Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Re: Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Ongelezen bericht door shinobi »

ranetje schreef:
Mojuan schreef:Als ik op jouw link klik, krijg ik geen foto van een hond te zien.
Wat gek, ik wel :denken:

http://www.hondenras.com/
Dan op encyclopedie en daarna op de D en dan de Duitse jachtterrier opzoeken
Net even gekeken, die site meet ook wel met 2 maten.
Bij gebruik van een Pitbull staat honden gevechten en bij gebruik van een Tosa staat toernooihond, gezinshond en waakhond.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Tara schreef:
jvanringen schreef:Ik vind het wel heel interessant om te lezen hoe die mevrouw Oud dat doet met haar hondjes, ze kan ze zelfs terugroepen uit een bouw. Dat vind ik knap hoor. En ze wil ook geen vechtende terriërs. Ze fokt uitsluitend op prestaties en karakter, dat vind ik wel heel mooi.
Nou, die mevrouw fokt ook gewoon maar op kekke kleurtjes hoor. Merle fokken vind ik niet zo'n aanbeveling eerlijk gezegd.
Haha, ik lag vannacht in bed niet kunnende slapen en dacht toen: dat gaat vast iemand zeggen. :-)
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Tara schreef:Bai de wee, hier een Jachtterrier:

Afbeelding

En een verrekt mooi hondje om te zien ook! :I:
Oh dat is wel een heel mooi hondje om te zien inderdaad :I:
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

DJT, prachtige honden. Maar niet als gezinshond. Felle rakkers!
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Overigens zit er 1 -of kruising met- in het asiel in Zwolle zag ik.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tara schreef:Bai de wee, hier een Jachtterrier:

Afbeelding

En een verrekt mooi hondje om te zien ook! :I:
Kek kleurtje. :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
63673J

Tara schreef:
jvanringen schreef:
Tara schreef:
jvanringen schreef:Ik vind het wel heel interessant om te lezen hoe die mevrouw Oud dat doet met haar hondjes, ze kan ze zelfs terugroepen uit een bouw. Dat vind ik knap hoor. En ze wil ook geen vechtende terriërs. Ze fokt uitsluitend op prestaties en karakter, dat vind ik wel heel mooi.
Nou, die mevrouw fokt ook gewoon maar op kekke kleurtjes hoor. Merle fokken vind ik niet zo'n aanbeveling eerlijk gezegd.
Haha, ik lag vannacht in bed niet kunnende slapen en dacht toen: dat gaat vast iemand zeggen. :-)
Hahaha, voorspellende gaven! :mrgreen:
Nou, daar zeg je zowat. Gisteravond zei ik tegen man: weet je wie ik al weken niet gezien, heb, huppeldepup, van die Drentse Patrijs. Ja, zei man, die heb ik ook al tijden niet gezien. Enfin, toen ik vannacht dan eindelijk in slaap viel droomde ik over die Drentse Patrijs; baasje en vrouwtje waren op vakantie en de hond logeerde bij ons. Maar op een gegeven moment was ik de hond kwijt, ramp ramp. Overal gezocht, samen met Pol, maar nergens te vinden. Lopen we op de dijk, zien we baas en hond aankomen! Dus ik zeg stomverbaasd: wat doe jij nou hier, je was toch op vakantie? Ja, maar ze vonden het niet leuk daar dus ze waren eerder teruggekomen en hadden de hond al opgehaald bij ons thuis. ??? Maar ja, in dromen kan alles, ik vond het wel raar, maar ik dacht: nou ja, dan is-ie dan zeker zelf weer naar huis gelopen.

Lopen man en ik vanochtend op de dijk, zien we Patrijs en baas aankomen, precies zoals in mijn droom. Dat vind ik dan wel heel raar. Het is dat ik zo nuchter ben als een bintje, dus ik schaar het maar onder de noemer "toeval".
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou zeg dat wel.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Dom tokkenvolk.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Hoe kan het nou, dat zo iemand met zelfde gemak weer nieuwe honden aan kan schaffen?
Perry en Noah

Afbeelding
63673J

duitse herder schreef:Hoe kan het nou, dat zo iemand met zelfde gemak weer nieuwe honden aan kan schaffen?
Dat snap ik dus ook niet. Je kunt gewoon wachten op de volgende ellende. Wat mankeert die vent in godsnaam?
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

