Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor honden kom je tegen qua overlast

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Re: Wat voor honden kom je tegen qua overlast

Ongelezen bericht door Leonie. »

Wat grappig, alle Goldens die ik hier tegen kom zijn juist heel leuk en rustig.
De Labjes zijn erg onstuimig (ok en onopgevoed), maar mijn hondje vindt dat gelukkig wel gezellig :)
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door labje »

Eigenlijk geen :D
Behalve af en toe een onstuimige labrador..
Helaas moet ik dat toegeven, sommige zijn niet te stuiten.
Zó jammer, want het kan ook zo anders :wink:
Kleine verwende keffers vind ík irritant, Nick loopt gewoon door en heeft er schijt aan :mrgreen:
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

1 witte herder, ze is al 3x op Nelle geklapt, wij noemen haar het loeder, vorige week kwamen we haar tegen op de dijk, Nelle loopt braaf aan de riem naast de baas, en het witte loeder gaat volledig uit haar plaat haar vrouwtje kon haar nog net houden.
Voor ons is het een raadsel waarom ze zo reageert.
Afbeelding
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco

Ongelezen bericht door Melody »

Kleine verwende keffers vind ík irritant, Nick loopt gewoon door en heeft er schijt aan
Haha, ja DIT! Gelukkig doet Ivy dat inmiddels ook, heel blij mee.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Hier een enkele pitbullachtige, van het type volledig loslopend zonder eigenaar en van het type mét eigenaar, maar die zonder pardon zelfs tegen mensen gromt... gelukkig houd die man hem altijd aan de riem.
Eerder hadden we problemen hier met een Duitse herder, maar die is verhuisd.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Niet echt vaak last van andere honden. Loop vaak op de hei en daar lopen bijna alleen maar sociale honden. Bij ontmoetingen kijk ik het even aan, maar meestal is het een snuf en dan lopen ze weer door. Keffende kleine hondjes zijn lucht voor mijn honden, dus ook geen last van. Er zijn echt wel wat ettertjes, maar sommige mensen zullen mijn honden ook irritant vinden. Ik maak mij er niet meer druk om.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Geen. Er lopen hier niet heel veel honden en wat er loopt is aangelijnd inclusief Kiki.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

In de buurt loopt 1 stafford die niet goed wijs is, maar die ontwijk ik meestal.
Nee het meeste last heb ik van een Duitse Herder die totaal niet onder controle staat van zijn baas. Wat een kl*tehond zeg.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Lompe buldozers zoals labjes. Vooral toen Pipra net herstellende was van een operatie kon ik hun (nou ja, vooral de onoplettende baasjes) wel schieten!

