Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door Manu »

Frolic schreef:
Manu schreef:Zo het huis is klaar voor Niarla :mrgreen:
En nu wil ik dat het heeel snel dinsdag is.
Hoe laat komt ze?
13:10 dus gelukkig hoef ik geen hele dag te wachten.

Jion wat een heerlijk verslag van Jimi, klinkt als een heerlijk hondje!
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Ik geniet mee maar wil toch wel even mijn zorgen uiten , over het zo snel los laten lopen !! Het gebeurd meer dan zomaar af en toe dat buitenlandertjes , die de eerste dagen makkelijk lijken en dan al los gegooid worden, de benen nemen en niet meer te pakken zijn. Ik vang op voor een stichting en daar wordt zo op het belang gewezen van dubbel zekeren, sluizen maken in huis zodat ze niet kunnen ontsnappen , zo alert zijn de eerste weken , want het is vreselijk als ze weglopen, ze hebben nog geen band met je, ze gaan snel weer in de vluchtmodes en de honden die doodgereden worden, maanden buiten zwerven zijn echt wel redelijk groot in aantal dus mensen let AUB OP .Kijk maar op de site van waar is onze angel , daar staan er regelmatig op . Ze kunnen beter een paar weken te lang aan de lange lijn.. tot je echt het vertrouwen hebt dat het goed gaat,. Ik vind deze actie echt grandioos en geweldig maar mis wel de voorlichting van wat je moet doen met een hond die zomaar in een huiselijke situatie wordt gezet.. en ik hoop echt dat het met alle honden goed blijft gaat maar ik schrik van loslopende honden die nog maar een paar dagen hier zijn en de enthousiaste reacties hierop.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

gonnie schreef:Tineke veel plezier in IJsland.

En voor degene met opvanghondjes veel plezier met de hondjes.
Dank je Gonnie , plezier gaat zeker lukken :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Manu

Ik ben keurig ingelicht. Ook over Niarla specifiek.
Zij gaat dus niet los maar aan een 10m lijn of aan een longer lijn in de tuin. Sluizen gaat hier niet in mijn appartement maar die deur zal zeer nauwlettend in de gaten worden gehouden.
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

mariabel schreef:Ik geniet mee maar wil toch wel even mijn zorgen uiten , over het zo snel los laten lopen !! Het gebeurd meer dan zomaar af en toe dat buitenlandertjes , die de eerste dagen makkelijk lijken en dan al los gegooid worden, de benen nemen en niet meer te pakken zijn. Ik vang op voor een stichting en daar wordt zo op het belang gewezen van dubbel zekeren, sluizen maken in huis zodat ze niet kunnen ontsnappen , zo alert zijn de eerste weken , want het is vreselijk als ze weglopen, ze hebben nog geen band met je, ze gaan snel weer in de vluchtmodes en de honden die doodgereden worden, maanden buiten zwerven zijn echt wel redelijk groot in aantal dus mensen let AUB OP .Kijk maar op de site van waar is onze angel , daar staan er regelmatig op . Ze kunnen beter een paar weken te lang aan de lange lijn.. tot je echt het vertrouwen hebt dat het goed gaat,. Ik vind deze actie echt grandioos en geweldig maar mis wel de voorlichting van wat je moet doen met een hond die zomaar in een huiselijke situatie wordt gezet.. en ik hoop echt dat het met alle honden goed blijft gaat maar ik schrik van loslopende honden die nog maar een paar dagen hier zijn en de enthousiaste reacties hierop.

Ik kom het helaas ook erg veel tegen bij mijn meldpunt van Amivedi.. Robin gaat helemaal niet los als hij bij mij is, ik heb een lange lijn en hij is hier maar +-2 maanden.

@de rest, ik wordt blij van jullie updates :cheer:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat een heerlijke updates weer, erg leuk om te lezen :E: .

Over de voorlichting: ik verwacht dat er achter de schermen toch wel de nodige voorlichting is voor de aanstaande opvangers/adoptanten.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Zamunda schreef:
Over de voorlichting: ik verwacht dat er achter de schermen toch wel de nodige voorlichting is voor de aanstaande opvangers/adoptanten.
En dat is ook zo. Ik heb een hele uitgebreide mail gehad van Diana. :ok:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Er zijn ook zat honden die doodnormale honden zijn en die prima los kunnen. Natuurlijk moet je oppassen met podenco types en schuwe honden. Natuurlijk moet je eerst aankijken of de hond aan je wil binden en ALS je hem dan los laat uiteraard waar het veilig is. Ik heb Bas na 3 dagen los gelaten en daarna vrijwel nooit meer aangelijnd. Zij was niet bij ons weg te slaan en jaagt niet. Mijn vorige Spanjaard was een kruising met wat podenco en wat husky. Dat is oppassen natuurlijk.

Dus dat Jion Jimi los laat zal vast en zeker prima zijn. Dat sommige honden aan de lange lijn gaan is ook prima. Maar veel van die bbuitenlandse hondjes zijn prima met loslopen. Dat mag ook wel gezegd worden. Wij vergeten de riem wel eens.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Alle adoptanten en gastgezinnen zijn uitgebreid voorgelicht. Over algemene dingen, maar ook over specifieke aandachtspunten wat betreft hun opvang- of adoptiehond.

