Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond doodgebeten en verscheurd door pitbulls

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: hond doodgebeten en verscheurd door pitbulls

Ongelezen bericht door laeken »

Er bestaat geen ras dat zo doordraait als het los komt als een pit. Een boerboel moet je niet tegen komen in zijn tuin maar die jumpt het hek niet over om elke fik te mollen die hij in het vizier krijgt. Pitbulls zijn gewoon klotebeesten als je met je hond loopt te wandelen.
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nicoline »

laeken schreef:Er bestaat geen ras dat zo doordraait als het los komt als een pit. Een boerboel moet je niet tegen komen in zijn tuin maar die jumpt het hek niet over om elke fik te mollen die hij in het vizier krijgt. Pitbulls zijn gewoon klotebeesten als je met je hond loopt te wandelen.
misschien dat ik er helemaal naast zit (en dat ik in het asiel vooral de "rotte appels" tegenkom) maar naar mijn ervaring zijn de meeste honden van de rassen die ik net noemde ook echt niet bepaald hondvriendelijk. Het zal momenteel wel minder zijn dan bij pitbulls, maar in verkeerde handen (bij tokken dus) heb je toch minstens hetzelfde probleem lijkt mij, zeker tegenover een kleinere hond. Tel daarbij op dat hondengevechten ook in Nederland jammer genoeg nogsteeds voorkomen en je hebt na een paar generaties selectief fokken weer een nieuwe vechtmachine. Of denk ik dan te ver door?
even voor de duidelijkheid, ik begrijp heel goed dat mensen pitbulls het liefst zien verdwijnen, maar ik denk dat het zeker op lange termijn niks oplost
laeken
Zeer actief

Ik vind pitbulls heel erg leuk. Zelfs super leuk en als ze niet zo knokte had ik er waarschijnlijk een. Dapper had een beetje weg ervan. Super lief en gaaf beest. Ik wil alleen niet nog een keer een hond die op elke reu klapt en dan zijn bek niet meer open doet. Dat is maatschappelijk onaanvaardbaar gedrag. Ik vind het ook erg vervelend als er zo'n hond loopt die Bas om niks wil mollen. Ja omdat ze een klein hondje is. En eerlijk gezegd begrijp ik dus niet dat mensen daar willens en wetens voor kiezen. Dapper was een bastaard en het asiel zei dat hij sociaal was. Daarna ben je verkocht. Dat mensen dol zijn op hun pitbull begrijp ik ook prima. Maar een pup fokken of kopen die gefokt is om honden te mollen begrijp ik niet. Fokkers mogen niet fokken met agressie in de lijnen maar bij bepaalde rassen hoort dat. Zodra dat zo gaat moet het ras eruit. Spijt me. Daar zit niemand maar dan ook niemand in de omgeving van zo'n baasje op te wachten. Laat het dan maar gewoon. Als een vriend van mij een pitbull koopt komt hij hier met die hond niet in. Simpel. Mijn vrienden met kinderen laten hem ook niet binnen. Buiten loopt iedereen met een boog om je heen. Waarom wil iemand dat?
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

labje schreef:
Wolfsblut schreef: In een donker verleden waren met name Deutsche Schäferhunde vanwege hun agressie de meest geschikte Kampfhunde om mensen "in het gareel" te houden. Maar ja, of de Tokken dat allemaal weten betwijfel ik als de Pitbullachtigen ausgeradiert zijn. In enkele Zwitsers kantons staan ze bekend als zeer gevaarlijk. Om ze te mogen houden dien je naast een bewijs van goed gedrag aan meerdere aanvullende eisen te voldoen. Ze scoren in Zwitserland ook het hoogst wat betreft bijtincidenten. Was dat hier ook niet voordat de Pitbullachtige het statussymbool bij uitstek voor de Tokken werd?
Ausradiert bedoel je?
Geen moeilijke woorden gebruiken wanneer je niet weet hoe te spellen :mrgreen:
Bovendien is er een prima Nederlands woord voor datgene dat jij bedoelt: uitroeien...

