Cleva schreef:Je hond leren op commando los te laten is natuurlijk ook een oplossing.
Of de bazen van veel klapkaken wisten/weten dat nog niet (misschien gaat er nu wel ergens een hele wereld voor iemand open) of de klapkaken zelf hebben hier geen boodschap aan.
In een noodsituatie heb je geen tijd voor al die goedbedoelde flauwekul. Dan dien je te handelen. In een fractie van een seconde kun je je eigen hond redden. En hoe, dat maakt iedereen voor zich zelf uit. Het doel heiligt alle middelen, bij mij althans.
Ik denk ook wel aan dit soort scenario´s maar toch vind ik het wel handig om zo wat ideeën te horen/hebben welke middelen dan het meest effectief zouden zijn.
Een politie agent heeft mij jaren geleden eens verteld dat als je een bijtende hond zijn achterpoten hoog de lucht in zwaait hij ook los laat. Dit lijkt me bij een klapkaak geen effectief middel. Maar goed als je dit de mensen verteld dan denken er vast veel OK dat ga ik dan doen.
Ik weet het niet (daarom vraag ik het) maar mensen hebben van die punten waarvan ik wel weet dat ze me los zullen laten als ik daar eens tegen druk, in knijp etc. Misschien hebben honden ook zo wel van die zwakke plekken.
Ik vind die tentharing (het idee om iets achter die kiezen te rammen) en zo'n strop (spreekt voor zich) helemaal niet zo gek en altijd nog beter dan om als 1ste reactie er maar met een mes op los te steken. Overigens denk ik niet dat mijn mes veel indruk zal maken. Meer ideeën meer mogelijke opties, minder het gevoel daar hulpeloos te staan.