Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond doodgebeten en verscheurd door pitbulls

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: hond doodgebeten en verscheurd door pitbulls

Ongelezen bericht door smoekie »

Tara schreef:Het interesseert me eigenlijk niet of een niet erkend ras in het bezit is van een obscure stamboom of niet.
Als de eigenaar het wenst te profileren als klapkaak, dan is het voor mij een klapkaak. En als dat niet verantwoord in de maatschappij kan worden gehouden, dan mag het van mij weg. Ergens naartoe waar het niemand meer kwaad kan doen.
Dat mag. Dat is jouw mening. Ik heb daar simpelweg een ander mening over. Ik zie eigenaren van zuivere pitbulls wel degelijk als zijnde verantwoorde eigenaren. Vandaar ook mijn reactie daarover. Het zijn.géén.pitbulls!! Het zijn kruisingen waar weet ik veel wat in zit en lijkt op.

En dat de FCI een ADBA pitbull niet erkend maar een AST wél veeg ik mijn reet mee af. FCI is niet heilig/zaligmakend. Verre van zelfs!
Laatst gewijzigd door smoekie op 20 feb 2015 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Tiny schreef:Gelukkig kan ik heel snel scrollen maar toch nog iets kunnen zien :ugh:

Ik word steeds standvastiger in mijn gevoel om na Akira geen hond meer te nemen. Ik loop bijna overal met samengeknepen billen. En waar ik vroeger nog naïef dacht dat de hond wel sociaal moest zijn omdat deze losliep heb ik dat na de laatste aanval op Kier niet meer.

Gisteravond werd ons lekker slenterrondje weer verstoord door een loslopende Bullmastiff, beest is zo vals als de neten maar loopt gewoon los, de eigenaar heeft niet eens een riem bij zich :piew: Sta ik heel stil achter een auto verscholen en probeer zo stil mogelijk te zijn, hopend dat Kier de hond niet ziet wat dan gaat ze misschien wel piepen en dan worden we alsnog gezien. Ik ga morgen ook gelijk een breadstick bestellen, zonder kan ik hier echt de deur niet meer uit.
Herkenbaar Tiny.... ik heb het met Rimpel ook jaren zo gevoeld
en ervaren....
waardeloos...je schaft geen hondenvriendje aan om vervolgens
tussen auto s of in achtertuinen van een ander te gaan staan schuilen.
En.je intentie of ambitie bij aanschaf van een leuke hond is ook niet echt dat je als een ninja met viswijf vocabulaire je hond moet beschermen.

ik weet nu ook dat het valt en staat met waar je woont maar dan nog....
ook daar buiten wil je kunnen bewegen met je hond op een normale
manier.

Ik ben na bijna 12 jaar Rimpel in elk geval wel levenslang
genezen van een sharpei of aanverwante hondenrassen
in een woonwijk of uberhaupt een plek waar ik mensen tegenkom.
als ik ooit echt aardigvrij zou wonen wil ik er nog eens
over nadenken maar voor nu ?
Doe maar Muis hondjes...die blijft en in de buurt en is feen
honden opzoeker en als ik iets zie lopen
wat IK te groot vindt of een baas met houding of loopje
dat me niet aanstaat, dan is ze binnen 50 cm en 1 kik bij me en gaat ze
op mijn arm of onder mijn oksel
en dat alles met uitgestreken botox smoelwerk.

Ik ben afgelopen weekend nog een stuk verderop
gaan parkeren bij het bis en via een ander pad erin gegaan met aangelijnde
muis die daarna los ging.
er stond een.groep van.een man of 10 met
even zoveel aangelijnde, opgefokte , blaffende
en zichzelf wurgende mechelaars.
twee baasjes hadden hoooog geblondeerd haar, ik zag er
jongens van in de 20 bij staan met nickelson achtige jassen
en de hele groep leek me tussen 18 en 35.

Mooi ! Leuk dat je met een groep ras genoten en
liefhebbers gaat wandelen maar
ik kom niet in hun buurt.

wat staffords voor tokkejongeren zijn in het westen
zijn hier soms mechelaars voor dorpse jongeren
die zich heel werelds en.anders vinden met een wer
mechelaar
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

smoekie schreef:
laeken schreef:Als mijn partner er mee loopt dan weet ik vrijwel zeker dat de betreffende pitbull het loodje zal leggen want hij heeft geen enkele angst voor honden en zal alles op alles zetten om Bas te ontzetten.
Denk het niet.
Ik hoop het niet. :wink: Ik hoop dat het nooit gebeurd want ik hou van alle honden en zou nooit een hond wat aan willen doen. Maargoed, als je geen keuze hebt? Ik doe nooit wat agressiefs of geweldadigs maar ik trap wel een hond loeihard voor zijn bek als hij Bas grijpt. Ik zal ook wel moeten want ze is dood voor ik een riem heb gepakt of als ik het even aan zou kijken. Er rest ons dus niks anders dan elke hond die serieus onze hond aanvalt meteen ook aanvallen en het laten stoppen. De enige optie om mijn hond levend uit die bek te krijgen.

Als ik een pitbull vind zou ik hem zo kunnen houden en als er een op Bas duikt om haar iets aan te doen denk ik dat ik meteen in zal grijpen. En dan moet hij stoppen.

