Nanna schreef:Haha! Maak maar eens een rondje door Eindhoven. Kom je allerlei jongens tegen met zo'n wijde broek, die ook een beetje wijdbeens lopen. Stoer kijken natuurlijk. Zonnebril en blingbling. En aan het eind van de ketting zit nooit een Golden Retriever hoor. Néé, daar loopt Monster. Gaat dat om het image? Natuurlijk gaat dat om het image, waar anders om
Ze zijn zo onzeker als de pest en willen graag
tough overkomen. En waar vijzel je je mannelijkheid nou meer mee op dan met een kwaaie hond die al een beste naam bij het publiek heeft.
En dan de reputatie willen verbeteren

Oke. Je spreekt ze dus nooit.
Ik wel. Ik heb al jaren dit type hond. Ik ben naar wandelingen, shows, evenementen geweest. Ik ben bij mensen thuis geweest, ken ontzettend vee mensen met dit type hond. Ten tijde van de RAD ben ik nog naar sportevenementen in België geweest waar de pitbulls aanwezig waren. Na de RAD ben ik ook in Nederland naar diverse pitbullshows geweest.
Ik praat daadwerkelijk tegen de mensen. Ik ken de honden. Ik kan je dus ook zeggen dat het beeld wat jij zo graag wilt schetsen incorrect is.
Het gros zijn gewoon leuke mensen, met inkomen, die voor dit type hond gaan. Ze zorgen er goed voor, ze gaan er goed mee om. Misschien een verhoogde kans op tattoo's.
Het is een kleine groep die het verpest. Niet de gros.
En zo zie ik het ook in mijn eigen buurt. Er zijn hier meer staffordshire bull terriers dan welk ander ras of type hond dan ook. Nooit problemen.