Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreselijke ervaring met stichting ACE

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Re: Vreselijke ervaring met stichting ACE

Ongelezen bericht door Anja »

Ik snap niet waarom er zoveel mensen boos worden op 10eke.
Waarom moet ze opdonderen? Laat haar gewoon haar kruistocht voeren tegen ACE. Als het je irriteert open je haar topic gewoon niet en als je het perse wel wil lezen omdat je wel nieuwsgierig bent wat ze schrijft terwijl je weet dat het je mateloos irriteert reageer dan gewoon niet :19:
Het is haar topic en als niemand ertegenin gaat praat ze alleen tegen zichzelf.
Zo kan ze blijkbaar de frustraties over haar hond die ze veel te snel weer is verloren kwijt, laat haar...
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
10eke
Actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door 10eke »

JYBD schreef:
*Wolf* schreef:
Cindy52 schreef:
10eke schreef:Wat zou ik dan verzonnen hebben?
er is geen winstbejag ook al wil jij dat iedereen graag laten geloven ! De honden worden getest, gecastreerd, krijgen een paspoort en volledig gevaccineerd en gaan op transport
Hoe weet jij dat zo zeker? Ben jij aan ACE verbonden?
Maak zelf eens een rekensommetje. de honden worden eventueel vrijgekocht, gehuisvest, gevoerd, gevaccineerd. gecastreerd, naar Nederland overgevlogen en zitten vaak ook nog in een opvanggezin. Denk je nou echt dat er erg veel geld overblijft van het adoptiebedrag?

De voorzitster van ACE heeft een overeenkomst met een dodingsstation, krijgt de honden gratis, de vrijwilligers/opvanggezinnen krijgen geen cent vergoed. Zie verder mijn reactie aan Cindy52
10eke
Actief

Xtine schreef:
10eke schreef:
iones schreef:
10eke schreef: Ik ben bang dat De Hondenbescherming niet veel kan doen.

Opvallend is wel dat op de Spaanse Facebook pagina van ACE - in tegenstelling tot de Nederlandse - geen zielige, meelijwekkende
verhaaltjes te lezen zijn en er ook geen foto's en filmpjes te zien zijn van extreem dierenleed.
Terwijl je zou denken dat het juist in Spanje belangrijk zou kunnen zijn om de bevolking te laten zien wat er plaatsvindt.
De hondenbescherming probeert bijvoorbeeld voorlichting te geven over het aanschaffen van een hond en te waarschuwen tegen broodfok.

Ook zou ze zich kunnen verdiepen in de manier waarop diverse buitenlandse stichtingen werken, en daar mensen op attenderen voordat ze in contract treden met een stichting.

Hoe Ace zich richt op spanjaarden, daar heb ik eigenlijk geen benul van. Er zijn stichtingen die proberen de mentaliteit te veranderen bij de bevolking door ze te wijzen op hun verantwoordelijkheden naar honden toe en voor te lichten. IK heb daar bij Ace nooit iets over gelezen.
De Hondenbescherming geeft ook voorlichting over het aanschaffen van een buitenlandse hond middels de
checklist buitenlandse hond:

https://hondenbescherming.nl/media/cms_ ... cklist.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Enkele punten waar volgens de Hondenbescherming een betrouwbare organisatie aan moet voldoen:

* (Financiëel) jaarverslag openbaar

* Makkelijk te vinden waar geld exact aan besteed wordt

* De organisatie heeft als doel structurele oplossing te bieden voor lokale/regionale problematiek

* lange termijnprojecten met goede onderbouwing

* overleg met lokale overheden en bevolking

* Bijvoorbeeld projecten op het gebied van educatie/voorlichting op geboortebeperking bij de hondenpopulatie.

ACE voldoet niet aan deze punten.
Ik stel voor dat je even naar Spanje gaat en je insinuaties en beschuldigingen ter plekke gaat controleren.
Of nog beter, ga daar eens een handje uit steken.

