Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jack Russell pup 7 weken oud

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Dailey
nieuw lid

Jack Russell pup 7 weken oud

Ongelezen bericht door Dailey »

Hoi,

Zoals je misschien wel hebt gelezen in mijn voorsteltopic, gaan wij 20 maart onze pup ophalen, genaamd Dailey. Hij is dan 7 weken oud. Ik heb alleen enkele vragen erover, die jullie misschien voor mij kunnen beantwoorden.

Wij wonen in een flat, op 8 hoog. Dat houdt dus in dat wij geen tuin hebben, alleen een balkon. Wat adviseren jullie mbt de zindelijkheid?
Ik heb dingen gelezen als een kattenbak met houtkorrels enz. Maar, ik vraag me toch af of dat wel verstandig is..

Daarnaast wilde ik nog graag vragen wat de meest handige voertijden zijn voor een 7weken oude pup. En is het goed om de pup in de slaapkamer te zetten in een bench, zodat hij veiligheid ervaart, omdat wij ernaast slapen? Eventueel mag hij ook op ons bed (groot genoeg en superwarm :lol1: ).

En hoe doen jullie dat 's nachts met de pup? Er 's nachts uit om te gaan wandelen of op het balkon of..?

Ik ontvang gewoon graag wat tips over het algemeen voor Dailey, dit is onze eerste pup en we willen het graag zo goed mogelijk doen. Mijn vriend werkt overigens fulltime, maar ik ben gewoon thuis, dus ik heb alle tijd om hem te verzorgen en te trainen.

Tips over de opvoeding, het uitlaten (bijv. los lopen vanaf wanneer en hoe trainen), voedsel, hoe 's nachts te doen, zindelijkheid.. alles is super superwelkom!!!

Alvast bedankt!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Jack Russell pup 7 weken oud

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Krantzindelijk en dan balkontraining. Met een graszode of zo. Overdag naar buiten natuurlijk, maar daar ben je niet zomaar, he ;)
En lekker naast je bed, of erin natuurlijk.

Vier maal daags eten, 8, 12, 5 en 10 uur adviseer ik, maar ik bouw heel snel af. Met drie maanden zit ik al op 3 x en met vijf maanden op 2 keer. Ik houd zelf de eerste en de laatste erin, dat is handig als je weggaat en de hond gaat mee.
Dan hoef je geen eten mee te sjouwen, krijgt ie gewoon als je thuiskomt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Waarom ga je hem met 7 weken al halen?
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

beatje schreef:Waarom ga je hem met 7 weken al halen?
Krijgen we dat ook weer. Daar stelt ze toch geen vraag over?
beatje

En waarom mag ik dat niet vragen?Het is haar eerste hondje ze weet er nog niet veel van zegt ze zelf.Het is alsnog een vrij forum ,dus ik mag vragen wat de reden is waarom ze zo jong de pup ophaalt.Zo ver ik weet staat hier geen verbod op.
Alex
Zeer actief

Er staat ook geen verbod op een pup van 7 weken oud ophalen.
beatje

Jou opmerkingen dragen nog minder toe als de mijne. Aan scheiten op de stoep staat ook geen verbod en dat doe ik ook niet :pffff:

En kopen bij een broodfokker is ook niet verboden en dat hoor je ook niet te doen :pffff:
En zo kan ik nog een heel lijstje aanvullen met wat niet verboden is en wat niet hoort,maar volgens mij heeft de ts daar ook niks aan.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco sliep de nacht al door toen hij met bijna acht weken bij ons in huis kwam. Eerste nacht sliep hij in een doos naast het bed. Piepen was hand in de doos en hij werd weer stil. Tweede nacht klom hij meteen weer uit de doos, dus hebben we hem in de bench gestopt, ook weer op de slaapkamer. Steeds verder weg gezet tot hij op de gang stond. Tegenwoordig slaapt hij weer op de slaapkamer, maar nu in een mand.
Zindelijkheidstraining: krantzindelijk maken, voorlopig ook op het balkon (op een graszode ofzo) laten doen, maar ook regelmatig echt mee naar buiten nemen. Als je hond meer controle over de blaas krijgt, kun je het waarschijnlijk wel af zonder het toilet op het balkon. Bij ons mocht Elco het in de tuin doen (in zo'n zwembadje met aarde erin). Maar vanaf dat hij een half jaar ofzo was, weigerde hij om nog langer z'n behoefte in de tuin te doen. Voor 's nachts zou ik zeker voor het balkon kiezen. De eerste plas deed Elco altijd in de tuin, uurtje later gingen we dan wel gewoon naar buiten. En natuurlijk prijzen als hij z'n plas op het grasveld deed!
Dailey
nieuw lid

beatje schreef:Waarom ga je hem met 7 weken al halen?
Omdat dat mag.

Verder bedankt iedereen voor de reacties! Alle tips en informatie is welkom, dus schroom niet om mij deze te geven haha :E:
Dus de kattenbak is geen goed idee?
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

lage plastic curver bak met laag zand op balkon kan ook helpen :)
wij redde het toen ook niet van 10 hoog naar beneden in het begin haha :P
beatje

Je mag ook een hond bij een broodfokker halen,dus dat is dan ook oke.Je mag je hond in losloop gebied loslaten of hij nu andere lastige valt of niet, dus dat is ook oké.
Je mag die hond ook op een kattenbak zijn vuil laten doen en pedigree te eten geven dus dat is ook goed?Alles wat mag is niet altijd goed.

.Zeven weken is erg jong om een hond op te gaan halen ,maar er zijn uitzonderingen waarom het gebeurt,dus dat was mijn vraag.
Aangezien deze dame geen ervaring heeft op hondegebied en als ik het goed las spreekt over een reekleurige jackrussel ,vraag ik me gewoon af waar dit hondje vandaan komt.
Zover ik weet, is het vooral bij kleine hondjes belangrijk dat ze wat langer bij hun moeder blijven.
Maar goed Baasje wil een nieuw speelgoedje,sucses er mee.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Al mn honden zijn rond 7 weken hier gekomen. Dat is toch echt de leeftijd waarin ik ze t liefst thuis heb!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cornelia »

Joey.K schreef:lage plastic curver bak met laag zand op balkon kan ook helpen :)
wij redde het toen ook niet van 10 hoog naar beneden in het begin haha :P

Ha Daily.
Dit dus :E: Eeen hondje weet echt het verschil niet tussen een lage plastic curver bak of een kattebak of een zwembadje met zand of whatever. Hij doet zijn plas en poepzaken daar op of in waarvan jij hem leert dat dat mag. Op kranten, op graszoden, zand, kattebak korrels, maakt niet uit. Je moet die dingen alleen zien als tijdelijk hulpmiddel om periode van zindelijkheidstraining mee te overbruggen, als hulpmiddel bij die training.
Afbeelding
Alex
Zeer actief

Tara schreef:
beatje schreef:Je mag ook een hond bij een broodfokker halen,dus dat is dan ook oke.Je mag je hond in losloop gebied loslaten of hij nu andere lastige valt of niet, dus dat is ook oké.
Je mag die hond ook op een kattenbak zijn vuil laten doen en pedigree te eten geven dus dat is ook goed?Alles wat mag is niet altijd goed.

.Zeven weken is erg jong om een hond op te gaan halen ,maar er zijn uitzonderingen waarom het gebeurt,dus dat was mijn vraag.
Aangezien deze dame geen ervaring heeft op hondegebied en als ik het goed las spreekt over een reekleurige jackrussel ,vraag ik me gewoon af waar dit hondje vandaan komt.
Zover ik weet, is het vooral bij kleine hondjes belangrijk dat ze wat langer bij hun moeder blijven.
Maar goed Baasje wil een nieuw speelgoedje,sucses er mee.
Domme spelfouten maken is ook niet verboden, maar dat maakt het nog niet ineens okee als je het doet. :roll:
Zit toch niet zo te zeuren.
Haha ja, zoiets wilde ik ook al zeggen. En dat voor een Belg :roll:

Het lef trouwens, Baasje wil een nieuw speelgoedje, ze komt hier vragen stellen in het belang van dat hondje en volgens mij gaat het hem aan niets ontbreken.

Daily, veel plezier met je hondje en laat dat niet verpesten door de zuurpruimen die je ongetwijfeld nog meer zult tegenkomen.

Misschien is het ook nog wel een idee om, als het kan, de kattenbak/grasstrook/wat het ook wordt aan de voorkant van je flat te leggen. Zodat de pup op een gegeven moment alvast de juiste kant op loopt wanneer hij naar de wc moet. Het is maar een idee, misschien maakt het helemaal niets uit.
beatje

Ach Alex lul niet zo.Hoe wil je het anders noemen als iemand 8 hoog op een flatje een jack op een kattenbak wil laten poepen en pissen.
Eeen jack die al niet raszuiver is.Maakt het hondje niet minder hoor.Maar het is wel duidelijk dat ze niet zoveel verstand van honden heeft.
Maar goed, ik wens haar veel plezier met haar jack op haar flatje.Als hij het karakter van een echte jack heeft gaat ze er lol aan beleven.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Dat wilt ze alleen s'nachts, dus niet overdrijven. En wat maakt het uit of die hond een stamboom heeft of niet?

Ik ging s'nachts ook gewoon naar beneden en liet ze buiten plassen.

Maar als je pup het op een bak of graszode op je balkon zijn behoefte wilt doen waarom niet.

En ik woon negen hoog met drie honden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
cornelia
Zeer actief

Dailey, misschien kun je je vragen gewoon in etappes stellen, dus een topic over zindelijkheid, een aparte over slaap gedoe, over eten etc. etc. Vaak verzanden je vragen in discussies en heb je op pagina 4 nog steeds geen antwoord op je vraag gekregen. Zeker als je er meerdere in 1 topic stelt.
Dit is forum eigen en niet specifiek voor honden forum maar in zijn algemeenheid.
Verder moet je je ook niet af laten schrikken door negatieve reacties (soms moet je die ook gewoon slikken, je vraagt en men geeft antwoord of je het nu leuk vind of niet)
Maar het is wel duidelijk dat ze niet zoveel verstand van honden heeft.
Je moet je ook voor ogen houden dat er op dit hele forum niemand is, maar dan ook echt niemand, die geboren is met veel verstand van honden hoor. Is allemaal aangeleerd, ook door de mensen die dat soms wat lijken te vergeten.

Succes :ok:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat een gezeik zeg , of een hond minder leuk en gezellig in een flat kan zijn dan in een benedenhuis . En of iedereen alle kennis van de wereld bezit voordat er een hondje aangeschaft word.?
Heel veel eigenaren hebben geen kut verstand van honden maar wel hoe ze iets gezellig en werkzaam kunnen maken voor beide en of dat nu in een krot, in een huis op wielen op het kamp of 4 hoog achter is of een villa dat maakt in principe ook geen fuk uit.
TS heeft het over zindelijk maken en niet over de dagelijkse beweging.

.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zou het ook met een graszode op het balkon doen, zodat hij die ondergrond gaat herkennen als een plek waar hij zijn behoefte kan doen. In het begin zul je het niet redden om voor elk plasje helemaal naar beneden te gaan, maar door hem ook flink te belonen als hij buiten tijdens de wandelingen zijn behoefte doet, valt dat kwartje vast heel snel.

Op de slaapkamer laten slapen, in een bench of in bed, zou ik inderdaad ook doen. En als je hem op de lange termijn niet meer in de slaapkamer wilt laten slapen, kun je de bench steeds een stukje verder schuiven richting gang en uiteindelijke slaapplek.

Wat betreft loslopen: ik laat een pup meteen al loslopen op veilige plekken en oefen dan meteen met het hierkomen. Nu heb ik alleen maar collies als pup gehad en dat waren enorme plakkerds tot zeker een maand of drie. Misschien is dat met een Jack Russell pupje een heel ander verhaal. Ik zou het wel zo snel mogelijk doen op veilige plekken, juist omdat pups van nature meestal bij je in de buurt zullen blijven. En dan meteen veel oefenen met hem roepen en flink belonen als hij komt.

Veel plezier met je pupje, geniet ervan! :ok:
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Dailey schreef:Hoi,

Zoals je misschien wel hebt gelezen in mijn voorsteltopic, gaan wij 20 maart onze pup ophalen, genaamd Dailey. Hij is dan 7 weken oud. Ik heb alleen enkele vragen erover, die jullie misschien voor mij kunnen beantwoorden.

Wij wonen in een flat, op 8 hoog. Dat houdt dus in dat wij geen tuin hebben, alleen een balkon. Wat adviseren jullie mbt de zindelijkheid?
Ik heb dingen gelezen als een kattenbak met houtkorrels enz. Maar, ik vraag me toch af of dat wel verstandig is..
Mijn vriend en ik wonen ook in een flat, alleen dan op 1 hoog, met onze "niet raszuivere, uit een pretnestje geboren" Jack Russell. Het was voor ons dus iets makkelijker om snel naar buiten te komen toen Tommy nog klein was. Voor de ongelukjes hadden wij een puppypad, een soort platte luier waar hij zijn plasje op kon doen.
Dailey schreef:Daarnaast wilde ik nog graag vragen wat de meest handige voertijden zijn voor een 7weken oude pup. En is het goed om de pup in de slaapkamer te zetten in een bench, zodat hij veiligheid ervaart, omdat wij ernaast slapen? Eventueel mag hij ook op ons bed (groot genoeg en superwarm :lol1: ).
We zijn begonnen met in de bench naast het bed en die in de loop der tijd steeds een stuk verder de slaapkamer uit. De snelheid waarmee je dat doet hangt van de hond af. Het eindresultaat was dat Tommy nu 's nachts tussen ons in op bed slaapt... :mrgreen:
Wat hem wel erg geholpen heeft de eerste tijd was een handdoek die we van de fokker mee hebben gekregen met de nestgeur en een Snugglepup (een pluchehond met warmtezakjes en een hartslag die als een moeder fungeert). Een gewone knuffel zou ook kunnen, als hij maar iets heeft om lekker tegenaan te liggen zoals in het nest.
Dailey schreef:En hoe doen jullie dat 's nachts met de pup? Er 's nachts uit om te gaan wandelen of op het balkon of..?
Ik heb de eerste tijd de wekker gezet om hem te laten plassen en we hielden dan om de 2 á 2,5 uur aan (klein blaasje).
Zo'n kleintje moet na het eten en spelen ook steevast plassen.
Dailey schreef:Ik ontvang gewoon graag wat tips over het algemeen voor Dailey, dit is onze eerste pup en we willen het graag zo goed mogelijk doen. Mijn vriend werkt overigens fulltime, maar ik ben gewoon thuis, dus ik heb alle tijd om hem te verzorgen en te trainen.

Tips over de opvoeding, het uitlaten (bijv. los lopen vanaf wanneer en hoe trainen), voedsel, hoe 's nachts te doen, zindelijkheid.. alles is super superwelkom!!!

Alvast bedankt!
Heel veel plezier met de kleine en wat ik je zeker wil meegeven is hou er rekening mee dat je een hondje hebt met veel energie, die erg ondernemend zijn, superslim, bij tijd en wijle het bloed onder je nagels weg halen, maar bovenal gewoon leuk zijn. En ga ermee op cursus, daar heb je op de lange termijn alleen maar plezier van (verdiep je wel in een goede hondenschool, dat is bij ons bijna verkeerd gegaan).
Afbeelding
Dailey
nieuw lid

Wauw, wat een discussie. Er wonen zat mensen in een flat met een hond. Mijn hond gaat niks tekort komen en het krijgt alle liefde van de wereld. Ik denk dat dat belangrijker is dan of hij nou in een flat woont of in een gewoon huis. Hij groeit er mee op, dus hij zal niet "beter" weten.

Dat ik totaal geen verstand heb van honden, dat is niet helemaal waar. Mijn moeder heeft ook een Jack en die hartstikke lief, doet geen vlieg kwaad en is zelfs bijna rustig te noemen.

Ik kom hier om vragen te stellen, juist omdat ik het beste wil voor mijn pup. Volgens mij is dat ook de bedoeling van dit forum, de mogelijkheid krijgen om vragen te stellen. Dus als je dat niet op prijs stelt, dan ga je maar lekker naar een ander topic toe. "Baasje wil een nieuw speelgoedje". Wat een lef om zoiets te concluderen omdat ik vragen stel in het belang van mijn pup.

Even terugkomende op het topic:
Hartstikke bedankt voor de reacties! We nemen het advies ter harte! De pup krijgt ook inderdaad zijn doekje mee met nestgeur, lijkt me superfijn voor hem. We hebben al een hoop knuffels ingeslagen, zodat ie er lekker tegenaan kan liggen en mee spelen. De bench en de kleedjes zijn ook al binnen! Het wordt zo echt nu, lijkt wel alsof ik 8 maanden zwanger ben het het nog 1 maand moet uitzitten, zo intens enthousiast!! hahaha.

We gaan ook zeker een puppycursus doen! Hebben jullie nog tips voor in de omgeving Amsterdam? We zagen bijvoorbeeld dat Ranzijn ook cursussen geeft. Heeft iemand daar ervaring mee?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Trek het je niet aan soms dan moeten mensen wat te zeiken hebben omdat ze nergens anders over kunnen zeiken.
Was natuurlijk ook proberen een ingang te vinden waar je hond vandaan komt met 7 weken oud om die fokker even af te zeiken.
Allemaal om te laten zien hoe geweldig ze het zelf wel niet doen en de beste hondenmens op de wereld zijn. Zal die hond aan zijn ballen roesten waar hij woond en of hij nu met 7 of 8 weken weg word getrokken bij een fokker.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Dailey schreef: We hebben al een hoop knuffels ingeslagen, zodat ie er lekker tegenaan kan liggen en mee spelen.
of...
gnagna :engel:

Afbeelding
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dailey, die kattenbak is niet handig vanwege de inhoud. Pups eten alles, net kleine kinderen, en hout korrels zijn niet goed.
Volgens mij geeft de dierenbescherming goede cursussen in het Amsterdamse bos. Of dat handig is hangt er vanaf waar je in Amsterdam woont ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Dailey
nieuw lid

Hahaha dat plaatje van die vulling !!

Gelukkig hebben wij de vulling uit de knuffels gehaald en dichtgenaaid!!

En bedankt voor de tip van het Amsterdamse bos, helaas wonen wij daar niet dichtbij...
cornelia
Zeer actief

Ik kom hier om vragen te stellen, juist omdat ik het beste wil voor mijn pup. Volgens mij is dat ook de bedoeling van dit forum, de mogelijkheid krijgen om vragen te stellen. Dus als je dat niet op prijs stelt, dan ga je maar lekker naar een ander topic toe. "Baasje wil een nieuw speelgoedje". Wat een lef om zoiets te concluderen omdat ik vragen stel in het belang van mijn pup.
:ok:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

M@scha schreef:
Dailey schreef: We hebben al een hoop knuffels ingeslagen, zodat ie er lekker tegenaan kan liggen en mee spelen.
of...
gnagna :engel:

Afbeelding

Die is leuk.

Ezio kreeg de dag dat hij bij ons kwam (toevallig gisteren 3 jaar geleden) om, ik zal maar zeggen, 15 u een pluche rendier.
Om 15.05 u lag de kop er af. Ik snapte toen pas waarom hij bij de fokker met zo'n bouwvakkershandschoen rondliep.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”