Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help ons het imago van de Pitbullachtige hond te verbeteren!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Help ons het imago van de Pitbullachtige hond te verbete

Ongelezen bericht door M@scha »

Biet schreef:D'r wordt al geruime tijd, niet alleen in dit topic, met de grootste stelligheid beweerd dat de 'eigenaren als een blok zouden vallen voor het imago'.
Ben eigenlijk wel benieuwd waar die stelligheid op gebaseerd is.
Geloof d'r namelijk niets van.
ik ook niet.

daarnaast heb ik soms te maken met precies dezelfde vooroordelen, maar heb ik een ras dat op geen enkel lijstje voorkomt
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

*Ellen* schreef:
Gimmick schreef:Ik wil het imago helemaal niet verbeteren.
kom maar op met die hondenbelasting en vergunning... ik heb het voor mijn wijffie over maar ook voor al die andere dikkoppen die de dupe zijn van de onwetendheid van sjonnie en anita op 6 hoog 2 achter.
Hopelijk blijven die klootzakken dan eens van "ons" ras af!! :pffff:

Toevallig heb ik een redelijk sociaal exemplaar maar ook dat dunne lijntje test ik niet uit.
In mijn optiek blijft het een rotzak dus blijft ze bij vreemde honden uit de buurt.
Waarom wil je een hond die een rotzak is ?
Er moet toch een reden voor zijn dat je voor het ras valt als niet-aso zijnde.

Klopt en dat hoef ik hier niet te verdedigen, en ga ik dus ook niet doen :neenee:
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Nou bij elk krantenbericht denk ik "Nú gaan mensen wel opletten en hun hond bij zich houden ipv ze op ons laten afdenderen". Maar nee hoor. Van de week weer een discussie moeten voeren waarom de hondjes niet even mogen spelen.
Als ik dan zeg dat Jigzy bijt kijken ze mij aan alsof ik gek ben.
Ik merk niets van de vooroordelen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Valerie schreef:Nou bij elk krantenbericht denk ik "Nú gaan mensen wel opletten en hun hond bij zich houden ipv ze op ons laten afdenderen". Maar nee hoor. Van de week weer een discussie moeten voeren waarom de hondjes niet even mogen spelen.

Ik snap het vaak ook niet hoor. Wel gepikeerd dat hondjelief niet met Charlie mag spelen, want die is braaf.
Maar Niko is groot, dus eng :mrgreen:
Pas een meneer met twee schuimbekkende terriertjes, wijst naar Niko die braaf zijn bal naar huis brengt en heel die schijtbeestjes of man niet ziet.
"Het is vast wel braaf, maar hij ziet er erg gevaarlijk uit"

:LOL:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
M@scha schreef: daarnaast heb ik soms te maken met precies dezelfde vooroordelen, maar heb ik een ras dat op geen enkel lijstje voorkomt
Alsof Mien op straat ziet dat jij met een Argentijnse Dog en een Dogo Canario loopt :mrgreen:
Die ziet alleen maar een kortharige hond met een gespierde bouw en een dikke kop en dan gaan alle alarmbellen al rinkelen.
"Waaaaah! Pitbulls!"
:engel:

klopt hoor. lola is tot haar dood "dat lieve boxerpupje" geweest dus daar heb ik nooit gedoe mee gehad. sam daarentegen heeft zijn looks niet mee wat de bekende foto's betreft
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Valerie schreef:Nou bij elk krantenbericht denk ik "Nú gaan mensen wel opletten en hun hond bij zich houden ipv ze op ons laten afdenderen". Maar nee hoor. Van de week weer een discussie moeten voeren waarom de hondjes niet even mogen spelen.

Ik snap het vaak ook niet hoor. Wel gepikeerd dat hondjelief niet met Charlie mag spelen, want die is braaf.
Maar Niko is groot, dus eng :mrgreen:
Pas een meneer met twee schuimbekkende terriertjes, wijst naar Niko die braaf zijn bal naar huis brengt en heel die schijtbeestjes of man niet ziet.
"Het is vast wel braaf, maar hij ziet er erg gevaarlijk uit"

:LOL:
Zo baas zo hond he :engel:
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:
Biet schreef:D'r wordt al geruime tijd, niet alleen in dit topic, met de grootste stelligheid beweerd dat de 'eigenaren als een blok zouden vallen voor het imago'.
Ben eigenlijk wel benieuwd waar die stelligheid op gebaseerd is.
Geloof d'r namelijk niets van.

