Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afwisselen tussen brok, kvv, barf, blik, dinner

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Afwisselen tussen brok, kvv, barf, blik, dinner

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik ben toch wel benieuwd hoe anderen hierover denken, en of er meer mensen zijn die het doen?
Tegenwoordig wissel ik echt alles af, ze eten alles om beurten, en nooit zijn er problemen met de vertering.
Het kan zomaar zijn dat ze gisteren brokken hebben gegeten, en dat ze vandaag een maaltijd Barf krijgen, en de dag erna een bak vol blikvoer.
Het gaat supergoed met ze, en botten worden perfect verteerd en omgezet naar kleine harde keuteltjes.

Ze vinden het geweldig om elke keer iets anders te krijgen.
Zo gevarieerd als tegenwoordig heb ik nog nooit gevoerd. Want ik varieer niet alleen tussen soorten voeding, ook nog eens tussen merken. Zo hebben we op dit moment 3 merken brokken, 3 merken blik/kuipjes, 1 merk dinner, verschillende soorten kvv, en nog barfproducten.

Van het weekend heeft Tselfde de eerste zalmkop gegeten, en dat was een groot succes, de ochtend erna kreeg ze kipresten van de markt, met botjes en vlees.
Ze vond het heerlijk, heeft alles prima fijn geknabbeld, en een stel prachtige keuteltjes neergelegd :engel:

En zelfs die oude gekke Moos kan zomaar omschakelen zonder problemen.
Zo kan hij dus ook de ene dag brokken eten, en de dag erna parelhoenkarkas met spiervlees en zijn maag en darmen weten perfect wat ze ermee moeten doen.
:zweep:
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Afwisselen tussen brok, kvv, barf, blik, dinner

Ongelezen bericht door Irisz »

Mijn keuze zou het niet zijn, maar als jouw honden het er goed op doen zal het wel goed zijn. :ok:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als je hond er niet tegen zou kunnen zou het pas opnerkelijk zijn.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Persoonlijk doe ik het niet, hou niet van blik of diner, maar een ieder moet dat voor zichzelf weten.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wat moet daar bijzonder aan zijn?

M'n honden met allergieën blijven wel op de brok waar ze het goed op doen, zolang dat zo blijft.
Mojuan
Zeer actief

dagmar88 schreef:Wat moet daar bijzonder aan zijn?
Je wilt niet weten hoe vaak ik raar word aangekeken, en word gewaarschuwd hoe gevaarlijk dit wel niet is.
Want het verteert allemaal anders (blablabla) en dan verteren de botten niet goed (en nog meer blabla).

Mensen bedoelen het trouwens goed hoor, daar gaat het niet om.
Maar ik vroeg me toch wel af of hier meer mensen zijn die dit doen, en of er ook mensen zijn die het slecht of zelfs gevaarlijk vinden.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Mojuan schreef:
Je wilt niet weten hoe vaak ik raar word aangekeken, en word gewaarschuwd hoe gevaarlijk dit wel niet is.
Want het verteert allemaal anders (blablabla) en dan verteren de botten niet goed (en nog meer blabla).

Maar ik vroeg me toch wel af of hier meer mensen zijn die dit doen, en of er ook mensen zijn die het slecht of zelfs gevaarlijk vinden.
Dat dinner en blik zou ik dan weer niet geven maar als ze het er goed op doen prima toch
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mojuan schreef:

:U: Hier zijn er zat die brok en vers voeren.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Mojuan schreef:

Ik zou inderdaad na een brokdag geen barf met bot geven.Ik merk bij Dol dat zij beter reageert op KVV/ Brokdagen dan als ik dit op dezelfde dag geef.
Bij Vlo geeft dit totaal geen probleem.Iedere hond reageert anders.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Cindy52 schreef: Dat dinner en blik zou ik dan weer niet geven maar als ze het er goed op doen prima toch
Is voor de lekker :mrgreen:
Ze smullen er zo heerlijk van.
Nou geef ik wel een 'beter' merk blikvoer (van Zooplus met echt vlees, en kuipjes van Ecostyle).
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Het lijkt mij vooral zo'n gedoe om al die soorten voeding in huis te hebben. Verder ben ik niet zo moeilijk met het voeren van verschillende soorten door elkaar. Mijn honden eten vooral KVV maar krijgen daarnaast ook regelmatig tafelresten. Brokken verdraagt Nawosh helaas niet meer, ze eet ze met graagte maar binnen 5 minuten braakt ze alles weer uit.
Groetjes, Marjan
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Mojuan schreef:
Cindy52 schreef: Dat dinner en blik zou ik dan weer niet geven maar als ze het er goed op doen prima toch
Is voor de lekker :mrgreen:
Ze smullen er zo heerlijk van.
Nou geef ik wel een 'beter' merk blikvoer (van Zooplus met echt vlees, en kuipjes van Ecostyle).
Ik heb ooit lulukkus gekocht bij Zooplus.Zoooo die vonden ze hier ook heel lekker en nog mooie ontlasting ook :O:
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Och, ik mik ook alles bij elkaar. Ik heb kvv voor s ochtends staan, brok voor s avonds maar onze kliekjes gaan ook naar Lola. Gisteren was het dus kvv als ontbijt en erwtensoep met brokken als diner. Op zondag krijgt ze een frikadel als diner, vanochtend had ze KVV en vanmiddag heeft ze een stukje rodiworst gehad.