En keffende shelties. Daar wordt aan gewerkt, want het lijntje van de ergste herriekeffer zit aan mijn mijn hand vast :schrik: Met drie honden tegelijk is het echter niet makkelijk om dat geluid uit te zetten en vooral uit te houden. 's Nachts gaat het al redelijk, maar als er vreemde honden te zien zijn (en de logees zien natuurlijk veel nieuwe honden in de paar dagen per maand dat ze hier zijn) dan vergeten ze spontaan alles wat ze hebben geleerd over keurig en stil aan de lijn lopen...
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Een irritante middenslag schnauzer vooral.
Moet wel zeggen dat er hier in de wijk zo goed als geen 'vechthonden' of andere stevige rassen wonen.
Maar als ik ze tegenkom ben ik me toch wel erg bewust van de grootte van mijn eigen hond, ik zal dat dan dus altijd ontwijken als ik de houding niet vertrouw van een grotere hond.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Weinig. Wat vervelende hussels (hangen meteen in je hond als je fietst) een misselijke grote collie kruising en een opdringerige cane corso teef.
's Zomers is het wel onrustiger.
Er wonen aardig wat pittige kruisingen/rassen, maar daar heb ik al een hele tijd geen last meer van.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Hier loopt een agressieve rottweiler rond met een eigenaar die hem bijna niet kan houden :ugh: een bordeauxdog loopt met een eigenaar die meer op ski's lijkt te lopen dan op schoenen. Een Old English Bulldog die op een dag losliep en zo op Kiyoshi klapte die dat hele beest niet eens aan zag komen(gaat nog steeds vreselijk tekeer als hij ons ziet). Een Duitse herder die bij de eigenaar prima onder controle is, maar bij de kinderen die hem/haar uitlaten niet :roll: en nog meer duitsers die om de een of andere manier nooit aan de lijn lopen en het leuk vinden om honden op te jagen. Een groot aantal hussels en boomers die het leuk vinden om alles aan te blaffen en af en toe te bijten. Oh ja en een labrador die Jigzy een keer in haar rug heeft gebeten. Jeetje wat doet die hond raar als hij ons ziet. Een soort gefrustreerd gillen ofzo.
Een chagrijnige sharpei die door kinderen uitgelaten wordt. Een goldenfokker die het een goed idee om met 12 loslopende goldens door de wijk te lopen :denken: nu doet hij dat gelukkig per 4. 12 blaffende, gefrustreerde goldens om je heen is niet erg leuk kan ik je vertellen. En verder nog van alles en nog wat :mrgreen:
Héél veel staffords maar daar heb ik geen last van. Behalve als mijn alcoholistische overbuurman vindt dat hij 's nachts geen riem mee hoeft te nemen bij zijn amstaff maar dat gebeurd haast nooit.

Ik wil verhuizen :engel:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hier af en toe een sloom lopende grote aangelijnde hond. Heeft iets weg van een halfwas ijsbeer. Ras is me onbekend, de hond lijkt me in de buurt van de 100 kilo. Als we die tegen komen rent mijn teckel gillend naar huis. Baas en hond lopen beide even sloom verder. Net zombies.

Een man met twee Duitse herders aan de lijn. Een en al agressie. Ze hangen constant in de riemen als iemand passeert.

Redelijk wat Pitbullachtigen. Daar moet je bij uit de buurt blijven. Die blijven nooit lang. Regelmatig worden ze in jonge boompjes gehangen. Als die gemold zijn is de lol er van af en gaan ze dus weer naar huis.

Voor de rest veel aangelijnden en een aantal los, waaronder mijn teckel.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik weet wie er lastig zijn (twee herders, een paar boxers en wat keffend klein grut. De staffords+bazen houden zich op twee bazen na afzijdig) en dan ga ik een andere kant op.
Last heb ik op deze manier niet (meer) van ze, dus ook geen overlast.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Herders, voornamelijk duitse, en rotweilers.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

In mijn vorige omgeving werd ik gestoord van de boomers en jack russels en 2 teckels. En een beauceron die als hij los liep niet vies was van aanvallen.
Ik had geen honden die het gelaten over zich heen lieten komen, dat was de voornaamste reden dat ik gestoord werd van het loslopende kleine geweld die met veel bombarie op mijn honden af kwamen en baasjes die dat keer op keer lieten gaan.
In de nieuwe wijk lopen de meeste honden aangelijnd. En af en toe wat keffende honden, maar zolang het aan de lijn zit heb ik daar niet zoveel problemen mee. Ben ook wat makkelijker geworden met honden die los aan komen, ik accepteer het maar zoals het is, als ik inschat dat de hond ok is dan ga ik niet meer me in bochten wringen om een losloper daar waar het niet mag te omzeilen. Dat deed ik met mijn vorige honden wel, maar dat kwam omdat zeker 1 daarvan niet zo graag een hond in zijn persoonlijke zone had.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb geregeld, waar ik ook loop, wel last van overenthousiaste bulldozerlabjes. Dat zijn met Mila nooit leuke ontmoetingen.
Verder loopt bij mij in de buurt een Ambull los. De baas vindt dat hij de hond daar goed genoeg voor onder appel heeft, maar ik zie dat anders. Deze hond fixeert enorm als hij een andere hond ontdekt, en dan sla ik direct een zijweggetje in of loop de andere kant op.
In een losloopgebied bij mij in de buurt lopen verder nog wat opdringerige types als een jonge boxerreu, een kruising herder x rottweiler reu en een buitenlandse kruising reu die altijd erg vervelend is tegen Mila (en tegen alle andere honden).

