Ik verwacht omdat de mills nog steeds gelinkt worden aan dingen als hondengevechten. Omdat ze daar vaak aangetroffen worden in de schuurNanna schreef:Nou, dan gaat het om winnen. En wat dan nog? Je gaat ook met je hond naar de trimsalon, en naar ringtraining, om hem zo voordelig mogelijk te showen. Een prima conditie helpt heel erg mee in de ring hoor.Marjoleine schreef: Overigens heb ik inmiddels begrepen dat er zat sporthonden op zo'n ding lopen. Het is dan dus gewoon training.
Kijk, voor een herstellende hond snap ik het best.
Maar het gaat dus (in veel gevallen) om training voor shows en sport en dan met het idee die hond naar een hoger niveau te brengen.
Het gaat dus om winnen.
Het ligt vast aan mij maar die context maakt dat ik daar een rare smaak van in mijn mond krijg.
En ik heb nou al een paar filmpjes geplaatst van honden die haast vechten om op dat ding te mogen hollen. Waarom zou dat dan meteen bijna mishandeling zijn en vloeit er als een welhaast vaststaand gegeven uit voort dat die honden DUS nooit in het bos komen?
Overigens lijdt een Sheltievacht helemaal niks van een boswandeling. Het zijn de rassen met haar tot op de grond waar nogal eens hysterisch gedaan wordt.
Erg jammer....