Ik zal het zo kort mogelijk proberen uit te leggen.
Wij hebben een labrador teef 2jaar, een jack russel reu gecastreed 13jaar, cairn terrier teef 14 jaar.
Hierbij hebben wij een mopshond reu van 3 jaar uit een verwaarlozing gehaald, hondje kon de straat niet uit of viel om, heeft 2jaar opgesloten in kooi in schuur gezeten....
Inmiddels is deze mops kern gezond, superfit, loopt met gemak 1,5 uur mee, en hebben deze ivm met de teven laten castreren.
Nu het probleem, deze zielige mops in nu een behoorlijk dominant ventje met een erg kort lontje
Onze roedel had altijd veel rust nooit een ongetogen grom speelgoed kon blijven liggen en samen kluiven en eten geen probleem....maar nu heb ik al het speelgoed moeten wegdoen.....kluifjes eten moet apart, zo ook het gewone eten.....
En als er wat spanning ontstaat bv als ze zien dat we gaan wandelen, dan zijn de honden blij, en dan springt de vlam in de pan!! en knokken...
Het is altijd bij opwinding(eten spelen wandelen , of als de kinderen in huis rennen) dan is het bal en wordt er door de mops geknokt....altijd met de andere reu, ook al durft hij ook tegen te teven de grommen , maar daar blijft het bij..
We hebben zoals ik al zei al het speelgoed opgeruimd , eten apart ,uitlaten apart, kids uitgelegd wat niet kan.....maar toch voelt dit niet fijn.
Mops daarin tegen , is voor mensen en de kids super lief, nooit 1 grom gedaan, en ze liggen ook vaak in elkaar gekruld te slapen, de twee reuen....dus het is niet altijd ruzie .
Ik weet niet goed hoe ik weer leuk kan maken voor de andere honden, want die kluiven graag en spelen graag met hun knuffels.....en kan niet steeds de mops gaan wegstoppen, dat was niet mijn idee van een hondje erbij.
Ik hoop dat jullie tips op advies hebben hoe ik de rust weer terug kan krijgen, en de mops kan aanpakken, om dat vechten te stoppen.
Er is trouwens nog geen bloed gevloeid omdat ik gelukkig altijd thuis was als het gebeurde, en ik ze wel uit elkaar moest halen, anders was het wel zo ver gekomen denk ik...