Maar nogmaals. Ik hou van elke hond en ik zou het vreselijk vinden als ik ooit een hond een schop moet geven. De hond kan er niks aan doen.
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik denk niet dat je die pitbull met schoppen, hoe hard ook tegen gaat houden. Onze vorige herders vochten nog wel eens, nou die kreeg je met geen mogelijkheid uit elkaar. Je kon schoppen wat je wilde maar daar hadden ze geen eens erg in. Wat wel hielp was ze met een slipketting uit elkaar trekken. Maar of het bij een pitbull ook zal werken weet ik niet. Vrees dat die honden toch wel enorm sterk zijn. Maar goed als ze bijna stikken zullen ze wel een keer los laten zou je denken?
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Tara schreef:
smoekie schreef:
Tara schreef:Het interesseert me eigenlijk niet of een niet erkend ras in het bezit is van een obscure stamboom of niet.
Als de eigenaar het wenst te profileren als klapkaak, dan is het voor mij een klapkaak. En als dat niet verantwoord in de maatschappij kan worden gehouden, dan mag het van mij weg. Ergens naartoe waar het niemand meer kwaad kan doen.
Dat mag. Dat is jouw mening. Ik heb daar simpelweg een ander mening over. Ik zie eigenaren van zuivere pitbulls wel degelijk als zijnde verantwoorde eigenaren. Vandaar ook mijn reactie daarover. Het zijn.géén.pitbulls!! Het zijn kruisingen waar weet ik veel wat in zit en lijkt op.

En dat de FCI een ADBA pitbull niet erkend maar een AST wél veeg ik mijn reet mee af. FCI is niet heilig/zaligmakend. Verre van zelfs!
Zoals ik al zei:
Als de eigenaar het wenst te profileren als klapkaak, dan is het voor mij een klapkaak.

Het doet er wat mij betreft ook weinig toe, want als er geen centrale registratie van dit soort honden is, is het ook schier onmogelijk om zicht te houden op de ontwikkelingen binnen zulke soorten honden. Het kan wel van alles met alles zijn, en de grote gemene deler is dat ze doorgaans niet fijn zijn met soortgenoten. Meer hoef ik eigenlijk niet te weten om mijn honden er niet mee te willen laten omgaan.
Ehm, volgens mij is het voornamelijk de "media" (en ook hier meer dan eens) die spreken van "pitbull" terwijl er van pitbull geen sprake is. Kun jij de ADBA wel een obscure organisatie vinden, maar de ADBA is niks meer of minder dan de FCI. Koop ik hier een AST mét FCI stamboom kan ik jou op een briefje geven dat deze 9 vd 10 een ADBA geregistreerde Pitbull alszijnde voorouder heeft :cool2: een AST is dan ook niks meer of minder dan een "verkapte" pitbull. Alleen dan met een niet obscure stamboom :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Yara schreef:Ik denk niet dat je die pitbull met schoppen, hoe hard ook tegen gaat houden. Onze vorige herders vochten nog wel eens, nou die kreeg je met geen mogelijkheid uit elkaar. Je kon schoppen wat je wilde maar daar hadden ze geen eens erg in. Wat wel hielp was ze met een slipketting uit elkaar trekken. Maar of het bij een pitbull ook zal werken weet ik niet. Vrees dat die honden toch wel enorm sterk zijn. Maar goed als ze bijna stikken zullen ze wel een keer los laten zou je denken?
Vrienden van mij hebben een Stafford teef. Een ukkie.
De man heeft in dienst gezeten en is 2 meter hoog en weegt zo'n 120 kg aan spier. Hij kreeg zijn teef nauwelijks los toen ze in gevecht raakte. Er rende een jonge Rottweiler naar hen toe. Zij laten hun hond ook nooit los.
En hij is echt enorm sterk. Hij geeft zelf ook aan dat die drive bizar hoog is.

Ik heb eens in mijn eentje Manu en een New Foundlander uit elkaar staan houden en dat ging prima met wat knietjes en het juiste gebruik van mijn kont. Maar ik vrees voor de dag dat er een vastbesloten "klapkaak" op ons af komt denderen. Helemaal nu ik met 2 honden loop. Ik kan natuurlijk niks zodra er een vreemde hond in komt rennen.
Gelukkig woon ik in een bejaardendorp dus kom hier nauwelijks Staffords en aanverwanten tegen. Degenen die er mee lopen zijn prima eigenaren. Op een Bull Terrier na dan. Maar er is makkelijk omheen te lopen.
smoekie
Zeer actief

laeken schreef:
smoekie schreef:
laeken schreef:Als mijn partner er mee loopt dan weet ik vrijwel zeker dat de betreffende pitbull het loodje zal leggen want hij heeft geen enkele angst voor honden en zal alles op alles zetten om Bas te ontzetten.
Denk het niet.
Ik hoop het niet. :wink: Ik hoop dat het nooit gebeurd want ik hou van alle honden en zou nooit een hond wat aan willen doen. Maargoed, als je geen keuze hebt? Ik doe nooit wat agressiefs of geweldadigs maar ik trap wel een hond loeihard voor zijn bek als hij Bas grijpt. Ik zal ook wel moeten want ze is dood voor ik een riem heb gepakt of als ik het even aan zou kijken. Er rest ons dus niks anders dan elke hond die serieus onze hond aanvalt meteen ook aanvallen en het laten stoppen. De enige optie om mijn hond levend uit die bek te krijgen.

Als ik een pitbull vind zou ik hem zo kunnen houden en als er een op Bas duikt om haar iets aan te doen denk ik dat ik meteen in zal grijpen. En dan moet hij stoppen.