En waar is de dierenpolitie als je ze nodig hebt?
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Maar als hij een houd verbod heeft waarom worden die nieuwe honden niet meteen in beslag genomen? Ik snap hier werkelijk niks van. Hoe komt zo een aan die honden, die zijn toch niet allemaal gratis neem ik aan?
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik denk dat deze boskabouter denkt dat hij boven de wet staat en zich hier ook naar gedraagt. Je zult die eikel maar tegenkomen met je hondje :ugh:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Heeft hij dan een verbod? Ik zou echt in de struiken gaan liggen, foto's gaan maken en naar de politie/gemeente opsturen dan..
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Valerie schreef:Heeft hij dan een verbod? Ik zou echt in de struiken gaan liggen, foto's gaan maken en naar de politie/gemeente opsturen dan..
Beetje de buurt inschakelen en om de 3 minuten een klacht indienen vanaf het moment dat hij met 1 losse hond de deur uitstapt. Echt. En als hij dan een grote muil had er nog een klacht overheen wegens bedreiging.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Heavy schreef:Maar deze foto nu op fb kan natuurlijk ook een oude foto zijn .
Dat kan uiteraard maar dat geeft voor mij dan toch wel aan dat je een ontzettende lompe gevoelloze zak bent die echt niets begrijpt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
gonnie
Zeer actief

Heavy schreef:Ik las ook dat er 1 hond die in beslag was genomen is ingeslapen op 5 februari.Wat er met de rest is gebeurd weet ik niet ik las iets over tijdelijk bij vrienden ? Verbod om honden te houden tja dan zet je ze toch op naam van vrienden.

Maar deze foto nu op fb kan natuurlijk ook een oude foto zijn .

Ik zag een foto op zijn site dat hij afscheid van zijn hond nam toen ze ingeslapen zou worden, vind het toch wel sneu voor de hond.

Maar kreeg wel de neiging om een bericht achter te laten dat hij dan beter op had moeten letten en dat het gezin van de labrador hun hond ook missen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
63673J

josefientje schreef:En waar is de dierenpolitie als je ze nodig hebt?
Ik weet niet hoe het in andere regio's is, maar bij ons komt de dierenpolitie op voor de honden die gebeten hebben en niet voor de honden die van hun aanval het slachtoffer zijn. Dus bij ons schiet je met de dierenpolitie geen donder op, integendeel zelfs, dat heb ik nu al een paar keer van nabij meegemaakt. De mensen die aangifte hebben gedaan worden zoveel mogelijk dwarsgezeten en ontmoedigd, want de dierenpolitie vindt het veel zieliger dat een gevaarlijke hond wordt onteigend of moet worden aangelijnd dan dat hun slachtoffer helemaal aan gort gebeten of zelfs dood is.
Laatst gewijzigd door 63673J op 22 feb 2015 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zo te zien zijn er 2 gaan hemelen. Bij de 1 mochten ze niet zijn en bij de ander wel.
Perry en Noah

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

duitse herder schreef:Zo te zien zijn er 2 gaan hemelen. Bij de 1 mochten ze niet zijn en bij de ander wel.
1 is er ingeslapen en daar mochten ze uiteindelijk bij zijn, die bleek ziek zo ik lees. Sierra. 1 hond was nog in huis, die was niet mee toen de andere 6 honden in duin met de vrouw aan het moorden sloegen. De foto is van de honden die de labrador kapot hebben gebeten, een oude foto dus.
Geen idee of hij een verbod op het houden van honden heeft gekregen, ik las dat een paar honden de test al hadden gehad en geslaagd waren. Het kan zo maar zijn dat hij de honden terug heeft gekregen :19:
Maar ik kan er verder niets over vinden en heb geen kennissen die er meer van weten, helaas. Want ik ben zeer benieuwd onder welke voorwaarden hij honden mag houden. Ik hoop ze écht niet op strand of in duin tegen te komen in ieder geval. :ugh:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

gonnie schreef:Ik zag een foto op zijn site dat hij afscheid van zijn hond nam toen ze ingeslapen zou worden, vind het toch wel sneu voor de hond.
Sneu voor de hond. Echt waar??? Die heeft echt nergens weet van hoor. Ik vind het niet sneu voor de hond, beslist niet. Normaal vind ik het wel heel sneu voor de eigenaren, die de beslissing nemen om hun hond te laten inslapen. Maar in dit geval niet hoor.
gonnie
Zeer actief