edit: verbind geen conclusies aan mijn vertaling :wink:
Oh, wat erg. En nu? Ik heb me schuldig gemaakt aan een Germanisme. En ook nog verbasterd. Ik vond het wat milder klinken dan uitroeien. Dat klinkt zo grof. Doet me gelijk aan nazi's denken. En daar bedoel ik geen taalnazi's mee. :F:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
laeken
Zeer actief

Uitsterven vind ik beter. Of ontmoediging. In elk geval geen lieve pitbulls doodmaken. Of je agressieve pitbulls moet herplaatsen vind ik nogal discutabel omdat dat niet altijd goed is voor die honden of anders hun nieuwe omgeving. Maar uitroeiing? Nou nee. Als ik een pitbull had dan roeit helemaal niemand die uit want dan wordt ik gek bij het idee. Een Rad invoeren en dan lieve honden afmaken hebben we gehad en dat vind ik dus ook echt niet kunnen.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

laeken schreef:Ik vind pitbulls heel erg leuk. Zelfs super leuk en als ze niet zo knokte had ik er waarschijnlijk een. Dapper had een beetje weg ervan. Super lief en gaaf beest. Ik wil alleen niet nog een keer een hond die op elke reu klapt en dan zijn bek niet meer open doet. Dat is maatschappelijk onaanvaardbaar gedrag. Ik vind het ook erg vervelend als er zo'n hond loopt die Bas om niks wil mollen. Ja omdat ze een klein hondje is. En eerlijk gezegd begrijp ik dus niet dat mensen daar willens en wetens voor kiezen. Dapper was een bastaard en het asiel zei dat hij sociaal was. Daarna ben je verkocht. Dat mensen dol zijn op hun pitbull begrijp ik ook prima. Maar een pup fokken of kopen die gefokt is om honden te mollen begrijp ik niet. Fokkers mogen niet fokken met agressie in de lijnen maar bij bepaalde rassen hoort dat. Zodra dat zo gaat moet het ras eruit. Spijt me. Daar zit niemand maar dan ook niemand in de omgeving van zo'n baasje op te wachten. Laat het dan maar gewoon. Als een vriend van mij een pitbull koopt komt hij hier met die hond niet in. Simpel. Mijn vrienden met kinderen laten hem ook niet binnen. Buiten loopt iedereen met een boog om je heen. Waarom wil iemand dat?
Dit dus.
Ik ben gezegend met een bull terrier reu met een mild karakter. Hij zal uit zichzelf nooit een hond aanvallen. Maar helaas helaas, heeft hij 1x in zijn leven een andere hond schade toegebracht.
De andere hond vond het nodig op hem af te vliegen en hem in z'n gezicht te bijten. Hierop heeft hij de poot van de andere hond vastgepakt en er even mee geschud waardoor er 2 teentjes braken. Vliegensvlug hebben we (de andere hondeneigenaar en ik) de honden gefixeerd en losgemaakt, duurde maar even. Maar het leed was al geschied.
In principe was de andere hond de aanstichter, maar de gevolgen waren een veel te harde les. Een gebroken ledemaat staat niet in proportie met het puberreuen gedrag van de andere hond.
Uiteraard heb ik (of eigenlijk mijn verzekering) de dakosten voor de andere hond betaald. Ik schaamde mij te erg om ook de dakosten voor mijn hond op de andere eigenaar te verhalen.
Een snauw of eventueel 1 hechting waren prima geweest (dat zal waarschijnlijk bij een ander hondenras het geval zijn geweest), maar 2 gebroken tenen, nee dat gaat voor mij te ver.
laeken
Zeer actief

