hondhatende vader![]()
Hij gaat gelukkig ook steeds beter naar mijn zusje luisteren, die past op.maar een bal ophalen omdat iemand dat aan haar vraagt krijgt een blik alsof ze niet snapt wat de bedoeling is.
Ik maak graag gebruik van het aankijken, net zo als bij Skadi vraagt Akira vaak om een bevestiging en een nee schud of ja knik is dan voldoende om het wel of niet te doen. Ik kan door haar manier van kijken ook heel goed zien als ze liever uit een situatie wil weggehaald worden, bijvoorbeeld als er teveel kinderen om haar heen staan. In zulke situatie heb ik liever niet dat ze zelf naar een oplossing gaat zoeken maar het aan mij overlaat.
Jol is heel makkelijk en die kan dus eigenlijk met iedereen wel mee, en de kleine mag met iemand mee en leert ook naar haar te luisteren en dat vind ik verder helemaal prima, fijn zelfs. En als je er zelf bij bent dan merk je toch wel dat een hond zelf heeft bepaald wie bij hem nummer 1 is.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Mijn honden luisteren naar eenieder even slecht... Alhoewel ze bepalen zelf naar wie ze enigszins luisteren. Uit
logeren bij pinguïn had Misty besloten dat ze haar lief vond en luisterde, voor zover dat er überhaupt in zit, naar haar.
Shadow is eenkenniger, niet qua knuffelen etc., maar qua echtluisteren dus wel. Hij luistert naar mij, vriend en naar de zoon van de pensionhouder, de rest wil hij wel voor zitten, maar komen???
Iedereen kan ze aan de lijn meenemen, agressie zit er niet in, maar los luisteren, dat is een ander verhaal.
logeren bij pinguïn had Misty besloten dat ze haar lief vond en luisterde, voor zover dat er überhaupt in zit, naar haar.
Shadow is eenkenniger, niet qua knuffelen etc., maar qua echtluisteren dus wel. Hij luistert naar mij, vriend en naar de zoon van de pensionhouder, de rest wil hij wel voor zitten, maar komen???
Iedereen kan ze aan de lijn meenemen, agressie zit er niet in, maar los luisteren, dat is een ander verhaal.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Trucjes gehoorzamen ze wel voor een koekje. Als iemand anders Jamey's bal heeft en ik wijs nog even dat ze echt met diegene mee mag, loopt ze gerust een rondje behendigheid met wie dan ook. Cara heeft tot nu toe met een ander persoon behendigheid willen lopen, verder klit ze aan mij en vertikt het met anderen mee te gaan, hoe leuk ze die andere normaal gesproken vindt, qua er naartoe rennen, trucjes voor ze doen, op schoot willen
, blaffen
enz. Behendigheid doen we alleen met vrouwtje (en een van de trainers op trainingskamp in Engeland, die haar wel probleemloos mee kreeg).

You'll be in my heart... Always...
-
Tiny
- Zeer actief
Ik heb dingen door elkaar gehaald, ik dacht dat het luisteren naar vreemde was. Kier luistert wel naar zoon, die heeft gelukkig overwicht en ze snappen elkaar. Hij doet vaak de grote ronde met haar dus dan is het wel handig. Loslopen mag ze alleen bij mij.blondie schreef:Als ik er niet bij ben vind ik het wel zo prettig dat de hond(en) naar de persoon luisteren die met ze weg is. Mijn ene hond destijds had daar wat moeite mee, dus die kon ook niet zo gemakkelijk meegegeven worden of niet los bij anderen.Tiny schreef:Kier luistert ook niet naar een ander, zitten doet ze al vanuit zichzelf als iemand even in zijn zakken aan het rommelen is, je weet tenslotte nooitManu schreef:Ik baal er juist van dat Manu minder goed luistert naar anderen. Helemaal als ik erbij ben. De enige aan wie hij gehoorzaamt is mijn hondhatende vader![]()
Hij gaat gelukkig ook steeds beter naar mijn zusje luisteren, die past op.maar een bal ophalen omdat iemand dat aan haar vraagt krijgt een blik alsof ze niet snapt wat de bedoeling is.
Jol is heel makkelijk en die kan dus eigenlijk met iedereen wel mee, en de kleine mag met iemand mee en leert ook naar haar te luisteren en dat vind ik verder helemaal prima, fijn zelfs. En als je er zelf bij bent dan merk je toch wel dat een hond zelf heeft bepaald wie bij hem nummer 1 is.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
maart schreef:In de praktijk is het soms wel niet zo handig.
Zie ik echter een persoon met een DH afkomen lopen, dus ik brul 'af' naar de Ruun, gooit die DH zich echter de grond![]()
Dus, die mensen bewegen hun voet om over te gaan steken, en Skadi wil ook in beweging komen.
"Wácht!" zei ik streng. Waarop de voetgangers óók bevroren en naar mij keken
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Angelique.
Ik wil niet dat mijn honden naar andere mensen luisteren maar de meeste doen het wel
wel alleen als er iets te halen valt, dat dan weer wel
2 luisteren er echt gewoon never nooit niet naar anderen, zelfs niet naar ega

