Sommige mensen worden boos op hun hond. Jaja, boos. Boos op een pup die jankt snachts bv. Of boos op een pup die een echt Gucci tasje kapot gebeten heeft. Of een pup die op de bank heeft geplast en dat nog een keer doet na een berisping.
Dit soort hondjes worden door hele drukke meisjes gekocht die heel erg veel te doen hebben en die hele aparte verwachtingen van dat hondje hebben. Hij moet eigenlijk stil hangen en thuis lekker in een mandje of lief spelen. Dat ze poepen en plassen komt al heel slecht uit.
Ik kwam laatst weer van die meisjes tegen. Hondje was een naakt chihuahua'tje van ik schat 1 kilo. Een vreselijk scharminkel. Beestje liep los op straat. Meisje baasje stond te kleppen met mensen en liet naakte mormeltje wat rond scharrelen in de mensenmassa in een winkelstraat op zaterdag. Ineens zag meisje dat hondje te ver weg was gelopen en begon te schreeuwen. HEEEE!!!!! HIERKOMEN JIJ! En hondje begon te rennen. Meisje begon te lachen en ging hondje vangen. Hondje rende met staart tussen de benen een winkel in en werd door baasje onder een kledingrek uit geplukt en berispt. BEN JIJ GEK GEWORDEN en maar schreeuwen tegen dat hondje. Mijn hart brak. Ik kan dat dus niet aanzien. Ik ben er vrijwel zeker van dat dit hondje dood zal gaan voor het 1 jaar is. Bang voor baasje, baasje let nergens op en hondje was zo kwetsbaar als een hamster die je los zou laten in een winkelstraat.
De vriendin van dat meisje had ook een dergelijk hondje maar hield het op de arm.
Ik zie dat tegenwoordig heel vaak. Ongedurige dames met kleine hondjes waar ze op eerste gezicht echt niet goed voor en vooral mee zijn.
Ik kan mij dus zomaar voorstellen dat dit hondje een geschenkje was van een ex vriendje en dat het uit boosheid maar ergens weggezet is. Want een hondje van je ex wil je niet en op marktplaats zetten is zo'n gedoe als je in een emotionele bui bent en het moet allemaal NU NU NU...
Ik merk dat ik die hele kleine mormels zielig begin te vinden als ze niet bij een lieve begripvolle baas zit