Als jouw hond Bas zo te grazen neemt kan ik een urn kopen denk ik. Ik vind dat je erg realistisch en rustig kan praten hierover. Ik snap ook prima dat je hem een gave leuke hond vindt. Zou ik ook vinden. Ik vond Dapper een van de liefste honden. Hij was echt heel vriendelijk. Alleen met reuen en dat vond ik meteen verschrikkelijk. Ik vond wandelen met hem eng. Of hij werd gepakt omdat hij stond uit te lokken of hij pakte een hond die op hem af kwam. Dus ik moest altijd omlopen of zelfs wegrennen. Verschrikkelijk. Bij elke loslopende reu ging ik op standje 10. Door hem neem ik in elk geval nooit meer een hondagressief ras. Niet leuk. :ugh:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Nicoline schreef:misschien niet per se herders, want boerboels, turkse herders, presa canario's, rottweilers en vooral cane corso's en ambulls zijn erg in trek bij bepaalde mensen :-/ Het is dweilen met de kraan open, stel dat je al deze rassen zou verbieden oid dan komt er vanzelf weer iets nieuws, zal altijd zo blijven zolang tokken bestaan.
Het verschil tussen pits en staffs en die andere rassen is wel dat ze allemaal een slag groter zijn dan een stafford. Ik zie veel staffs lopen bij mensen met (kleine) kinderen of naast de buggy met peuter erin. Dat soort mensen haalt echt geen presa of boerboel in huis, die wilden juist een niet al te grote hond die lief was voor kinderen en volgens de fokker zou hij ook prima kunnen met andere honden als ze hem maar goed zouden opvoeden. :roll:

Het volk dat een pikverlenger aan de lijn heeft zal dan misschien wel een grotere 'vechthond' in huis halen, maar een deel daarvan zal zich dan toch wel verslikken in het feit dat de honden in die groep soms niet zulke schatjes zijn als het gaat om visite en/of drukke (vreemde) kinders, en dat je veel harder moet slaan voor die hond voor je kruipt. :ugh:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Nicoline
Zeer actief

laeken schreef:Ik vind pitbulls heel erg leuk. Zelfs super leuk en als ze niet zo knokte had ik er waarschijnlijk een. Dapper had een beetje weg ervan. Super lief en gaaf beest. Ik wil alleen niet nog een keer een hond die op elke reu klapt en dan zijn bek niet meer open doet. Dat is maatschappelijk onaanvaardbaar gedrag. Ik vind het ook erg vervelend als er zo'n hond loopt die Bas om niks wil mollen. Ja omdat ze een klein hondje is. En eerlijk gezegd begrijp ik dus niet dat mensen daar willens en wetens voor kiezen. Dapper was een bastaard en het asiel zei dat hij sociaal was. Daarna ben je verkocht. Dat mensen dol zijn op hun pitbull begrijp ik ook prima. Maar een pup fokken of kopen die gefokt is om honden te mollen begrijp ik niet. Fokkers mogen niet fokken met agressie in de lijnen maar bij bepaalde rassen hoort dat. Zodra dat zo gaat moet het ras eruit. Spijt me. Daar zit niemand maar dan ook niemand in de omgeving van zo'n baasje op te wachten. Laat het dan maar gewoon. Als een vriend van mij een pitbull koopt komt hij hier met die hond niet in. Simpel. Mijn vrienden met kinderen laten hem ook niet binnen. Buiten loopt iedereen met een boog om je heen. Waarom wil iemand dat?
ikzelf heb ook niet heel bewust voor een klapkaak gekozen, ze kwam op mn pad, de hondagressie wist ik van maar dat heb ik voor lief genomen. En achteraf vind ik het best goed te doen, ja tuurlijk is het jammer dat ze niet lekker buiten los kan, maar zo erg is het nou ook weer niet en op andere honden letten zou ik sowieso al doen ook met een sociale hond, enige verschil is dat ik nu wat extra afstand hou. Het kan ook heel goed zijn dat een volgende hond weer een staff of pitje is, maaaarrrrr wel altijd een herplaatser en het liefst eentje die moeilijk plaatsbaar is. En inderdaad het fokken op agressie is ziek en misdadig maar zal denk ik altijd wel blijven bestaan. Daarbij zijn er ook fokkers van sportieve lijnen die allang niet meer fokken op hondagressie, maar waarbij die agressie een hardnekkig bijproduct is van andere kwaliteiten waar op geselecteerd wordt en ik begrijp best dat mensen daar een pup van willen *ondanks* de hondagressie. En er zijn met mij ook gelukkig best wat mensen die de stumperds uit het asiel willen helpen, zou mooi zijn als meer "liefhebbers van het ras" dat eens zouden doen ipv allerlei fokkers ondersteunen...
Nicoline
Zeer actief

off topic, ben ik nou zo langzaam of jullie zo snel met antwoorden? :-p
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

malinois schreef:Dat vind ik ook altijd zo'n rare vergelijking... t zijn geen stoere rassen ..
Je wil niet weten hoeveel mannetjes hier een mechelaar hebben omdat dat stoer is. Na de stafford was het in het asiel hier de meest gedumpte hond. Manscherpte kan voor zulke mensen net zo opwindend zijn als hondagressie, helaas.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Floortje schreef:Al met al dus een veel te genuanceerde bijdrage van mijn kant :mrgreen:
Daar kan je op een forum ook niet zo veel mee.
:E:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