Ik weet dat Lola niet zo goed tegen nootjes kan en dat de boel geprakt moet zijn omdat ze vaak niet kauwt. Verder gaat het prima zolang ik niet wissel van merk brok. Dat is het enige waar ze last van krijgt.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Als ik dat hier doe, wordt het een spuitpoepfeestje :schrik:
Het verschilt natuurlijk heel erg per hond hoe ze op voedsel reageren en wat ze gewend zijn.
Bij Xavi moet ik er heel erg om denken. Aan de andere kant geef je met barf eigenlijk juist nog veel meer verschillende dingen. Dat gaat ook niet altijd goed, hij kan niet overal even goed tegen. Maar met blik hoef ik echt niet aan te komen. Wil ik ook niet want als ik iets rotzooi vind is het blik/dinner voer. Mn schoonvader had het eens voor Xavi gekocht toen hij op hem paste, nou dan heb ik geweten :oeps: Dan nog liever brokjes, al geeft dat doorgaans hetzelfde resultaat.

Dat het gevaarlijk is geloof ik overigens niet zoveel van. Je hoort het nog overal helaas. Al jou hondjes het prima vinden en gezond zijn zou ik het lekker allemaal voeren hoor als je dat leuk vind :mrgreen: Kan me voorstellen dat de honden er wel blij mee zijn, elke dag iets anders.
Afbeelding
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Dit is een discussie die je regelmatig opstart ws in de hoop dat je een hoop tegengas zult krijgen....
Valt dat even tegen :D

edit: zie bijv: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... hilit=blik

en deze ook: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... hilit=blik
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn hond eet ook heel gevarieerd. Ze eet deels met de pot mee. Mijn hond houdt van pesto, pasta met zalm, mozerella tosti's etc
Blikvoer heb ik wel gevoerd toen ze slecht at en mager was, maar momenteel gaat het heel goed. Ik heb een zak brokken als basis, en voer tafelresten erbij en haal regelmatig iets rauws voor haar. Lamsribben of vis.
Het enige waar ik op let is dat ze na veel bot geen voer meer krijgt. Het schijnt dat bot erg lang in de maag verteerd wordt en dat ze verteringsproblemen zou kunnen krijgen als je er daarna een bord zuurkool in laat verdwijnen. Ik merk ook aan mijn hond dat ze geen eetlust meer heeft nadat ze bot heeft gekregen, dus blijkbaar snapt ze het zelf ook.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik zou t niet doen maar vind t niet raar day ze wr tegen kunnen. Het verteerd amper anders wacht ff...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier: http://therawfeedingcommunity.com/2015/ ... -than-raw/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Nawosh schreef:Het lijkt mij vooral zo'n gedoe om al die soorten voeding in huis te hebben. Verder ben ik niet zo moeilijk met het voeren van verschillende soorten door elkaar. Mijn honden eten vooral KVV maar krijgen daarnaast ook regelmatig tafelresten. Brokken verdraagt Nawosh helaas niet meer, ze eet ze met graagte maar binnen 5 minuten braakt ze alles weer uit.
Verdraagt ze geen brokken of is het een kwestie van schrokken?
Bandit deed dit namelijk ook 9 van de 10 keer, maar sinds ik hem voer in een anti-schrokbak is het nooit meer gebeurt.

Sorry, is off topic.
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

GrethavW schreef:
Nawosh schreef:Het lijkt mij vooral zo'n gedoe om al die soorten voeding in huis te hebben. Verder ben ik niet zo moeilijk met het voeren van verschillende soorten door elkaar. Mijn honden eten vooral KVV maar krijgen daarnaast ook regelmatig tafelresten. Brokken verdraagt Nawosh helaas niet meer, ze eet ze met graagte maar binnen 5 minuten braakt ze alles weer uit.
Verdraagt ze geen brokken of is het een kwestie van schrokken?
Bandit deed dit namelijk ook 9 van de 10 keer, maar sinds ik hem voer in een anti-schrokbak is het nooit meer gebeurt.

Sorry, is off topic.
Ze heeft wel de neiging om te schrokken maar ik heb het ook al speciaal in een antischrokbak gedaan en ook dan gaat het er meteen weer uit. Ik heb ook de brokken al geweekt in heet water maar ook dat helpt niet.
Wat ik vanavond geprobeerd heb, is om het te combineren met tafelresten en kvv en dat gaat tot nog toe goed.
Nou is het niet zo'n ramp want ze krijgen eigenlijk altijd KVV maar het is zo gemakkelijk als je in geval van nood eens brokken kunt voeren.
Groetjes, Marjan
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik begrijp het, het is wel makkelijk als ze het wel verdragen in sommige gevallen.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

malinois schreef:Hier: http://therawfeedingcommunity.com/2015/ ... -than-raw/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dankjewel! Dat ga ik van de week eens rustig op mijn gemak doorlezen.
Altijd boeiend.
Mojuan
Zeer actief

Hylos schreef:
Dat het gevaarlijk is geloof ik overigens niet zoveel van. Je hoort het nog overal helaas. Al jou hondjes het prima vinden en gezond zijn zou ik het lekker allemaal voeren hoor als je dat leuk vind :mrgreen: Kan me voorstellen dat de honden er wel blij mee zijn, elke dag iets anders.

Ja ik vind het zelf ook gewoon leuk om die stinkerds gruwelijk te verwennen met allerlei verschillende hapjes. :W:
En lékker dat ze het vinden.
Vooral als de bakken dinner op het aanrecht staan af te koelen en te 'weken'.
Dan staan ze als debielen te springen en piepen en komen me om beurten kusjes brengen in de hoop dat ze het nu toch wel heel snel zullen krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”