Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

:( overgeefsel

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

PoohPie
Actief

:( overgeefsel

Ongelezen bericht door PoohPie »

Stomme vraag , en hoort misschien niet hier , bullie geeft best vaak over.. we zijn er niet altijd bij als ze dit doet , we zien het vaak aan de plek die ze achterlaat... maar geod hier het probleem..
ze likt dr eigen overgeefsel op..
waarom is dit? ik vind het nogal vies , en stuur dr weg als ik het zie.
meestal zijn we al te laat , omdat ze het meteen nadat ze overgeeft oplikt.. eigenlijk best ranzig :( :kotz:
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Ik heb ooit eens gehoord dat ze dat doen omdat ze bang zijn op hun flikker te krijgen... Maar of dat waar is weet ik niet... Ze eten toch ook hun ontlasting daarom niet op... 8O
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

kots eten zien honden niet als iets smerigs , als puppie eten ze ook kots van hun mama op ;)
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
dutje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dutje »

MissTique schreef:Ik heb ooit eens gehoord dat ze dat doen omdat ze bang zijn op hun flikker te krijgen... Maar of dat waar is weet ik niet... Ze eten toch ook hun ontlasting daarom niet op... 8O
Dudley heeft nog nooit op z´n kop gehad omdat hij gespuugd had, maar eet het toch op. Zal er wel bijhoren denk ik.
Einda
Actief

Ongelezen bericht door Einda »

Mijn honden eten ook altijd hun eigen of elkaars (!!) overgeefsel op.
Ik probeer het dan gewoon snel op te ruimen.
Soms als er 1 heeft gespuugd en de ander wil het gaan opeten wordt de eerste heel boos, alsof het iets lekkers is.
Maar waarom ze dat doen????
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Einda schreef:Mijn honden eten ook altijd hun eigen of elkaars (!!) overgeefsel op.
Ik probeer het dan gewoon snel op te ruimen.
Soms als er 1 heeft gespuugd en de ander wil het gaan opeten wordt de eerste heel boos, alsof het iets lekkers is.
Maar waarom ze dat doen????
IEUWKS :kotz:
Afbeelding
PoohPie
Actief

ehm... wat ik hieruit opmaak is dat meer honden het doen :P maar een oplossing of reden??
ze heeft me net HELEMAAL onder gekotst.. toen was ik toch ff boos en ben ik naar boven gegaan om ff af te koelen..
ik moet misschien nog weg met de dierenambulance en dan is zon ondergekotste broek geen optie hihi
maar goed.. ze kotst vandaag al heel de dag zo , en ze heeft nog nix anders gegeten als normaal , gewoon precies hetzelfde , brokjes , af en toe een koekje , en de botjes.
ze mag vanavond niet mee naar bed of op de bank ook niet meer mn broeken zijn een beetje op 8O
PoohPie
Actief

joehoee :S
ze heeft inmiddels nog 3x gekotst.. lijkt me niet echt gezond voor een hondje , dat ze alles uitkotst?
int begin waren het al dr brokken , dus ze heeft inprincipe erg weinig binnen , en nu is het rood/oranje achtig.. jah.. een plas gewoon :S

best zielig.. ze ligt nu op de bank op een deken , waar ze dus op kan kotsen , maar blijf het zielig vinden :cry:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

PoohPie schreef:joehoee :S
ze heeft inmiddels nog 3x gekotst.. lijkt me niet echt gezond voor een hondje , dat ze alles uitkotst?
int begin waren het al dr brokken , dus ze heeft inprincipe erg weinig binnen , en nu is het rood/oranje achtig.. jah.. een plas gewoon :S

best zielig.. ze ligt nu op de bank op een deken , waar ze dus op kan kotsen , maar blijf het zielig vinden :cry:
Rood/oranje? Zit er misschien bloed in? Bij een lege maag kotsen ze volgens mij altijd knalgeel.