-Saskia- schreef:
malinois schreef:Dat vind ik ook altijd zo'n rare vergelijking... t zijn geen stoere rassen ..
Je wil niet weten hoeveel mannetjes hier een mechelaar hebben omdat dat stoer is. Na de stafford was het in het asiel hier de meest gedumpte hond. Manscherpte kan voor zulke mensen net zo opwindend zijn als hondagressie, helaas.
Tuurlijk kies je een hond ook voor zijn stoerigheid net als je behoeftig bent aan knuffelen je een knuffelras zoekt.
Als je de africhting in wil ga je ook niet voor een poedel, basset of ierse setter maar voor een stoer ras.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

bouvierpoedel schreef:
-Saskia- schreef:
Tuurlijk kies je een hond ook voor zijn stoerigheid net als je behoeftig bent aan knuffelen je een knuffelras zoekt.
Als je de africhting in wil ga je ook niet voor een poedel, basset of ierse setter maar voor een stoer ras.
Mijn "pitbull" is een échte knuffelkont. Ligt altijd half over je heen, zit op je schoot met zn kop in je nek, komt lekker even kroelen. Heerlijk :mrgreen: Stoer is hij overigens ook niet. Maar dat zullen mensen eerder baseren op uiterlijk dan karakter..
Afbeelding
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Wolfsblut schreef:
iones schreef:
S@ndr@ schreef: sinds wanneer gaan mensen " die een pitt willen voor hun imago" , enige herseninhoud hebben - en waarom zou ik het probleem niet willen zien, tis alleen water naar de zee dragen , - haal de pitt weg en ze gaan naar de herder, of de ambull of weer een ander ras.
t heeft geen zin, dat soort mensen houdt zich niet aan de wet, weet ieder gaatje erin te vinden en doet wat hij zelf wil zonder enige verantwoordelijkheid te nemen. neemt niet weg dat er ook mensen zijn die niet zo zijn en die gewoon genieten van hun hond :U: mag het.
volgens mij is t probleem eerder dat jij dat niet wilt zien en dat alle goede maar onder de kwade moeten lijden :ugh:
Ik geloof dat niet zo dat ze hun aandacht gaan verleggen. Herders hebben niet te bieden wat die mensen zoeken, bepaald imago. En dat is het enige dat telt. Dus het hoeft niet een ander ras te zijn. De ambull loopt overigens wél gevaar.
Vergis je niet Iones. In een donker verleden waren met name Deutsche Schäferhunde vanwege hun agressie de meest geschikte Kampfhunde om mensen "in het gareel" te houden. Maar ja, of de Tokken dat allemaal weten betwijfel ik als de Pitbullachtigen ausgeradiert zijn. In enkele Zwitsers kantons staan ze bekend als zeer gevaarlijk. Om ze te mogen houden dien je naast een bewijs van goed gedrag aan meerdere aanvullende eisen te voldoen. Ze scoren in Zwitserland ook het hoogst wat betreft bijtincidenten. Was dat hier ook niet voordat de Pitbullachtige het statussymbool bij uitstek voor de Tokken werd?
Een "Kampfhund" houdt geen mensen in het gareel en is daar ook nooit voor gebruikt, een Kampfhund is een hond die wordt ingezet in hondengevechten, een vechthond dus, van het Duitse woord voor Kampf, dat gevecht betekent. http://de.wikipedia.org/wiki/Kampfhund" onclick="window.open(this.href);return false;

De Duitse Herdershond is een waak- en verdedigingshond, geen vechthond. Tot zijn taken behoorden en behoren het bewaken van vee en terreinen, en het werken als reddingshond en politiehond, waarbij hij werkt op commando - en dus ook weer loslaat op commando. En ja, een DH in verkeerde handen kan problemen veroorzaken en gevaarlijk zijn. Maar de DH als vechthond...?

