Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jack Russell doodgebeten door Rottweilers

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Jack Russell doodgebeten door Rottweilers

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Goldylocks schreef:jawel hoor. Ik was vorige zomer op vakantie in Jutland (noord Denemarken) en alles wat maar lijkt op een pittbull is daar verboden.
Ik heb daar heel relaxed gewandeld ,echt waar!
Ik denk dat je niet weet hoeveel leed er achter het RAD gebeuren zit/zat t is niet voor niets dat t is afgeschaft, ik mag lijen dat t never, nooit meer terug komt.
Maich
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maich »

S@ndr@ schreef:
Goldylocks schreef:jawel hoor. Ik was vorige zomer op vakantie in Jutland (noord Denemarken) en alles wat maar lijkt op een pittbull is daar verboden.
Ik denk dat je niet weet hoeveel leed er achter het RAD gebeuren zit/zat t is niet voor niets dat t is afgeschaft, ik mag lijen dat t never, nooit meer terug komt.
Amen !!
A Man and his Dog
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Ik verwacht ook geen nieuwe RAD, maar eerder een fok en importverbod van bepaalde rassen.
Afbeelding
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Ik denk eerder dat ze het rassen gebeuren loslaten en naar grootte gaan kijken. Onder de 40 cm is goed, daarboven een muilkorf in het openbaar. Volgens mij is dat in een aantal landen al zo.

Dan gaat het niet om de agressie, maar om de schade die ze kunnen aanrichten. Een agressieve teckel richt nu eenmaal minder schade aan dan een Rottweiler.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
Dartel schreef:Ik denk eerder dat ze het rassen gebeuren loslaten en naar grootte gaan kijken. Onder de 40 cm is goed, daarboven een muilkorf in het openbaar. Volgens mij is dat in een aantal landen al zo.

Dan gaat het niet om de agressie, maar om de schade die ze kunnen aanrichten. Een agressieve teckel richt nu eenmaal minder schade aan dan een Rottweiler.
Natuurlijk. Dan worden er mini pitbulls gefokt en mag de brave Golden Retriever van verderop een muilkorf om :piew:
Loop je daar met je gemuilkorfde berner of dearhound, zo gevaarlijk he.
als de muilkorf verplicht wordt ( om wat voor domme reden dan ook) dan maar geen hond meer,.....
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nanna schreef:
Dartel schreef:Ik denk eerder dat ze het rassen gebeuren loslaten en naar grootte gaan kijken. Onder de 40 cm is goed, daarboven een muilkorf in het openbaar. Volgens mij is dat in een aantal landen al zo.

Natuurlijk. Dan worden er mini pitbulls gefokt en mag de brave Golden Retriever van verderop een muilkorf om :piew:
Ik zie ook al mini Goldens in het verschiet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:

Of die leuke teckel sloopt een kind het ziekenhuis in.
Honden onder de 40 cm kunnen elkaar of kleiner ook erge schade aanbrengen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Hier in Spanje is het heel makkelijk, je moet een licentie hebben voor bepaalde rassen waaronder de rottweiler, je krijgt een psychologische test, kosten licentie 500 euro en iedereen die in het gezin met de hond wandelt moet dat ook hebben.
Maich
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maich »

Cindy52 schreef:Hier in Spanje is het heel makkelijk, je moet een licentie hebben voor bepaalde rassen waaronder de rottweiler, je krijgt een psychologische test, kosten licentie 500 euro en iedereen die in het gezin met de hond wandelt moet dat ook hebben.
Dat is toch mooi geregeld.
A Man and his Dog
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Cindy52 schreef:Hier in Spanje is het heel makkelijk, je moet een licentie hebben voor bepaalde rassen waaronder de rottweiler, je krijgt een psychologische test, kosten licentie 500 euro en iedereen die in het gezin met de hond wandelt moet dat ook hebben.
Dat mogen ze van mij hier ook invoeren.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

S@ndr@ schreef:
Ik hier ook geen voorstander van. Als je een ras kruist met een boxer, lijkt hij al snel op een pitbullachtige, zonder er qua karakter er ook maar íets van weg te hebben. Maar de wet maakt geen uitzondering, afmaken die hap!

Zonder dat de hond ook maar ooit iets misdaan heeft.
Vreselijk.

En Denemarken is een krom land, zoals het daar aan toe gaat voor honden wil ik het hier niet hebben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Ik ben ook geen voorstander van die regel van grootte, maar ik denk dat die eraan gaat komen.