Het enige waar jij je mee bezig houd is vanachter je computerscherm je persoonlijke vete steeds maar weer herhalen en elke keer wordt je verhaal erger en erger.
Je bent er zodanig bezeten van dat het je hele leven overneemt.

In eerste instantie was ik steeds boos op je, maar eigenlijk heb ik nu gewoon medelijden met je.
Stuur voor je gemoedsrust eens een mail aan de voorzitster van ACE en stel haar wat kritische vragen.
Dat heeft jou Antwerpse vriendin of kennis ook gedaan, zij heeft nooit antwoord gekregen.

Jouw vriendin kent ook het verhaal van het 10 jarige hondje van ACE dat stervende in Nederland aankwam, hondje ademde
slecht, had moeite met slikken, bleek een verbrijzelde onderkaak te hebben waar nooit iets aan gedaan was, het hele bekje was al
langere tijd ontstoken, waardoor de nieren waren aangetast en nog nauwelijks functioneerden.
Hondje is dezelfde dag overleden.
Heb jij enig idee wat dit met de adoptante gedaan heeft Xtine??
Kun jij je daar iets bij voorstellen?
Probeer eens te leven zonder oogkleppen!

Jouw Antwerpse vriendin weet nog veel meer over ACE, daar ga ik hier niet eens over schrijven.
Vraag haar maar eens!
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

*Wolf* schreef:
Cindy52 schreef:
er is geen winstbejag ook al wil jij dat iedereen graag laten geloven ! De honden worden getest, gecastreerd, krijgen een paspoort en volledig gevaccineerd en gaan op transport
Nee ik werk voor een andere pound in een ander deel van Spanje en ik weet wat de kosten hier zijn en wat de organisaties allemaal doen voor deze honden
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wat een gestoord gedrag zeg... wordt je niet eens moe van jezelf? Oh ja hartstikke goed dat pups niet gecastreerd worden is nl slecht om op zeer jonge leeftijd te castreren!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Cindy52 schreef:
*Wolf* schreef:
Cindy52 schreef:
Nee ik werk voor een andere pound in een ander deel van Spanje en ik weet wat de kosten hier zijn en wat de organisaties allemaal doen voor deze honden
Over welke organisaties heb je het nou? In het algemeen of (ook) specifiek ACE?
*Wolf*
Zeer actief

lieke schreef:
10eke schreef:
Cindy52 schreef:

Ik heb het je al eens eerder uitgelegd Cindy52.

Pups leveren de meeste winst op, daarvan biedt ACE er doorlopend meer dan 125 aan.
Aanschafkosten 0 euro
Pups worden niet getest, dus geen kosten. Volwassen honden worden niet altijd getest, mijn hond bijv. was niet getest; zal niet de enige zijn.
Pups worden niet gecastreerd, geen kosten. Honden worden gecastreerd door studenten, eerder schreef ik niet te weten of dat heden ten
dage ook nog gebeurt, inmiddels weet ik dat dat wel het geval is, regelmatig zijn er klachten over honden die op een onjuiste manier zijn gecastreerd.
Pups worden gevaccineerd, krijgen een paspoort en gaan op transport, daar zijn kosten aan verbonden.

De prijs van een pup bij ACE is 290 euro

ACE krijgt veel geld, spullen en voer gedoneerd.
ACE heeft sponsors.
Honden kunnen op afstand worden geadopteerd à 15 euro per maand, verreweg de meeste honden hebben zo'n sponsor.
Er worden hokken verhuurd à 50 euro per maand.
Geadopteerde honden die weer herplaatst moeten worden wordt nogmaals het bedrag van 290 euro voor verkregen.

Maak maar eens een berekening.

Het is een zeer geraffineerde manier van zaken doen.

Waar besteedt ACE het geld aan?

Cindy52. heb jij een hond van een organisatie of stichting en zo ja van welke?

