Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vechten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

Eline* schreef:Een ranglagere hond gaat zo al niet even het gevecht aan met een ranghoogste...dat doet hij alleen als hij denkt te kunnen winnen. Zo duidelijk is die rangorde dan dus niet. ;)
Mo erkend Dot nu zonder morre als ranghogere, ze is gek op Dot en is heel lief met haar. Maar ik ben bijna zeker wanneer ik Mo vrijspel geef dat ze de confrontatie aangaat omdat ze denkt te kunnen winnen. Ze is dan vrij is om haar macht uit te oefenen over Dot door haar geen kans meer te geven om aan een bot te kluiven, haar weg te pesten van haar etensbak en haar steeds lastig te vallen wanneer het haar uitkomt. Dot houdt namelijk niet van confrontaties en gaat die uit de weg, ze laat zich weg sturen en daarom krijgt Mo haar zin. Ik ben bang dat wanneer Mo die zwakte van Dot ontdekt de hek van de dam is.

Dot zou geen leven meer hebben omdat Mo slecht met macht weet om te gaan.

Omdat ik nu zorg b.v dat die botten van mij zijn en zij beiden met mijn toestemming daar gebruik van mogen maken kan Mo het niet als macht middel gebruiken.

Dot heeft daarom nu de kans om een bepaalde natuurlijke overwicht en haar sterkere positie te tonen bijvoorbeeld Dot heeft de aandacht van Mo niet nodig, maar Mo wel die van Dot.

Roosje
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nou Roos, het klinkt allemaal aardig, maar ik zie het toch echt anders. Een hond doet niet aan bruikleen...als jij een bot geeft is het van hem..niet meer van jou. Eten idem dito..gevechten om eten en kluiven hoeft trouwens totaal niet aan de rangorde relateerd te zijn.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

Eline* schreef:Nou Roos, het klinkt allemaal aardig, maar ik zie het toch echt anders. Een hond doet niet aan bruikleen...als jij een bot geeft is het van hem..niet meer van jou. Eten idem dito..gevechten om eten en kluiven hoeft trouwens totaal niet aan de rangorde relateerd te zijn.
Ik weet niet waar het dan aan ligt, maar het werkt wel met Mo. Wanneer de botjes gewoon op de grond liggen en Mo ziet dat Dot intresse heeft is ze als de havikken erbij en pakt gauw het botje voor de neus van Dot weg. Wanneer ik ze allebei laat zitten en ieder een botje geef dan laat ze Dot met rust.

Ratteplan ons vorig hondje gebruikte duidelijk eten om zijn macht uit te oefenen. Hij wachte totdat Vip/Dot klaar waren met eten en begon toen tergend langzaam te eten en wanneer Vip of Dot te dichtbij kwamen dan waarschuwde hij door te grommen om niet dichter bij te komen. Hij at nooit zijn hele bak leeg, wanneer hij klaar was dan bleef hij nog een tijd in de buurt van zijn bak, Vip en Dot zaten dan smachtend te wachten, totdat zij eindelijk toestemming kregen om de restjes op te eten.

Wanneer ik nu merk dat Mo draald bij haar eten, zet ik het meteen weg. Ik wacht dan een half uur en geef het haar nadat Dot al lang klaar is, Mo is dan heel snel met haar eten op te eten. De volgende dag eet ze dan wel meteen wanneer ik de bakken op de grond zet.

Roosje
Afbeelding
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Eline* schreef:
Martijn schreef:
Senta schreef:Of het goed is weet ik niet, maar binnen los ik een beginnende vechtpartij meestal op met een klets (lees emmer) water. Hier schrikken ze zo van dat ze vergeten wat ze wilden gaan doen. Als ik niets doe zit ik zo weer met een gatenkaasje bij de dierenarts. Dan maar liever dweilen.
Heb jij altijd een emmer water staan dan?
Mijn vloerbedekking!! 8O Even rekenen...de dierenarts is goedkoper! :mrgreen: ;)
Ik heb zeil liggen, is erg makkelijk.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Martijn schreef:
Senta schreef:Of het goed is weet ik niet, maar binnen los ik een beginnende vechtpartij meestal op met een klets (lees emmer) water. Hier schrikken ze zo van dat ze vergeten wat ze wilden gaan doen. Als ik niets doe zit ik zo weer met een gatenkaasje bij de dierenarts. Dan maar liever dweilen.
Nou misschien geen emmer, maar toch wel altijd een volle brinkbak. Is ook heel effectief
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Senta schreef:
Martijn schreef:
Nou misschien geen emmer, maar toch wel altijd een volle brinkbak. Is ook heel effectief
Maakt hier geen indruk, ze zullen er zeker niet om los laten.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Hutsje schreef:
Senta schreef:
Martijn schreef:
Maakt hier geen indruk, ze zullen er zeker niet om los laten.
Nee, dat hielp hier ook niet. Hard optreden wel.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”