Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dode hond gevonden en een mes.. Update!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Abbey en Ozzie
Actief

Re: Dode hond gevonden en een mes.. Update!

Ongelezen bericht door Abbey en Ozzie »

Tara schreef:Okee...
De nood is aan de vrouw, en ik probeer kolen en geiten te sparen, dus ik probeer klimaatneutraal en diervriendelijk in te grijpen.
De fles wijn op de schouw gaat hem niet worden, straks zit mijn hele huis onder de rode wijn. Accessoires om mee te meppen heb ik in dit cleane huis ook niet zomaar te pakken. Maar wácht... Ik ga op zoek naar peper. Ik ruk het deurtje boven de afzuigkap open en zie keurig in het gelid al mijn kruidenpotjes, waaronder ook mijn vier seizoenen peper in het molentje. Zenuwachtig kijk ik opzij naar de steeds nijpender wordende situatie, en besluit in een split second dat de peper malen teveel tijd gaat kosten. Ik besluit op zoek te gaan naar de kaneel. Mijn blik schiet langs de potjes tot ik de kaneel zie staan, en ik ruk het potje achter het roetje vandaan. Daarbij vallen een plastic potje met Provencaalse kruiden, kipbouillonblokjes, een flesje tabasco en een potje cocktailprikkertjes op de grond. Terwijl ik het vloekend aan de kant probeer te schoppen breekt het roetje af waardoor de hele bliksemse bende op mijn fornuis dondert en aldaar een ravage achterlaat. Ondertussen pak ik het potje kaneelpoeder dat inmiddels onder de tabasco uit het kapotgevallen flesje zit, en bedenk me te laat dat haar uit mijn ogen wrijven niet het beste idee was, achteraf bezien.
Onderwijl neemt in het andere deel van de woonkamer de ernst van de situatie schrikbarend toe, en dodelijke afloop kan niet uitgesloten worden. Het potje kaneelpoeder ben ik van de weeromstuit alweer kwijtgeraakt, en in arren moede vraag ik me nu af waar en of ik in Godsnaam nog een spuitbus deo heb. In mijn gedachten ga ik mijn badkamerkastje langs, alwaar ik enkel deorollers voor mijn geestesoog zie verschijnen.
Ik begin nu in paniek te geraken, want niets lijkt nog voor handen te zijn om de tragedie af te wenden, en ik ga op zoek naar mijn telefoon om 112 te bellen.
Terwijl ik mijn telefoon van onder de kruidenpotjes vandaan ruk valt vanuit mijn ooghoek mijn blik op het messenblok, helemaal in de hoek van het aanrecht. Het volgende schiet me door mijn hoofd: Gelukkig is daar geen tabasco op terecht gekomen, anders had ik die messenvakken ook nog helemaal schoon kunnen gaan maken. Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk, mijn messenblok is schoon en onbeschadigd.
Wacht even... Messenblok?

Enfin... Een mens moet wat in tijden van crisis, maar het is inderdaad een raar verhaal.
Ik mis nog de wentelteefjes. :(
Ria8653
Actief

Ongelezen bericht door Ria8653 »