Maar nogmaals. Ik hou van elke hond en ik zou het vreselijk vinden als ik ooit een hond een schop moet geven. De hond kan er niks aan doen.
Mijn reactie was meer gebaseerd op het feit dat ik ooit eens iemand kon die er van overtuigd was "dat schoothondje" (pitbull) wel de baas te kennen. Hij kon immers álle honden de baas. Mocht uiteraard niet, maar terwijl die ouwe naar de wc ging, ging hij snel de achtertuin in (moeder leefde binnen en zoon buiten) ging allemaal heel snel daarbuiten, maar eenmaal weer binnen moest hij toegeven dat hij zijn "meerdere" had ontmoet :roll:

Jouw voorbeeld. Ongeacht welke hond. Je doet (probeert) alles. Simpel. Of het nu een pitbull betreft, een labrador, een herder, een collie of wat dan ook. Je hond moet los en daar doe je alles voor. Of dat genoeg is weet je niet. Je kunt alleen zeggen wat je wilt doen of wat je denkt te doen. Op het moment dat er adrenaline in het spel is reageer je sowieso anders :wink:

Yara schreef: Maar goed als ze bijna stikken zullen ze wel een keer los laten zou je denken?
Zet daar maar geen geld op in.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

smoekie schreef:
laeken schreef:Ik ben laatst bijna gebeten door een pitbull in een winkel. Hij kwam op me af en begon te duwen. Ik negeerde hem want hij was los. Omdat hij heel erg hardhandig tegen mij begon te duwen vroeg ik de baas hem vast te doen. Was zo'n xxl geval. Toen beet hij mij ineens in mijn broek. Goddank had ik de geest om niet te trekken of te schreeuwen. De baas trok hem los waarna hij weer wilde bijten. Werkelijk. Ik had pijn aan mijn lichaam van de adrenaline en ik ben helemaal klaar met die beesten en hun baasjes. Spijt me. Wegwezen met honden gefokt om andere dieren en mensen iets aan te doen.

Ah welnee, je bent bijna gebeten door een hond die voor een onnozelaar (algemeen gesproken) voor "pitbull" aangezien wordt. Nu wil ik jou niet als "onnozelaar" bestempelen hoor. Dat verre van zelfs. Maar geloof mij nou. JIj "ziet" geen echte pitbull. Ja, een op een pitbull/staff lijkende hond ja. Dát is wat je ziet. Maakt het niet minder erg. Maar alles constant maar naar "1 ras" pleuren terwijl er van "ras" geen sprake is wordt ik dan persoonlijk wel eens moe van. Zijn écht niet zoveel pitbulls hoor Marc. Althans, geen "echte". Een echte is naar mijn mening een pitbull met een ADBA stamboom. En zolang een hond daar niet van in het bezit is heb je gewoon weer te maken met gerommel in de markt. Maar ja, het lijkt op he. Dus het zal wel weer......

Kan (en durf zelfs) jou wel een op een briefje geven dat 9 van de 10 eigenaren van en pitbull (een echte) daar heel anders mee om gaan dan die debiele kneuzen die met een hond rondlopen die er "op lijken"!

Niks ten nadele van de Jack overigens. Want door welke hond dan ook. Dát blijf verschrikkelijk en hoef ik heel eerlijk gezegd niet zomaar 1-2-3 te zien zonder dat ik daarvoor "kies" :roll:
Wat rukt het of een staff of een pitbull of een kruising is? Mensen die een 'echte' pitbull hebben zijn beter ofzo? Die honden zijn in elk geval niks beter want die bijten ook andere honden aan gort. Ik heb het er echt mee gehad hoor. Hoe denk je dat die mevrouw zich voelt die dat dooie hondje thuis kreeg? Er is toch helemaal niets te verzinnen om dat te vergoelijken? Mensen die een pitbull of stafford of iets in de richting in huis halen zou je dat soort foto's verplicht moeten laten zien. Want je haalt een hond in huis die in potentie dit soort leed kan veroorzaken. En ik vraag me werkelijk af wat er in je hoofd omgaat als je dat risico gewoon lekker neemt, 'omdat ze zo leuk zijn' of 'zo lief voor kinderen'. Nou, daar zijn ook al een aantal bazen van teruggekomen toen er halve gezichtjes van hun kinders af werden gescheurd. :roll:

En het gelul van dat elke hond een andere hond kan doodmaken, en van 'Oh kijk eens hoeveel bijtincidenten er zijn met golden retrievers!' en hoe de media klapkaken in een kwaad daglicht stelt.... echt, ik ben er wel klaar mee. Ik ken heel veel mensen met honden en ik ken heel veel honden die een keer hebben gevochten of zijn aangevallen, en dat is altijd heel vervelend en soms komen er zelfs hechtingen aan te pas en alles. Maar de keer dat er een hond hier in de buurt werd doodgebeten en de keer dat een klein hondje werkelijk van voor tot achter gehecht moest en haar baas naar binnen kon kijken en daar nog nachtmerries van heeft, daarbij was de dader geen golden retriever of labrador hoor.

Ja, elke hond kan een andere hond doodmaken. Mijn Toto kan met een goedgemikte speelse tik van zo'n grote poot waarschijnlijk wel onbedoeld een chipupje doodmeppen. En daar let ik dus op, en ik voorkom dat soort situaties, 'net als verantwoorde bazen van staffords'. Met 1 groot verschil: mijn hond is er niet op gefokt om andere honden te vermoorden. Wat bezielt je als je een hond in huis haalt die daar wel op is gefokt. :piew:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

smoekie schreef:
Tara schreef:
smoekie schreef:

Zoals ik al zei:
Als de eigenaar het wenst te profileren als klapkaak, dan is het voor mij een klapkaak.

