Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreselijke ervaring met stichting ACE

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

10eke
Actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Re: Vreselijke ervaring met stichting ACE

Ongelezen bericht door 10eke »

Tineke schreef:
M@scha schreef:ik zie geen tegenargumenten.

ik blijf erbij dat de manier waarop 10eke alles aan de kaak stelt niet de handigste manier is, maar dat wil niet zeggen dat ze geen punt heeft.

voorlopig zie ik geen enkele beargumenteerde tegenreactie op haar gepresenteerde zaken. ik zie alleen geroep, gezeur en persoonlijke aanvallen....
Maar wat moet je hierop terugzeggen dan ,

Volgens mij en waarschijnlijk als je het niet met haar eens bent is dat zo'n goed argument dan.
10eke schreef: Volgens mij heb jij ook een hond van ACE en waarschijnlijk ben jij tevreden.
En deze ,dat kun je toch pas weten als je er ter plekke bent geweest , ik heb in ieder geval heel wat pups op straat gezien in landen waar zwerfhonden een probleem zijn.
10eke schreef:Waar denk je dat al die pups van ACE vandaan komen?
Is er iemand die echt gelooft dat de straten in Spanje zwart zien van de achtergelaten pups?
En deze dan, dat is toch ook maar een veronderstelling.
10eke schreef:Het gaat erom dat er in het asiel van organisatie ACE honden verwaarloosd worden.
En waar je eerst niet moest geloven dat het zwart zag van de pups op straat is het nu weer anders want je plukt ze nu weer wel zo van de straat. Met a passant ook nog even de mededeling dat er daarom zoveel stichtingen zijn bijgekomen ,enkel en alleen om pups te verhandelen of broodfokker te zijn.
10eke schreef: Het is niet voor niets dat er zoveel stichtingen bijkomen, het schijnt dat je de pups zo van straat kan plukken, verkoopprijs ong. 300 euro! Tel uit je winst! Lekker handeltje!
10eke schreef:En dan zijn er ook nog stichtinghouders die tevens broodfokker zijn!
En dit lijkt me ook een regelrechte aanname
10eke schreef:Het gros van de honden bij ACE zijn geen zwerfhonden.

60% van de ACE honden komt van Engelsen die teruggaan naar hun land,
Maar gelukkig er is ook goed nieuws te melden.
10eke schreef:Natuurlijk verlopen de meeste adopties goed en zijn adoptanten tevreden anders zouden ze al niet meer bestaan.
Maar ondanks dat 10neke aangeeft dat ACE haar cijfers niet openbaar maakt is zij toch aardig op de hoogte van wat er binnenkomt klaarblijkelijk.
10eke schreef:[Níemand krijgt inzage in de financiën van ACE, een stichting behoort m.i. een open boekhouding te hebben, ze zouden dat ook zelf moeten willen. Mensen moeten toch kunnen zien wat er met het door hun gedoneerde geld gebeurt?

10eke schreef: Natuurlijk worden er kosten gemaakt maar van het bedrag van 290 euro voor een hond blijft heel veel over.
De honden krijgen ze gratis en voor afstandsdieren krijgen ze (net als in Ned) mogelijk zelfs betaald.
ACE biedt heel veel pups aan die niet lang in het asiel blijven, nog niet gecastreerd kunnen dus ook niet veel kosten.
Ze krijgen ook geld voor het adopteren op afstand en het huren van een hok.
Bovendien krijgt ACE ook heel veel voer en spullen gedoneerd en niet te vergeten geld.
En dan ben ik er halverwege mee opgehouden.
Natuurlijk is het vreselijk wat 10neke is overkomen dat zal niemand ontkennen.
Maar dat er opgehouden is met communiceren met haar kan ik me dan wel weer voorstellen.
Ze blijft enkel herhalen en je met vragen bestoken, vragen waarop je simpelweg het antwoord wel kan vinden.
En nee ik ben absoluut gene fan van ACE en zou daar zelf in ieder geval geen hond weghalen :wink:
Van o.a. de vriendin/kennis van forumlid Xtine, die regelmatig in de regio (toeristisch gebied) verblijft waar ACE gevestigd is en die ook als vluchtbegeleider fungeert voor ACE, weet ik dat er in die regio geen straat/zwerfhonden meer zijn tegenwoordig.

Mijn hond was in het asiel van ACE zwaar verwaarloosd.
Zij is niet de enige, daar zijn bewijzen van.

