Nr.1

Nr. 2

Raden jullie iets aan of af?
Moderator: moderatorteam
Wij hebben er eentje gehad zoals op foto 1. Heeft het best lang volgehouden, maar je kan er inderdaad niets op leggen, dan stort ie inLysette schreef:Ik heb er zoeken als nr 1 maar die vind ik vrij slap. Voor Ziva geen probleem, die blijft wel liggen, maar ik gooi er graag spullen bovenop. En dat gaat dan nietwij hebben er ook eentje met buizenframe en die is veel fijner vind ik. Wel wat groter om mee te nemen...
Dat is deze toch?Sita schreef:Wij hebben er eentje gehad zoals op foto 1. Heeft het best lang volgehouden, maar je kan er inderdaad niets op leggen, dan stort ie inLysette schreef:Ik heb er zoeken als nr 1 maar die vind ik vrij slap. Voor Ziva geen probleem, die blijft wel liggen, maar ik gooi er graag spullen bovenop. En dat gaat dan nietwij hebben er ook eentje met buizenframe en die is veel fijner vind ik. Wel wat groter om mee te nemen...
Nu ook eentje met een buizenframe, via witjesverzendhuis, die is echt super fijn.
Yep dat is hem. Hij is zeker niet duur. Opgevouwen is hij is iets dikker, maar dat vind ikzelf niet zo'n bezwaar.veertje schreef:
Dat is deze toch?
Die heb ik nu inderdaad. Erg fijne bench en niet eens zo duur. Meen me te herinneren dat hij ons toen iets meer gekost heeft... Er iets op leggen vind ik ook wel prettig, alle zooi op één plek
Je kunt hem bij je op bed laten slapen, dan merk je ook op tijd wanneer hij eruit moet. En dan ondertussen rustig aan doen met benchtraining, hem leren dat de bench een fijne plek is. Dat kun je doen door er geregeld iets lekkers en iets leuks in te leggen. Ik denk zelf dat dat nu lastiger is, omdat hij al slechte ervaringen heeft opgedaan in de bench (zo lang piepen en janken zegt wat voor een babyhondje), maar ik kan ernaast zitten, heb zelf nooit een bench gebruikt. Maar ik zou hem sowieso niet gebruiken om je meubels en spullen te beschermen. Daar zijn andere manieren voor. Ik zou de bench gebruiken voor het gemak van de hond en niet voor je eigen gemak.robert_smetsers schreef:Heeft er iemand ervaring met bench trainingen. Ik heb net een nieuwe pup en hem in de bench laten slapen zodat hij niet mijn tafel, schoenen, bank, stoelen of iets dergelijks sloopt. Hij zet namelijk overal zijn tanden in. De eerste nacht was hij aan het miepen en janken en beet in de bench (ijzer dus kan niet veel kwaad) voor 30 min en toen gaf hij het op.
Tweede nacht was het echt bal hield hij het 45 min vol en viel toen in slaap tot 1 uur toen begon hij weer te piepen en te janken maar dat kwam omdat hij eruit moest. Toen weer terug in de bench en hij viel in slaap tot 2 uur daarna moest hij weer naar buiten. Toen hij weer in de bench zat was hij 30 min aan het jengelen viel toen weer in slaap en sliep tot 6 uur.
Het bleek dat ik ook wat dingen verkeerd had gedaan. Gaf hem te veel eten, op de zak stond dat ik 214 gram mocht geven verdeeld over 3 maaltijden maar dat bleek dus veel te veel mag niet meer als 45 gram geven per keer 3 keer per dag (inplaats van 71 gram)
Liet te lang zijn water staan.
Kreeg de tip om zijn kong te vullen met een staafje en wat brokjes die in de bench te leggen zodat hij de bench leuk gaat vinden en een fles met warm water in de bench te leggen omwikkeld met een oud tshirt.
Weet iemand hoe ik hem stil krijg en wel lekker door kan slapen, en dat hij alleen jengelt als hij naar buiten moet?
Hij mag niet op bed slapen het bed is te hoog en het is een pup als ik slaap en hij word wakker en springt van het bed heb ik grotere problemen. (mijn bed is vrij hoog)Alex schreef: Je kunt hem bij je op bed laten slapen, dan merk je ook op tijd wanneer hij eruit moet. En dan ondertussen rustig aan doen met benchtraining, hem leren dat de bench een fijne plek is. Dat kun je doen door er geregeld iets lekkers en iets leuks in te leggen. Ik denk zelf dat dat nu lastiger is, omdat hij al slechte ervaringen heeft opgedaan in de bench (zo lang piepen en janken zegt wat voor een babyhondje), maar ik kan ernaast zitten, heb zelf nooit een bench gebruikt. Maar ik zou hem sowieso niet gebruiken om je meubels en spullen te beschermen. Daar zijn andere manieren voor. Ik zou de bench gebruiken voor het gemak van de hond en niet voor je eigen gemak.
Deze heb ik ook (2x).River8 schreef:ik heb deze:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... hes/157626" onclick="window.open(this.href);return false;
vind het wel fijn dat ie van boven open kan, beetje meer gevoel van vrijheid. als ik Riv meeneem naar het werk kan ze toch een beetje de boel in de gaten houden als ze wil. ze springt er niet uit en sloopt niet, dus voor ons werkt het.