Het doet er wat mij betreft ook weinig toe, want als er geen centrale registratie van dit soort honden is, is het ook schier onmogelijk om zicht te houden op de ontwikkelingen binnen zulke soorten honden. Het kan wel van alles met alles zijn, en de grote gemene deler is dat ze doorgaans niet fijn zijn met soortgenoten. Meer hoef ik eigenlijk niet te weten om mijn honden er niet mee te willen laten omgaan.
Ehm, volgens mij is het voornamelijk de "media" (en ook hier meer dan eens) die spreken van "pitbull" terwijl er van pitbull geen sprake is. Kun jij de ADBA wel een obscure organisatie vinden, maar de ADBA is niks meer of minder dan de FCI. Koop ik hier een AST mét FCI stamboom kan ik jou op een briefje geven dat deze 9 vd 10 een ADBA geregistreerde Pitbull alszijnde voorouder heeft :cool2: een AST is dan ook niks meer of minder dan een "verkapte" pitbull. Alleen dan met een niet obscure stamboom :wink:
Wat maakt het eigenlijk uit hoe het beestje genoemd word? Als ik google op afbeeldingen pitbull of op stafford terrier zie ik veel dezelfde foto's.
Het zijn allemaal dezelfde honden :19:

Een tijdje geleden raakte ik in gesprek met een dame over honden. Ze vertelde dat haar gezin heel graag een hond wilde.. zij een golden retriever en haar man een stafford.
Ik zei dat als ze leuke losloopwandelingen wilde maken en lekker naar het bos en strand wilde ze beter een golden kon nemen omdat staffords vaak klotehonden zijn met andere honden en dat die niet los kunnen lopen.
Staat er een kerel bij ons in de buurt die zich ermee ging bemoeien... hij was fokker van de Amerikaanse stafford met stamboom en had een nestje liggen. En wat ik over zijn ras zei daar klopte helemaal niks van, als ze goed opgevoed worden zijn die problemen er niet. Ik ben maar weggelopen :19:
Zelfs de fokkers zijn simpele zielen en zien niet in wat hun oogappeltjes allemaal aan kunnen richten, dus ik ben voor afschaffing van dit hele enge ras inclusief de kruisingen ervan.
Het gaat echt nooit meer goedkomen met het klapkakenras dus uit laten sterven lijkt me de beste oplossing, ook in het belang van mijn minihondjes.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Hanneke2
Zeer actief

Anja schreef:
Wat maakt het eigenlijk uit hoe het beestje genoemd word? Als ik google op afbeeldingen pitbull of op stafford terrier zie ik veel dezelfde foto's.
Het zijn allemaal dezelfde honden :19:

Een tijdje geleden raakte ik in gesprek met een dame over honden. Ze vertelde dat haar gezin heel graag een hond wilde.. zij een golden retriever en haar man een stafford.
Ik zei dat als ze leuke losloopwandelingen wilde maken en lekker naar het bos en strand wilde ze beter een golden kon nemen omdat staffords vaak klotehonden zijn met andere honden en dat die niet los kunnen lopen.
Staat er een kerel bij ons in de buurt die zich ermee ging bemoeien... hij was fokker van de Amerikaanse stafford met stamboom en had een nestje liggen. En wat ik over zijn ras zei daar klopte helemaal niks van, als ze goed opgevoed worden zijn die problemen er niet. Ik ben maar weggelopen :19:
Zelfs de fokkers zijn simpele zielen en zien niet in wat hun oogappeltjes allemaal aan kunnen richten, dus ik ben voor afschaffing van dit hele enge ras inclusief de kruisingen ervan.
Het gaat echt nooit meer goedkomen met het klapkakenras dus uit laten sterven lijkt me de beste oplossing, ook in het belang van mijn minihondjes.
Helemaal mee eens, ook in het belang van mijn tengere grotere honden.

En die 'hobbyfokkers' :roll: Er loopt hier een mevrouw die een nest heeft liggen, en die gaat dan met twee of drie pups door het park wandelen. Die pups zijn overal bang voor, maken elkaar helemaal gek van ellende en gaan uit pure angst nu al uitvallen. Want je mot ze goed sosjaliseren. :piew:

Behalve op dit forum en behalve mijn overbuurvrouw en twee mevrouwen in het park ben ik werkelijk in 13 jaar tijd nog nooit een klapkaakbaas met een vleugje intelligentie tegen gekomen. De teef van mijn overbuuf was hele dikke vrienden met Jack maar molde andere honden als ze de kans kreeg en kreeg nooit meer de kans, in het park ben ik heel vaak iemand tegengekomen met twee bejaarde Engelse staffs (altijd aan de lijn), en vooral die reu was echt een heerlijk lief doetje, en in het begin met Lilo ben ik vaak een wat oudere staffreu tegengekomen die helemaal niks had van haar hysterische gegil, en precies zoals Jack altijd deed met bange hondjes, gewoon wat aan het gras ging ruiken en lekker negeerde tot de eerste voorzichtige poging tot kennismaking. Hele goeie hond was dat ook, met een goeie baas.

Voor de rest, sorry hoor, maar allemaal tokken. En het zegt ook wel wat dat al die leuke klapkaken inmiddels ook op een mooie leeftijd overleden zijn. Ik ken geen intelligente bazen met jonge staffords. Want als je een beetje hersens hebt neem je een ander ras.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik heb een hond die, als ik hem loslaat, kippen, katten, hazen en konijnen wil vermoorden.
Als je rekening houdt met de raseigenschappen van je hond voorkom je met een hoop rassen ellende. Daar draait het toch allemaal om?
Ik vind niet dat je kan stellen dat je geen hersens hebt als je een Stafford of aanverwant aanschaft. We hebben allemaal onze voorkeuren en de mindere kant van je hond waar je mee leert of kan leven.

Iemand kan net zoveel om hun konijn als om hun hond geven. Het gaat erom dat je verantwoordelijk met die eigenschappen van je hond omgaat. Vind ik.
Hanneke2
Zeer actief

Manu schreef:Ik heb een hond die, als ik hem loslaat, kippen, katten, hazen en konijnen wil vermoorden.
Als je rekening houdt met de raseigenschappen van je hond voorkom je met een hoop rassen ellende. Daar draait het toch allemaal om?
Ik vind niet dat je kan stellen dat je geen hersens hebt als je een Stafford of aanverwant aanschaft. We hebben allemaal onze voorkeuren en de mindere kant van je hond waar je mee leert of kan leven.

