Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bench

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

bench

Ongelezen bericht door veertje »

Wat is een goede bench? Ik zie er zoveel dat ik niet kan kiezen :wink: Voor Finn heb ik nu een grote stoffen bench (formaat herder), deze is van mn ouders en die willen ze af en toe zelf ook gebruiken (goh :engel: ). Ik wil de bench gebruiken bij trainingen/workshops/dagjes weg en in de toekomst ook op wedstrijden, mochten we zover komen :mrgreen: Verder staat hij de hele dag op en slaapt hij er 's nachts in (als hij niet op bed kruipt) :mann: Nu zag ik deze twee op zooplus en die leken me wel aardig en betaalbaar. De tweede lijkt me wel iets steviger. Tzt komt er nog wel een tweede bench denk ik. Eentje voor thuis en eentje voor op stap, maar dat is voor later.

Nr.1
Afbeelding

Nr. 2
Afbeelding

Raden jullie iets aan of af?
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: bench

Ongelezen bericht door Machie »

nr 1 had ik :F:
Csiva heeft 'm eigenhandig open gemaakt. Gewoon met je poten door het gaas graven en t is zo stuk. Maar als het geen sloper is, is het een prima bench :)
Csiva heeft nu een metalen voor op wedstrijden :mann:
hermelien1989
Actief
Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hermelien1989 »

Hmm zelf ben ik meer van de ijzeren benches. De maltheser van mijn ouders had toen ze 3 mnd oud was binnen 1 nacht door hoe ze uit die stoffen benches kon. De ijzeren zijn geen probleem. Daarom heb ik hier alleen ijzeren.

Edit: ze maakte trouwens gewoon de rits open
Laatst gewijzigd door hermelien1989 op 18 jan 2015 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes hermelien1989 en gioia

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Heel eerlijk, net wat jijzelf het gemakkelijkste vindt.
veertje
Zeer actief

Finn is geen sloper. Hij ligt al vanaf het eerste moment in de bench met het deurtje zowel open als dicht. Dan slaapt hij gewoon. Een ijzeren bench vind ik te zwaar om mee te nemen, dat is wel een optie wanneer ik een tweede voor in huis zou zoeken.

@Neetlje: Snap ik, maar ervaringen qua kwaliteit etc. vind ik toch fijn om mee te nemen in mn beslissing.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier ook gewoon een ijzeren bench. Ik gebruik hem voor op de show en heb er een trolley voor gekocht. Bench erop, hondje erin en duwen, en ja het is wel zwaar, maar ik vind het wel gemakkelijk. Alle andere zooi die je meesleept voor zo'n dag kan er bovenop.
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik heb voor beide een goedkope soft easy bench via hond.nl besteld.
Ideaal, maar als ik niet in de ruimte bench maakt peer de rits open :mrgreen:
Maar om even mee te nemen vind ik ze wel fijn, gewoon ritsen en klaar.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb er zoeken als nr 1 maar die vind ik vrij slap. Voor Ziva geen probleem, die blijft wel liggen, maar ik gooi er graag spullen bovenop. En dat gaat dan niet :wink: wij hebben er ook eentje met buizenframe en die is veel fijner vind ik. Wel wat groter om mee te nemen...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Lysette schreef:Ik heb er zoeken als nr 1 maar die vind ik vrij slap. Voor Ziva geen probleem, die blijft wel liggen, maar ik gooi er graag spullen bovenop. En dat gaat dan niet :wink: wij hebben er ook eentje met buizenframe en die is veel fijner vind ik. Wel wat groter om mee te nemen...
Wij hebben er eentje gehad zoals op foto 1. Heeft het best lang volgehouden, maar je kan er inderdaad niets op leggen, dan stort ie in :mrgreen: Nu ook eentje met een buizenframe, via witjesverzendhuis, die is echt super fijn.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

die 2de heb ik gehad, maar vind ze te slap. heb ze nu met buizenframe en zijn steviger. en zoals al word gezegd je kunt er wat
opleggen, zonder in te storten
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
veertje
Zeer actief