Maar dat is een handje vol dus, terwijl ik toch dagelijks behoorlijk wat honden tegenkom. Ook kleine kefffertjes in de buurt, maar die zijn altijd aangelijnd en Mila wordt er niet warm of koud van. Relatief zijn er dus niet veel honden waar ik last van heb.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

De meeste ergernis heb ik van die dolenthousiaste lomperiken. Als die los lopen, en mijn hond loopt aangelijnd, heb je mij gegarandeerd chagrijnig. En als er dan ook nog zo'n zoekende neus in mijn zakken verdwijnt omdat er iets te vreten valt, voel ik een huilbui opkomen :wink:
Het type labrador of jachthond. Er is hier een Viszla reu die 1 om andere onbegrijpbare reden vaak losloopt in het natuurgebied wat begraasd wordt door schapen (en ze ook opjaagt), en dat beest luistert voor geen meter, duikt iedere keer bovenop Mayke, is opdringerig, lomp en onbezonnen. De eigenaar is vaak al ver buiten gehoorsafstand als hij eindelijk besluit afscheid te nemen van ons.

Maar dat is 'gewone' overlast, zonder dat het ècht wat uitmaakt. Liever 100 doldrieste en slecht luisterende labradors op mijn dak dan 1 hond die de mijne echt te grazen neemt.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

RedPassion schreef:
Hilde schreef:Vooral retrievers en hun eigenaren en dan voornamelijk goldens en labradors.
Ja, hier ook. Ligt het aan de woonplaats? :lol1:
Even heel generaliserend hoor, maar dat zijn vaak de 'gezins'honden die lekker los door de wijk lopen (want hij doet niks hoor en wil alleen maar spelen) en weinig opvoeding genoten hebben omdat het zulke 'makkelijke' honden zijn. Helaas is mijn ervaring dat het vaak lomperds zijn die signalen van andere honden totaal niet oppikken of negeren en overal maar op af denderen. Onze reu is daar totaal niet van gediend en dat laat hij ook merken. Eerst subtiel, daarna hard en duidelijk. Helaas is hij dan de 'rothond'.
Misschien komt het ook omdat hier de meeste (loslopende) honden retrievers zijn, dan heb je natuurlijk ook de meeste kans op (slechte) ervaringen met ze. Over het algemeen vermijd ik loslopende honden sowieso als het even kan.
Tot slot wil ik nog wel even toevoegen dat het eigenlijk niet de schuld van de honden is, helaas zijn er heel wat onbekwame en onverantwoordelijke mensen met honden.
Ik denk dat het vooral ligt aan de plek waar je wandelt binnen je woonplaats. Ik mijd nu met Toto het loslooppark hier aan de overkant van de weg, vanwege die weg en omdat het minder overzichtelijk is, en omdat er heel veel staffords en wat minder vriendelijke honden lopen. Toto wil nog graag met alle honden kennismaken (vandaag lukte het me wel tot twee keer toe om hem een vreemde hond te laten negeren, :cheer:), en ik wil zo min mogelijk risico's lopen op een aanvaring.