There have always been men with a need to display power. While the world frowns on a man cleaning an unloaded gun in a public square, it's OK for that same man to tow an enormous dog from corner to corner and park to park -- the canine equivalent of a Harley owner with straight pipes blasting through the neighborhood for the sole purpose of intimidation. If asked, the wanna-be-tough man will explain that his breed was designed to (please pick one): kill escaping slaves, hunt jaguars, fight bears and bulls in the pits, fight other dogs, or catch semi-wild pigs and cows so they can be altered or slaughtered. You are supposed to feel fear, and you are supposed to feel respect for a man in control of such a powerful animal with such an ancient history.

Right. But as I noted, I mostly feel amused.

Ik denk dat dit in een vrij groot aantal gevallen de lading wel dekt.
Hoeveel eigenaren van pitbullachtige spreek jij eigenlijk? Je weet er zoveel vanaf.
dagmar88
Zeer actief

:roll: m'n bibs.
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Tsja. De pitbull-achtigen-eigenaars hier zien er ook stereotype uit. Donkere jongens met joggingbroeken en petjes, een blanke knul met kortgeschoren koppie en bomberjack, een kerel die eruit ziet of 'ie in de gevangenis heeft gezeten. Maar ondertussen hebben ze stuk voor stuk zo'n beetje de best luisterende honden uit de buurt. Dexter heeft ze allemaal wel eens flink uit staan blaffen en niet één reageerde. Sommigen zaten op twee meter afstand, niet aangelijnd, braaf naar hun baas te kijken. En wél hondagressief hè, als Dexter er naartoe was gegaan dan was dat absoluut vechten geworden.

Daar vijzel je dan wel weer je mannelijkheid mee op. Dat je een hond zo goed kan opvoeden. Best stoer als je agressieve Monster zo geweldig onder appèl hebt. :wink:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Opruimen die handel. Net zoals de meeste bazen horen dit soort monsters horen niet thuis in de maatschappij. Opruimen dus want ze zijn een gevaar voor de volksgezondheid.
Dwing gelijk de niet werkwillenden onder hen met het strakke plasser syndroom om duinen en stranden op te harken of het gras te knippen met een botte heggenschaar in de uiterwaarden van de Maas of andere natuurgebieden. Bij weigering hun uitkering per direct stoppen en uit hun huizen zetten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Wolfsblut schreef:Opruimen die handel. Net zoals de meeste bazen horen dit soort monsters horen niet thuis in de maatschappij. Opruimen dus want ze zijn een gevaar voor de volksgezondheid.
Dwing gelijk de niet werkwillenden onder hen met het strakke plasser syndroom om duinen en stranden op te harken of het gras te knippen met een botte heggenschaar in de uiterwaarden van de Maas of andere natuurgebieden. Bij weigering hun uitkering per direct stoppen en uit hun huizen zetten.
Da's ook weer link, ervaring in de groen voorziening.
Voor je het weet staan de plantjes op zolder.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

korthaar schreef:
Wolfsblut schreef:Opruimen die handel. Net zoals de meeste bazen horen dit soort monsters horen niet thuis in de maatschappij. Opruimen dus want ze zijn een gevaar voor de volksgezondheid.
Da's ook weer link, ervaring in de groen voorziening.
Voor je het weet staan de plantjes op zolder.
Veelvuldig en onaangekondigd controleren. Alleen een keiharde aanpak werkt bij dat soort gasten.
De tijd van thee drinken en aso's knuffelen is wat mij betreft voorbij.
Het is niks, het was niks en het zal nooit wat worden.
Vandaar dus de hard aanpak.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Tegen over mij kwam er een staff pup voor hun zoontje van 9 jaar. Deze pup werd na een maandje weggedaan omdat dat kind er niet goed voor zorgde. Nu een paar maanden later hebben ze weer een staff (volwassen hond uit het asiel) voor hun zoon gekocht. Omdat hij nu echt beloofde dat hij er nu wel voor zou zorgen. Dat joggie word de straat over gesleurd en het is wachten op de eerste confrontatie :O: Hoe ''slim'' ben je dan bezig :19:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Lizzie. schreef:Tegen over mij kwam er een staff pup voor hun zoontje van 9 jaar. Deze pup werd na een maandje weggedaan omdat dat kind er niet goed voor zorgde. Nu een paar maanden later hebben ze weer een staff (volwassen hond uit het asiel) voor hun zoon gekocht. Omdat hij nu echt beloofde dat hij er nu wel voor zou zorgen. Dat joggie word de straat over gesleurd en het is wachten op de eerste confrontatie :O: Hoe ''slim'' ben je dan bezig :19:
Maar ook vraag ik me dan af wat ze het asiel hebben verteld :19: ik mag toch hopen dat een asiel niet zomaar bepaalde honden met een rugzakje mee gaat geven?