Marion. schreef:
gonnie schreef:Ik zag een foto op zijn site dat hij afscheid van zijn hond nam toen ze ingeslapen zou worden, vind het toch wel sneu voor de hond.
Sneu voor de hond. Echt waar??? Die heeft echt nergens weet van hoor. Ik vind het niet sneu voor de hond, beslist niet. Normaal vind ik het wel heel sneu voor de eigenaren, die de beslissing nemen om hun hond te laten inslapen. Maar in dit geval niet hoor.

Ik weet ook wel dat de hond er geen weet van heeft, maar als ik die foto zag leek het me toch een hele lieve hond. Buiten het feit dan dat zij misschien mee gedaan heeft met die aanval op de labrador.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Nee, maar ik mag het toch zeker wel sneu voor die hond vinden?
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
63673J

gonnie schreef:Nee, maar ik mag het toch zeker wel sneu voor die hond vinden?
Natuurlijk mag dat.

Ik vind het niet sneu. Wat ik nog veel sneuer vind is dat er überhaupt zulke honden gefokt worden, met een karakter waardoor het overgrote deel ervan een rotleven heeft omdat ze 9 van de 10 keer aangeschaft worden door klootzakken van eigenaren die die honden om alle verkeerde redenen nemen, of door mensen die geen flauw idee hebben wat voor soort hond ze uitgezocht hebben. Datzelfde karakter is er de oorzaak van dat de meesten niet normaal met andere honden kunnen omgaan, wat ertoe leidt dat ze vaak heel jong weer weggedaan worden en in asiels terechtkomen, of ze beschadigen een andere hond en worden in beslag genomen, wat ook een ellende voor ze is. En dan worden ze uiteindelijk vaak ingeslapen omdat niemand ze meer wil of mag hebben. Wat is dat voor leven? Dat verdient toch geen hond? Ik begrijp echt niet wat mensen bezielt om zulke honden te fokken. Dát vind ik nou sneu - en dat is een understatement. Ik vind het dierenmishandeling.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Nou lekker dan. Ik was vandaag nog op het stuk waar de Labrador doodgebeten is.
Hopelijk wordt er nu door zowel eigenaar als eigenaresse verstandiger met de honden omgegaan.

Ik begreep dat de honden getest zijn, maar dan op mensagressie.
Degene die ingeslapen is zou de hond zijn geweest die al een muilkorfgebod had. Maar ja, dat hoor je dan weer via via dus sla me niet om de oren als het geen feit is.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Tara schreef:
Manu schreef:
Ik begreep dat de honden getest zijn, maar dan op mensagressie.
Oh.
Wat een adequate aanpak nadat er een hond is doodgebeten.
Zal wel zo'n algemene test geweest zijn met poppenhand in de voerbak enzo?
Maar wat ik al zei, ik heb dit via via, dus of het feiten zijn durf ik niet te garanderen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

gonnie schreef:[

Ik zag een foto op zijn site dat hij afscheid van zijn hond nam toen ze ingeslapen zou worden, vind het toch wel sneu voor de hond.

Maar kreeg wel de neiging om een bericht achter te laten dat hij dan beter op had moeten letten en dat het gezin van de labrador hun hond ook missen.
En ik ben zo´n lomperik die er niet alleen aan denkt maar dat ook werkelijk neerplempt.

Zoals toen op de facebookpagina van die rottweiler die in Son in beslag genomen was. Had ook een hond doodgebeten maar had daarvoor al meerdere honden gepakt. Ik ga mensen niet naar de mond praten en mijn mond houden doe ik ook niet.

Ze mogen best ook wel eens denken aan wat een verdriet ze bij iemand anders aanrichten, i.p.v. alleen aan zichzelf.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
gonnie
Zeer actief

Nou, ik ben liever niet bekend bij zo figuur en de Labrador komt er ook niet door terug.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik begrijp ineens een stukje beter waarom er overal gebakken spons word gevonden in het dorp en vooral in de omgeving waar deze eikel loopt, er is iemand die het recht in eigen hand wil nemen denk ik.
Alleen zo jammer dat iedere hond dit op zou kunnen eten en niet alleen zijn honden.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”