In het loslooppark verderop kom ik juist veel goldens en labs en verder van alles wat tegen, maar daar lopen juist veel mensen die veel lopen en vaak van alles doen met die honden. En helemaal doordeweeks 's ochtends om 8 uur lopen er vooral veel leuke bazen met vriendelijke, of in elk geval 'rechtvaardige' honden. Want momenteel vormt Toto nu soms juist de 'overlast', met z'n nog wat onnozele idee dat iedereen hem wel leuk zal vinden, en dan is het prettig als een hond die daar niet van gediend is even een duidelijke snauw geeft en niet meteen happen uit mijn hond gaat nemen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Leonie. schreef:Wat grappig, alle Goldens die ik hier tegen kom zijn juist heel leuk en rustig.
De Labjes zijn erg onstuimig (ok en onopgevoed), maar mijn hondje vindt dat gelukkig wel gezellig :)
Ik ken ook maar 1 vervelende Golden, en ik ken er heel veel. Stuiterende labs heb ik ook eigenlijk zelden problemen mee. Lilo vindt ze of heel leuk, of snauwt ze netjes af, en Toto vindt stuiteren helemaal prima.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Geen probleem met andere honden(rassen) maar wel met baasjes die hun jack russeltjes ed gewoon aan de flexi laten vieren om kennis te maken met die grote blaffende hond want dan ziet hij dat ze niet eng zijn.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Hier in de buurt hebben de heren twee honden die ze niet mogen, een bruine labrador reu en een stabij reu. Nu komen we die alleen bij de plasrondjes tegen en zit alles aangelijnd, maar ze gaan compleet uit hun stekker als je het toe zou staan. De andere partij ook trouwens. En waar dat aan ligt? Ik heb geen idee, het lijken voor mij gewone honden zoals er hier wel meer lopen.
Verder geen problemen en alle baasje houden rekening met elkaar. Heerlijk.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Echt overlast hebben wij niet.
Wel heb ik wat moeite met labradors en goldenretrievers hier in de omgeving maar dat zal komen door hun eigenaren deze honden zijn totaal niet opgevoed en lomp. Men denkt er toch te makkelijk over gok ik.

Ook loopt hier een man met een grote jachthond die iets weg heeft van een RR alleen de oren zijn anders. Die hond luisterd ook voor geen meter en die vloog Toots gister in de tuin jawel de tuin van mijn schoonmoeder aan, en die wilde naar binnen komen hek was open en ik heb hem weg gejaagd. Maar ik had met meneer afgesproken dat hij als hij mij ziet met Toots zijn hond aan te lijnen, ik liep aan het water en ging via de tuin vandaar even hekje open stond, maar hond liep dus los, dat vind ik nou irritant, ik had Toots wel aangelijnd omdat ik hem al in de verte zag en ik vind dat het van beide kanten moet komen en toen die hond stond te bulderen had die gozer een lachje, sout een end op met je kut hond denk ik dan, de hond stopte meteen toen ik boos zei, en hu is het klaar! Maar meneer krijgt het maar niet voor elkaar de hond onder appel te krijgen ik vind dat nou niets om over te lachen dat vind ik dus eigenlijk best overlast, wat simpel voorkomen kan worden. We weten al dat Toots en die hond elkaar niet mogen dan ga je zo,n situatie niet opzoeken lijkt mij.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Weinig tot geen overlast hier, dat wat er rondloopt luistert beter dan mijn eigen hond :mrgreen: als ik dan 'last' heb van een aantal honden zijn dat de Herders van verderop :ugh:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik denk dat als iemand bij mij in de buurt woont, ze zou zeggen dat ze last heeft van die vrouw met 3 Griekse loeders :ugh:
We komen misschien 1 x per maand iemand tegen en dan gaan die 3 mutsen ontzettend tekeer, niet normaal :hmmm: Ik schaam me dan dood ....