Sita schreef:
Lysette schreef:Ik heb er zoeken als nr 1 maar die vind ik vrij slap. Voor Ziva geen probleem, die blijft wel liggen, maar ik gooi er graag spullen bovenop. En dat gaat dan niet :wink: wij hebben er ook eentje met buizenframe en die is veel fijner vind ik. Wel wat groter om mee te nemen...
Wij hebben er eentje gehad zoals op foto 1. Heeft het best lang volgehouden, maar je kan er inderdaad niets op leggen, dan stort ie in :mrgreen: Nu ook eentje met een buizenframe, via witjesverzendhuis, die is echt super fijn.
Dat is deze toch?
Afbeelding

Die heb ik nu inderdaad. Erg fijne bench en niet eens zo duur. Meen me te herinneren dat hij ons toen iets meer gekost heeft... Er iets op leggen vind ik ook wel prettig, alle zooi op één plek :engel:
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

ik heb deze:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... hes/157626" onclick="window.open(this.href);return false;

vind het wel fijn dat ie van boven open kan, beetje meer gevoel van vrijheid. als ik Riv meeneem naar het werk kan ze toch een beetje de boel in de gaten houden als ze wil. ze springt er niet uit en sloopt niet, dus voor ons werkt het.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

veertje schreef:
Dat is deze toch?
Afbeelding

Die heb ik nu inderdaad. Erg fijne bench en niet eens zo duur. Meen me te herinneren dat hij ons toen iets meer gekost heeft... Er iets op leggen vind ik ook wel prettig, alle zooi op één plek :engel:
Yep dat is hem. Hij is zeker niet duur. Opgevouwen is hij is iets dikker, maar dat vind ikzelf niet zo'n bezwaar.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik heb die eerste bench uit je OP, maar dan in een paar maten groter denk ik. Bij mij is alleen de voorkant met gaas, en aan de zijkanten zit wel een flap die je open kan rollen en dan zit er ook gaas onder. Ik gebruik m op iedere show en bij mijn ouders, en dat gaat perfect met Pom. Ligt er gewoon rustig in, geen probleem :) Extreem stevig issie idd niet, en er zitten allemaal handige vakken in die nooit iemand gebruikt volgens mij :D maar ik vind m verder wel praktisch. Hij ligt standaard in de auto bij mij, komt soms wel van pas
robert_smetsers
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door robert_smetsers »

Heeft er iemand ervaring met bench trainingen. Ik heb net een nieuwe pup en hem in de bench laten slapen zodat hij niet mijn tafel, schoenen, bank, stoelen of iets dergelijks sloopt. Hij zet namelijk overal zijn tanden in. De eerste nacht was hij aan het miepen en janken en beet in de bench (ijzer dus kan niet veel kwaad) voor 30 min en toen gaf hij het op.
Tweede nacht was het echt bal hield hij het 45 min vol en viel toen in slaap tot 1 uur toen begon hij weer te piepen en te janken maar dat kwam omdat hij eruit moest. Toen weer terug in de bench en hij viel in slaap tot 2 uur daarna moest hij weer naar buiten. Toen hij weer in de bench zat was hij 30 min aan het jengelen viel toen weer in slaap en sliep tot 6 uur.
Het bleek dat ik ook wat dingen verkeerd had gedaan. Gaf hem te veel eten, op de zak stond dat ik 214 gram mocht geven verdeeld over 3 maaltijden maar dat bleek dus veel te veel mag niet meer als 45 gram geven per keer 3 keer per dag (inplaats van 71 gram)
Liet te lang zijn water staan.
Kreeg de tip om zijn kong te vullen met een staafje en wat brokjes die in de bench te leggen zodat hij de bench leuk gaat vinden en een fles met warm water in de bench te leggen omwikkeld met een oud tshirt.
Weet iemand hoe ik hem stil krijg en wel lekker door kan slapen, en dat hij alleen jengelt als hij naar buiten moet?
robert_smetsers
Vaste gebruiker