Ik heb echt nog nooit gehoord van Duitse Herders die speciaal gefokt zijn om spontaan en uit het niets andere honden aan te vallen en te verscheuren en niet meer los te laten. Dat zou ook volstrekt onwerkbaar zijn, gezien de taken waarvoor de hond al generaties lang wordt ingezet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bouvierpoedel schreef:
-Saskia- schreef:
Ik vind de herder nou niet echt een stoer ras hoor. Ze zijn niet erg groot, niet breed etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

herders-zijn-WEL-groot!
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

malinois schreef:
bouvierpoedel schreef:
-Saskia- schreef:
Ik vind de herder nou niet echt een stoer ras hoor. Ze zijn niet erg groot, niet breed etc.
Natuurlijk niet vandaar dat je ermee in de africhting zit en loopt te pochen dat je herders wel wat kunnen en dergelijk.
Hinderd niets maar jij bent een stoer wijf en je hebt stoere honden gekozen .
Floortje
Zeer actief

laeken schreef:Als jouw hond Bas zo te grazen neemt kan ik een urn kopen denk ik. Ik vind dat je erg realistisch en rustig kan praten hierover. Ik snap ook prima dat je hem een gave leuke hond vindt. Zou ik ook vinden. Ik vond Dapper een van de liefste honden. Hij was echt heel vriendelijk. Alleen met reuen en dat vond ik meteen verschrikkelijk. Ik vond wandelen met hem eng. Of hij werd gepakt omdat hij stond uit te lokken of hij pakte een hond die op hem af kwam. Dus ik moest altijd omlopen of zelfs wegrennen. Verschrikkelijk. Bij elke loslopende reu ging ik op standje 10. Door hem neem ik in elk geval nooit meer een hondagressief ras. Niet leuk. :ugh:
Een urn kopen is ook weer overdreven. Een teentje breekt ook als die tussen de deur komt bijv.
En hoe kan je aan geschreven tekst zien dat ik er rustig over ben? Het heeft me juist heel erg aangegrepen, dat bedoelde ik er juist mee te zeggen.
Wat ik met het verhaal probeerde te vertellen is dat een vechtpartijtje altijd kan gebeuren tussen honden, het blijven dieren. Maar dat sommige rassen ongenuanceerd zijn in hun reactie. Dat in combinatie met hun enorme kracht maakt het lastig.

En dat is de reden dat er hierna geen bull/staff/pit of iets dergelijks komt. Je kan zelf nog zo je best doen qua opvoeding, riemen, hekken om je tuin. Maar andere mensen kan je niet opvoeden. En daar is de hond van diegene dan de dupe van. Ik hou van alle honden, ook van de honden van domme/ongeïnteresseerde/onwetende mensen.

Ik heb nu eigenlijk een beetje spijt dat ik dit verteld heb, het lijkt nu net of ik een hele agressieve hond heb.
Ik heb geen zin om alle details los te laten openbaar op het internet, maar dit is niet op straat gebeurd. Daar negeert mijn hond andere honden.
In deze situatie waren mijn achtertuin en een voerbak betrokken. Als je wilt kan ik via pb wel het hele verhaal vertellen.
Laatst gewijzigd door Floortje op 26 feb 2015 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief

Floortje schreef:
laeken schreef:Als jouw hond Bas zo te grazen neemt kan ik een urn kopen denk ik. Ik vind dat je erg realistisch en rustig kan praten hierover. Ik snap ook prima dat je hem een gave leuke hond vindt. Zou ik ook vinden. Ik vond Dapper een van de liefste honden. Hij was echt heel vriendelijk. Alleen met reuen en dat vond ik meteen verschrikkelijk. Ik vond wandelen met hem eng. Of hij werd gepakt omdat hij stond uit te lokken of hij pakte een hond die op hem af kwam. Dus ik moest altijd omlopen of zelfs wegrennen. Verschrikkelijk. Bij elke loslopende reu ging ik op standje 10. Door hem neem ik in elk geval nooit meer een hondagressief ras. Niet leuk. :ugh:
Een urn kopen is ook weer overdreven. Een teentje breekt ook als die tussen de deur komt bijv.
En hoe kan je aan geschreven tekst zien dat ik er rustig over ben? Het heeft me juist heel erg aangegrepen, dat bedoelde ik er juist mee te zeggen.
Wat ik met het verhaal probeerde te vertellen is dat een vechtpartijtje altijd kan gebeuren tussen honden, het blijven dieren. Maar dat sommige rassen ongenuanceerd zijn in hun reactie. Dat in combinatie met hun enorme kracht maakt het lastig.

Ik heb nu eigenlijk een beetje spijt dat ik dit verteld heb, het lijkt nu net of ik een hele agressieve hond heb.
Ik heb geen zin om alle details los te laten openbaar op het internet, maar dit is niet op straat gebeurd. Daar negeert mijn hond andere honden.
In deze situatie waren mijn achtertuin en een voerbak betrokken. Als je wilt kan ik via pb wel het hele verhaal vertellen.
Teentjes breken hoef je niet zo heel hard voor te bijten. Dat lukt een poedel ook nog wel. :engel:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

M@scha schreef:herders-zijn-WEL-groot!
Groot? Schofthoogte van de mh is gemiddeld 60 cm....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef: Natuurlijk niet vandaar dat je ermee in de africhting zit en loopt te pochen dat je herders wel wat kunnen en dergelijk.
Ik zit in de africhting omdat t stoer is... oke.. fijn dat jij me dat dan weet te vertellen want dat is nieuw ...
En te pochen??? Oke......t zal...
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

malinois schreef:
bouvierpoedel schreef: Natuurlijk niet vandaar dat je ermee in de africhting zit en loopt te pochen dat je herders wel wat kunnen en dergelijk.
Ik zit in de africhting omdat t stoer is... oke.. fijn dat jij me dat dan weet te vertellen want dat is nieuw ...
Ja geen plattelandvrouwenbond of naaiclubje of wel.?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:
malinois schreef:
Tja ik weet niet wat daar stoer aan is maar jij wel blijkbaar.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

malinois schreef:
bouvierpoedel schreef:
malinois schreef:
Tja ik weet niet wat daar stoer aan is maar jij wel blijkbaar.
Wat is jouw definitie van stoer dan.?
laeken
Zeer actief

Floortje schreef: Een urn kopen is ook weer overdreven. Een teentje breekt ook als die tussen de deur komt bijv.
Je begreep me verkeerd. Ik bedoelde rustig in deze discussie terwijl er hele ongenuanceerde dingen gezegd worden. Niet rustig in die situatie. Ik snap dat het je aangreep. Wat ik wilde zeggen is dat als een bullterrier Bas vastpakt en schudt ze waarschijnlijk veel erger gewond is. Ze weegt 5 kilo en haar pootjes zijn zo dun als een potlood wat de botjes aangaat. Dus als die gepakt en geschud wordt vliegt ze helemaal mee en dat is al snel fataal. Maar dat kan een bordercollie ook doen bij haar. :wink:
En dat is de reden dat er hierna geen bull/staff/pit of iets dergelijks komt. Je kan zelf nog zo je best doen qua opvoeding, riemen, hekken om je tuin. Maar andere mensen kan je niet opvoeden. En daar is de hond van diegene dan de dupe van. Ik hou van alle honden, ook van de honden van domme/ongeïnteresseerde/onwetende mensen.
Hier idem. Als ik morgen een pitbull vind en dat dier is lief dan kan het gewoon gebeuren dat ik zelf ineens een pitbull heb.
Nee joh! Hou op. Je begreep mijn reactie verkeerd en ik vind dat wat je verteld helemaal niet erg. Om je bij te staan, mijn hond heeft nog iets veel ergers gedaan. Mijn herder/bouvier liep op een dijk en bij mij. Hele brave hond maar wel pittig. Maargoed, die luisterde prima. Komt er een kleine bastaard aan rennen die zonder reden op mijn hond klapt. Echt direct en in 1 rechte lijn. Schudden, grommen en in haar nek bijten. Wij schrokken ons de tering omdat het zo onverwacht was en zo agressief. Mijn hond was 45 kilo, de agressor misschien 20 max. Een staffxmechelse herder oid. Vervolgens begint mijn hond terug te vechten en ben ik er naar toe gerend. Geprobeerd de honden uit elkaar te krijgen en op dat moment vielen de honden al rollebollend van de stenen trap op de dijk. Hoe het gebeurd is weet ik niet maar de poot van de kleine hond brak af. Letterlijk. Hij rende gillend weg met een achterpoot die alleen nog aan een draadje hing. Ik denk dat dat met vallen is gebeurd omdat mijn hond nog nooit schade had gemaakt laat staan een poot afgebeten.... :ugh: Dat is helemaal mis gegaan met die andere hond en die is overleden uiteindelijk. Echt afschuwelijk maar ik ben er 100% zeker van dat mijn hond dat niet gedaan heeft. Er zijn in die andere hond ook geen bijtgaten gevonden en daarom weet ik zeker dat het gewicht van mijn hond tijdens het vallen van de trap de oorzaak was. Maargoed, maakt het niet minder verschrikkelijk dat zoiets gebeurd.

Een ongeluk kan gebeuren en honden kunnen vechten. Als daarbij een teen breekt is dat minimaal. Het kan zoveel erger gezien het wapenarsenaal dat een hond heeft.

Dus je hebt me echt verkeerd begrepen. Ik vind direct ingrijpen en de schade beperken waar er twee vechten helemaal geen probleem. Dapper heeft ook wel een paar keer gevochten. Hij heeft zelfs een keer een mini-jack russel aangevallen en niet meer los gelaten. Die kwam wel zelf patsen maar Dappers reactie was volledig overtrokken. Hij heeft ook met de buurhond in de bek gestaan met politie erbij. Daar was niks aan te voorkomen want de betreffende honden renden letterlijk op hem af, klapten erop en werden dan vastgebeten. Hij was aangelijnd, werd weggetrokken en zelfs een trap op getrokken. Tegen een agressieve hond die echt hard op je aangelijnde hond klapt kun je niks beginnen. Dus ongelukken gebeuren, laat je niet afschrikken door het misschien verkeerd over komen van mijn stukje. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind de gemiddelde klapkaak bijv een stoere hond. Of een boerboel bijv.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

malinois schreef: Ik vind de herder nou niet echt een stoer ras hoor. Ze zijn niet erg groot, niet breed etc.
Ik vind de Mechel echt wel een stoer ras. Ze zijn heel indrukwekkend en de reputatie als politiehond maakt ze toch ook wel flink.
Ze zijn toch ook groot voor de normale mens.
En ze hebben een flinke portie lef over het algemeen. Ik vind ze nog steeds een van de meest indrukwekkende rassen.
Floortje
Zeer actief

@ Laeken:
We zijn het helemaal eens!
Sorry, ik ben ook niet beledigd ofzo.
Maar toen ik vandaag mijn eigen reactie van gister terug las moest ik het gewoon nog even toelichten voor de zekerheid. :roos:

Pfff allemachtig wat een verhaal zeg van jouw hond. Verschrikkelijk. En het lullige is dan dat die andere hond begon, maar het is ook zo gek om te zeggen "eigen schuld, dikke bult".
Je voelt je dan enorm schuldig over iets wat niet helemaal jouw schuld is.
Dan heb je het met een klein gezelschapshondje inderdaad makkelijker. Behalve dan dat ze zo kwetsbaar zijn. :ugh:
Laatst gewijzigd door Floortje op 26 feb 2015 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

malinois schreef:Ik zit in de africhting omdat t stoer is... oke.. fijn dat jij me dat dan weet te vertellen want dat is nieuw ...
Velen kijken er anders tegenaan. Zelf de voorzitter van een Duitse herder kringgroep die ik vaak zie lopen vindt het leuk dat zijn hond naar mensen en honden blaft en regelmatig doet hij het hele stationsplein op die manier voor de lol.
Het uiterlijk zelf is niet zo stoer maar dat zijn pitbulls ook niet vind ik. Het gaat mensen meer om wat ze potentieel kunnen aanrichten.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”