Ik bespeur een hoop jaloezie. Waarom begin je zelf niet een (Spaanse) stichting. Je hebt het al helemaal uitgedokterd. Kun je rijk mee worden, zeg. :ok:

Ik wens je veel succes. Zo, donder je nu op?
Zo, dat bevestigt weer waarom ik jou onder Vijanden heb staan :oohja:
*Wolf*
Zeer actief

Xtine schreef:
10eke schreef:
iones schreef:
10eke schreef: Ik ben bang dat De Hondenbescherming niet veel kan doen.

Opvallend is wel dat op de Spaanse Facebook pagina van ACE - in tegenstelling tot de Nederlandse - geen zielige, meelijwekkende
verhaaltjes te lezen zijn en er ook geen foto's en filmpjes te zien zijn van extreem dierenleed.
Terwijl je zou denken dat het juist in Spanje belangrijk zou kunnen zijn om de bevolking te laten zien wat er plaatsvindt.
De hondenbescherming probeert bijvoorbeeld voorlichting te geven over het aanschaffen van een hond en te waarschuwen tegen broodfok.

Ook zou ze zich kunnen verdiepen in de manier waarop diverse buitenlandse stichtingen werken, en daar mensen op attenderen voordat ze in contract treden met een stichting.

Hoe Ace zich richt op spanjaarden, daar heb ik eigenlijk geen benul van. Er zijn stichtingen die proberen de mentaliteit te veranderen bij de bevolking door ze te wijzen op hun verantwoordelijkheden naar honden toe en voor te lichten. IK heb daar bij Ace nooit iets over gelezen.
De Hondenbescherming geeft ook voorlichting over het aanschaffen van een buitenlandse hond middels de
checklist buitenlandse hond:

https://hondenbescherming.nl/media/cms_ ... cklist.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Enkele punten waar volgens de Hondenbescherming een betrouwbare organisatie aan moet voldoen:

* (Financiëel) jaarverslag openbaar

* Makkelijk te vinden waar geld exact aan besteed wordt

* De organisatie heeft als doel structurele oplossing te bieden voor lokale/regionale problematiek

* lange termijnprojecten met goede onderbouwing

* overleg met lokale overheden en bevolking

* Bijvoorbeeld projecten op het gebied van educatie/voorlichting op geboortebeperking bij de hondenpopulatie.

ACE voldoet niet aan deze punten.
Ik stel voor dat je even naar Spanje gaat en je insinuaties en beschuldigingen ter plekke gaat controleren.
Of nog beter, ga daar eens een handje uit steken.

Het enige waar jij je mee bezig houd is vanachter je computerscherm je persoonlijke vete steeds maar weer herhalen en elke keer wordt je verhaal erger en erger.
Je bent er zodanig bezeten van dat het je hele leven overneemt.

In eerste instantie was ik steeds boos op je, maar eigenlijk heb ik nu gewoon medelijden met je.
Nou komt ze met feiten en is het weer niet goed. Je kunt bovenvermelde punten nota bene zelf nagaan maar nee hoor, de emoties blijven de boventoon voeren: van boosheid tot medelijden.

Je zult het vast ergens gemeld hebben, maar wat is jou relatie met ACE? Werk je als vrijwilliger of kun je achter de schermen meekijken dat we jou moeten geloven in plaats van ts?
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Een opsomming van zaken worden plotseling feiten ?
Iedereen kan vanalles opsommen,
Daarom is het nog niet waar.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

*Wolf* schreef:
JYBD schreef: Maak zelf eens een rekensommetje. de honden worden eventueel vrijgekocht, gehuisvest, gevoerd, gevaccineerd. gecastreerd, naar Nederland overgevlogen en zitten vaak ook nog in een opvanggezin. Denk je nou echt dat er erg veel geld overblijft van het adoptiebedrag?
Normaal gesproken niet nee. En dan spreek ik over goede stichtingen die doen wat ze beloven. Te vaak heb ik echter verhalen over ACE-hondjes gehoord die géén behandeling hadden gekregen waar ze dat wel nodig hadden, en níet getest waren. Waarvan de inenting een vaag verhaal was. Niet gecastreerd waren. Kortom, als je maar genoeg punten vindt om op te beknibbelen, zul je bij zo'n enorm aantal geplaatste honden best wel eens een centje kunnen overhouden gok ik zo.