Iemand kan net zoveel om hun konijn als om hun hond geven. Het gaat erom dat je verantwoordelijk met die eigenschappen van je hond omgaat. Vind ik.
Met een konijn ga je niet aangelijnd over straat lopen. En als je vechthonden over een kam scheert met jachthonden, scheer je de gemiddelde kleine hond over een kam met konijnen aan de lijn.

Daarnaast is jagen een natuurlijke eigenschap, die in beginsel in elke hond zit. Vreemde honden zonder aanleiding uit elkaar scheuren is zo onnatuurlijk als de pest, en is er alleen maar ingefokt voor de lol van achterlijke mensen. Ik zie dus wel een verschil.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ja en dat gebeurt dus niet :19: dus moet er iets aan gebeuren omdat eigenaren hun verantwoording niet nemen.

Als ik Baco loslaat komt hij niet meer terug en ik wil niet weten wat hij dan onderweg allemaal uitvreet :hmmm: dus die mag niet los, simpel, wandelen doen we ook niet meer hier in prachtige aanlijngebieden omdat het een soort van wildwest is en iedereen zijn hond maar losgooit, ergens gaat het ophouden, het is toch triest als je hondje van 14 uit elkaar wordt getrokken :(: maar de slappe hap zal wel weer een of andere regeling vinden die niet werkt zoals gewoonlijk. :ugh:

Mijn hond mijn verantwoording, maakt hij schade ben ik de pineut ongeacht hoe en wat en dat gaat me hoe dan ook wat kosten, zo simpel moet het zijn en of ik dan een klapkaak of een hussel heb maakt niet uit.
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Manu schreef:Ik heb een hond die, als ik hem loslaat, kippen, katten, hazen en konijnen wil vermoorden.

Ik ben het met jou eens. Als je perse zo een hond wilt hebben zorg er dan voor dat een ander daar geen last van heeft. Doe het beest aan een riem en desnoods een muilkorf om en laat hem alleen los op een terrein waar hij geen schade aan kan richten.

Ik heb ook niet bepaald het makkelijkste ras wat er is, maar ik zorg er wel voor dat mijn honden andere mensen en dieren niet in gevaar brengen. Daar ben ik zeer zorgvuldig mee en het zou fijn zijn als andere honden eigenaren ook zo dachten. Dat zou een hoop ellende schelen.
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

ja Manu is ook een rothond :mrgreen: Maar dat heb ik hem vergeven sinds hij zo'n lieverdje blijkt te zijn met Uma :lol1:

Ik denk ook niet dat je geen verstand hebt als je zo'n ras aanschaft maar 50% van de mensen die ze aanschaffen hebben er geen idee van omdat ze geen goede informatie krijgen over het ras. ( de andere 50% zijn aso's met een iq van 65 in trainingspakken met een kale kop/ hooggeblondeerde haren en een hoop tatoo's )

De dame die ik sprak was een doodgewone vrouw, maar door het lulverhaal van die fokker gaat ze er wel vanuit dat ze gezellige boswandelingen kan gaan maken met haar hondje. Want ze gaat keurig naar cursus en ze zijn hartstikke leuk met andere honden en de fokker had gewoon gelijk.
Tot de knop omgaat... dan staan ze met open mond te kijken terwijl hun poekie mijn chihuahua uit elkaar trekt. Nou zeg... dat doet hij anders nooit :19:
Ik ben het helemaal zat dat een heel groot gedeelte van de hondeneigenaren op hun hoede moeten zijn omdat dit soort honden rondhobbelen.
Weg met deze honden in onze drukke maatschappij, hoe sneu ook voor de echte verantwoordelijke liefhebbers.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Anja schreef:

ja Manu is ook een rothond :mrgreen: Maar dat heb ik hem vergeven sinds hij zo'n lieverdje blijkt te zijn met Uma :lol1:

Ik denk ook niet dat je geen verstand hebt als je zo'n ras aanschaft maar 50% van de mensen die ze aanschaffen hebben er geen idee van omdat ze geen goede informatie krijgen over het ras. ( de andere 50% zijn aso's met een iq van 65 in trainingspakken met een kale kop/ hooggeblondeerde haren en een hoop tatoo's )

De dame die ik sprak was een doodgewone vrouw, maar door het lulverhaal van die fokker gaat ze er wel vanuit dat ze gezellige boswandelingen kan gaan maken met haar hondje. Want ze gaat keurig naar cursus en ze zijn hartstikke leuk met andere honden en de fokker had gewoon gelijk.
Tot de knop omgaat... dan staan ze met open mond te kijken terwijl hun poekie mijn chihuahua uit elkaar trekt. Nou zeg... dat doet hij anders nooit :19:
Ik ben het helemaal zat dat een heel groot gedeelte van de hondeneigenaren op hun hoede moeten zijn omdat dit soort honden rondhobbelen.
Weg met deze honden in onze drukke maatschappij, hoe sneu ook voor de echte verantwoordelijke liefhebbers.
Goed beargumenteerd en bedankt voor het compliment :piew:
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
laeken
Zeer actief

Het vervelende met hoofdelijke aansprakelijkheid is dat je van een kale kip niet kan plukken. En juist de meeste totaal ongeïnteresseerde baasjes hebben ook geen 10.000 euro liggen aan schadevergoeding bv. Wat je dan beter kan doen is de hondenbelasting opkrikken naar 500 euro bv. per hond. Heel prettig want dan had meneer met 7 pitbulls die die labrador doodbeten er vast geen 7 gehad. Honden netjes een penning geven zodat controle erg makkelijk wordt. Dus preventief lijkt mij nog beter dan achteraf. Stel dat Tyson een tekkel doodbijt in Amsterdam. Wat denk je dat er dan gebeurd als de baas weet dat hem een straf van 10.000 euro boven het hoofd hangt? Juistem, wegrennen.....

