Wat daar erg aan is heb ik hierboven volgens mij al beantwoord!_Leonie schreef:Maar is het heel erg dat er een stuk minder in zit, als er ook nog labradors zijn die wél voldoen aan het oorspronkelijke beeld? Ik vind dat meevallen.
Zoveel rassen lijken niet meer op hun oorspronkelijke voorvaders, en kunnen hun oorspronkelijke werk niet zo goed meer doen. Hoe erg is dat? Zéker als je, net zoals bij de labradors, types die het nog wel kunnen doen? Ik vind het juist mooi dat er voor ieder wat wils is en dat iedereen aan de labrador kan.
Het enige wat ik wel zou veranderen is dat er op show een mooie balans werd gevonden tussen de twee types, en niet de stevig gebouwde showlijn altijd won.
Waarom de drang van mensen om iets wat goed is te veranderen? Alleen omdat jij graag zo'n hond wil maar er weinig mee wil doen? Dan neem je maar een ander ras, zo simpel kan het zijn....
Ik ben gek op herders, maar die neem ik niet omdat ik denk dat ik het fysiek niet aan kan om ze te geven wat ze nodig hebben, ik trek het niet om ipo of knpv met ze te gaan doen, dus neem ik geen herder, gewoon simpel, jammer? ja maar voor de hond in kwestie beter!
Wil je een leuk, lief, makkelijk hondje die genoegen neemt met weinig uitdaging en actie, neem dan gewoon een leuk gezelschapshondje!
Nanna, mooie tekkel