Maar in jouw geval is het denk ik om het even, er zitten ook genoeg duitse/mechelse herders in het asiel, als ik lees wat daar wel eens voor aandachtspunten bij staan, vind ik dat vaak ook niet het type hond dat in een gemiddeld gezin terecht moet gaan komen waar kinderen er mee op pad gaan of dat de honden gezellig op strand worden los gegooid :wink:

Dat vind ik dus gelijk het rare van het imago op willen vijzelen voor pitbullachtige honden in het asiel. De gemiddelde herder met rugzak zit er vaak ook wat langer dan gemiddeld. En niet zonder reden eerlijk gezegd.
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:Haha! Maak maar eens een rondje door Eindhoven. Kom je allerlei jongens tegen met zo'n wijde broek, die ook een beetje wijdbeens lopen. Stoer kijken natuurlijk. Zonnebril en blingbling. En aan het eind van de ketting zit nooit een Golden Retriever hoor. Néé, daar loopt Monster. Gaat dat om het image? Natuurlijk gaat dat om het image, waar anders om :19:
Ze zijn zo onzeker als de pest en willen graag tough overkomen. En waar vijzel je je mannelijkheid nou meer mee op dan met een kwaaie hond die al een beste naam bij het publiek heeft.

En dan de reputatie willen verbeteren :LOL:
Oke. Je spreekt ze dus nooit.
Ik wel. Ik heb al jaren dit type hond. Ik ben naar wandelingen, shows, evenementen geweest. Ik ben bij mensen thuis geweest, ken ontzettend vee mensen met dit type hond. Ten tijde van de RAD ben ik nog naar sportevenementen in België geweest waar de pitbulls aanwezig waren. Na de RAD ben ik ook in Nederland naar diverse pitbullshows geweest.
Ik praat daadwerkelijk tegen de mensen. Ik ken de honden. Ik kan je dus ook zeggen dat het beeld wat jij zo graag wilt schetsen incorrect is.
Het gros zijn gewoon leuke mensen, met inkomen, die voor dit type hond gaan. Ze zorgen er goed voor, ze gaan er goed mee om. Misschien een verhoogde kans op tattoo's.
Het is een kleine groep die het verpest. Niet de gros.
En zo zie ik het ook in mijn eigen buurt. Er zijn hier meer staffordshire bull terriers dan welk ander ras of type hond dan ook. Nooit problemen.
Valerie
Zeer actief

Lizzie. schreef:Tegen over mij kwam er een staff pup voor hun zoontje van 9 jaar. Deze pup werd na een maandje weggedaan omdat dat kind er niet goed voor zorgde. Nu een paar maanden later hebben ze weer een staff (volwassen hond uit het asiel) voor hun zoon gekocht. Omdat hij nu echt beloofde dat hij er nu wel voor zou zorgen. Dat joggie word de straat over gesleurd en het is wachten op de eerste confrontatie :O: Hoe ''slim'' ben je dan bezig :19:
Er lopen hier kinderen met een agressieve duitse herder. Een ander kind laat een sharpei uit. Een volwassen man loopt met een rottweiler die levensgevaarlijk is en hij niet kan houden. Een vrouw wordt uitgelaten door haar agressieve bordeauxdog.
En nu?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik kom 10 x liever een agressieve herder tegen dan een idem klapkaak. De eerste vecht eerlijk dwz dat mijn hond net zoveel kans heeft en ik krijg hem er ook nog wel af. De klapkaak niet. Er zijn niet voor niks breaksticks. Die heb je voor herders niet nodig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maar goed dit is hier alleen al 10x gezegd maar op de een of andere manier wordt dat niet gesnapt
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Valerie
Zeer actief