Ik was eerder ook voor aansprakelijkheid maar denk nu dat dat niet werkt. Ontmoediging is veel interessanter. Maak er maar echt een statussymbool van. Dus zorg echt maar dat zo'n hond klauwen met geld kost, geregistreerd dient te zijn en dat je er prima mee mag lopen maar alleen aangelijnd. Op straffe van boete. Dus niks afmaken of in beslag nemen. Gewoon beboeten. Als ik een staff of pitbull had en ik mocht hem alleen aan de longeerlijn uitlaten, hij kostte 100 euro per maand aan belastingen en hij moest een gekleurde penning om hebben van de gemeente dan begon ik er niet aan. Teveel gedoe. En dat is nu precies waar we heen moeten. Drempels verhogen. Elke hoek van de straat in bepaalde wijken kan je nu een pitje krijgen. Pupje van 7 weken. En natuurlijk smelt je dan. Natuurlijk denken jongens van 18 jaar dat dat cool is. Kun je ze ook helemaal niet kwalijk nemen. Ik zou op mijn 18e precies zo gedacht hebben en nog steeds zou ik als een blok vallen voor een pitbullpupje. Beter gezegd, die kwam hier en als het klikte met Bas dan vond ik dat bijzonder leuk.

Maar als hij duur was, lastig om aan de voorwaarden te voldoen en geregistreerd moest staan dan weet ik het zo net niet meer. :ok:

En dan raak je ook je pups niet meer kwijt. Niemand wil dan een hond met zoveel nadelen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hanneke2 schreef:

Met een konijn ga je niet aangelijnd over straat lopen. En als je vechthonden over een kam scheert met jachthonden, scheer je de gemiddelde kleine hond over een kam met konijnen aan de lijn.

Daarnaast is jagen een natuurlijke eigenschap, die in beginsel in elke hond zit. Vreemde honden zonder aanleiding uit elkaar scheuren is zo onnatuurlijk als de pest, en is er alleen maar ingefokt voor de lol van achterlijke mensen. Ik zie dus wel een verschil.
Agressie is ook een natuurlijke eigenschap, t zijn alleen weer mensen geweest die dat uit proportie hebben moeten blazen :roll: met fok programma`s omdat t geld oplevert- waarom anders :U: zelfstandig Jagen en niet onder appel staan vind ik trouwens ook onwenselijk net zo goed en net zo hard, natuurlijke neiging of niet- maar dat terzijde.
neemt niet weg dat alles veilig over straat moet kunnen en dat begint bij eigenaren ,ik wil ook veilig lopen of ik nu met mijn CC loop of met mijn puli, en de rest van de wereld zal ( als t half kan geen last hebben van ons) zou fijn zijn als anderen honden eigenaren dat ook zouden kunnen en willen en in de praktijk brengen :hmmm:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Waarom die foto met een linkje .? We gooien wel iedere dag een homp vlees voor Fifi in zijn bak , lopen langs de koeling met allerlei verpakt vlees. En dan zien we een dood hondje en gaan we allemaal in de remmen als ohhhh zieligggg ,schokkendddd ,nachtmerrie's.
Je hebt het gezien en lijkt mij dat je niet iedere keer dat bericht met foto aanklikt als je er niet tegen kunt.
Is net als met de krant of tijdschrift wat je openslaat ,gewoon doorbladeren dus als je er niet tegen kunt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

smoekie schreef: Kan (en durf zelfs) jou wel een op een briefje geven dat 9 van de 10 eigenaren van en pitbull (een echte) daar heel anders mee om gaan dan die debiele kneuzen die met een hond rondlopen die er "op lijken"!
Ben ik met je eens, jammer genoeg wonen die net niet in mijn wijk :ugh: Ik heb met een paar eigenaren gesproken van echte pitjes en staffs en die lopen zelf een stukje om voor die nitwits met kruisingen van het een of ander. Zij laten hun honden nooit los en zorgen dat niemand er last van heeft.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Tiny schreef:
smoekie schreef: Kan (en durf zelfs) jou wel een op een briefje geven dat 9 van de 10 eigenaren van en pitbull (een echte) daar heel anders mee om gaan dan die debiele kneuzen die met een hond rondlopen die er "op lijken"!
Ben ik met je eens, jammer genoeg wonen die net niet in mijn wijk :ugh: Ik heb met een paar eigenaren gesproken van echte pitjes en staffs en die lopen zelf een stukje om voor die nitwits met kruisingen van het een of ander. Zij laten hun honden nooit los en zorgen dat niemand er last van heeft.

Ferry & co :ok: de ADBA pitjes eigenaren zijn stuk voor stuk hele verantwoordelijke mensen die weten wat ze aan de lijn hebben, ze laten zelfs hun eigen honden om en om uit om maar een voorbeeld te noemen.

Ik vind dit net zo frustrerend als "mijn hond is gebeten door een husky" en als je dan doorvraagt was het een x husky of een x mal, zelden een "echte" husky. Waarmee ik niet zeg dat husky's niet kunnen bijten want ook die kunnen dat uiteraard, alleen zit het er bij 95% gewoon niet in, gewoon niet :19: en al helemaal niet zonder aanleiding.

