Het is een hele serieuze taak vindt ze zelf, en een pup is al snel háár pup. En de onzekere en bangige pups zoeken ook echt steun bij haar. Een van haar beste vriendinnetjes ging als angstig pupje bij de eerste ontmoeting tussen haar voorpoten liggen. Echt zo schattig! En een paar andere pups heeft ze water 'gevoerd' vanuit haar wangzakken omdat ze zelf niet over de rand van de waterbak konden.
Ze is vind ik heel netjes in haar correcties. Eerst negeert ze, dan probeert ze 'de blik' of een lip optrekken. Dan eens een kleine snauw. En echte doorzetters pint ze op de grond of omklemt ze het bekje. Ze corrigeert pups trouwens niet voor tegen haar aan rijden. Dat negeert ze. Pas als ze aan het puberen zijn maakt ze dat één keer goed duidelijk, en ik heb nog nooit meegemaakt dat het daarna nog eens nodig was. Ook bij volwassen honden trouwens.
Omdat ze al 8 maanden was toen we haar adopteerden weet ik niet hoe ze daarvoor in Spanje is opgevoed door andere honden. Wel beheerste ze al heel goed de hondentaal en kwam ze bijna overal mee weg. Echt een clown was ze toen. We hebben haar wel met alle types honden nog laten kennismaken, zowel de pittige als de rustige en van alle formaten. Het viel me op dat het vooral herderachtigen waren die haar even de regels wel uit wilden leggen en dat lieten wij ook zeker wel toe.