En wat is jouw rol in deze wereld? Ben jij actief bij een stichting of heb je zelf ervaring opgedaan? Of praat je nou zomaar anderen na en kun je nog geen goede van een slechte stichting onderscheiden?
Neem me even niet kwalijk, wat is dat voor een ongenuanceerde reactie?

Prima, als het zo moet,..... ik ga weer aan de popcorn. :pop:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
10eke
Actief

Xtine schreef:Een opsomming van zaken worden plotseling feiten ?
Ben je bang voor de waarheid?

Het is zo eenvoudig te toetsen, waarom doe je dat dan niet?
Xtine
Zeer actief

10eke schreef:
Ben je bang voor de waarheid?

Het is zo eenvoudig te toetsen, waarom doe je dat dan niet?
Bewijs jij eens wat van al je insinuaties hier.
En daarmee bedoel ik echt niet wat jij met je hond hebt meegemaakt hoor.
JYBD
Zeer actief

Ach 10eke, ga punniken ofzo, dat is een stuk nuttiger dan deze hetze. En je kan er ook nog leuke pannenlappen van maken. :W:

Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Je kunt toch zelf nagaan of ze al dan geen openheid van zaken geven zoals door de Hondenbescherming aanbevolen? Publiceren ze bijvoorbeeld geen jaarcijfers, dan is dat toch gewoon een feit?

En nogmaals, wat is jouw relatie met ACE?
*Wolf*
Zeer actief

JYBD schreef:
*Wolf* schreef:
JYBD schreef: Maak zelf eens een rekensommetje. de honden worden eventueel vrijgekocht, gehuisvest, gevoerd, gevaccineerd. gecastreerd, naar Nederland overgevlogen en zitten vaak ook nog in een opvanggezin. Denk je nou echt dat er erg veel geld overblijft van het adoptiebedrag?
Normaal gesproken niet nee. En dan spreek ik over goede stichtingen die doen wat ze beloven. Te vaak heb ik echter verhalen over ACE-hondjes gehoord die géén behandeling hadden gekregen waar ze dat wel nodig hadden, en níet getest waren. Waarvan de inenting een vaag verhaal was. Niet gecastreerd waren. Kortom, als je maar genoeg punten vindt om op te beknibbelen, zul je bij zo'n enorm aantal geplaatste honden best wel eens een centje kunnen overhouden gok ik zo.

En wat is jouw rol in deze wereld? Ben jij actief bij een stichting of heb je zelf ervaring opgedaan? Of praat je nou zomaar anderen na en kun je nog geen goede van een slechte stichting onderscheiden?

En ook jij die zich zo betrokken voelt tot dit onderwerp, nog een keer: wat is jou relatie tot ACE? Wat heb jij sowieso met buitenlandse honden dat je zo graag meeblaat eh praat ;)
Xtine
Zeer actief

Opgelet.
Indien je het nog niet wist, wanneer je niet met hen meepraat ben je automatisch op de een of andere manier met ACE verbonden. Anders kan dit niet.

En ter info.
Eind van de maand zit mijn dochter weer in Fuengirola, en binnen vijf weken ik weer.
Weet voldoende van de Spaanse mentaliteit, werkwijze, denkwijze.....

Maar heb niets met ACE zelf te maken.
Xtine
Zeer actief

*Wolf* schreef:
JYBD schreef:
*Wolf* schreef:

En ook jij die zich zo betrokken voelt tot dit onderwerp, nog een keer: wat is jou relatie tot ACE? Wat heb jij sowieso met buitenlandse honden dat je zo graag meeblaat eh praat ;)
Verschiet je er van dat mensen tegen je zijn met zulke kindermentaliteit.
*Wolf*
Zeer actief

Laat ik het zo zeggen: als ik er helemaal blanco in stond en een buitenlandse hond via een stichting zocht, zou ik ACE toch echt mooi links laten liggen nadat ik het volgende topic had doorgespit:

http://www.hondenpage.com/hondenforum/7 ... et-ace.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Zomaar de eerste link die opkwam na zoeken op ACE + ervaringen.