malinois schreef:Ik kom 10 x liever een agressieve herder tegen dan een idem klapkaak. De eerste vecht eerlijk dwz dat mijn hond net zoveel kans heeft en ik krijg hem er ook nog wel af. De klapkaak niet. Er zijn niet voor niks breaksticks. Die heb je voor herders niet nodig.
Dus dit is prima volgens jou? http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... lit=belgie

Nee dat snap ik inderdaad niet.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wat wil je nu horen dan? Ja? Dat hoor je mij toch niet zeggen?
Wel dat er natuurlijk een behoorlijk verschil zit tussen een agressieve klapkaak en een herder. De laatste is geen vechthond en zal dat ook nooit worden door hun manier van vechten. De klapkaak is dat wel is gewoon een feit. Daar zijn ze eeuwen voor geselecteerd en gefokt.
Ik kan minstens zoveel verhaaltjes van klapkaken vinden waarbij de hond t wel heeft afgelegd ook honden die groter waren van formaat.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Ik kan zulke verhalen ook over herders vinden hoor :19:

Als morgen *poef* geen pitbullachtige meer op de wereld zouden zijn dan stoppen de incidenten niet. Een heksenjacht op een bepaald type hond is dus vrij nutteloos.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Heksenjacht nee maar zeer strenge voorwaarden en hoge belastingen werken uitstekend in ons buurland dus hier kan dat ook prima werken
En als jij t verschil in vechten ontkent tussen herders en klapkaken dan houdt t idd op.
Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

helemaal mee eens! En he Wolfsblut : Verkering?
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Valerie
Zeer actief

malinois schreef:Heksenjacht nee maar zeer strenge voorwaarden en hoge belastingen werken uitstekend in ons buurland dus hier kan dat ook prima werken
En als jij t verschil in vechten ontkent tussen herders en klapkaken dan houdt t idd op.
Als jij denkt dat andere honden geen ernstige slachtoffers maken dan houdt het inderdaad op.
Of dat werkt in de buurlanden is nooit bewezen. Heb je daar een document over? Incidenten voor en na bijvoorbeeld.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Er zijn nog amper klapkaken te vinden dus ja t werkt. Niet alleen mijn idee hoor dat hoor ik ook van duitse vrienden.

Je hoeft me geen woorden in de mond te leggen die ik niet gezegd heb. Ik heb hier de dierenbescherming nog nooit horen zeggen dat t 5 voor 12 is voor de klapkaken en dat ze met de handen in t haar zitten wat ze er mee moeten dat heb ik nu onmiddels binnen een periode van een kleine 3 maanden al diverse malen wel gehoord over de klapkaken.
Maakt niet uit dat jij dat liever niet wil horen dat snap ik ook prima... zou ik ook hebben als t mijn ras betrof maar dat maakt niet dat t dan niet zo is
Laatst gewijzigd door malinois op 06 mar 2015 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

malinois schreef:Er zijn nog amper klapkaken te vinden dus ja t werkt. Niet alleen mijn idee hoor dat hoor ik ook van duitse vrienden.
Er is geen bewijs dus. Oke. Zeggen dat het werkt is dus nergens op gebaseerd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:
malinois schreef:Er zijn nog amper klapkaken te vinden dus ja t werkt. Niet alleen mijn idee hoor dat hoor ik ook van duitse vrienden.
Geen/minder dode honden door klapkaken is voor mij een uitstekend bewijs.
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Maar is het totaal aantal dode of zwaar gewonde honden naar beneden gegaan, of zijn de slachtoffers nu verdeeld over andere rassen geraakt?
dagmar88
Zeer actief

Valerie schreef:

Als het maar vaak genoeg herhaald wordt is het waar.
Valerie
Zeer actief

malinois schreef:
Valerie schreef:
Geen/minder dode honden door klapkaken is voor mij een uitstekend bewijs.
Nogmaals, waar zijn die cijfers?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”