2 luisteren er echt gewoon never nooit niet naar anderen, zelfs niet naar ega
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Nelle luistert dus niet naar een ander, ik was laatst even op mijn oude werk, Nelle stond naast mij kwam er een verzorgende aan en die zei zit, ze keek haar aan met een kop van ga zelf zitten.
Nou zei ze ik zou maar eens op cursus gaan met haar, hahaha.
Nou zei ze ik zou maar eens op cursus gaan met haar, hahaha.

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja hoor die van mij luistert prima naar andere hondenbaasjes die ze kent en vooral die waar we wel mee oplopen. Vooral als je worst bij hebt is ze de eerste die netjes voor je zit als er een 'hier' wordt geroepen.
Truukjes wil ze ook wel voor bekenden doen en aan de lijn lopen doet ze aan je been geplakt. Met meer aandacht dan als ze met mij zou lopen. Erg eigenlijk.
Onbekenden worden over het algemeen genegeerd. Behalve echte hondenmensen die haar leuk vinden, daar maakt ze wel snel contact mee.
Truukjes wil ze ook wel voor bekenden doen en aan de lijn lopen doet ze aan je been geplakt. Met meer aandacht dan als ze met mij zou lopen. Erg eigenlijk.
Onbekenden worden over het algemeen genegeerd. Behalve echte hondenmensen die haar leuk vinden, daar maakt ze wel snel contact mee.
-
Manu
Grappig, dat klinkt als een beschrijving van Manu. Wij doen ook heel veel met blikken en hij laat ook heel veel aan mij over. Als hij zich onzeker voelt gaat hij achter me staan.Tiny schreef:Kier luistert ook niet naar een ander, zitten doet ze al vanuit zichzelf als iemand even in zijn zakken aan het rommelen is, je weet tenslotte nooitManu schreef:Ik baal er juist van dat Manu minder goed luistert naar anderen. Helemaal als ik erbij ben. De enige aan wie hij gehoorzaamt is mijn hondhatende vader![]()
Mijn vriend is nu aan het proberen meer te banden met hem dus die gaat ook wandelen en zegt ook wel eens dat iets niet mag of dat hij juist iets moet. Ik ga dan meestal iets anders doen omdat Manu alleen maar mij aan gaat staren met een verwarde blik in zijn ogen. Als ik de woonkamer verlaat en hij moet achter blijven bij mijn vriend ligt hij met zijn neus in de kier van de deur.
Terwijl ik hem dus ook meeneem naar een volle kroeg en hij vriendjes met iedereen is. Maar zodra ik naar het toilet ging lag hij opnieuw met zijn neus in de kier. En dan staan de mensen dus allemaal aan de andere kant en heeft hij mij niet weg zien gaan. Hij zoekt me dus toch wel. Al heb ik altijd het idee dat ik alleen maar een wandelend kaasblok ben voor hem
-
Tiny
- Zeer actief
Manu schreef: Maar hij houdt dus echt van mij
Mensen zeggen wel dat Husky's einzelgängers zijn wat betreft het zijn eigen gang gaan maar ik ervaar dat helemaal niet zo. Akira is echt baasgericht en weet mij feilloos te vinden in het bos.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ayleen luistert naar iedereen die haar vast heeft. Misschien omdat ze thuis ook naar meerdere personen moet luisteren?
Ik vind het wel fijn, zeker als anderen haar uitlaten (buurman, bijv). Wel test ze iedereen uit, bij wie ze hoe ver mag gaan.
Naar een bepaald persoon (*kuch* Samantha *kuch*) luistert ze beter dan naar mij.
Hahaha!
Ik vind het wel fijn, zeker als anderen haar uitlaten (buurman, bijv). Wel test ze iedereen uit, bij wie ze hoe ver mag gaan.
Naar een bepaald persoon (*kuch* Samantha *kuch*) luistert ze beter dan naar mij.