Doordenkertje: welke andere stichting op dat terrein levert 25 pagina's vaak felle reacties op Hondenpage op (en nog veel meer pagina's minstens zo felle reacties op het Hondenforum en op nog diverse andere sites zoals TROS radar)? Toch geen stichting die niet op z'n minst omstreden is lijkt me :roll:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Xtine schreef:Opgelet.
Indien je het nog niet wist, wanneer je niet met hen meepraat ben je automatisch op de een of andere manier met ACE verbonden. Anders kan dit niet.

En ter info.
Eind van de maand zit mijn dochter weer in Fuengirola, en binnen vijf weken ik weer.

Nou, op agumentatie wint tineke het op haar sloffen van je in ieder geval.
Ik volg het topic niet zozeer, maar kan tineke's kritiek en bedenkingen prima volgen. Daar is niet zo heel veel tegen in te brengen blijkbaar, anders gebeurde het vast wel.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
JYBD
Zeer actief

Wolf, je bekijkt het maar, ik ben jou helemaal geen verklaring schuldig.

Is het zo dat ik alleen mee mag praten als ik connecties heb met een stichting?
Jij weet helemaal niet wat ik doe voor dieren welzijn en dat gaat je ook helemaal niets aan, en dat houd ik graag zo.
Ik houd verder mijn mond wel want ik mag schijnbaar niet meepraten als ik niet met jullie meepraat. (Snap je hem?)

Dus, toedeledokie en veel succes met jullie hetze.

Afbeelding
10eke
Actief

Xtine schreef:Opgelet.

En ter info.

Op het Hondenpageforum heb jij toch heel duidelijk geschreven dat je een ACE fan bent...

Jouw moeder heeft een hond van ACE...

Blijkbaar trek jij je de negatieve berichten over ACE heel erg aan, je probeert ACE te verdedigen, ook op het andere forum, dat doe je niet als je er niets mee te maken hebt.
Ik begrijp dat als je in iets gelooft - ACE als hondenreddende organisatie - en er wordt beweerd dat het juist het tegenovergestelde daarvan is, namelijk een grote malafide hondenhandel met een geslepen zakenvrouw aan het roer,
dat het een enorme schok is maar denk eens aan de vrijwilligers die zich soms jaren belangeloos hebben ingezet voor ACE
en dan tot die conclusie komen, wat dat voor hun betekent.
Afgelopen jaar zijn de Spaanse PR en stagecoördinator, de Nederlandse PR medewerkster en de hoofdverantwoordelijke van ACE in Nederland vertrokken bij ACE, zij hebben zich jarenlang ingezet voor ACE, ze zijn allemaal op de hoogte van de wantoestanden die plaatsvinden bij ACE.

Steek je kop niet langer in het zand Xtine, één telefoontje of mail en je weet de waarheid, durf je die onder
ogen te zien?
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Tjonge,....dit blijft een langslepend verhaal zeg :ugh:
Het ontgaat mij inmiddels waar het in de kern nou echt om gaat...
Ik ben ook geen groot fan van ACE, maar ken ook links en rechts wel wat succes verhalen
dus ja, zeg het maar...de waarheid omtrent bepaalde dingen zal in het midden liggen.
Ik begrijp dat je gekrenkt kunt zijn of dat je je het lot van dieren aantrekt, maar of DIT topic nou de manier is :U:
Xtine
Zeer actief

Mijn allerlaatste woord dat ik hier neerschrijf.
Omdat ik niet persoonlijk wou worden.
Maar zal geen namen noemen.
Vergeten we vooral de persoon niet die door ACE ontslagen is omwille van het feit dat ze geld afhandig maakte van de vrijwilligers voor persoonlijke voordelenen.
Deze persoon werkt nu gewillig mee aan het zwartmaken van ACE.
Wordt dikwijls als bron vernoemd.

Ik zal nooit beweren dat alles daar perfect loopt, maar toch wordt er veel goed werk gedaan.

En nu mag je verder met je kruistocht en stop ik er mee.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik zie geen tegenargumenten.

ik blijf erbij dat de manier waarop 10eke alles aan de kaak stelt niet de handigste manier is, maar dat wil niet zeggen dat ze geen punt heeft.

voorlopig zie ik geen enkele beargumenteerde tegenreactie op haar gepresenteerde zaken. ik zie alleen geroep, gezeur en persoonlijke aanvallen....
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Xtine schreef:Mijn allerlaatste woord dat ik hier neerschrijf.
Vergeten we vooral de persoon niet die door ACE ontslagen is omwille van het feit dat ze geld afhandig maakte van de vrijwilligers voor persoonlijke voordelenen.

Ik zal nooit beweren dat alles daar perfect loopt, maar toch wordt er veel goed werk gedaan.

persoonlijk is het enige dat ik je in dit topic zie doen eigenlijk als ik heel eerlijk ben.

ik heb geen idee wat waar is en wat niet. ik zie een topic met bijna 40 pagina's waarin heeeel veel beschuldigingen aan ACE staan en de enige tegenreactie die ik lees is: da's nie :pffff: en 10eke is gek :piew:

dat is nu niet meteen de meest sterke manier van beargumenteren zeg maar. :roll:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

M@scha schreef:ik zie geen tegenargumenten.

ik blijf erbij dat de manier waarop 10eke alles aan de kaak stelt niet de handigste manier is, maar dat wil niet zeggen dat ze geen punt heeft.

voorlopig zie ik geen enkele beargumenteerde tegenreactie op haar gepresenteerde zaken. ik zie alleen geroep, gezeur en persoonlijke aanvallen....
Maar wat moet je hierop terugzeggen dan ,

Volgens mij en waarschijnlijk als je het niet met haar eens bent is dat zo'n goed argument dan.
10eke schreef: Volgens mij heb jij ook een hond van ACE en waarschijnlijk ben jij tevreden.
En deze ,dat kun je toch pas weten als je er ter plekke bent geweest , ik heb in ieder geval heel wat pups op straat gezien in landen waar zwerfhonden een probleem zijn.
10eke schreef:Waar denk je dat al die pups van ACE vandaan komen?
Is er iemand die echt gelooft dat de straten in Spanje zwart zien van de achtergelaten pups?
En deze dan, dat is toch ook maar een veronderstelling.
10eke schreef:Het gaat erom dat er in het asiel van organisatie ACE honden verwaarloosd worden.
En waar je eerst niet moest geloven dat het zwart zag van de pups op straat is het nu weer anders want je plukt ze nu weer wel zo van de straat. Met a passant ook nog even de mededeling dat er daarom zoveel stichtingen zijn bijgekomen ,enkel en alleen om pups te verhandelen of broodfokker te zijn.
10eke schreef: Het is niet voor niets dat er zoveel stichtingen bijkomen, het schijnt dat je de pups zo van straat kan plukken, verkoopprijs ong. 300 euro! Tel uit je winst! Lekker handeltje!
10eke schreef:En dan zijn er ook nog stichtinghouders die tevens broodfokker zijn!
En dit lijkt me ook een regelrechte aanname
10eke schreef:Het gros van de honden bij ACE zijn geen zwerfhonden.

60% van de ACE honden komt van Engelsen die teruggaan naar hun land,
Maar gelukkig er is ook goed nieuws te melden.
10eke schreef:Natuurlijk verlopen de meeste adopties goed en zijn adoptanten tevreden anders zouden ze al niet meer bestaan.
Maar ondanks dat 10neke aangeeft dat ACE haar cijfers niet openbaar maakt is zij toch aardig op de hoogte van wat er binnenkomt klaarblijkelijk.
10eke schreef:[Níemand krijgt inzage in de financiën van ACE, een stichting behoort m.i. een open boekhouding te hebben, ze zouden dat ook zelf moeten willen. Mensen moeten toch kunnen zien wat er met het door hun gedoneerde geld gebeurt?

