Graag zou ik wat advies willen wat ik het beste kan doen.
Mijn puppe kind Maylo loopt daar waar het kan heerlijk los en gaat goed met alle honden vreemde honden lijn ik hem even aan want weet niet of alle honden met hem kunnen zodra dit duidelijk is mag hij los of lopen we door.
Maylo is is nu 1,5 jaar oud en bij de vorige eigenaar weg gegaan omdat het toch niet bleek te gaan met hun cane corso teef welke er al was en ze hadden hem erbij genomen omdat ze buiten zo sociaal was.
Hij is super onderdanig gaat voor elke kon liggen en wacht tot hij benaderd word, heeft inmiddels wel al een paar vrienden gemaakt welke hij soms wel enthousiast wil begroeten en soms wordt hij dan weer netjes op zijn nummer gezet en is het daarna goed. Enige waar hij nog wel tegen in durft te gaan zijn staffords vraag me niet waarom maar als deze stoer komen doen doet hij stoer terug.
Maakt voor de rest niet uit wat voor hond hij tegen komt van dwergpincher tot kangal hij laat over zich heen lopen.
Nu is het zo dat hier ook een familie bearded collies loopt(vader,moeder en zoon) zoon is van ongeveer de zelfde leeftijd dus ook over enthousiast maar probeert duidelijk erg te domineren 1ste ontmoeting ging al mis hij pakte Maylo 2de keer weer en heb ik hem van me hond afgetrokken want die ging weer liggen en deed niks terug, vandaag weer maar minder heftig op gegrom maar geen bijten maar wel vast willen pakken en rijden heb dat ettertje(in mijn ogen op dat moment) dus weer in zijn nek vel gepakt en van mijn hond afgetild. Beestjes lopen altijd los en bij de 2de keer was ik al boos want ook de kinderen lopen met de honden 3 stuks tegelijkertijd en los maar ze luisteren dan niet. Bij de tweede keer heb ik tegen de zoon des huizes al gezegd dat ik niet steeds maar ga laten gebeuren en dat hij dat ook maar aan zijn ouders moest vertellen vandaag kwam ik dus de dochter tegen welke wel iets meer overwicht op de honden had maar vond het dit keer niet de moeite waard.
Vraag me dus af wat kan ik hieraan doen zonder dat Maylo er ooit maar over na gaat denken om zelf in de aanval te gaan(dan heb ik straks de agressieve hond
Als iemand tips heeft graag, alles is welkom!!