Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hoera voor Stimpy/Simba! :cheer:
Dat was natuurlijk wel te verwachten, zo'n zachtmoedig, lief en aanhankelijk hondje. :I:

En Ren heeft vast ook zo een nieuw baasje, die weet ook wel hoe hij mensen om zijn pootjes moet winden ;-)
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Jion schreef:O wat fijn dat de kogel wat betreft Simba al door de kerk is! Gefeliciteerd voor Simba en zijn nieuwe baasjes! :cheer:

Jimi is inderdaad gecastreerd, ik weet niet of dat onlangs is gebeurd of toen hij met 5 maanden in het asiel kwam, weet jij dat Diana?

Hoeveel weegt Kiwi en hoe groot is ze? Jimi is 48 cm schofthoogte.
Kiwi is 45cm en ongeveer 11/12 kg.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Tineke schreef: Hij wordt trouwens een blijvertje want mijn zoon en schoondochter willen hem niet meer kwijt :D
En niet in de laatste plaats mijn kleindochter uiteraard, die is in de wolken er is een eigen hondje en nog wel zo'n leuke.
Hij is zo vriendelijk en dol op mensen groot en klein en heeft iedereen al ingepakt daar met zijn charmeoffensief :ok:
Voortaan zal hij als Simba door het leven gaan.
Is die even met zijn kontje in de roomboter gevallen :cheer: :cheer: :I:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
DeDiana
Zeer actief

Jion schreef:O wat fijn dat de kogel wat betreft Simba al door de kerk is! Gefeliciteerd voor Simba en zijn nieuwe baasjes! :cheer:

Jimi is inderdaad gecastreerd, ik weet niet of dat onlangs is gebeurd of toen hij met 5 maanden in het asiel kwam, weet jij dat Diana?

Hoeveel weegt Kiwi en hoe groot is ze? Jimi is 48 cm schofthoogte.
Jimi is al heel lang gecastreerd, dat is gebeurd toen hij ca. 1 jaar was. Maar volgens mij heeft hij totaal geen aanleg om dik te worden.

Ik denk dat hij qua grootte/gewicht ook eerder zo'n 250 gram kvv nodig heeft, misschien wel 300 (afhankelijk van hoe actief hij is).
Ik verwacht ook, wat Laeken ook al zegt, dat hij als de eerste spanning eraf is, wel sneller/meer gaat eten.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Wat super voor Simba! Die is echt met z'n kontje in de boter gevallen. Vooral fijn dat het met jouw kleindochter zo goed gaat.

En Jimi klinkt als een schat [SMILING FACE WITH HEART-SHAPED EYES]

Sent from my iPhone using Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Jion schreef:Hij heeft alleen nog helemaal niet gespeeld, niet met andere honden, niet met ons en niet alleen. Hij reageert ook niet echt als je het probeert. :U:
Soms duurt het even voordat een hond dat gaat doen hoor ,zou ik me niet al teveel zorgen over maken , er zijn zelfs honden die niet van spelen houden en het dus sowieso niet doen.
Volgens mij doen jullie het hartstikke goed en is dit iets wat echt nog wel goed komt als tenminste interesse heeft in spelen :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DeDiana
Zeer actief

Tineke schreef:
Jion schreef:Hij heeft alleen nog helemaal niet gespeeld, niet met andere honden, niet met ons en niet alleen. Hij reageert ook niet echt als je het probeert. :U:
Soms duurt het even voordat een hond dat gaat doen hoor ,zou ik me niet al teveel zorgen over maken , er zijn zelfs honden die niet van spelen houden en het dus sowieso niet doen.
Volgens mij doen jullie het hartstikke goed en is dit iets wat echt nog wel goed komt als tenminste interesse heeft in spelen :wink:
Inderdaad. Dat zie ik bij opvangers ook vaak, dat het een dag of drie duurt voordat ze gaan spelen, tot ze helemaal ontspannen zijn. Mila is dan meestal al twee dagen haar uiterste best aan het doen de hond tot spelen over te halen, maar vaak vangt ze de eerste paar dagen bot.

Ik heb Jimi wel met andere honden zien spelen in het asiel. Maar meestal was hij veel meer bezig met mij op de voet volgen in de hoop dat hij een aaitje kreeg, dan met andere honden.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Zo leuk die updates. Ze klinken als ideale hondjes.