10eke schreef: Natuurlijk worden er kosten gemaakt maar van het bedrag van 290 euro voor een hond blijft heel veel over.
De honden krijgen ze gratis en voor afstandsdieren krijgen ze (net als in Ned) mogelijk zelfs betaald.
ACE biedt heel veel pups aan die niet lang in het asiel blijven, nog niet gecastreerd kunnen dus ook niet veel kosten.
Ze krijgen ook geld voor het adopteren op afstand en het huren van een hok.
Bovendien krijgt ACE ook heel veel voer en spullen gedoneerd en niet te vergeten geld.
En dan ben ik er halverwege mee opgehouden.
Natuurlijk is het vreselijk wat 10neke is overkomen dat zal niemand ontkennen.
Maar dat er opgehouden is met communiceren met haar kan ik me dan wel weer voorstellen.
Ze blijft enkel herhalen en je met vragen bestoken, vragen waarop je simpelweg het antwoord wel kan vinden.
En nee ik ben absoluut gene fan van ACE en zou daar zelf in ieder geval geen hond weghalen :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
M@scha
Zeer actief

Zoals ik al zei vind ik het ellenlang herhalen erg onhandig. En niet overal hoeft een antwoord op. Maar ik lees alleen dat ze irritant is en hhaar mond moet houden. Dat ze onzin praat. Maar niemand lijkt in staat meer dan dat te doen.

Je weet dat ik geen verstand heb van stichtingen dus ik heb geen idee. Maar wat nou als ze gelijk heeft? Als het gewoon klopt wat ze zegt?

Of wat nou als het complete onzin is?

Dan zou je dat toch ergens met argumenten weerlegd zien worden?
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

M@scha schreef:Je weet dat ik geen verstand heb van stichtingen dus ik heb geen idee. Maar wat nou als ze gelijk heeft? Als het gewoon klopt wat ze zegt?

Of wat nou als het complete onzin is?

Dan zou je dat toch ergens met argumenten weerlegd zien worden?
Nou ze spreekt zichzelf natuurlijk ook wel wat tegen , zo moeten we niet geloven dat het zwart ziet van de pups op straat ,zo schieten de stichtingen als paddenstoelen de grond uit om pups voor 300 euro per stuk te verkopen die ze van de straat af rukken.
Ook de cijfers dat 60% van de honden van ACE komt via Engelsen die teruggaan naar Engeland twijfel ik aan.
Zeker als je ziet welke aantallen zij noemt van honden die ACE aanbied , dan zijn het weer duizenden pups die verhandeld worden , dan zijn het weer de honden afgestaan door Engelsen die teruggaan.

Dat er zaken kloppen die ze zegt dat geloof ik wel , ACE staat nu niet echt bekend als betrouwbare stichting , info die je overigens gewoon met even googelen kunt vinden.
Net zoals het algemeen bekend is dat je Prinsenbeek ook beter links kunt laten liggen als je een hond wilt aanschaffen.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom 10neke niet gewoon naar de rechter is gestapt , ze heeft dan wel haar adoptiegeld teruggekregen maar via een uitspraak had ze ook haar dakosten kunnen claimen , en had zij imo een overtuigend bewijs dat wat ze zegt ook zo is.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

*Wolf* schreef: Over welke organisaties heb je het nou? In het algemeen of (ook) specifiek ACE?
Ik heb het al eerder gezegd, ik ben niet aan ACE verbonden
10eke
Actief

Xtine schreef:Mijn allerlaatste woord dat ik hier neerschrijf.

Dat is een zeer ernstige beschuldiging Xtine.

Van alles wat ik plaats heb ik bewijzen, vanuit persoonlijke mails en van wat ACE zelf bekend gemaakt heeft.
De voorzitster van ACE weet wat ik hier over ACE schrijf, ik heb 'ACE' ook diverse keren gevraagd om te reageren,
ze hebben de kans om een weerwoord te geven.

Degene die jij bedoelt, is die ervan op de hoogte wat jij hier geplaatst hebt?
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”