Van o.a. de vriendin/kennis van forumlid Xtine, die regelmatig in de regio (toeristisch gebied) verblijft waar ACE gevestigd is en die ook als vluchtbegeleider fungeert voor ACE, weet ik dat er in die regio geen straat/zwerfhonden meer zijn tegenwoordig.Tineke schreef:Maar wat moet je hierop terugzeggen dan ,M@scha schreef:ik zie geen tegenargumenten.
ik blijf erbij dat de manier waarop 10eke alles aan de kaak stelt niet de handigste manier is, maar dat wil niet zeggen dat ze geen punt heeft.
voorlopig zie ik geen enkele beargumenteerde tegenreactie op haar gepresenteerde zaken. ik zie alleen geroep, gezeur en persoonlijke aanvallen....
Volgens mij en waarschijnlijk als je het niet met haar eens bent is dat zo'n goed argument dan.
En deze ,dat kun je toch pas weten als je er ter plekke bent geweest , ik heb in ieder geval heel wat pups op straat gezien in landen waar zwerfhonden een probleem zijn.10eke schreef: Volgens mij heb jij ook een hond van ACE en waarschijnlijk ben jij tevreden.
En deze dan, dat is toch ook maar een veronderstelling.10eke schreef:Waar denk je dat al die pups van ACE vandaan komen?
Is er iemand die echt gelooft dat de straten in Spanje zwart zien van de achtergelaten pups?
En waar je eerst niet moest geloven dat het zwart zag van de pups op straat is het nu weer anders want je plukt ze nu weer wel zo van de straat. Met a passant ook nog even de mededeling dat er daarom zoveel stichtingen zijn bijgekomen ,enkel en alleen om pups te verhandelen of broodfokker te zijn.10eke schreef:Het gaat erom dat er in het asiel van organisatie ACE honden verwaarloosd worden.
10eke schreef: Het is niet voor niets dat er zoveel stichtingen bijkomen, het schijnt dat je de pups zo van straat kan plukken, verkoopprijs ong. 300 euro! Tel uit je winst! Lekker handeltje!En dit lijkt me ook een regelrechte aanname10eke schreef:En dan zijn er ook nog stichtinghouders die tevens broodfokker zijn!
Maar gelukkig er is ook goed nieuws te melden.10eke schreef:Het gros van de honden bij ACE zijn geen zwerfhonden.
60% van de ACE honden komt van Engelsen die teruggaan naar hun land,
Maar ondanks dat 10neke aangeeft dat ACE haar cijfers niet openbaar maakt is zij toch aardig op de hoogte van wat er binnenkomt klaarblijkelijk.10eke schreef:Natuurlijk verlopen de meeste adopties goed en zijn adoptanten tevreden anders zouden ze al niet meer bestaan.
10eke schreef:[Níemand krijgt inzage in de financiën van ACE, een stichting behoort m.i. een open boekhouding te hebben, ze zouden dat ook zelf moeten willen. Mensen moeten toch kunnen zien wat er met het door hun gedoneerde geld gebeurt?
En dan ben ik er halverwege mee opgehouden.10eke schreef: Natuurlijk worden er kosten gemaakt maar van het bedrag van 290 euro voor een hond blijft heel veel over.
De honden krijgen ze gratis en voor afstandsdieren krijgen ze (net als in Ned) mogelijk zelfs betaald.
ACE biedt heel veel pups aan die niet lang in het asiel blijven, nog niet gecastreerd kunnen dus ook niet veel kosten.
Ze krijgen ook geld voor het adopteren op afstand en het huren van een hok.
Bovendien krijgt ACE ook heel veel voer en spullen gedoneerd en niet te vergeten geld.
Natuurlijk is het vreselijk wat 10neke is overkomen dat zal niemand ontkennen.
Maar dat er opgehouden is met communiceren met haar kan ik me dan wel weer voorstellen.
Ze blijft enkel herhalen en je met vragen bestoken, vragen waarop je simpelweg het antwoord wel kan vinden.
En nee ik ben absoluut gene fan van ACE en zou daar zelf in ieder geval geen hond weghalen
Mijn hond was in het asiel van ACE zwaar verwaarloosd.
Zij is niet de enige, daar zijn bewijzen van.
Volgens de voorzitster van ACE kunnen ze het niet bijhouden zoveel pups zouden er op straat lopen... feit is dat ACE altijd heel veel pups, meer dan 125, aanbiedt.
Er zijn zeker stichtinghouders die tevens broodfokker zijn.
Vandaag schreef iemand nog op een forum over het asiel waar zij haar hond vandaan had, ergens in Zuid-Spanje, dat die fokken en dat dat ook gewoon toegegeven wordt door de 'stichting', alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
60% van de ACE honden komt van Engelsen, dat is gezegd door de penningmeester van ACE (die zal het toch wel weten) in de ACE-documentaire.
Ik zou het geen adoptie en adoptanten meer noemen maar koop en klanten en ja, er zijn tevreden klanten.
Ik kan rekenen.