Tara schreef:Okee...
De nood is aan de vrouw, en ik probeer kolen en geiten te sparen, dus ik probeer klimaatneutraal en diervriendelijk in te grijpen.
De fles wijn op de schouw gaat hem niet worden, straks zit mijn hele huis onder de rode wijn. Accessoires om mee te meppen heb ik in dit cleane huis ook niet zomaar te pakken. Maar wácht... Ik ga op zoek naar peper. Ik ruk het deurtje boven de afzuigkap open en zie keurig in het gelid al mijn kruidenpotjes, waaronder ook mijn vier seizoenen peper in het molentje. Zenuwachtig kijk ik opzij naar de steeds nijpender wordende situatie, en besluit in een split second dat de peper malen teveel tijd gaat kosten. Ik besluit op zoek te gaan naar de kaneel. Mijn blik schiet langs de potjes tot ik de kaneel zie staan, en ik ruk het potje achter het roetje vandaan. Daarbij vallen een plastic potje met Provencaalse kruiden, kipbouillonblokjes, een flesje tabasco en een potje cocktailprikkertjes op de grond. Terwijl ik het vloekend aan de kant probeer te schoppen breekt het roetje af waardoor de hele bliksemse bende op mijn fornuis dondert en aldaar een ravage achterlaat. Ondertussen pak ik het potje kaneelpoeder dat inmiddels onder de tabasco uit het kapotgevallen flesje zit, en bedenk me te laat dat haar uit mijn ogen wrijven niet het beste idee was, achteraf bezien.
Onderwijl neemt in het andere deel van de woonkamer de ernst van de situatie schrikbarend toe, en dodelijke afloop kan niet uitgesloten worden. Het potje kaneelpoeder ben ik van de weeromstuit alweer kwijtgeraakt, en in arren moede vraag ik me nu af waar en of ik in Godsnaam nog een spuitbus deo heb. In mijn gedachten ga ik mijn badkamerkastje langs, alwaar ik enkel deorollers voor mijn geestesoog zie verschijnen.
Ik begin nu in paniek te geraken, want niets lijkt nog voor handen te zijn om de tragedie af te wenden, en ik ga op zoek naar mijn telefoon om 112 te bellen.
Terwijl ik mijn telefoon van onder de kruidenpotjes vandaan ruk valt vanuit mijn ooghoek mijn blik op het messenblok, helemaal in de hoek van het aanrecht. Het volgende schiet me door mijn hoofd: Gelukkig is daar geen tabasco op terecht gekomen, anders had ik die messenvakken ook nog helemaal schoon kunnen gaan maken. Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk, mijn messenblok is schoon en onbeschadigd.
Wacht even... Messenblok?

Enfin... Een mens moet wat in tijden van crisis, maar het is inderdaad een raar verhaal.
Je vergeet de watermethode. Maar het is best lastig om een hond in zijn ogen te spugen als hij bezig is he.
ikbeneenmens
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ikbeneenmens »

Ik heb een paar vragen. Is dit hondenras echt zo randomly opvliegend of ligt het aan de opvoeding en is hij net zoals iedere hond? En als het hele verhaal klopt en de hond lief is, wat zou dan de reden kunnen zijn dat hij de vrouw bijt? Heeft iemand ideeën?
honden stinken vaak, pas op
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ik kwam dit tegen op FB;

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Lizzie. schreef:ik kwam dit tegen op FB;
Hoe komen jullie toch allemaal aan dit soort verhalen? Op FB lees ik wisse-wasjes van familie, oude vrienden, wat lagere school kennissen en een aantal HF-ers. Dit soort dingen zie ik echt niet voorbij komen.

Gelukkig maar. Maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat ik mijn hond met een mes tussen zijn ribben ga steken. Ik kan me ook niet voorstellen dat Mieppie dusdanig in Pieter hangt dat ik moet kiezen tussen haar en zijn dood. En ook niet dat ze zo in een kindje hangt, en ik haar dus maar met een mes moet steken. Ik kan me het gewoon niet voorstellen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Een stafford of pittbull heeft altijd de schijn tegen zich. Waardoor de mens altijd gelijk krijgt. Die kan de hond willekeurig beschuldigen. Maar dit overkomt eigenlijk altijd alle soorten honden. Ze kunnen toch niets terug zeggen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Nanna schreef: Verder maak ik mij bezorgd om dit stukje tekst:
Volgens de eigenaar heeft de pitbull zich nooit agressief tegenover anderen gedragen. “Dit kwam voor ons als een complete verrassing. Het was zo’n lief beest. Als hondenliefhebber was ik erg dol op hem. Nooit vertoonde hij valse trekjes”, legt de Tilburger uit.
Wat kan ik dáár moe van worden....
En nou grijpt ie (gelukkig zou ik haast zeggen) iemand van de eigen familie. Straks ben jij aan de beurt. Doet ie anders nooooooit hoorrrr. :roll:
Deze hond vertoonde waarschijnlijk ook geen valse trekjes van te voren.
Op het filmpje zie je hoe de oma van het gezin in haar gezicht gebeten wordt (je ziet geen bloed)
Maar dat zomaar ineens uithalen vindt ik echt doodeng.
Het schreeuwen zal hem wel triggeren (ice bucket challenge) maar toch :schrik:

http://www.liveleak.com/view?i=763_1425268809
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

billy schreef:Je kan beter een heel dun lijntje met een lus in je jaszak hebben, heel hoog achter de oren en dan aantrekken daar krijg je volgens mij een koe nog mee bewusteloos :wink:
Precies dat ja en het lijntje hoeft niet eens dun te zijn. En wie heeft er nou geen riem met een handvat in de buurt als hondenbezitter? En anders de musketon op de riemvast klikken en daarmee een lus maken. Heb het helaas al eens meegemaakt dat er een hond op die van mij klapte en niet van plan was los te laten. Dat was een rhodesian ridgeback. De eigenaar sloeg de hond vol met de musketon van haar riem, maar hij gaf geen krimp.
Dus meteen riem om z'n nek en stroppen... als hij geen lucht meer krijgt, dan laten ze vanzelf los en de hond is ook meteen 'gevangen'. Je hond met een mes neer/doodsteken is echt walgelijk....
De eigenaar van de hond bood de hond overigens kort ervoor te koop aan voor weinig (net als een nest pups die hij had liggen), hij moest snel weg. Beetje vreemd dat het dier dan nu ineens dood is.

Dat filmpje van de ice bucket challenge is overigens ook vreselijk zeg.. :ugh:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Sulluna schreef:
S@ndr@ schreef:volgens mij hebben ze daar een breakstick voor uitgevonden, en als je zo`n hond hebt, lijkt t me handig zo`n ding te hebben :wink: en dan maar heel hard hopen dat je hem helemaal nooit nodig zult hebben
Maar die sticks lijken makkelijker in gebruik dan het daadwerkelijk is, je moet namelijk precies op de goede plek die stok zetten en de hond moet redelijk onbewegelijk zijn an pakt die stick direct.. Wanneer je in een flinke paniek bent ( want je vrouw wordt aangevallen, bloed misschien gillen en 2 kinderen ) krijg je dat met je rillerige handjes niet 1,2,3 voor elkaar.

Hier een voorbeeld, waarbij een man de werking laat zien. Maar hij krijgt hem in een rustige situatie ook niet gelijk los.. Kan je nagaan wanneer je door paniek en adrenaline aanvallen gaat.. Ook is de hond hier rustig en niet echt in een volle aanval "mood"
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb er weleens voor gestaan hoor en voor mij is op zo een moment "iets" tussen de kaken steken toch wel de eerste ingeving, juist om schade zo beperkt mogelijk te houden.
Jachtlijn om -> vastbinden ergens aan - > kaken open maken
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Maar hoe doe je een jachtlijn om als 'ie met zijn bek vast zit in een hond?
Valerie
Zeer actief

Manu schreef:Maar hoe doe je een jachtlijn om als 'ie met zijn bek vast zit in een hond?
Je gebruikt de lus om de lijn door te doen
jveen
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door jveen »

korthaar schreef:
cornelia schreef:Moet ik nou naast mijn mes en een bus haarlak ook nog kaneel mee nemen ?
Enfin, ik zou echt serieus wel eens willen weten wat dan de beste methode zou zijn om zo'n hond te dwingen los te laten.

Een breakstick.
een klauwhamer, op zn harses
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

GrethavW schreef:Breaksticks zijn online te koop, misschien sommige dierenwinkels ook wel.