Ik zou er eerlijk gezegd al wat eerder mee naar de da gegaan zijn. :roll:

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Jacqie
Actief

Ongelezen bericht door Jacqie »

Als dat een keer gebeurde dan gaf ik ze, op advies van de dierenarts, de volgende dag dan de hele dag niets te eten en daarna weer bij beetjes licht voedsel. Maar wanneer dat vaker gebeurd dat overgeven dan zou ik toch naar de dierenarts gaan. Mijn honden eten ook hun eigen kots op, het smaakt ze prima zo te zien, heel vreemd ja.
gr. Jacqie
PoohPie
Actief

Neeh geen bloed, anders waren we allang bij de d.a geweest..

we zijn al vaak zat bij de d.a geweest met dit hondje.. het schijnt dat witte bullies nog al dierenarts hondjes zijn.
vandaag heeft ze 1x nog gekotst..
waarschijnlijk kwam het gisteren door de botjes die ze hebben gehad.
een soort staven met roodachtig spul int midden , chinook heeft dr bot laten liggen en dus heeft bullie ze (waarschijnlijk) allebei opgegeten , en dat ze dus daarom zoveel overgaf.
Hanneke2
Zeer actief

PoohPie schreef:Neeh geen bloed, anders waren we allang bij de d.a geweest..

we zijn al vaak zat bij de d.a geweest met dit hondje.. het schijnt dat witte bullies nog al dierenarts hondjes zijn.
vandaag heeft ze 1x nog gekotst..
waarschijnlijk kwam het gisteren door de botjes die ze hebben gehad.
een soort staven met roodachtig spul int midden , chinook heeft dr bot laten liggen en dus heeft bullie ze (waarschijnlijk) allebei opgegeten , en dat ze dus daarom zoveel overgaf.
Oh, dat verklaart gelukkig die enge kleur. :-D

En kots opeten is volgens mij iets wat alle gezonde honden doen. Het is tenslotte gewoon voorverteerd eten. :roll:

Wij gingen vandaag naar mijn ouders, en onderweg heeft Jack twee keer gekotst (primatourtje te laat gegeven :oops:) Dochterlief vond het een goed idee om de handdoek met kots die zij vast moest houden effe leeg te schudden in de bosjes. En toen we weer naar huis gingen dook Jack eerst nog effe de struiken in om die ouwe kots weer op te eten. :?

Hanneke
PoohPie
Actief

ieeks lekker verhaal joh :/
hehehe
tis alweer goed met bullie , ik maak me gewoon te snel zorgen over iets denk ik.
nou jah , dank jullie voor de antwoorden iig! :)
nora
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nora »

Als Nora de kans krijgt, doet ze dat ook hoor en m'n vorige hond deed dat ook.
Ik denk idd dat het een soort schaamtegevoel is en dat ze bang zijn dat het baasje boos word.
Voor honden schijnt dat heel normaal te zijn.
Ik moet er echt niet aan denken :kotz:
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

denk eerder dat het te maken heeft met zoiets als,zonde om te laten liggen.Ga echt niet met een lege maag rondlopen als het niet hoeft. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Met Vos ga ik trouwens wel naar de DA morgen.Ze kan niets binnen houden en spuugt ook bloedklontjes.(niet elke keer)Heb haar net een plakje ontbijtkoek gegeven,misschien dat dat wel binnen blijft?(is nu een uurtje geleden) :cry2: :cry2: :cry2:
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
Hanneke2
Zeer actief

nora schreef:Als Nora de kans krijgt, doet ze dat ook hoor en m'n vorige hond deed dat ook.
Ik denk idd dat het een soort schaamtegevoel is en dat ze bang zijn dat het baasje boos word.
Voor honden schijnt dat heel normaal te zijn.
Ik moet er echt niet aan denken :kotz:
Honden kennen geen schaamtegevoel, en ze kunnen alleen bang zijn dat het baasje boos wordt als het baasje al eens eerder boos is geworden in zo'n situatie. En dat kan ik me slecht voorstellen. Je wordt toch niet boos als je hond overgeeft?