Nog 2 nachtjes slapen en dan kan ik jullie updates geven :cheer:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

DeDiana schreef:
Tineke schreef:
Inderdaad. Dat zie ik bij opvangers ook vaak, dat het een dag of drie duurt voordat ze gaan spelen, tot ze helemaal ontspannen zijn. Mila is dan meestal al twee dagen haar uiterste best aan het doen de hond tot spelen over te halen, maar vaak vangt ze de eerste paar dagen bot.

Ik heb Jimi wel met andere honden zien spelen in het asiel. Maar meestal was hij veel meer bezig met mij op de voet volgen in de hoop dat hij een aaitje kreeg, dan met andere honden.

Maggie speelt nog steeds niet (op wat rondjes rennen na) en kijkt zelfs zéér verstoord als Bonnie haar probeert uit te nodigen. Alsof het zwaar beneden haar waardigheid is. :mrgreen:
Nieuwe hondjes hebben heel veel te verwerken aan prikkels en om zich aan hun nieuwe leven aan te passen. Het kan soms maanden duren voor ze echt 'loskomen'.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een heerlijke updates weer :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Bas speelt ook vrijwel niet. Heel soms een klein beetje als je bv je handen onder een deken doet. Dan durft ze wel. Of met hele kleine hondjes zoals chihuahua's.
Afbeelding
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Als het goed is, ga ik Rataplan opvangen. Ik heb helemaal geen ervaring met opvangen, maar ik heb er wel vertrouwen in. Er is hier genoeg dat hij leuk zal vinden: mooie wandelingen, lieve kinderen, een beleefde stabijvriend. Desondanks houd ik dit topic goed in de gaten en wens jullie ook allemaal veel plezier met de opvangers/adoptanten.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Zo, die heeft zich vermaakt! Leuk!!

Kiwi krijgt geen kvv meer, maar ze kreeg altijd 250/300 gram kvv. En natuurlijk af en toe wat lekkers, maar dat verschilt per dag.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Geweldig topic en ook al één blijvertje, echt fijn voor Simba en z'n nieuwe gezin :I:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat leuk om te zien en lezen :cheer:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Afbeelding
Die onschuldige mooie ogen :I:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat fijn dat het zo goed gaat met Jimi zeg :ok: Zo zie je maar hoe goed honden zich aan kunnen passen bij de juiste mensen

En Tineke wat bijzonder dat de ruil op het laatste moment zo goed heeft uitgepakt :I:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wat een leuke verhalen en volgens mij gaan er vast en zeker meer volgen. Met die opvangers weet je het nooit wat ze nu weer willen uitspoken (al heb ik maar ervaring met 1). Finn was de eerste paar weken prima zindelijk en had opeens een week of twee dat hij gerust in huis ook kon plassen. Daarna was het weer over.

Veel plezier met de aanwinsten!
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik vind Jimi zo leuk! :I:

En wat heerlijk voor Simba, en natuurlijk voor je kleindochter Tineke! :cheer:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Oh nog een tip, neem niet zo'n adreskokertje... Ik had er eentje voor Finn maar die was er binnen een week vanaf. Alleen het ringetje met de bovenkant van het kokertje hingen er nog aan, de onderkant was eraf gedraaid :roll:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat een leuk nieuws Tineke! :cheer:
En wat leuk om de verhalen te lezen en foto's te kijken :cheer:
veertje schreef:Oh nog een tip, neem niet zo'n adreskokertje... Ik had er eentje voor Finn maar die was er binnen een week vanaf. Alleen het ringetje met de bovenkant van het kokertje hingen er nog aan, de onderkant was eraf gedraaid :roll:
Of, als je het wel doet; doe dan doorzichtige nagellak over de schroefdraad als hij dicht zit :wink:
Alex
Zeer actief

Frolic schreef:
Alex schreef:Als het goed is, ga ik Rataplan opvangen. Ik heb helemaal geen ervaring met opvangen, maar ik heb er wel vertrouwen in. Er is hier genoeg dat hij leuk zal vinden: mooie wandelingen, lieve kinderen, een beleefde stabijvriend. Desondanks houd ik dit topic goed in de gaten en wens jullie ook allemaal veel plezier met de opvangers/adoptanten.
Oooo wat een fijn nieuws!
Wanneer komt hij als het goed is? Weet je dat al?
8 maart, als ik het goed heb begrepen. Er zit nog een klein haakje en oogje aan het vervoer van Schiphol naar hier (ik kan niet lang autorijden), maar dat is vast op te lossen.