Ik denk omdat we dus bijna nooit iemand tegenkomen, dat ze het idee hebben dat de dijk en het bos van hen is? Geen flauw idee, maar ik heb ze vast in het bos en al zouden ze los lopen dan rennen ze er keffend op af en gaan daarna weer rondhobbelen, dus waarom ze zo tekeer gaan :U: ...
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Geen, gelukkig. We gaan nooit in de wijk lopen, zoeken altijd het bos op. De meeste honden die daar lopen zijn aangelijnd of sociaal.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Hier in de wijk, waar dus de p en p rondjes worden gedaan, lopen een stuk of wat Staffies, sommige aan een flex, een Bullmastiff die altijd los is en waarvan ze ook geen riem bij zich hebben, een klein Pincherachtig ding wat de deur uitgezet wordt om zichzelf te vermaken. Een Chinese man die voor mij een onbekend ras heeft maar die loeisterk is. Van die kleine heb ik alleen last omdat hij tegenwoordig tegen mijn plantenbakken pist :ugh: Heb ik in de avond zin om eens lekker te gaan slenteren sta ik of in iemands tuin of achter een auto te wachten tot het geweld voorbij is :roll: In het begin nam ik wel eens de ronde langs de trambaan, dat is nu tot losloopplek gebombardeerd :piew: dus gooien een boel mensen hun honden daar los. Ieder tien minuten komen daar twee trams langs (daar zit tevens het eindpunt) dus het is wel een manier om van je niet luisterende hond af te komen :schrik:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Leonie. schreef:Wat grappig, alle Goldens die ik hier tegen kom zijn juist heel leuk en rustig.
Echt? Ik vind goldens vaak zo dommig en vooral de reuen lang niet altijd vriendelijk. Maar ik vind vooral de eigenaren vaak minder tof :tongue:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Hier in de wijk alleen 1 stafford reu waar ik voor omloop. Zijn baas kan hem niet houden, ik heb hem meerdere keren op het grasveld achter zijn hond aan zien glijden.
In een gebied een stukje verderop waar ik graag loop een weimaraner reu die heel graag op andere reuen duikt. Die ontloop ik ook want de vrouw die ermee loopt heeft geen idee waar ze mee loopt :ugh:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Overlast, ja de overburen die een nieuwe pup hebben en die schijnbaar 's ochtends vroeg naar buiten gooien waar het vreselijk gaat keffen. Daar lopen de kinderen ook mee en pupje gaat nu al keffend op andere honden af(maar wel een vreselijk grappig ding om te zien). (week of 10 denk ik) Maar dat is meer irritant en slecht voor mijn nachtrust. En slecht voor mijn hart als die pup met kinderen aan de flex loopt en ik rijd met de auto langs. Ze kennen de rem niet helemaal, geloof ik.

Een stabijna die schijnbaar ooit gegrepen is door herders en vreselijk uit zijn stekker gaat, maar wel de hele flex krijgt. Maar daar zorgt de eigenaar meer voor overlast, omdat die de hond alle ruimte geeft om naar onze honden toe te gaan. Ik denk dat die hond uiteindelijk niks doet, maar ik loop gewoon een stukje om en groet vriendelijk. Eigenaar is ook een lief mens en de hond een herplaatser. Nog een paar cavaliertjes en een andere klein hondje van dezelfde eigenaar die dus wel bijten en ook alle ruimte krijgen om ergens naar toe te gaan, hoewel ze toch wel erg haar best doet om ze bij zich te houden als wij aankomen. Daar heb ik meer overlast van als ik met oppashond loop. Een duitse herder die met de eigenaar wel te pruimen is, maar als de zoon ermee loopt uitvalt. Bij de zoon loopt die hond ook los, maar wel altijd op dezelfde tijdstippen, dus makkelijk te ontwijken. Opzich vallen die dus allemaal wel mee en zijn makkelijk te ontwijken. Het is meer irritant dan echt overlast.

Echte overlast hebben we van de JR op de dijk die altijd los om het huis loopt en mensen en honden aanvliegt. En op diezelfde dijk woont een dog achtige (beetje old english bulldog idee) die altijd los loopt met uitlaten, maar wel al 2 keer op Tay geklapt is en dan pakt de eigenaar hem en vlucht snel zijn huis in.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”