Heeft er iemand ervaring met bench trainingen. Ik heb net een nieuwe pup en hem in de bench laten slapen zodat hij niet mijn tafel, schoenen, bank, stoelen of iets dergelijks sloopt. Hij zet namelijk overal zijn tanden in. De eerste nacht was hij aan het miepen en janken en beet in de bench (ijzer dus kan niet veel kwaad) voor 30 min en toen gaf hij het op.
Tweede nacht was het echt bal hield hij het 45 min vol en viel toen in slaap tot 1 uur toen begon hij weer te piepen en te janken maar dat kwam omdat hij eruit moest. Toen weer terug in de bench en hij viel in slaap tot 2 uur daarna moest hij weer naar buiten. Toen hij weer in de bench zat was hij 30 min aan het jengelen viel toen weer in slaap en sliep tot 6 uur.
Het bleek dat ik ook wat dingen verkeerd had gedaan. Gaf hem te veel eten, op de zak stond dat ik 214 gram mocht geven verdeeld over 3 maaltijden maar dat bleek dus veel te veel mag niet meer als 45 gram geven per keer 3 keer per dag (inplaats van 71 gram)
Kreeg de tip om zijn kong te vullen met een staafje en wat brokjes die in de bench te leggen zodat hij de bench leuk gaat vinden en een fles met warm water in de bench te leggen omwikkeld met een oud tshirt.
Weet iemand hoe ik hem stil krijg en wel lekker door kan slapen, en dat hij alleen jengelt als hij naar buiten moet?
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

robert_smetsers schreef:Heeft er iemand ervaring met bench trainingen. Ik heb net een nieuwe pup en hem in de bench laten slapen zodat hij niet mijn tafel, schoenen, bank, stoelen of iets dergelijks sloopt. Hij zet namelijk overal zijn tanden in. De eerste nacht was hij aan het miepen en janken en beet in de bench (ijzer dus kan niet veel kwaad) voor 30 min en toen gaf hij het op.
Je kunt hem bij je op bed laten slapen, dan merk je ook op tijd wanneer hij eruit moet. En dan ondertussen rustig aan doen met benchtraining, hem leren dat de bench een fijne plek is. Dat kun je doen door er geregeld iets lekkers en iets leuks in te leggen. Ik denk zelf dat dat nu lastiger is, omdat hij al slechte ervaringen heeft opgedaan in de bench (zo lang piepen en janken zegt wat voor een babyhondje), maar ik kan ernaast zitten, heb zelf nooit een bench gebruikt. Maar ik zou hem sowieso niet gebruiken om je meubels en spullen te beschermen. Daar zijn andere manieren voor. Ik zou de bench gebruiken voor het gemak van de hond en niet voor je eigen gemak.
robert_smetsers
Vaste gebruiker

Alex schreef: Je kunt hem bij je op bed laten slapen, dan merk je ook op tijd wanneer hij eruit moet. En dan ondertussen rustig aan doen met benchtraining, hem leren dat de bench een fijne plek is. Dat kun je doen door er geregeld iets lekkers en iets leuks in te leggen. Ik denk zelf dat dat nu lastiger is, omdat hij al slechte ervaringen heeft opgedaan in de bench (zo lang piepen en janken zegt wat voor een babyhondje), maar ik kan ernaast zitten, heb zelf nooit een bench gebruikt. Maar ik zou hem sowieso niet gebruiken om je meubels en spullen te beschermen. Daar zijn andere manieren voor. Ik zou de bench gebruiken voor het gemak van de hond en niet voor je eigen gemak.
Hij mag niet op bed slapen het bed is te hoog en het is een pup als ik slaap en hij word wakker en springt van het bed heb ik grotere problemen. (mijn bed is vrij hoog)
Ik wil hem met de bench juist een veilig plek bieden waar hij in kan gaan liggen.
In de bench liggen ook al zijn speeltjes een touw, een platgeslagen eekhoorn met een touw in het midden en zijn kong gevuld met snoepjes en een kauwstaafje door het midden zodat als hij met het kauwstaafje beweegt er snoepjes uitvallen.
veertje
Zeer actief

Ik heb niet echt tips, Finn was al gewend aan de bench en gaat er ook liggen als het deurtje open staat. De bench moet vooral leuk en een veilig plekje zijn, dus ik zou zeggen langzaam opbouwen en niet meteen de hele nacht erin met het deurtje dicht. Overdag vaak maar kort oefenen met wat lekkers en dan 's nachts erin leggen als hij slaapt en naast t bed zetten. Zoiets zou ik proberen denk ik.