Verder vind ik het een vreemd verhaal en durf er geen mening over de hebben/uiten.

Houten tentharing, 49 cent.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Leanne schreef: Deze hond vertoonde waarschijnlijk ook geen valse trekjes van te voren.
Op het filmpje zie je hoe de oma van het gezin in haar gezicht gebeten wordt (je ziet geen bloed)
Maar dat zomaar ineens uithalen vindt ik echt doodeng.
Het schreeuwen zal hem wel triggeren (ice bucket challenge) maar toch :schrik:

http://www.liveleak.com/view?i=763_1425268809
Zo goeiemorgen zeg... :O:

En dan een breakstike gebruiken? Nou sorry, maar bij zo'n aanval kan je toch niet helder denken, wanneer kinderen er omheen lopen en een vrouw in haar gezicht gebeten wordt.. Tenminste, ik denk niet.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

dagmar88 schreef:
GrethavW schreef:Breaksticks zijn online te koop, misschien sommige dierenwinkels ook wel.

Verder vind ik het een vreemd verhaal en durf er geen mening over de hebben/uiten.

Houten tentharing, 49 cent.
Nou die is nog eens inventief :ok:

Ik vind genoemde zaken toch een stuk effectiever lijken dan een zakmes. En om eerlijk te zijn weet ik dit soort
dingen liever gewoon dan dat ik een beetje op mijn eigen onrust en ongerustheid begint te drijven. Angst is over het algemeen
een hele slechte raadgever. Ik vind het wel prettig om een paar mogelijkheden te hebben/te kennen die je zou kunnen inzetten op zo'n moment.
Neemt niet weg dat vermijden hele gezonde 1ste keus is, vind ik.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Een klapkaak heeft je hondje vast. Er omheen allemaal gillende mensen. Ik zie je al een touwtje met een lus om die bewegende massa te krijgen. Tegen de tijd dat je hondje dood is zal dat wel lukken.
Breakstick? Daar moet je ervaring mee hebben. Heb je de klapkaak eindelijk los dan slaat hij weer toe.
In een noodsituatie heb je geen tijd voor al die goedbedoelde flauwekul. Dan dien je te handelen. In een fractie van een seconde kun je je eigen hond redden. En hoe, dat maakt iedereen voor zich zelf uit. Het doel heiligt alle middelen, bij mij althans.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik geloof van dat hele verhaal niets.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Wolfsblut schreef:Een klapkaak heeft je hondje vast. Er omheen allemaal gillende mensen. Ik zie je al een touwtje met een lus om die bewegende massa te krijgen. Tegen de tijd dat je hondje dood is zal dat wel lukken.
Breakstick? Daar moet je ervaring mee hebben. Heb je de klapkaak eindelijk los dan slaat hij weer toe.
In een noodsituatie heb je geen tijd voor al die goedbedoelde flauwekul. Dan dien je te handelen. In een fractie van een seconde kun je je eigen hond redden. En hoe, dat maakt iedereen voor zich zelf uit. Het doel heiligt alle middelen, bij mij althans.
Touwtje met lus gaat in elk geval beter als stuntelig te staan met een breakstick en die proberen in de bek van een klapkaak te krijgen, het is allemaal prachtig bedacht maar laat die klapkaak eigenaar er maar voor zorgen dat de rest zorgeloos kan wandelen, zal mij benieuwen hoe lang dit allemaal nog doorgaat :hmmm:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

cornelia schreef: Nou die is nog eens inventief :ok:

Ik vind genoemde zaken toch een stuk effectiever lijken dan een zakmes. En om eerlijk te zijn weet ik dit soort
dingen liever gewoon dan dat ik een beetje op mijn eigen onrust en ongerustheid begint te drijven. Angst is over het algemeen
een hele slechte raadgever. Ik vind het wel prettig om een paar mogelijkheden te hebben/te kennen die je zou kunnen inzetten op zo'n moment.
Neemt niet weg dat vermijden hele gezonde 1ste keus is, vind ik.
Zag ze toevallig vanochtend liggen, precies dezelfde vorm en grootte. Zal vast geen 10x dienst doen, maar dat hoeft ook niet.
Je steekt hem met de platte kant achter de achterste tanden, net zoals je bij een paard niet gebeten kunt worden wanneer je daar je vingers stopt. Door de hoogste kant naar boven te draaien wrik je een hondenbek zo open.
Heb m'n buuf met kleine hondjes er één gegeven na wat vervelende incidenten en laten oefenen op mijn miepie. Al is het maar voor het gevoel.
Makkelijk is het natuurlijk nooit in de paniek en met een enge hond tegenover je waarvan je geen idee hebt wat die doet als je ingrijpt.

Ook handig als je allergische hond er met een kippenbout vandoor gaat :LOL: :mep:
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef:Je hond leren op commando los te laten is natuurlijk ook een oplossing.
:wink: Ik heb geen breakstick voor mijn eigen hond.
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef:
dagmar88 schreef:
Cleva schreef:Je hond leren op commando los te laten is natuurlijk ook een oplossing.
:wink: Ik heb geen breakstick voor mijn eigen hond.

Nee, je bent andermans honden van kippenbouten aan het redden. Het is goed met je. :ok:

:mrgreen: Doe niet zo lelijk. 4 jaar terug loste ze inderdaad niet 100% en wilde ik het voor mezelf even uitproberen.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Tara schreef:
Zo kwam Tara nog eens met een bierflesje aangelopen. Van schrik zei ik: "Bah!", en braaf als ze is liet ze terstond het flesje uit haar bek vallen.
Op de stoep.
In duizend kleine scherven.
Stom! :oohja:
Is toch geweldig als je hond een flesje bier komt brengen.
Tenzij hard in de bek natuurlijk.
Valerie
Zeer actief

Cleva schreef:Na Dapper en Eva zal ik elke hond met pit subiet leren wat lossen betekent.
Een breekstok is ook prima maar ik vind het een slechte oplossing voor het probleem.
Je spuugt die arme ziel maar gewoon uit als ik dat zeg.
Als alle honden zo maakbaar waren had je helemaal geen incidenten. Hoeveel honden "hier" niet eens onder de knie hebben.
Ik weet trouwens helemaal niet hoe ik moet oefenen dat mijn hond een andere hond loslaat. Maar even uitproberen bij de keffer van de buren?
cornelia
Zeer actief

Of de bazen van veel klapkaken wisten/weten dat nog niet (misschien gaat er nu wel ergens een hele wereld voor iemand open) of de klapkaken zelf hebben hier geen boodschap aan.
Ik denk ook wel aan dit soort scenario´s maar toch vind ik het wel handig om zo wat ideeën te horen/hebben welke middelen dan het meest effectief zouden zijn.
Een politie agent heeft mij jaren geleden eens verteld dat als je een bijtende hond zijn achterpoten hoog de lucht in zwaait hij ook los laat. Dit lijkt me bij een klapkaak geen effectief middel. Maar goed als je dit de mensen verteld dan denken er vast veel OK dat ga ik dan doen.

Ik weet het niet (daarom vraag ik het) maar mensen hebben van die punten waarvan ik wel weet dat ze me los zullen laten als ik daar eens tegen druk, in knijp etc. Misschien hebben honden ook zo wel van die zwakke plekken.

