Mijn redenatie was dat zijn gesnuffel hem ontspant en hem afleidt van het werk van de andere honden. Daarom laat ik het toe. In jouw redenatie zit ook wel wat dus ik ga dat eens uitproberen.ranetje schreef:Met stelligheid zou ik het niet kunnen zeggen, maar het kan overspronggedrag zijn.billy20 schreef:Met de andere hond zijn we al gestopt met jachttraining omdat hij niet tegen de prikkels en de spanning (het wachten, het blaffen/piepen van de andere honden) kon. De hond (waar het topic over gaat) is tijdens de training niet extreem druk mits hij maar niet te dicht bij de hond staat die aan de beurt is en mits het geen waterapport is. Wat hij vaak doet tijdens het wachten is snuffelen in het hoge gras dus op zoek naar muisjes enz. Ik dacht dat dit ontspannend voor hem is dus ik laat hem meestal zn gang gaan. Of zou dit een soort van overspronggedrag zijn?
Je kunt ook zeggen dat hij eigenlijk voor zichzelf aan het jagen is en af en toe ook nog met jou samen wat doet.
Ik weet niet of dat de/jouw bedoeling is?
Gaat het over de cocker?
Wel eens gedacht aan spanieljachttraining?
Klopt. Lijkt me erg leuk en ik heb er al eens naar geïnformeerd maar die trainingen worden maar op 2 plaatsen gegeven waarbij Lochem op 2 uur rijden het dichtste in de buurt zit en dat is me toch iets te ver weg.