De bench is inmiddels besteld! De blauwe met buizenframe is het geworden. Ook even thuis overlegd en ik kan de ijzeren bench van daar hebben voor in huis :D Bedankt allemaal :ok:
robert_smetsers
Vaste gebruiker

Het lukt voort aardig gisteren nacht voor het eerst kunnen slapen tot 8 uur vanmorgen. Had wat tips gehad van een dierenspeciaalzaak hoe ik het moest doen.
Zorgen dat hij het leuk vind overdag de deur openlaten staan en hem lekkers geven in de bench. Hij springt er nu in en uit sleept zijn speeltjes eruit.
Nog een tip een ijzeren fles/ Petfles vullen met warm water en in een tshirt wikkelen en die erbij leggen.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik weet niet waar je woont.
Maar een cursus benchtraining volgen bij de jolige groentjes in Limburg heeft ons ontzettend geholpen.

Als pup ontzettend veel moeite met in de bench. Het ging al iets beter maar na die workshop die we daar gevolgd hebben. ( en thuis mee verder zijn gegaan ) ging het echt ontzettend goed.
Ze ligt nu bij dagjes weg gewoon rustig in de bench en thuis staat hij altijd open en ligt ze er voor haar eigen rust in.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
robert_smetsers
Vaste gebruiker

Het gaat goed nu. Hij vind de bench niet erg meer hij gaat er nu zelf in en uit overdags staat hij gewoon open en als we weg zijn en het deurtje zit dicht piept hij niet meer. We belonen hem gewoon in de bench en doen er snoepjes in zodat hij de bench leuk vind.
gyanty
Zeer actief

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik heb mijn zinnen voor Kay op deze gezet:

Afbeelding
Is niet stevig, maar pop-up en heel heel licht. Voor Kay voor onderweg meer dan prima. Hij is heel rustig in de bench.

Nu hebben we nog een oudere soort bench:
Afbeelding

Ook deze is niet heel stevig. Geen buizensysteem. Kan er wel wat opleggen, dat wel, maar niet te veel. Hij gaat nu een jaar of 4 of 5 mee? Voor de prijs die ik er toen voor betaald heb, vind ik hem niet zo best, want van beide dubbele ritsen voor het opbouwen, ligt er dus al 2 zippers uit en nu heeft elke rits dus nog maar 1 rits (nog prima werkbaar). Deze mag Norah dan gebruiken al ben ik nog wat huiverig, zij wil nog wel eens krabben tegen de bench aan. Deze bench heeft dat tot nu toe altijd wel gehouden moet ik zeggen. Maar tot nu toe had ik haar altijd in de ijzeren bench.Maar voor een bench zonder buizen systeem dus wel stevig en lekker licht om mee te nemen (in draagtas)

En over de border collie pup. Pup in bench naast bed. Bij onrust hand in de bench steken, zodat pup weet dat je er bent. Zoals ik leer ligt pup beneden en slapen jullie boven. Pup is zo maar op jonge leeftijd uit het nest gehaald bij zijn broertjes, zusjes en moeder vandaan. In een vreemd huis, met vreemde mensen. En dan zijn die mensen 's nachts ineens weg en ben je alleen. Dat is heel onnatuurlijk voor zo'n jong dier. Hetzelfde als mensenbaby's. Die doe je ook niet zo maar van ene op andere dag op hun eigen kamer. En als bed te hoog is om je hand in bench te steken (hoe hoog is je bed?). Dan zou ik op een matrasje bij de pup gaan slapen (of op de bank).
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

River8 schreef:ik heb deze:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... hes/157626" onclick="window.open(this.href);return false;

vind het wel fijn dat ie van boven open kan, beetje meer gevoel van vrijheid. als ik Riv meeneem naar het werk kan ze toch een beetje de boel in de gaten houden als ze wil. ze springt er niet uit en sloopt niet, dus voor ons werkt het.
Deze heb ik ook (2x).
Ik vind hem ideaal. Op shows hangen ze hier regelmatig met hun voorpoten op de rand om rond te kijken en dat kunnen de buizen dus ook goed hebben.
Hij was in het begin wel wat stug met in elkaar zetten, maar dat gaat na een paar keer beter en maakt hem wel extra stevig.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”