Volgens de voorzitster van ACE kunnen ze het niet bijhouden zoveel pups zouden er op straat lopen... feit is dat ACE altijd heel veel pups, meer dan 125, aanbiedt.

Er zijn zeker stichtinghouders die tevens broodfokker zijn.
Vandaag schreef iemand nog op een forum over het asiel waar zij haar hond vandaan had, ergens in Zuid-Spanje, dat die fokken en dat dat ook gewoon toegegeven wordt door de 'stichting', alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

60% van de ACE honden komt van Engelsen, dat is gezegd door de penningmeester van ACE (die zal het toch wel weten) in de ACE-documentaire.

Ik zou het geen adoptie en adoptanten meer noemen maar koop en klanten en ja, er zijn tevreden klanten.

Ik kan rekenen.
10eke
Actief

Tineke schreef:
M@scha schreef:Je weet dat ik geen verstand heb van stichtingen dus ik heb geen idee. Maar wat nou als ze gelijk heeft? Als het gewoon klopt wat ze zegt?

Of wat nou als het complete onzin is?

Dan zou je dat toch ergens met argumenten weerlegd zien worden?
Nou ze spreekt zichzelf natuurlijk ook wel wat tegen , zo moeten we niet geloven dat het zwart ziet van de pups op straat ,zo schieten de stichtingen als paddenstoelen de grond uit om pups voor 300 euro per stuk te verkopen die ze van de straat af rukken.
Ook de cijfers dat 60% van de honden van ACE komt via Engelsen die teruggaan naar Engeland twijfel ik aan.
Zeker als je ziet welke aantallen zij noemt van honden die ACE aanbied , dan zijn het weer duizenden pups die verhandeld worden , dan zijn het weer de honden afgestaan door Engelsen die teruggaan.

Dat er zaken kloppen die ze zegt dat geloof ik wel , ACE staat nu niet echt bekend als betrouwbare stichting , info die je overigens gewoon met even googelen kunt vinden.
Net zoals het algemeen bekend is dat je Prinsenbeek ook beter links kunt laten liggen als je een hond wilt aanschaffen.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom 10neke niet gewoon naar de rechter is gestapt , ze heeft dan wel haar adoptiegeld teruggekregen maar via een uitspraak had ze ook haar dakosten kunnen claimen , en had zij imo een overtuigend bewijs dat wat ze zegt ook zo is.
Van diverse mensen heb ik vernomen dat er in de regio waar het asiel van ACE is, ook van stagiaires die bij ACE
gewerkt hebben, geen straathonden zijn en zelfs ook hebben zij geen zwerfhonden in de buitengebieden gezien.

Er zijn de laatste jaren veel stichtingen/organisaties bijgekomen en ik zie er nog steeds meer bijkomen en er zijn er veel bij die voornamelijk pups aanbieden.

Het komt bij mij ook heel vreemd over dat 60% van de honden via Engelsen komt maar het is wat de penningmeester
van ACE zegt...

Duizenden pups heb ik het niet over gehad, wel over duizenden honden en steeds meer dan 125 pups die worden aangeboden.

Mijn advocaat doet haar werk Tineke en je zult begrijpen dat zolang dat niet is afgerond, ik daar niets over ga schrijven.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

10eke schreef: Mijn advocaat doet haar werk Tineke en je zult begrijpen dat zolang dat niet is afgerond, ik daar niets over ga schrijven.
Nou dat niets schrijven gaat je niet echt goed af :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
zoe2710
Actief
Mijn ras(sen): Podenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door zoe2710 »

10eke schreef: Van diverse mensen heb ik vernomen dat er in de regio waar het asiel van ACE is, ook van stagiaires die bij ACE
gewerkt hebben, geen straathonden zijn en zelfs ook hebben zij geen zwerfhonden in de buitengebieden gezien.

Er zijn de laatste jaren veel stichtingen/organisaties bijgekomen en ik zie er nog steeds meer bijkomen en er zijn er veel bij die voornamelijk pups aanbieden.

Het komt bij mij ook heel vreemd over dat 60% van de honden via Engelsen komt maar het is wat de penningmeester
van ACE zegt...

Duizenden pups heb ik het niet over gehad, wel over duizenden honden en steeds meer dan 125 pups die worden aangeboden.

