Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorbarig gelul van AD - Hond vastgebonden aan spoor

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Voorbarig gelul van AD - Hond vastgebonden aan spoor

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Blijkt gewoon geen BIET van te kloppen
Drie keer hoera voor het AD.nl
wat zit daar op de redactie's tegenwoordig???
Sensatiebeluste studenten die vast beginnen te tikken en het op ad.nl kwakken zonder ook maar iets te weten ?

Nah, nogmaals driewerf hoera voor de media in deze :roll:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... rein.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Nabij het centraal station van Amsterdam heeft een trein een aanrijding gehad met een hond. Het dier zat vastgebonden aan de rails.

Triest. Mijn trein staat stil vanwege aanrijding met hond die aan spoor is vastgebonden.

— Patricia Piay¿ (@Triezz) Een woordvoerder van de NS kan nog niet veel over het voorval zeggen. Het bedrijf kreeg de melding 'Aanrijding met een dier' binnen via Teletekst 751 maar nog geen exacte toedracht van het ongeval.

Het incident veroorzaakte meerdere vertragingen. Meerdere twitteraars reageerden behoorlijk verontwaardigd.

Er staat dus ergens een trein stil omdat deze een aanrijding had met een hond die aan het spoor vastgebonden zat. Wat bezielt je dan?

— Sarai (@sarailandstra)
------------------------------------------

wat BEZIELT je inderdaad..
Nou ja..bezielen...
Volgens mij heb je iets niet in orde met je ziel als je een hond vastbindt op de rails :jank:
Het is in elk geval wel "effectief" en eerlijk gezegd; ik hou mijn hart vast om te horen wat voor ras het betrof :ugh: :cry:
Het KAN natuurlijk nog zo zijn dat hond ontsnapt is met riem en al en zichzelf 'vastgelopen' heeft met zijn riem/ lus aan de rails, maar ik weet niet hoor....
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 19 jan 2015 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Amsterdam - Hond vastgebonden aan spoor - overreden

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hoop op het laatste. Maar jemig, hoe triest...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

echt, is er geen andere manier pfffffffff, nou je voor de hond is het over, maar t blijft meer dan wreed
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:ugh: Een kennis van mij (machinist) slaapt al slecht als hij over een kat heeft gereden.
Een hond die vast staat aan de rails, dat wil je niet meemaken.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hè gatverdarrie, wat een afschuwelijke rotstreek zeg! :kotz:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Verschrikkelijk dan ben je toch echt niet goed snik als je zoiets doet :kotz: Arme hond. Daar zijn ook wel andere manieren op te verzinnen als je van je hond af wilt. Zeer zieke geest!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Daisy@ schreef:Hoop op het laatste. Maar jemig, hoe triest...
Ik hoop ook heel erg dat die hond zich heeft los getrokken en met riem en al weggerend is en zichzelf vervolgens heeft vastgelopen.
Ik wil niet weten dat iemand zoiets doelbewust zou doen met zijn hond :(:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Vastgelopen klinkt wel heel anders dan vastgebonden...
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Om kotsmisselijk van te worden :kotz: :kotz:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat vreselijk, arme hond. :(:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Metro is iets genuanceerder in de berichtgeving (echter niet in de kop...)
*klik*
ranetje
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Metro is iets genuanceerder in de berichtgeving (echter niet in de kop...)
*klik*
NS kan dit echter niet bevestigen, omdat er bij het rapport over de stremming geen melding van is gemaakt. Een woordvoerder sluit niet uit dat de hond daadwerkelijk was vastgebonden. ,,Maar zoiets uitermate lugubers wordt doorgaans wel gemeld.”
Waarmee de woordvoerder wil zeggen dat de hond waarschijnlijk niet zat vastgebonden omdat dat niet gemeld is.?