Dank jullie wel modjes :ok:
Laatst gewijzigd door Angelique. op 21 feb 2015 09:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Tiny
Zeer actief

cornelia schreef:Over foto's gesproken en hun al dan niet "helpend" effect. Er zijn mensen die er door wakker geschud worden en zich hopelijk bewuster worden van wat hun honden kunnen aanrichten, als ze daarna zouden handelen is het helpend geweest. Er zijn mensen die mogelijk wakker geschud worden en zich bewuster worden van het feit dat ze beter een straatje omlopen omdat niet iedere andere hond hun hartendief met evenveel liefde zal benaderen , dan zou je ook als helpende kunnen beschouwen. Er zijn ook mensen die klaar komen op dit soort foto's. Ook helpend ???

De meeste hier weten wel hoe het zit en daar hoef je echt niet allemaal ingebrande beelden op je netvlies voor te hebben hoor.

Ik heb dit forumgedeelte lang gemeden als de pest, OK, ook wel door mijn eigen ingebrande beeld van een gruwel.
Later ben ik toch, selectief, gaan lezen. Juist ook in een poging om wat weerbaarder te worden.
Wat mij n.l. erg raakt is deze opmerking;
Ik word steeds standvastiger in mijn gevoel om na Akira geen hond meer te nemen. Ik loop bijna overal met samengeknepen billen. En waar ik vroeger nog naïef dacht dat de hond wel sociaal moest zijn omdat deze losliep heb ik dat na de laatste aanval op Kier niet meer.
Ik heb dat n.l. precies zo gehad. En het gekke is dat dit hele forum voor mij de betekenis heeft gekregen van een soort "heb vertrouwen". Juist door die smerige, frustrerende, gebeurtenissen. 95% van de berichten hier op het forum gaan juist over goede dingen. Dit heeft mij juist enorm geholpen om mijn angsten wat los te laten, meer vertrouwen te hebben in mijn hond, in mijzelf. Ook te leren dat ik Ezio gerust kan beperken in zijn sociale contacten, dat ik me niet hoef te laten weg zetten als hysterisch wijf als ik vind dat Staffies van de overbuurman geen "vriendjes" van Ezio hoeven te zijn ("ach mens ze lopen toch aan de lijn, ze willen alleen maar snuffelen", jaja met een hoop gegrom, ik vind het wel goed)
En door zo af en toe is berichten hier te volgen word ik daar alleen maar in gesterkt, wat me dan gek genoeg alleen maar zekerder maakt in mijn manier van omgaan met Ezio, met andere mensen en hun honden. Ondanks de nare berichten heb ik toch meer geleerd de billen wat te ontspannen, om het zo maar te zeggen. De nare berichten houden me wel alert.
Ik beperk Akira ook in haar contacten, ze mag niet meer overal los en snuffelen aan de lijn doen we maar niet meer. Maar in een losloop gebied aangevallen worden door twee honden maakt dat ik mij ook daar niet meer op mijn gemak voel, over mijn eigen buurt maar te zwijgen. Ik was juist iemand die het leuk vond om ergens heen te rijden en lekker in een onbekend gebied te gaan lopen, nou dat doen we ook maar niet meer want ik weet tegenwoordig liever welke hond wat doet. Er is hier een losloop veldje met sociale honden maar dat grenst aan een drukke weg waar de tram rijdt, dus erg veilig is ze daar ook niet. Ik weet dat ik de angst niet de overhand moet geven maar op het moment dat ik een hond tegenkom overvalt mij dat en dat slaat natuurlijk over op mijn hond die daardoor alert wordt. Ik ben ooit verhuisd om mijn kind veilig te laten opgroeien misschien moet ik dat nu maar voor mijn hond ook maar doen.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Angelique. schreef:
Tiny schreef:

Ferry & co :ok: de ADBA pitjes eigenaren zijn stuk voor stuk hele verantwoordelijke mensen die weten wat ze aan de lijn hebben, ze laten zelfs hun eigen honden om en om uit om maar een voorbeeld te noemen.
Zij inderdaad :ok: Ze weten wat voor honden ze hebben maar praten niet over hoe stoer hun "killers" zijn maar hoe verantwoordelijk je met je hond moet omgaan. Ik weet zeker dat zij met lede ogen aanzien hoe het ras verpest wordt door debielen die het wel stoer vinden om met een xxl rond te lopen.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Tiny schreef:
Dit soort incidenten komt imo vaak voor bij mensen die gewoon echt niet willen of kunnen inzien dat hun hond dit ooit zal doen.
Die idioten hebben volgens mij het grootste aandeel hieraan ,met als goede tweede de idioten wie het gewoon niet kan schelen wat er met andermans hond kan gebeuren als hun Brutus losgaat :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief

Ik vind er op lijken en zijn echt geen enkel verschil. Want een hond die op een pitbull lijkt sloopt honden als hij de kans krijgt en dat doet een echte hele goede pitbull ook. De echte dus. Waarom maakt het uit?
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Anja schreef:Ik denk ook niet dat je geen verstand hebt als je zo'n ras aanschaft maar 50% van de mensen die ze aanschaffen hebben er geen idee van omdat ze geen goede informatie krijgen over het ras. ( de andere 50% zijn aso's met een iq van 65 in trainingspakken met een kale kop/ hooggeblondeerde haren en een hoop tatoo's )
En alle moslims zijn terroristen en alle Marokkanen zijn crimineel...
Ik ben idd blond, heb géén tattoo's, heb HBO op zak en een goede baan.
Te gek voor woorden eigenlijk dat ik me nog zit te verdedigen ook zeg...

échte liefhebbers veroorzaken dit soort problemen niet, daarom zullen jullie Pitbulls met ADBA stamboom waarschijnlijk helemaal nog nooit gezien hebben.
Hetzelfde geldt voor SBT liefhebbers, wij weten héél goed wat wij aan de lijn hebben en daarom gebeurt ons dit soort onzin niet. Wij steken onze kop niet in het zand voor de waarheid.
Dat doen die boomknuffelaars van "kijk eens hoe lief mijn steffert is!!!"