In Duitsland geldt deze regel al:
Honden zwaarder dan 20 kilogram en/of met een schofthoogte groter dan 40 centimeter moeten altijd zijn aangelijnd en men moet een muilkorft bij zich hebben.

En deze:
Pitbulls, Staffordshire terriërs, Staffordshire bullterriërs en Bullterriërs mogen in Duitsland worden ingevoerd, mits je niet langer dan vier weken in Duitsland verblijft of op doorreis bent.
Deze honden moeten altijd een muilkorf dragen. Ook moet je je hond altijd aanlijnen (dit geldt voor alle rassen).

Ik denk ook dat tegenwoordig niet meer geaccepteerd wordt dat er gewonden vallen door honden. En dat iedere wond uitgebreid het internet overgaat. Daardoor wordt het veel vaker gezien. Mensen zien hun hond toch meer als een gezinslid. In het verleden was het ook niet leuk als je hond gebeten werd door de loslopende Rottweiler van de buren, maar het was een risico dat bij het buitenleven hoorde. Net als die rothond van de boerderij verderop, als die weer eens was losgebroken. Tegenwoordig wordt daar de politie bij geroepen. Vroeger gaf die boer zijn hond dan een flinke rotschop, maar daar wordt nu de dierenbescherming bijgehaald.

De maatschappij verandert. Dieren worden niet meer als dingen gezien, maar als individuen. Dat heeft voordelen, maar de eisen die nu aan honden worden gesteld zijn ook strenger.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Dartel schreef: De maatschappij verandert. Dieren worden niet meer als dingen gezien, maar als individuen. Dat heeft voordelen, maar de eisen die nu aan honden worden gesteld zijn ook strenger.
Als je die gedachtelijn door trekt zou het juist gek zijn om strengere eisen te stellen.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
bouvierpoedel
Zeer actief

De RAD loste toen niets op men zal dat nu ook niet doen. Alleen maar meer ellende en dat wil je niet. Pak je ook een heleboel mensen en honden die nog nooit wat hebben uitgespookt of zullen doen.
Onverantwoordelijk gedrag aanpakken en duidelijk laten weten wat de gevolgen zijn voor eigenaar.
iones
Zeer actief

Badu schreef:
Dartel schreef: De maatschappij verandert. Dieren worden niet meer als dingen gezien, maar als individuen. Dat heeft voordelen, maar de eisen die nu aan honden worden gesteld zijn ook strenger.
Als je die gedachtelijn door trekt zou het juist gek zijn om strengere eisen te stellen.
Je zou dan juist strengere eisen gaan stellen aan de mensen die dieren houden.
En dát zou wel goed zijn.
Cleva schreef:
Je moet het probleem bij de eigenaar van de pyth bull leggen. Die moet iets te verliezen hebben.
Precies.
Maar vooralsnog lijkt dit een utopie.

En ik denk dat je hier echt wel iets mee bereikt. Mensen zullen er niet meer zo snel prat op gaan om een stoere hond in huis te halen die anderen bijt. Want dan worden ze zélf gepakt. Nu slechts een boete en een hond die ze afgenomen wordt. En daar zitten ze kennelijk niet zo mee.

Voor mij zou het een hele zware straf zijn als mijn hond me afgenomen zou worden. Maar voor hen is dat niet. Zij houden niet van hun hond. Ze hebben een hond om de verkeerde redenen.

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=295834" onclick="window.open(this.href);return false;
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
Cleva schreef: Je moet het probleem bij de eigenaar van de pyth bull leggen. Die moet iets te verliezen hebben.
Ik vind het allemaal heel erg achteraf gedoe hoor. Wat schiet je er mee op als Daymion de bak indraait en zijn pythbull wordt afgenomen als ondertussen jouw Tinki al is doodgebeten?
Ik vind dat er vooraf al veel meer maatregelen moeten zijn. Geen strafblad hebben, torenhoge hondenbelasting betalen. Ik denk dat je dan al 99% van de Daymions kunt verhinderen een piemel-strekker te nemen.
Voor de honden zelf zou het ook een zegen zijn dus een winwin situatie.
Lekker dan wordt je van tevoren gestraft voor iets wat " waarschijnlijk" nooit zal gebeuren :wink:
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef: Lekker dan wordt je van tevoren gestraft voor iets wat " waarschijnlijk" nooit zal gebeuren :wink:
Ja maar je hebt een keuze in die straf.
Je hoeft die straf niet te ondergaan als je een andere soort hond neemt.

Het is ontmoedigingsbeleid, en honden zijn daar zélf ook heel erg mee gebaat. Of vind jij het niet erg dat zoveel staffords terecht komen bij klootzakken van mensen? Ik vind dat wel erg.