Hoe akelig he scheppen van een hond door de trein ook is, dat zou wel een opluchting zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Stel dat het inderdaad gaat om een weggelopen, zichzelf vastgelopen hond gaat. Wat een shit krijg je dan nu over je heen door de berichtgeving, bovenop het verdriet om je hond! Iedereen gaat er maar voetstoots vanuit dat de hond inderdaad vastgebonden zat, omdat dat getwitterd werd vanuit de trein. Niemand die gezien heeft of hij daadwerkelijk vastgebonden zat of dat er wat anders aan de hand was. En ondertussen maar dingen toewensen als: dat baasje moesten ze vastbinden op het spoor en er dan langzaam overheen rijden. Wat een zieke samenleving leven we eigenlijk in, dat zulke dingen gezegd mogen worden op basis van zo weinig informatie. En als je er wat van zegt, ben jij degene die gek is, want er staat toch dat de hond vastgebonden was, dus hoe durf je daaraan te twijfelen? :scratch:
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Er is dus omgeroepen in de trein dat de hond vastgebonden zat?
Ik denk dat het niet slim is geweest om dat direct om te roepen. Zie post voor mij en Twitter reacties...
Toch lijkt het me wel te zien of een hond a) vast zat b) niet vast, en a1) vast is komen te zitten (riem klem bv) of a2) vast is gebonden (knopen en dergelijken).
Dat het niet gemeld is vind ik echt onvoldoende.
Ondertussen is het spoor weer vrij dus eerste onderzoek is voorbij. Ik mag toch wel hopen dat gekeken is naar of/hoe de hond vast zat...
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ach, mensen die de eigenaar hetzelfde toewensen als de hond zijn dan zelf ook niet veel beter.

Het kan ook zo zijn, als die hond echt vastgebonden zat aan het spoor, dat iemand de hond weggehaald heeft bij een winkel of zo en dat die de hond er vastgebonden heeft. Hoeft helemaal niet door de eigenaar gedaan te zijn.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief

Las net op twitter dat de hond niet vastgebonden zat en dat hij nog leeft en terug is bij zijn baasje, had de politie gemeld.

http://www.dichtbij.nl/amsterdam-centru ... pdate.aspx
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Re: Voorbarig gelul van AD - Hond vastgebonden aan spoor

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik las het ook Gonnie

De media worden werkelijk met de dag debieler :roll:
Tegenwoordig mag iets dus al koppen op de voorpagina van ad.nl op het moment dat een stel nitwittende
twitteraars wat suggereren in de trein :oohja:

Bravo AD.nl
Wat een aanfluiting zeg... :roll:
Ik zou me als AD.nl zijnde eens gaan bezinnen op de berichtgeving van de afgelopen weken en het hoge gehalte aan riooljournalistiek dat het krijgt...
Wat is dat een flutzooi geworden zeg in vergelijking met wat het tien jaar terug nog was
gonnie
Zeer actief

Ja, ik keek net bij je bericht en toen zag ik dat je het al geplaatst had.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat fijn dat de hond weer terug bij zijn baas is, en ja kranten :blont: en sociale media, dit is een goede les, toch
Kirra
Zeer actief

gonnie schreef:Las net op twitter dat de hond niet vastgebonden zat en dat hij nog leeft en terug is bij zijn baasje, had de politie gemeld.

http://www.dichtbij.nl/amsterdam-centru ... pdate.aspx
Top :ok:
Als het klopt dat direct is omgeroepen dat de hond vastgebonden en aangereden was (wat niet schijnt te kloppen...), mag er ook meteen wel wat voorlichting naar het NS-personeel over wat wel en niet omgeroepen moet worden.
De media heeft er ook wel een aandeel in, maar ongefundeerde dingen omroepen (als dat zo was, wat wel gezegd werd) ook.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Het asiel waar ik werkte lag op 100m van een sluizencomplex.De sluiswachter is ons komen halen omdat er in de sluis een dobberman was vastgebonden aan de ladder in de sluis zelf.Als de dluiswachter het niet gezien had was de hond gewoon verdronken als hij een schip versast had.Mensen zijn eht wel idioot soms.