Wij hebben echter ook het volste vertrouwen in het beoordelingsvermogen van de adoptanten/gastgezinnen. De ene hond zal heel snel al los kunnen (op veilige plekken, waar in dit geval ook zeker sprake van is) en bij de andere hond zal het langer duren of misschien zelfs altijd opletten blijven. Dat kun je dus niet in regels vastleggen, dat moet je per hond, situatie en gast-/adoptiegezin bekijken.
mariabel
Zeer actief

Goed om te lezen dat jullie wel een uitgebreide mail en voorlichting hebben gekregen. Ik schrok van het loslopende hondje . Het zou bij mijn stichting niet mogen om zo snel een hondje los te laten , zij willen geen enkel risico lopen , omdat de ellende van weglopers groot is en de honden zo snel vaak nog niet hun ware aard laten zien en hier ook veel mensen voor de eerste keer gaan opvangen. Maar goed dat er contact en uitleg is geweest en het belang van alert en voorzichtig zijn duidelijk is aangegeven .
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Manu schreef:
Frolic schreef:
Manu schreef:Zo het huis is klaar voor Niarla :mrgreen:
En nu wil ik dat het heeel snel dinsdag is.
Hoe laat komt ze?
13:10 dus gelukkig hoef ik geen hele dag te wachten.
Haha, ja, maar wij moeten wel héél vroeg opstaan :tongue:
mariabel
Zeer actief

Ik ken je verder helemaal niet Jion, ik wist niet van de uitgebreide voorinformatie die jullie hebben gekregen dus ik kan alleen maar reageren op wat ik zie en lees en wat mijn ervaring is als opvanger en hoe mijn stichting daar zoveel aandacht aan besteed en terecht denk ik ,bij alle ellende die ik voorbij zie komen op sites als waar is onze angel en het vaak zo triest afloopt en hond doodgereden wordt etc.
En ik denk dat elke opvanger , als ze het besluit nemen om een hond los te laten , doet vanuit het vertrouwen dat het kan en dan geconfronteerd kunnen worden dat het fout kan gaan en de ellende begint.
Ik heb nu een opvanger 3 weken, de perfecte hond was ze de eerste 3 weken , maar nu begint ze 'streken 'te krijgen die ik niet verwacht had. Ze loopt inmiddels los aan lange lijn en gisteren was ik erg blij dat ze die lange lijn achter zich had slepen .
Maar ik heb mijn zorg uitgesproken en hoop dat het met alle hondjes goed komt, ze zijn het waard en dat jullie ontzettend gaan genieten van en met ze en jullie, net als ik, besmet raken met het opvangvirus en er nog veel honden zo door jullie onderweg geholpen worden naar hun thuis !!Want het is prachtig werk om te doen.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Ik vind het ook juist goed dat je je zorgen hierover uitspreekt, want het is iets waar je gewoon heel voorzichtig mee moet zijn bij buitenlandse hondjes. :ok:
In het geval van Jimi, die ik zelf hier ook heb meegenomen voor een wandeling en een paar uurtjes hier heb gehad voor een kattentest, maak ik me daar geen enkele zorgen over. Ook omdat ik weet dat Jion daar absoluut niet nonchalant mee om zal gaan en ik ken de veilige plekken waar zij wandelt met haar eigen jagende honden.
Ik vind het allemaal afhankelijk van de hond, het opvanggezin, de beschikbare plekken... en voorzichtigheid is zeker geboden, maar daarbij vertrouw ik volledig op de gastgezinnen en adoptanten.
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Wat leuk om te lezen, al die updates en de foto's :D

Ook fijn dat er tips worden gegeven.
Is alleen maar goed bedoeld :ok:
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Wat ontzettend leuk om te lezen dat Simba al meteen met zijn kontje in de boter is gevallen :E:

@jion wat is jimi een heerlijke hond; daar zal vast snel een adoptant voor komen.
Hij is echt zo'n hondje waar je in het asiel meteen 10 gegadigden voor krijgt.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
DeDiana
Zeer actief

noekie schreef:Wat ontzettend leuk om te lezen dat Simba al meteen met zijn kontje in de boter is gevallen :E:

@jion wat is jimi een heerlijke hond; daar zal vast snel een adoptant voor komen.
Hij is echt zo'n hondje waar je in het asiel meteen 10 gegadigden voor krijgt.
Het is wel een beetje raar voor mij dat hij nu Simba heet, want in de opvang zit al/nog een Simba ;-)

Afbeelding
Manu

Die Simba is ook leuk zeg :I:

Nog 28 uur en 20 minuten :cheer:
Ik ben druk bezig met het opzetten van haar eigen blogpagina.
Manu

Ik zal hier natuurlijk ook updates geven maar het leek me leuk alle foto's en verhalen ook verzameld te hebben in een weblog. Ook voor eventueel geïnteresseerden.
Het is natuurlijk nog lang niet af en ik heb nog helemaal niets te melden maar hier vast de link: http://niarla.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Manu schreef:Die Simba is ook leuk zeg :I:

Nog 28 uur en 20 minuten :cheer:
Ik ben druk bezig met het opzetten van haar eigen blogpagina.

