Dat was natuurlijk wel te verwachten, zo'n zachtmoedig, lief en aanhankelijk hondje.

En Ren heeft vast ook zo een nieuw baasje, die weet ook wel hoe hij mensen om zijn pootjes moet winden

Moderator: moderatorteam
Kiwi is 45cm en ongeveer 11/12 kg.Jion schreef:O wat fijn dat de kogel wat betreft Simba al door de kerk is! Gefeliciteerd voor Simba en zijn nieuwe baasjes!![]()
Jimi is inderdaad gecastreerd, ik weet niet of dat onlangs is gebeurd of toen hij met 5 maanden in het asiel kwam, weet jij dat Diana?
Hoeveel weegt Kiwi en hoe groot is ze? Jimi is 48 cm schofthoogte.
Is die even met zijn kontje in de roomboter gevallenTineke schreef: Hij wordt trouwens een blijvertje want mijn zoon en schoondochter willen hem niet meer kwijt![]()
En niet in de laatste plaats mijn kleindochter uiteraard, die is in de wolken er is een eigen hondje en nog wel zo'n leuke.
Hij is zo vriendelijk en dol op mensen groot en klein en heeft iedereen al ingepakt daar met zijn charmeoffensief![]()
Voortaan zal hij als Simba door het leven gaan.
Jimi is al heel lang gecastreerd, dat is gebeurd toen hij ca. 1 jaar was. Maar volgens mij heeft hij totaal geen aanleg om dik te worden.Jion schreef:O wat fijn dat de kogel wat betreft Simba al door de kerk is! Gefeliciteerd voor Simba en zijn nieuwe baasjes!![]()
Jimi is inderdaad gecastreerd, ik weet niet of dat onlangs is gebeurd of toen hij met 5 maanden in het asiel kwam, weet jij dat Diana?
Hoeveel weegt Kiwi en hoe groot is ze? Jimi is 48 cm schofthoogte.
Soms duurt het even voordat een hond dat gaat doen hoor ,zou ik me niet al teveel zorgen over maken , er zijn zelfs honden die niet van spelen houden en het dus sowieso niet doen.Jion schreef:Hij heeft alleen nog helemaal niet gespeeld, niet met andere honden, niet met ons en niet alleen. Hij reageert ook niet echt als je het probeert.
Inderdaad. Dat zie ik bij opvangers ook vaak, dat het een dag of drie duurt voordat ze gaan spelen, tot ze helemaal ontspannen zijn. Mila is dan meestal al twee dagen haar uiterste best aan het doen de hond tot spelen over te halen, maar vaak vangt ze de eerste paar dagen bot.Tineke schreef:Soms duurt het even voordat een hond dat gaat doen hoor ,zou ik me niet al teveel zorgen over maken , er zijn zelfs honden die niet van spelen houden en het dus sowieso niet doen.Jion schreef:Hij heeft alleen nog helemaal niet gespeeld, niet met andere honden, niet met ons en niet alleen. Hij reageert ook niet echt als je het probeert.
Volgens mij doen jullie het hartstikke goed en is dit iets wat echt nog wel goed komt als tenminste interesse heeft in spelen
DeDiana schreef:Inderdaad. Dat zie ik bij opvangers ook vaak, dat het een dag of drie duurt voordat ze gaan spelen, tot ze helemaal ontspannen zijn. Mila is dan meestal al twee dagen haar uiterste best aan het doen de hond tot spelen over te halen, maar vaak vangt ze de eerste paar dagen bot.Tineke schreef:Soms duurt het even voordat een hond dat gaat doen hoor ,zou ik me niet al teveel zorgen over maken , er zijn zelfs honden die niet van spelen houden en het dus sowieso niet doen.Jion schreef:Hij heeft alleen nog helemaal niet gespeeld, niet met andere honden, niet met ons en niet alleen. Hij reageert ook niet echt als je het probeert.
Volgens mij doen jullie het hartstikke goed en is dit iets wat echt nog wel goed komt als tenminste interesse heeft in spelen
Ik heb Jimi wel met andere honden zien spelen in het asiel. Maar meestal was hij veel meer bezig met mij op de voet volgen in de hoop dat hij een aaitje kreeg, dan met andere honden.
Of, als je het wel doet; doe dan doorzichtige nagellak over de schroefdraad als hij dicht zitveertje schreef:Oh nog een tip, neem niet zo'n adreskokertje... Ik had er eentje voor Finn maar die was er binnen een week vanaf. Alleen het ringetje met de bovenkant van het kokertje hingen er nog aan, de onderkant was eraf gedraaid
8 maart, als ik het goed heb begrepen. Er zit nog een klein haakje en oogje aan het vervoer van Schiphol naar hier (ik kan niet lang autorijden), maar dat is vast op te lossen.Frolic schreef:Oooo wat een fijn nieuws!Alex schreef:Als het goed is, ga ik Rataplan opvangen. Ik heb helemaal geen ervaring met opvangen, maar ik heb er wel vertrouwen in. Er is hier genoeg dat hij leuk zal vinden: mooie wandelingen, lieve kinderen, een beleefde stabijvriend. Desondanks houd ik dit topic goed in de gaten en wens jullie ook allemaal veel plezier met de opvangers/adoptanten.
Wanneer komt hij als het goed is? Weet je dat al?
Alex anders maak je hier (Almere) een tussenstop voor een pauze en een bakkie koffie.Alex schreef: Er zit nog een klein haakje en oogje aan het vervoer van Schiphol naar hier (ik kan niet lang autorijden), maar dat is vast op te lossen.
Oh, dat is heel lief, maar ik kan echt maximaal een uur rijden per dag, of zelfs maar in de auto zitten. Ik moet echt iemand regelen die Rataplan ophaalt. Eventueel tot aan Arnhem. Wel bedankt voor het meedenken!Safari schreef:Alex anders maak je hier (Almere) een tussenstop voor een pauze en een bakkie koffie.Alex schreef: Er zit nog een klein haakje en oogje aan het vervoer van Schiphol naar hier (ik kan niet lang autorijden), maar dat is vast op te lossen.
Wat gaan jullie goed JionJion schreef:O wat fijn dat Rataplan ook naar hier kan komen nu, dat lijkt me ook al zo'n lieve leukerd.![]()
Nou ik had weer eens voor mijn beurt gesproken hoor, want Jimi heeft zojuist heerlijk gespeeld met een leuke beagle.![]()
We zijn vanmorgen naar een landtong gereden waar honden heel erg veilig los kunnen lopen. We hebben Jimi eerst aan de lange lijn los laten lopen, en omdat hij zo ontzettend goed luistert en zo ontzettend goed in de buurt bleef mocht hij al snel los, en toen gebeurde er dit:
Hij vond het echt helemaal geweldig daar en heeft ook kennisgemaakt met de pony's en de koeien die daar lopen. Die vond hij heel erg interessant, maar hij had geen neiging ze op te jagen of aan te blaffen dus dat was prima!
We kwamen ook nog een vriendin met haar honden tegen en die kennismaking verliep ook prima.
De paardenpoep en muisjes die voor Rosca en Duende altijd de hoofdattractie zijn daar interesseerde hem niks. Zelf poepen heeft hij vandaag nog niet gedaan maar hij heeft wel zijn eerste plas (in één keer leeg) buiten de tuin gedaan.![]()
Mister stoïcijns...![]()
En na anderhalf uur lopen was hij echt helemaal stuk (foto van gisteren maar wat boeit het).
![]()
Even nog de nieuwe halsband showen: