Dailey schreef:Hoi,
Zoals je misschien wel hebt gelezen in mijn voorsteltopic, gaan wij 20 maart onze pup ophalen, genaamd Dailey. Hij is dan 7 weken oud. Ik heb alleen enkele vragen erover, die jullie misschien voor mij kunnen beantwoorden.
Wij wonen in een flat, op 8 hoog. Dat houdt dus in dat wij geen tuin hebben, alleen een balkon. Wat adviseren jullie mbt de zindelijkheid?
Ik heb dingen gelezen als een kattenbak met houtkorrels enz. Maar, ik vraag me toch af of dat wel verstandig is..
Mijn vriend en ik wonen ook in een flat, alleen dan op 1 hoog, met onze "niet raszuivere, uit een pretnestje geboren" Jack Russell. Het was voor ons dus iets makkelijker om snel naar buiten te komen toen Tommy nog klein was. Voor de ongelukjes hadden wij een puppypad, een soort platte luier waar hij zijn plasje op kon doen.
Dailey schreef:Daarnaast wilde ik nog graag vragen wat de meest handige voertijden zijn voor een 7weken oude pup. En is het goed om de pup in de slaapkamer te zetten in een bench, zodat hij veiligheid ervaart, omdat wij ernaast slapen? Eventueel mag hij ook op ons bed (groot genoeg en superwarm

).
We zijn begonnen met in de bench naast het bed en die in de loop der tijd steeds een stuk verder de slaapkamer uit. De snelheid waarmee je dat doet hangt van de hond af. Het eindresultaat was dat Tommy nu 's nachts tussen ons in op bed slaapt...
Wat hem wel erg geholpen heeft de eerste tijd was een handdoek die we van de fokker mee hebben gekregen met de nestgeur en een Snugglepup (een pluchehond met warmtezakjes en een hartslag die als een moeder fungeert). Een gewone knuffel zou ook kunnen, als hij maar iets heeft om lekker tegenaan te liggen zoals in het nest.
Dailey schreef:En hoe doen jullie dat 's nachts met de pup? Er 's nachts uit om te gaan wandelen of op het balkon of..?
Ik heb de eerste tijd de wekker gezet om hem te laten plassen en we hielden dan om de 2 á 2,5 uur aan (klein blaasje).
Zo'n kleintje moet na het eten en spelen ook steevast plassen.
Dailey schreef:Ik ontvang gewoon graag wat tips over het algemeen voor Dailey, dit is onze eerste pup en we willen het graag zo goed mogelijk doen. Mijn vriend werkt overigens fulltime, maar ik ben gewoon thuis, dus ik heb alle tijd om hem te verzorgen en te trainen.
Tips over de opvoeding, het uitlaten (bijv. los lopen vanaf wanneer en hoe trainen), voedsel, hoe 's nachts te doen, zindelijkheid.. alles is super superwelkom!!!
Alvast bedankt!
Heel veel plezier met de kleine en wat ik je zeker wil meegeven is hou er rekening mee dat je een hondje hebt met veel energie, die erg ondernemend zijn, superslim, bij tijd en wijle het bloed onder je nagels weg halen, maar bovenal gewoon leuk zijn. En ga ermee op cursus, daar heb je op de lange termijn alleen maar plezier van (verdiep je wel in een goede hondenschool, dat is bij ons bijna verkeerd gegaan).