Jij gaat te veel alleen van jezelf uit.
Maar denk nu eens aan al die honden die slachtoffer worden van mensen met een kleine pik.
S@ndr@
Zeer actief

iones schreef:
S@ndr@ schreef: Lekker dan wordt je van tevoren gestraft voor iets wat " waarschijnlijk" nooit zal gebeuren :wink:
Ja maar je hebt een keuze in die straf.
Je hoeft die straf niet te ondergaan als je een andere soort hond neemt.

Het is ontmoedigingsbeleid, en honden zijn daar zélf ook heel erg mee gebaat. Of vind jij het niet erg dat zoveel staffords terecht komen bij klootzakken van mensen? Ik vind dat wel erg.

Jij gaat te veel alleen van jezelf uit.
Maar denk nu eens aan al die honden die slachtoffer worden van mensen met een kleine pik.
dus neem je maar een hond die je eigenlijk niet wilt, maar zonder hond is ook zo wat - ja leuk :mann:
er zitten ook erg veel staffords bij NIET klootzakken, maar die doen er even niet toe want t zijn toch al geen rotzakken, en die vallen dus ook niet op- staan niet met hun plaat in de krant omdat t gewoon goed gaat, maar die moeten niet zeuren of zo.
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef: dus neem je maar een hond die je eigenlijk niet wilt, maar zonder hond is ook zo wat - ja leuk :mann:
er zitten ook erg veel staffords bij NIET klootzakken, maar die doen er even niet toe want t zijn toch al geen rotzakken, en die vallen dus ook niet op- staan niet met hun plaat in de krant omdat t gewoon goed gaat, maar die moeten niet zeuren of zo.
Er zijn vast wel meer mogelijkheden dan één bepaald ras.
Je zoekt een hond toch niet alleen op uiterlijkheden maar toch ook op bepaalde eigenschappen?
Er zijn veel staffords bij NIET klootzakken, klopt!
Maar er zijn er veel te veel bij WEL klootzakken. Veel te veel! En dat gaat een beetje langs jou heen.
S@ndr@
Zeer actief

Nee, t gaat niet langs me heen, maar ik vind t kind met t badwater weggooien ook zo lomp :roll:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

iones schreef:
S@ndr@ schreef: dus neem je maar een hond die je eigenlijk niet wilt, maar zonder hond is ook zo wat - ja leuk :mann:
Er zijn vast wel meer mogelijkheden dan één bepaald ras.
Je zoekt een hond toch niet alleen op uiterlijkheden maar toch ook op bepaalde eigenschappen?
Er zijn veel staffords bij NIET klootzakken, klopt!
Maar er zijn er veel te veel bij WEL klootzakken. Veel te veel! En dat gaat een beetje langs jou heen.
En het gaat langs jou een beetje heen dat die mensen dan net zo makkelijk naar ene ander stoer ras over kunnen stappen.
Een rottweiler, boerboel ,fila ,cc zat rassen die daar de dupe van kunnen worden.
Maatregelen waar alle hondeneigenaren mee te maken kunnen krijgen zoals Cleva beschreef zullen dan toch veel meer zoden aan de dijk zetten , ook vanuit het oogpunt van dierenwelzijn.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief

Je kunt ook een wet instellen wie op piemelmaat de grootste of kleinste hond krijgt en alles er tussen in. :engel: Hoe groter de hond hoe groter de lul en naar beneden qua maat eindigend bij een teacup. :zweep:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

bouvierpoedel schreef:Je kunt ook een wet instellen wie op piemelmaat de grootste of kleinste hond krijgt en alles er tussen in. :engel: Hoe groter de hond hoe groter de lul en naar beneden qua maat eindigend bij een teacup. :zweep:
Doe dan maar de lengte van de staart van de hond als maatstaf.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Nou ik zou er wel een probleem mee hebben als ik meer moet betalen alleen vanwege een ras.
Ik denk dat de mensen waarvan hun hond onlangs doodgebeten werden door een bullmastiff, een windhond, een witte herder en een briard daar ook problemen mee hebben. Die hebben namelijk ook verdriet van het overlijden van hun hond.
Dat verdriet bestaat niet alleen als de hond doodgebeten wordt door een pitbullachtige.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
Cleva schreef:Nou, als hij weet dat hij er voor mag zitten voorkomt hij het wellicht. Doe ik altijd wel.
Jij wel. Maar Daymions handelen bijvoorbeeld ook graag in drugs. Daar mag je ook fijn voor de bak in maar ik zie niet dat dat ook maar ene Daymion weerhoudt.
Als er strenge regelgeving komt zoals in Duitsland of Zwitserland zal het een stuk rustiger worden op straat qua stoere rassen.
Ik zou het als liefhebber niet erg vinden om een pak meer hondenbelasting te betalen en mijn non-existente strafblad te gaan laten zien op het gemeentehuis als ik mijn kerschversche pup daar opgeef.
En daarna normaal over straat te kunnen zonder dat mensen walgend naar je hond kijken en hun honden en kinderen wegtrekken. Omdat ze tegen die tijd wel weten dat jij wèl een verantwoordelijke eigenaar bent.
En nogmaals: voor de honden zelf zal het een zegen zijn.
en jij denkt dat als er meer betaald moet worden voor een hond dat hij zich dan wel aan de regels gaat houden. zoals gebruikelijk zullen alleen de brave ( liefhebbers) mensen dokken en de criminelen doen dat gewoon niet, die houden zich überhaupt al niet aan regels, dus waarom aan deze wel :denken:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 25 jan 2015 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:
Valerie schreef:Nou ik zou er wel een probleem mee hebben als ik meer moet betalen alleen vanwege een ras.
Ik denk dat de mensen waarvan hun hond onlangs doodgebeten werden door een bullmastiff, een renhond, een zwitserse herder en een briard daar ook problemen mee hebben. Die hebben namelijk ook verdriet van het overlijden van hun hond.
Dat verdriet bestaat niet alleen als de hond doodgebeten wordt door een pitbullachtige.
Dat is waar. Maar je moet altijd uitgaan van de grootste gemene deler. En het is nu eenmaal zo dat er veel eerder dat soort incidenten gebeuren met honden die er voor gefokt zijn.
Net zoals dat mijn newfoundlander zaliger weleens een konijntje verschalkt heeft. Tsja, dat gebeurde maar met windhonden is die kans toch echt vele malen groter. Dus als je een streng konijnendoodbijtgebod in wilt stellen moet je dáár zijn en niet bij die Newfoundlander.
Ja windhonden verschalken konijnen maar dat doen terriers ook. En zo zijn er nog veel meer dus ipv te doen alsof het bij de ene prima is dat die een konijn verschalkt en bij de ander niet is dan ook onzin. Of allemaal mogen ze het of allemaal niet.
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:
Valerie schreef: Ja windhonden verschalken konijnen maar dat doen terriers ook.
:denken: Die zijn bij lange na niet snel genoeg. Die verschalken weer geheel andere zaken. :lol1: gefokt voor de jacht op ongedierte. Nooit voor de jacht op konijnen.
Ze bijten de zieke konijnen dood :pffff:
Valerie
Zeer actief

Ik denk dat menig windhond jaloers is op het jachtinstinct en intelligentie van mijn terrier. En als de overheid ziet dat niet alleen de windhonden de konijnen doodbijten maar dat er steeds meer bijtincidenten zijn van alle rassen dan zou de overheid wel dom zijn om het vingertje te blijven wijzen naar de windhonden.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Valerie schreef:Ik denk dat menig windhond jaloers is op het jachtinstinct en intelligentie van mijn terrier. En als de overheid ziet dat niet alleen de windhonden de konijnen doodbijten maar dat er steeds meer bijtincidenten zijn van alle rassen dan zou de overheid wel dom zijn om het vingertje te blijven wijzen naar de windhonden.
In feite zijn het allemaal teengangers en met het gebit van een roofdier.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Cleva schreef:
Valerie schreef:Ik denk dat menig windhond jaloers is op het jachtinstinct en intelligentie van mijn terrier. En als de overheid ziet dat niet alleen de windhonden de konijnen doodbijten maar dat er steeds meer bijtincidenten zijn van alle rassen dan zou de overheid wel dom zijn om het vingertje te blijven wijzen naar de windhonden.

De enige die hier konijnen, hazen en meerkoeten ving was Cleo, husky/podenco.
De enige die altijd voor een matpartij in was, was Dapper, de staffkruising.
De enige die de hele dag de boel bij elkaar liep te houden was Eva, de herder. En waken, want een waakhond pur sang.

Ik begrijp het niet, hoor, dat ontkennen van raseigenschappen.
Natuurlijk zijn er ook weleens nare dingen aan de hand met andere rassen maar pak nou eerst maar eens de hoofdmoot aan en dan zien we daarna wel wat met de randverschijnselen en uitzonderingen doen.
:ok: Dit dus
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”