Mijn advocaat doet haar werk Tineke en je zult begrijpen dat zolang dat niet is afgerond, ik daar niets over ga schrijven.

Zal er waarschijnlijk al over gekeken hebben (na 39 pagina's :roll: ) maar welke regio in Spanje is het juist waar dat asiel gevestigd is?
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

zoe2710 schreef:
Zal er waarschijnlijk al over gekeken hebben (na 39 pagina's :roll: ) maar welke regio in Spanje is het juist waar dat asiel gevestigd is?
Ik geloof Malaga
Donnaperra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Donnaperra »

Xtine schreef:Mijn allerlaatste woord dat ik hier neerschrijf.
Omdat ik niet persoonlijk wou worden.
Maar zal geen namen noemen.
Vergeten we vooral de persoon niet die door ACE ontslagen is omwille van het feit dat ze geld afhandig maakte van de vrijwilligers voor persoonlijke voordelenen.
Deze persoon werkt nu gewillig mee aan het zwartmaken van ACE.
Wordt dikwijls als bron vernoemd.

Ik zal nooit beweren dat alles daar perfect loopt, maar toch wordt er veel goed werk gedaan.

En nu mag je verder met je kruistocht en stop ik er mee.
:goeie: Hahahaha, dat is nou juist de mop, de meeste medewerkers worden ontslagen wegens, fraude, verduistering, geld afhandig maken, zeggen dat je voor de orga werkt terwijl je dat niet schijnt te doen en ga zo maar door.
Je kunt wel zien dat jij veel verstand hebt van deze organisatie, maar niet heus.
Wat een konstant uitermate teleurstellende posting vind ik dit.
Dierenleed moeten we samen aanpakken
10eke
Actief

ACE is een zeer omstreden organisatie, aldus AFP!

Een zeer omstreden organisatie en al eerder van de lijst 'aangesloten stichtingen' van AFP (Animal Foundation Platform) afgevoerd.

Toch werd ACE medio 2014 weer opnieuw toegevoegd aan de de AFP lijst, op aanvraag van de ACE medewerkster PR.

Het is AFP echter niet gelukt om met de voorzitster van ACE in contact te kunnen komen, ook niet na verwoede pogingen, niet via de mail en ook niet via de telefoon...

Na ruim 3 maanden waarin AFP de voorzitster van ACE niet heeft kunnen bereiken, is ACE weer van de AFP lijst afgevoerd.

Ik heb de nieuwe ACE medewerkster PR, uitgenodigd om te reageren en te laten weten waarom
de voorzitster van ACE alle contact met AFP weigert.
Donnaperra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Donnaperra »

10eke schreef:ACE is een zeer omstreden organisatie, aldus AFP!

Een zeer omstreden organisatie en al eerder van de lijst 'aangesloten stichtingen' van AFP (Animal Foundation Platform) afgevoerd.

Toch werd ACE medio 2014 weer opnieuw toegevoegd aan de de AFP lijst, op aanvraag van de ACE medewerkster PR.

Het is AFP echter niet gelukt om met de voorzitster van ACE in contact te kunnen komen, ook niet na verwoede pogingen, niet via de mail en ook niet via de telefoon...

Na ruim 3 maanden waarin AFP de voorzitster van ACE niet heeft kunnen bereiken, is ACE weer van de AFP lijst afgevoerd.

Ik heb de nieuwe ACE medewerkster PR, uitgenodigd om te reageren en te laten weten waarom
de voorzitster van ACE alle contact met AFP weigert.
Ik begrijp dat niet. Dan druk je toch gewoon haar 06 in?
Per mail roep je gewoon heel hard "geld'. Werkt altijd.

Maar alle gekheid op een stokje. Je ziet dus maar weer hoe noodzakelijk het eigenlijk is goed te beseffen dat een organisatie, gevestigd in het buitenland, nog zoveel mooie Nederlandse website,s kan hebben en nog zoveel Nederlandse vrijwilligers(lees medewerksters) kan hebben, kan doen en laten wat zij willen.

Ze lachen zich compleet een breuk over zoveel onbenulligheid en blijven vreselijk "Nederlands" doen in Nederland. En in Spanje doen ze weer reuze "Spaans" met de Spaanse bankrekening waar geen flikker op staat.

En zo...... lieve mensen...... is het...... Denk na en volg het geld. Dat zeg ik elke keer weer.
Dierenleed moeten we samen aanpakken
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”