En het weer opeten, tsja, het is een smerig idee, maar het scheelt wel lekker in het opruimen als het binnen gebeurt. :mrgreen:

Hanneke
Hanneke2
Zeer actief

granny schreef:denk eerder dat het te maken heeft met zoiets als,zonde om te laten liggen.Ga echt niet met een lege maag rondlopen als het niet hoeft. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Met Vos ga ik trouwens wel naar de DA morgen.Ze kan niets binnen houden en spuugt ook bloedklontjes.(niet elke keer)Heb haar net een plakje ontbijtkoek gegeven,misschien dat dat wel binnen blijft?(is nu een uurtje geleden) :cry2: :cry2: :cry2:
Bloedklontjes? 8O

Zou je de da niet effe bellen?

Hanneke
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hier stonden ze zelfs op elkaar te wachten als er eentje ging overgeven en dan niet omdat ze medelijden met de kotsende hond hadden maar om als eerste het overgeefsel op te eten :roll: :mrgreen: Ik er ook bij met mijn keukenrol :mrgreen:
Granny hoe is het met jouw hond gegaan? :roll: :?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
granny
Erelid
Contacteer:

gisteravond bleef de ontbijtkoek er in,dacht ik,2 uur later kwam het er toch weer uit.Omdat ze vannacht verder niet gespuugd had,heb ik haar vanmorgen 75 gram brokjes gegeven,maar helaas,alles kwam er met een half uurtje weer uit en nu zag ik dat het geen bloedklontjes meer waren,maar echt bloed vermengt met slijm.Ik ga zo dadelijk de DA bellen.Ze spuugde trouwens gister niet telkens bloed mee hoor,van de 6x spugen 2x met een heel klein beetje bloedklontjes.Ze gedroeg zich verder normaal,dus echt levensbedreigend leek het me niet.Nu is ze wat hangerig merk ik,maar op het spugen na,gedraagt ze zich toch redelijk normaal.Mag ook gewoon aan haar buik komen. Ik hou jullie in elk geval op de hoogte hoor. :cry: :cry: :cry: :cry: Denk dat ze een maagontsteking heeft of zo.
Afbeelding
granny
Erelid
Contacteer:

Vos is 10 jaar oud en vorig jaar rond deze tijd heeft ze een herseninfarct gehad.Daar is ze ook zonder problemen en medicijnen weer behoorlijk snel bovenop gekomen(na 1 week kon ze weer zien en normaal lopen).Het is een taaie tante,dus dit zal ze ook best wel overwinnen.
Afbeelding
granny
Erelid
Contacteer:

Kom net bij de arts vandaan en ze heeft waarschijnlijk inderdaad een fikse maagontsteking. Ze liet het betasten goed toe(verblikte of verblooste niet) en dus heeft ze een flinke injectie gehad en tabletten die ze 3x daags moet innemen. Nu maar afwachten dus.Ze eet overigens gewoon hoor en ook haar gedrag is vrolijk.
Afbeelding
Helen G
Actief

Ongelezen bericht door Helen G »

Kotsen is voor honden heel normaal. Als Balou haar eten te snel opeet en de botten niet goed genoeg kraakt, kotst ze het na vijf minuten even uit. Kauwt ietsje beter en eet het vrolijk weer op. Niets om je zorgen over te maken. Als is een ontsteking natuurlijk een ander verhaal.

groetjes Helen
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Mijn honden hebben ook altijd hun eigen en elkaars overgeefsel opgegeten. Zelfs weleens dat van de kinderen toen die nog klein waren. Volgens mij heeft het ook niets met schaamte of schuldgevoel te maken, maar zien ze het gewoon als een lekkere warme maaltijd die al half voorverteerd is. Niet echt smakelijk om te zien, maar het scheelt wel opruimen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Hier eten ze de kots ook terug op. Ga ze der niet voor straffen. Het komt toch gewoon uit hun maag :? . Als ze het terug willen opeten, mogen ze dat gerust van mij.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”