Wolfsblut schreef:Kitsune schreef:cornelia schreef:Ik kan me toch wel enigszins vinden in het antwoord van Wolfsblut. Niet dat ik vind dat geweld een oplossing is, maar het is wel vaak het asociale kutvolk wat wegkomt met dit soort gedrag (een hond zomaar schoppen, iemand die een grote bek heeft slaan, met een groepje een individu pakken etc.). Zulke lui mag je best met gelijke middelen aanpakken, dan weten ze dat ze er niet steeds mee weg komen (de meeste mensen zijn immers te bang of te "verstandig"om wat terug te doen.
Als ik het had gezien van die tekkel had ie gast iig zo'n harde low-kick gekregen dat ie de eerste dagen mank zou lopen.
Nou zal je w.s. het volgende antwoord kunnen verwachten; "Stel dat ik nou vind dat jij nu een grote bek hebt ?". (heb ik dan het recht om jou op je bek te slaan)
Let op he'; het is een vraag waar ik altijd nieuwsgierig naar ben in dit soort discussies en meer ook niet hoor

Wat is nou precies de vraag?
Ach schelden of een grote bek raakt me totaal niet.
Als je met een vermanend vingertje naar me wijst of me aanraakt wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Ging over de opmerking "eigen rechter" spelen wat vooraf ging aan bovenstaande.
Ik ben altijd benieuwd welke wetten iemand gebruikt die eigen rechter gaat spelen. Schelden mag, wijzen en aanraken niet. Enfin soms kan schelden meer zeer doen dan wijzen of aanraken, soms kun je meer met het laatste dan met het eerste.
Ik gebruik geen belerende vinger hoor, draag ook geen gebroken geweertje op mijn jas en geweld kan zeker wel eens iets oplossen

Maar de pest is dat als iedereen eigen rechter gaat spelen het op basis van die eigen wetten lastig te volgen word.
Dat was 't; niks meer en niks minder.