Ik vind het trouwens ook wel bizar dat een hond na een aanrijding met een trein lichtgewond is geraakt.Dan moet die trein toch praktisch stilgestaan hebben?Dus welk bericht ik nu moet geloven?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Het waren twitteraars die meldden dat de hond vastgebonden zou hebben gezeten. Dat las je ook in de link van metronieuws die ik hier neergezet had. Zowel het AD als degenen die zulke gruwelijke dingen toegewenst hebben aan de baas van deze hond mogen zich heel, heel, heel diep gaan zitten schamen. Ik vrees alleen dat ze er niets van geleerd hebben...
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Fotogravinnetje schreef:Het waren twitteraars die meldden dat de hond vastgebonden zou hebben gezeten. Dat las je ook in de link van metronieuws die ik hier neergezet had. Zowel het AD als degenen die zulke gruwelijke dingen toegewenst hebben aan de baas van deze hond mogen zich heel, heel, heel diep gaan zitten schamen. Ik vrees alleen dat ze er niets van geleerd hebben...
Juist, en dan vind ik het wel eens eng worden. Persoon X die toevallig wel denkt te weten van wie de hond is en daar even (natuurlijk met behoorlijke back-up van zo'n 50 anderen) eigen recht gaat toepassen.
Afbeelding
Kirra
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Het waren twitteraars die meldden dat de hond vastgebonden zou hebben gezeten. Dat las je ook in de link van metronieuws die ik hier neergezet had. Zowel het AD als degenen die zulke gruwelijke dingen toegewenst hebben aan de baas van deze hond mogen zich heel, heel, heel diep gaan zitten schamen. Ik vrees alleen dat ze er niets van geleerd hebben...
Metro schreef:Op Twitter beweren mensen dat het dier aan de rails was vastgebonden. Het bericht werd door conducteurs omgeroepen in treinen die door het ongeluk gestremd waren, melden reizigers aan Metro.
Zo werd toch gezegd. Dan vind ik dat de conducteurs daar ook een aandeel in hebben.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Kirra schreef:
Metro schreef:Op Twitter beweren mensen dat het dier aan de rails was vastgebonden. Het bericht werd door conducteurs omgeroepen in treinen die door het ongeluk gestremd waren, melden reizigers aan Metro.
Zo werd toch gezegd. Dan vind ik dat de conducteurs daar ook een aandeel in hebben.

Conducteurs dachten zeker zo op meer begrip te kunnen rekenen van de passagiers. Een uur lang stil staan vanwege zo'n schrijnend verhaal gaat er beter in toch dan "er liggen bladeren op de rails". Boosheid richt zich dan op de "buitenwereld" en niet op jou als zijnde conducteur van de NS.
Afbeelding
Kirra
Zeer actief

cornelia schreef:
Kirra schreef:

Conducteurs dachten zeker zo op meer begrip te kunnen rekenen van de passagiers. Een uur lang stil staan vanwege zo'n schrijnend verhaal gaat er beter in toch dan "er liggen bladeren op de rails". Boosheid richt zich dan op de "buitenwereld" en niet op jou als zijnde conducteur van de NS.
Ja, dat klopt.
Maar als zoiets omgeroepen wordt door de conducteurs, wordt dat snel als de waarheid aangenomen.
Zij zullen het immers wel weten.
Dat daar dan reacties op komen, is niet zo raar. De doodsbedreigingen gaan natuurlijk wel veel te ver.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Ja, maar blijkbaar heeft ook (bijna) niemand het benul om te zien aan de hand van de berichtgeving dat de kans groot is dat er conclusies getrokken zijn zonder deugdelijk onderzoek. En zelfs als je daar op wijst, willen ze er niet aan, maar blijven de vermeende dader (zonder bewijs, zonder vorm van proces) op een gruwelijke manier veroordelen. Dat baart mij nog meer zorgen dan een onzorgvuldige berichtgeving, hoewel ook dat bijzonder kwalijk is. We zijn weer terug in de tijd van de heksenjacht, lijkt het
ranetje
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Ja, maar blijkbaar heeft ook (bijna) niemand het benul om te zien aan de hand van de berichtgeving dat de kans groot is dat er conclusies getrokken zijn zonder deugdelijk onderzoek. En zelfs als je daar op wijst, willen ze er niet aan, maar blijven de vermeende dader (zonder bewijs, zonder vorm van proces) op een gruwelijke manier veroordelen. Dat baart mij nog meer zorgen dan een onzorgvuldige berichtgeving, hoewel ook dat bijzonder kwalijk is. We zijn weer terug in de tijd van de heksenjacht, lijkt het
Het betekent dat je je berichtgeving op orde moet hebben
Als conducteur en als verslaggever.
Anders hangt de baas al voor je pap kan zeggen :?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”