Wie ontkent er nou raseigenschappen op de vorige pagina? 1 hint ik was het niet.Cleva schreef:Valerie schreef:Ik denk dat menig windhond jaloers is op het jachtinstinct en intelligentie van mijn terrier. En als de overheid ziet dat niet alleen de windhonden de konijnen doodbijten maar dat er steeds meer bijtincidenten zijn van alle rassen dan zou de overheid wel dom zijn om het vingertje te blijven wijzen naar de windhonden.
De enige die hier konijnen, hazen en meerkoeten ving was Cleo, husky/podenco.
De enige die altijd voor een matpartij in was, was Dapper, de staffkruising.
De enige die de hele dag de boel bij elkaar liep te houden was Eva, de herder. En waken, want een waakhond pur sang.
Ik begrijp het niet, hoor, dat ontkennen van raseigenschappen.
Natuurlijk zijn er ook weleens nare dingen aan de hand met andere rassen maar pak nou eerst maar eens de hoofdmoot aan en dan zien we daarna wel wat met de randverschijnselen en uitzonderingen doen.
Het lijkt mij overigens minder handig om te doen alsof 1 type hond kan bijten. Dat kunnen ze namelijk allemaal. Daarom zijn er ook regels nodig voor ze allemaal. Daarmee raak je meteen de hoofdmoot van onverantwoordelijke eigenaren die echt niet alleen pitbullachtige hebben.