Nog 24 uur en wat minuten :cheer: :cheer:
peter1977

Ongelezen bericht door peter1977 »

Hoi allemaal.

Ik heb sinds een jaar of 4 dit hondje dat uit een Spaanse opvang komt weet iemand wat voor soort dit is?

Alvast bedankt voor de moeite.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Manuuuuhhhhuuuuu *zet liefste stem op en kijkt met hondenblik* ik woon niet zo heel ver bij Schiphol vandaan en ik snap dat je na alle emotie even een rustpunt en een bakkie koffie of thee kunt gebruiken. Kom je hier even bijtanken? :mann:
Manu

Safari schreef:Manuuuuhhhhuuuuu *zet liefste stem op en kijkt met hondenblik* ik woon niet zo heel ver bij Schiphol vandaan en ik snap dat je na alle emotie even een rustpunt en een bakkie koffie of thee kunt gebruiken. Kom je hier even bijtanken? :mann:
Ik woon 20 minuutjes van Schiphol :mrgreen:
We moeten haar ophalen in Rotterdam en Diana en Naomi gokken dat Niarla behoorlijk onder de indruk zal zijn dus ik wil haar even zo rustig mogelijk houden.

Het lijkt me wel heel leuk om eens te buurten! Als je toch zo dichtbij woont :D

@ Frolic, ik zit zeker te stuiteren.
Vannacht zal ik niet kunnen slapen gok ik :gjump:
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Wat een mooie verhalen en wat fijn dat mensen de honden kunnen opvangen :flower: Ik lees mee! Ben benieuwd naar de ervaringen. Veel plezier met de tijdelijke (en soms definitieve :J: ) huisgenootjes!
Afbeelding
Eefsel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eefsel »

Spannend Manu! Heb met mn rijlessen vaak rond de Rotterdamse luchthaven gereden ;)
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Sterkte Manu, superleuk!
Afbeelding
Manu

Ik denk dat het maar goed is dat Manu geen idee heeft waar ik het de hele tijd over heb. Anders zouden we samen stuiterend door het huis gaan.

Van werk al een extra kussen, riem en heel veel snacks meegenomen.
Ik denk dat ik toch ook maar een jas of trui ga halen. Of ben ik dan aan het miepen?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Manu schreef:
Safari schreef:Manuuuuhhhhuuuuu *zet liefste stem op en kijkt met hondenblik* ik woon niet zo heel ver bij Schiphol vandaan en ik snap dat je na alle emotie even een rustpunt en een bakkie koffie of thee kunt gebruiken. Kom je hier even bijtanken? :mann:
Ik woon 20 minuutjes van Schiphol :mrgreen:
We moeten haar ophalen in Rotterdam en Diana en Naomi gokken dat Niarla behoorlijk onder de indruk zal zijn dus ik wil haar even zo rustig mogelijk houden.

Het lijkt me wel heel leuk om eens te buurten! Als je toch zo dichtbij woont :D

@ Frolic, ik zit zeker te stuiteren.
Vannacht zal ik niet kunnen slapen gok ik :gjump:
:lees: :mann: :F: :balon: ik woon even ver :mann:
DeDiana
Zeer actief

Niarla is vanmiddag alvast hier mee naartoe gegaan, omdat wij al heel vroeg naar het vliegveld moeten (dat is twee uur rijden). Ze ligt nu als een prinsesje op de bank, heerlijk onder een dekentje en tegen haar vluchtbegeleider aan (Nicaaa! van dit forum).
Ze heeft ook al gewandeld (vond ze heel leuk, het hoogtepunt voor haar was toen we kippen tegenkwamen :mrgreen: ), de katten ontmoet (dat gaat prima), in huis alles bekeken, kattenvoer gejat en toen ontdekte ze de bank en nu ligt ze heerlijk te slapen.
Morgen vroeg uit de veren voor de lange reis en dan kan het avontuur voor Niarla echt beginnen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Oh, die is wel errug leuk!
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Frolic schreef:
Manu schreef:Ik denk dat het maar goed is dat Manu geen idee heeft waar ik het de hele tijd over heb. Anders zouden we samen stuiterend door het huis gaan.

Van werk al een extra kussen, riem en heel veel snacks meegenomen.
Ik denk dat ik toch ook maar een jas of trui ga halen. Of ben ik dan aan het miepen?
Nee, dat denk ik niet. Ik zit er ook al naar te kijken.
Gewoon voor de zekerheid.
En om met goede reden lekker te kunnen tutten en betuttelen :E:
Ik denk dat die opvangers van jullie geen jas nodig hebben hoor! Vorige week toen het zo ijzig koud was kreeg Lilo wel een jas aan, maar Toto had helemaal geen last van de kou.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”