Ik vind die tentharing (het idee om iets achter die kiezen te rammen) en zo'n strop (spreekt voor zich) helemaal niet zo gek en altijd nog beter dan om als 1ste reactie er maar met een mes op los te steken. Overigens denk ik niet dat mijn mes veel indruk zal maken. Meer ideeën meer mogelijke opties, minder het gevoel daar hulpeloos te staan.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef: Je spuugt die arme ziel maar gewoon uit als ik dat zeg.
:19: Er wordt gewoon niet gebeten.
Thuis zijn er de afgelopen jaren tijdens een extreme loopsheid een paar gaatjes gevallen + een missende hap haar, met andermans hond kan ik me er 3 x niets bij voorstellen.
Of er moet een zelfde soort type los echt op knokken uit zijn (mijn grootste zorg met haar) en daar is dan die breakstick voor.
ikbeneenmens
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ikbeneenmens »

Als mijn hond dat zou doen zou ik waarschijnlijk hem een paar wilde schoppen geven en heel hard gillen. Om een mes te pakken is eerst ook een handeling nodig, daar moet je wel een beetje over nadenken lijkt me.
honden stinken vaak, pas op
cornelia
Zeer actief

Cleva schreef:
cornelia schreef:
Of de bazen van veel klapkaken wisten/weten dat nog niet (misschien gaat er nu wel ergens een hele wereld voor iemand open) of de klapkaken zelf hebben hier geen boodschap aan.
Mijn klapper kon gewoon lossen, hoor. Geen probleem. Met frisse tegenzin, dat wel, maar ik had er geen spullen voor nodig.
:E: Misschien staat dat nog niet in de gebruiksaanwijzing.
Waarom zouden klapkaak bazen ze dat niet leren ? Na 3 uur ben je dat wachten onder die boom toch ook wel zat zeker ?

Maar serieus, mijn jachthondje die mij alles komt brengen wat ik weg gooi en wat hij zo maar onderweg vind ("vrouwtje, mag ik dit hebben ?") laat even graag los als dat hij dingen draagt en vasthoud. Onze Bo (angstagressie) kon wel eens een opdringerige hond fysiek fixeren (vastpakken, niet trekken, niet kauwen, niet doorbijten en zodra de andere hond weg wou liet hij direct los) Hij stond dan vervolgens ons aan te kijken van "los dit ff op". Als de andere hond dan weer aangelijnd was etc. zie je "los" en die liet ook meteen los. Maar die dat aanleren is denk ik wel makkelijker

Hoe doen die politie honden trainers dat dan? Zo'n hond die daar in zo'n pak hangt is ook nog wel fanatiek maar laat inderdaad wel los. Hoe leer je zoiets aan een fanatieke "klapper" ?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Mijn hond kent het commando los prima hoor maar een takje of een stuk brood loslaten is toch wel wat anders dan een hond lossen.
Bij pakwerk oefenen ze het commando los. Hoe moet je dat doen met een hond die honden bijt dan? Een oefenhond? Een knuffeltje?
dagmar88
Zeer actief

cornelia schreef:

:oohja: Stond niet in de marktplaats advertentie.

De knop gaat om; naar beide kanten. Als je Charlie uit de situatie haalt, is ze drie seconden later gewoon weer lief en aardig. Alsof er niets gebeurd is.
Zijn verder geen hulpmiddelen voor nodig.
Als ze ergens op gefocust is hoort, ziet of voelt ze niets. Met spelen ook niet, helaas.
Cleva schreef: Mijn klapper kon gewoon lossen, hoor. Geen probleem. Met frisse tegenzin, dat wel, maar ik had er geen spullen voor nodig.
Als je het niet erg vindt ben ik niet van plan het ooit normaal te vinden dat het (herhaaldelijk) zo ver komt.
Ria8653
Actief

Ongelezen bericht door Ria8653 »

"Los" is hier ook een heilig woord. Dat oefende ik toen mijn (ondertussen bejaarde oude troela) al pup was. Flos in de handen, even lekker spelen en dan 'los'. Flos weggooien als beloning, ze kwam 'm weer brengen en we begonnen van voor af aan. In geen situatie accepteer ik het dat ze dan niet luistert. Hierkomen mag ze best over treuzelen, zitten ook. Mij best, alles pais en vree. Maar niet luisteren naar 'los' is gewoon hetzelfde als vergeten adem te halen. Het gebeurt niet, punt.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”