Ik ben vast een beetje ruimte aan het maken voor de heren, heb nog een klein bankje op zolder staan, die zet ik beneden neer. Kunnen ze daar fijn samen op, in plaats van dat er overal allemaal manden staan en dekens liggen. Verder twijfel ik nog over een bench, zou dat toch handig zijn? En een trui, ik had bedacht dat hij een trui nodig heeft met die korte vacht in dit koude klimaat, dus die ben ik aan het maken.

In mijn woonplaats zit een volledig omheind losloopveld en ook een hondenspeeltuin, daar kunnen we naartoe om te oefenen met loslopen. Maar misschien is dat de eerste dagen wel veel te druk voor hem. Dan kunnen we ook rustige, aangelijnde rondjes lopen.

Nou ja, zo zat ik van alles te bedenken. Ik ben heel benieuwd naar hem en heb er zin in!
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Alex schreef: Er zit nog een klein haakje en oogje aan het vervoer van Schiphol naar hier (ik kan niet lang autorijden), maar dat is vast op te lossen.
Alex anders maak je hier (Almere) een tussenstop voor een pauze en een bakkie koffie.
Alex
Zeer actief

Safari schreef:
Alex schreef: Er zit nog een klein haakje en oogje aan het vervoer van Schiphol naar hier (ik kan niet lang autorijden), maar dat is vast op te lossen.
Alex anders maak je hier (Almere) een tussenstop voor een pauze en een bakkie koffie.
Oh, dat is heel lief, maar ik kan echt maximaal een uur rijden per dag, of zelfs maar in de auto zitten. Ik moet echt iemand regelen die Rataplan ophaalt. Eventueel tot aan Arnhem. Wel bedankt voor het meedenken!
DeDiana
Zeer actief

Wat een fijne verhalen allemaal! Jimi doet het echt hartstikke goed al :ok: Het is ook gewoon een makkelijke hond: mensgericht, vriendelijk tegen iedereen, nergens bang voor, geen jager, prima sociaal met andere honden - ik ben blij dat hij meteen ook al zo goed uit de verf komt bij jullie.

Alex: Rataplan komt niet aan op Schiphol, maar in Roermond. Maar we vinden zeker wel een oplossing voor het vervoer.
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Wij moeten nog precies een maand wachten voordat Robin hier heen komt :jank:
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door christina »

Heerlijk om mee te lezen!
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Zo het huis is klaar voor Niarla :mrgreen:
En nu wil ik dat het heeel snel dinsdag is.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Jion schreef:O wat fijn dat Rataplan ook naar hier kan komen nu, dat lijkt me ook al zo'n lieve leukerd. :I:

Nou ik had weer eens voor mijn beurt gesproken hoor, want Jimi heeft zojuist heerlijk gespeeld met een leuke beagle. :cheer:

We zijn vanmorgen naar een landtong gereden waar honden heel erg veilig los kunnen lopen. We hebben Jimi eerst aan de lange lijn los laten lopen, en omdat hij zo ontzettend goed luistert en zo ontzettend goed in de buurt bleef mocht hij al snel los, en toen gebeurde er dit:

Afbeelding

Hij vond het echt helemaal geweldig daar en heeft ook kennisgemaakt met de pony's en de koeien die daar lopen. Die vond hij heel erg interessant, maar hij had geen neiging ze op te jagen of aan te blaffen dus dat was prima!

We kwamen ook nog een vriendin met haar honden tegen en die kennismaking verliep ook prima.

Afbeelding

De paardenpoep en muisjes die voor Rosca en Duende altijd de hoofdattractie zijn daar interesseerde hem niks. Zelf poepen heeft hij vandaag nog niet gedaan maar hij heeft wel zijn eerste plas (in één keer leeg) buiten de tuin gedaan. :ok:

Afbeelding

Mister stoïcijns... :I:

Afbeelding

En na anderhalf uur lopen was hij echt helemaal stuk (foto van gisteren maar wat boeit het :Q: ). :slaap:

Afbeelding

Even nog de nieuwe halsband showen:

Afbeelding
Wat gaan jullie goed Jion :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Simba blijft voor nu nog even aan de lijn, hij vind het best spannend en is wat onzeker buiten dus laten ze hem voor nu nog niet los.

Leuk Manu nog twee nachtjes slapen en dan is het zover voor jullie :D

Ik ben even weg uit dit topic want Jan en ik vertrekken morgen naar Ijsland maar zodra we weer terug zijn ga ik direct kijken hoe het met de hondjes hier gaat en geef ik uiteraard weer een up date over Simba en Ren :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Tineke veel plezier in IJsland.

En voor degene met opvanghondjes veel plezier met de hondjes.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”