Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Winkelier aangevallen en hondje doodgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Winkelier aangevallen en hondje doodgebeten

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef: En de Teckel van een vriendin van me. Stokoude halfblinde beestje zat te poepen en werd van achteren aangevallen en doodgebeten door een Duitse herder. Nou ja, die zat met dat geschijt natuurlijk ook de verkeerde signalen uit te zenden :roll:
Getuigd wel van lef om je schijtende kont naar een duitse herder te draaien die zijn Kampf aan het voeren was. :engel:
Of de geur stond hem niet aan :19:
Misschien had hij zijn voorpoot niet geheven tijdens het schijten. :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Misschien had hij zijn voorpoot niet geheven tijdens het schijten. :19:
Je bedoelt natuurlijk een achterpoot ;-)
Afbeelding
:LOL: Zoiets ja.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Fotogravinnetje schreef:Ik bagatelliseer niets. Ik vind het alleen een nogal boude uitspraak dat er geen signalen vooraf gegeven werden door die hond. Om de simpele reden dat ik niet geloof dat een hond werkelijk vanuit het niets, dus vanuit een ontspannen houding, uitvalt. Dat doet niets af aan het feit dat ik ook denk dat deze hond levensgevaarlijk is en veel beter onder controle gehouden had moeten worden.
Doodbijten is geen uitvallen en haal je maar niets in je hoofd, die honden zijn er zeker ook.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Fotogravinnetje schreef:Ik citeerde uit het persbericht waarnaar verwezen wordt in de eerste post en daar staat bij dat MENEER dat zei.
Die had het ook niet over een ontspannen houding :8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Nee, hij heeft het over geen enkel signaal. Een gespannen houding is al een signaal
ranetje
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Nee, hij heeft het over geen enkel signaal. Een gespannen houding is al een signaal
Waarom moet een hondenschoolhouder toch meteen "afgemaakt" worden?

Velen beginnen te roeptoeteren dat hij/zij alvast niet deugt omdat ze honden niet kunnen "lezen" als ze dit niet zien aankomen.
Eentje die zelfs denkt dat die zgn mastiff van de trainer was, wat niet het geval was.

Met de rug naar die hond toe bezig met het inladen van de honden.
En een hond die aan komt stormen en meteen hap zegt zonder dat er van tevoren geluid was (dus geen signaal?).
Zo lees ik het tenminste.

Dat kan de allerbeste trainer met een fantastisch vermogen om honden te lezen overkomen.
Ook die heeft namelijk geen ogen in zijn/haar achterhoofd.

En zoals je kunt lezen in dit topic, er zijn meer ervaringen met dergelijk plotseling gedrag.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

ranetje schreef:
Fotogravinnetje schreef:Nee, hij heeft het over geen enkel signaal. Een gespannen houding is al een signaal
Waarom moet een hondenschoolhouder toch meteen "afgemaakt" worden?

Velen beginnen te roeptoeteren dat hij/zij alvast niet deugt omdat ze honden niet kunnen "lezen" als ze dit niet zien aankomen.
Eentje die zelfs denkt dat die zgn mastiff van de trainer was, wat niet het geval was.

Met de rug naar die hond toe bezig met het inladen van de honden.
En een hond die aan komt stormen en meteen hap zegt zonder dat er van tevoren geluid was (dus geen signaal?).
Zo lees ik het tenminste.

Dat kan de allerbeste trainer met een fantastisch vermogen om honden te lezen overkomen.
Ook die heeft namelijk geen ogen in zijn/haar achterhoofd.

En zoals je kunt lezen in dit topic, er zijn meer ervaringen met dergelijk plotseling gedrag.
Er zijn zat honden die helemaal geen 'signaal' afgeven of zo minimaal dat het voor mensen althans niet te lezen is. Ik heb zelf een reu gehad die ogenschijnlijk vriendelijk stond te kwispelen, niet fixeerde en geen gespannen lichaamshouding had om vervolgens als een idioot proberen ergens op te duiken. Met de bedoeling om dood te maken.
En dat was een collie met heul veel vacht, dus voor de doorsnee hondeneigenaar stond daar een vrolijke Lassie, niet een pitbull in een colliejasje. Het duurde járen voor ik als eigenaar een lichtelijke verstarring onder al die haren kon ontwaren en dan moest ik nog snel zijn want tussen verstarring-aanval zat ongeveer anderhalve seconde. :19:

Daarnaast, wat Ranetje als zegt: je staat verdorie je honden in de auto te doen en de meeste mensen lopen dan niet elke 3 seconden om zich heen te kijken of er misschien een aanvallende hond aankomt.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Eens. Maar er is een verschil tussen 'de hond gaf geen enkel signaal' of 'ik heb/wij hebben geen signaal gezien of gehoord'

Edit: maar ik geloof dat ik weer eens veel te veel op details aan het letten ben. Sorry
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Fotogravinnetje schreef:Eens. Maar er is een verschil tussen 'de hond gaf geen enkel signaal' of 'ik heb/wij hebben geen signaal gezien of gehoord'

Edit: maar ik geloof dat ik weer eens veel te veel op details aan het letten ben. Sorry

Wat wil je nou?
ranetje
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Eens. Maar er is een verschil tussen 'de hond gaf geen enkel signaal' of 'ik heb/wij hebben geen signaal gezien of gehoord'

Met een redelijke kans dat die "details" door de journalist zijn aangebracht.
Iets wat ook vaker voorkomt. :wink:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Daar heb je gelijk in. Sorry dat ik zo bleef hangen. Ik probeer het wel te voorkomen, maar soms mislukt dat
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ranetje schreef:

Met een redelijke kans dat die "details" door de journalist zijn aangebracht.
Iets wat ook vaker voorkomt. :wink:
Klopt inderdaad, want het AD heeft het anders geformuleerd hoe het daadwerkelijk is gebeurd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”