Cesar Milan en aanverwanten, die hebben ook een hoop verpest de laatste jaren, iedereen meent maar een Junior of een Daddy aan te schaffen, goed socialiseren en een puppy cursus en hoppa, de perfect Cesar hond. NOT. Deze honden zijn niet voor mensen die gewoon een huishondje willen, ik adviseer ook nooit mensen een SBT of Pitbull aan te schaffen, integendeel juist.

Maar ja wat doe je eraan, helemaal niks behalve een 100% verbod op alle "vechtrassen"
Dankzij de tokkies en niet dankzij de echte liefhebbers.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Tiny schreef:Gelukkig kan ik heel snel scrollen maar toch nog iets kunnen zien :ugh:

Gisteravond werd ons lekker slenterrondje weer verstoord door een loslopende Bullmastiff, beest is zo vals als de neten maar loopt gewoon los, de eigenaar heeft niet eens een riem bij zich :piew: Sta ik heel stil achter een auto verscholen en probeer zo stil mogelijk te zijn, hopend dat Kier de hond niet ziet wat dan gaat ze misschien wel piepen en dan worden we alsnog gezien. Ik ga morgen ook gelijk een breadstick bestellen, zonder kan ik hier echt de deur niet meer uit.
Herkenbaar Tiny.... ik heb het met Rimpel ook jaren zo gevoeld
en ervaren....
waardeloos...je schaft geen hondenvriendje aan om vervolgens
tussen auto s of in achtertuinen van een ander te gaan staan schuilen.
En.je intentie of ambitie bij aanschaf van een leuke hond is ook niet echt dat je als een ninja met viswijf vocabulaire je hond moet beschermen.

ik weet nu ook dat het valt en staat met waar je woont maar dan nog....
ook daar buiten wil je kunnen bewegen met je hond op een normale
manier.
Precies! Ik wilde op warme zomeravonden gewoon kunnen slenteren en soms wat muisjes zoeken op de dijk, gewoon even lekker met z'n tweeën maar ook dat kan niet meer. In het begin was de dijk een plekje waar een enkele eigenaar met niet sociale honden even wachten tot het vrij was, tegenwoordig is het een plek van losgooien en ga je gang maar. De eigenaar van de Bullmastiff heeft het tot haar eigen achtertuin gebombardeerd dus die hond loopt daar constant los. Praten met haar kan ik niet want ze is doof en praat daardoor voor mij erg onduidelijk, ze kan uitstekend liplezen maar ik gok zomaar dat ze het niet wil begrijpen want Hans heeft het al een paar keer tegen haar gezegd, en haar zoon, van wie de hond is, is er nooit.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Tineke schreef:
Tiny schreef:
Dit soort incidenten komt imo vaak voor bij mensen die gewoon echt niet willen of kunnen inzien dat hun hond dit ooit zal doen.
Die idioten hebben volgens mij het grootste aandeel hieraan ,met als goede tweede de idioten wie het gewoon niet kan schelen wat er met andermans hond kan gebeuren als hun Brutus losgaat :ugh:
Ja precies :ugh:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
smoekie
Zeer actief

Angelique. schreef:
Tiny schreef:

Ik vind dit net zo frustrerend als "mijn hond is gebeten door een husky" en als je dan doorvraagt was het een x husky of een x mal, zelden een "echte" husky. Waarmee ik niet zeg dat husky's niet kunnen bijten want ook die kunnen dat uiteraard, alleen zit het er bij 95% gewoon niet in, gewoon niet :19: en al helemaal niet zonder aanleiding.

Dank jullie wel modjes :ok:
Dit dus :ok:

laeken schreef:Ik vind er op lijken en zijn echt geen enkel verschil. Want een hond die op een pitbull lijkt sloopt honden als hij de kans krijgt en dat doet een echte hele goede pitbull ook. De echte dus. Waarom maakt het uit?
Wat het uitmaakt? Voornamelijk degene die de riem (als deze al aanwezig is) in de hand hebben bijvoorbeeld. Daar zit naar mijn mening bij een op een pitbull lijkende kruising ten opzichte van een echte ADBA pitbull echt een megagroot verschil in. Het zijn dan ook geen honden die je zomaar op mp vind. Laat staan in het asiel. Wil je je er 1 aanschaffen zul je echt goed, heel goed je best moeten doen dit in tegenstelling tot een impuls aanschaf als je je zinnen op een look a like hebt gezet. Klap mp open en voor 3 knaken en een drol heb je er 1 uur later al 1. Die met het grootste gemak uiteraard ook zomaar weer wordt weggedaan wanneer deze niet geheel "naar de zin is" in tegenstelling tot een ADBA.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

smoekie schreef: Wat het uitmaakt? Voornamelijk degene die de riem (als deze al aanwezig is) in de hand hebben bijvoorbeeld. Daar zit naar mijn mening bij een op een pitbull lijkende kruising ten opzichte van een echte ADBA pitbull echt een megagroot verschil in. Het zijn dan ook geen honden die je zomaar op mp vind. Laat staan in het asiel. Wil je je er 1 aanschaffen zul je echt goed, heel goed je best moeten doen dit in tegenstelling tot een impuls aanschaf als je je zinnen op een look a like hebt gezet. Klap mp open en voor 3 knaken en een drol heb je er 1 uur later al 1. Die met het grootste gemak uiteraard ook zomaar weer wordt weggedaan wanneer deze niet geheel "naar de zin is" in tegenstelling tot een ADBA.

:roll: En vaak nog misselijk domme kruisingen onder de noemer stafford of pitbull ook.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”