Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitlaten honden loopt uit op drama

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Uitlaten honden loopt uit op drama

Ongelezen bericht door Valerie »

marian* schreef: Mijn duimen heb ik inderdaad altijd bij me maar aangezien ik ze nog wat langer dan tot vandaag nodig hoop te hebben zet ik ze liever niet in. En zou een hond die zo bezig is met bijten niet nog vasthoudender worden van verwurging of zo? Ik ben toch erg blij dat ik hier in feite maar heel weinig van dit soort figuren tegen kom en niet op dat soort dingen hoef te letten. De " incidenten" met dit soort honden en vooral met de bazen stapelen zich weer op, dus er zou écht weer iets gedaan moeten worden om te voorkomen dat er nog heel veel incidenten volgen.
Ceasar Millan gebruikt zijn duimen ook als breakstick :mrgreen: die zitten er gewoon nog aan.
En ze gaan niet harder vasthouden door verwurging, je voorkomt juist dat ze gaan schudden en scheuren.
Een stuk veiliger voor je eigen hond ook.
Schijnbaar lopen tokken met messen tegenwoordig. Moet je je eens voorstellen wat er gebeurd als je iemands hond gaat steken. Je bent zelf ook niet meer veilig.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, ik denk dat ik het niet zou kunnen om een mes in een hond te steken.

En een hond wurgen? Ik weet het niet, zou denk ik veel te bang zijn dat die hond mij verrot bijt, en eerlijk gezegd heb ik dat liever niet.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

gonnie schreef:Nou, ik denk dat ik het niet zou kunnen om een mes in een hond te steken.

En een hond wurgen? Ik weet het niet, zou denk ik veel te bang zijn dat die hond mij verrot bijt, en eerlijk gezegd heb ik dat liever niet.
Het klinkt ook allemaal veel makkelijker dan het is. Ik zeg ook doodleuk dat ik dit of dat zal doen als een hond Bas bijt maar ik herinner mij genoeg hondengevechten waar niks tegen te beginnen was. Toen mijn hond aangevallen werd door een bullterrier ben ik gewoon achteruit gestapt en heb mijn hond losgelaten. Ging overigens prima want ze won en ze was eerlijk en niet moordlustig :E: Toen diezelfde hond aangevallen werd door een voor mij bekende rottweiler heb ik hetzelfde gedaan. Los gelaten en laten vechten. Nog steeds is dat mijn eerste reactie zolang ik met een grote hond loop. Maar met een klein hondje wordt het anders. Dan ontstaat een gevoel van verantwoordelijkheid. Dus zodra Bas aangevallen zou worden stap ik zeker niet achteruit. Wat ik wel doe weet ik ook niet goed. Ik denk dat ik de grote hond een trap tegen zijn kop zal geven maar of dat lukt is de vraag. De laatste keer dat ik echt bang was dat er wat ging gebeuren was ik eerlijk gezegd zelf ook bang.

Ik liep met Bas rond en er kwam een dame met een gigant van een rottweiler. Ik vroeg haar, doet hij wat? Nee hoor, hij is lief. Toen ze op 3 meter van me af was begon ze ineens te corrigeren en te zeggen, VOET! VOET! De hond begon direct op mij en Bas te fixeren en ik zag dus de ellende al aankomen. Vrouw die ermee liep was klein, iel en duidelijk nerveus over wat er zou gebeuren. Ik werd bang. Echt akelig om mee te maken. Bas schoot ongemerkt uit de halsband en ik liep dus totaal gestressed met een flexriem in mijn handen zonder hond. Bas was nl de berm in gerend, met een boog om de hond gerend en naar de auto aan het sprinten. :schrik: De rottweiler ging echter gewoon door met trekken, springen en grauwen naar mij.... Ik dacht naar Bas. Ik stond stijf van de adrenaline en eenmaal voorbij was ik woest. Mijn adem was af :schrik: gesneden en mijn hele borst deed pijn van de adrenalineschok. Wat een takkewijf om te zeggen dat die hond niks deed en mij op 2 meter op een smal paadje passeren en dan dit laten gebeuren.

Gelukkig zag Bas het gevaar en schoot ze dus weg. Goddank raakte de hond niet los en het hele punt is, was de hond los geraakt dan was ik waarschijnlijk flauw gevallen oid. :engel: Ik stond doodsangsten uit en het enige wat ik deed was proberen er langs te komen zonder meer agressie uit te lokken. Ik zag alleen die enorme hond met die enorme kop zo groot als een eetbord. En hij vloog gewoon grauwend in de rondte met de bazin die schrap stond in de berm. Ik vond het werkelijk dood en dood eng. En dus stom genoeg met het idee dat dat beest het op Bas voorzien had die al lang en breed weg gesprint was. :oohja: :ugh: Dus feitelijk had die hond het gewoon op mij voorzien en hij keek nog niet eens naar Bas.

Ik vind eerlijk gezegd dat aan dat soort mensen iets gedaan mag en moet worden. Ik vond die ervaring vergelijkbaar met een bedreiging met een mes oid. Minstens zo eng. Of ik nu een grauwend kalf van een rottweiler voor me heb of een stiletto. Ik vind het even eng.
Afbeelding
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sientje »

OMG! Wat een afschuwelijk bericht weer :ugh:
Echt, ik vind dat er weer een verbod moet komen op bepaalde hondenrassen of ze moeten verplichten dat ze een muilkorf dragen buitenshuis. Dat zou zó veel ellende voorkomen denk ik....
Ik snap werkelijk waar niet dat er blijkbaar eerst allemaal van dat soort gruwelijke incidenten moeten plaatsvinden.... :piew:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

De keren dat mijn honden werden gepakt bleef ik ook stil staan, toen Nikkie gegrepen werd door een Herder commandeerde ik die hond alleen maar dat ze los moest laten, ze was aan het schudden met Nikkie, wonder boven wonder liet ze ook gelijk los.

Maar toen Nikkie een poosje terug door twee Boxers werd gepakt, kon ik amper wat doen want voordat ik bij ze was liepen ze verder van me weg. Mijn man liep toen te gillen maar dat is helemaal niet goed want zo wakker je het alleen maar aan.

En toen Jarah gegrepen werd door de Duitse Dog van mijn buurvrouw kon ik weinig doen want ik had dat lange touw van die Dog om mijn benen en de andere kant van het touw zat onder een autoband vast.
Toen Jarah een poos later weer het doelwit was heb ik Jarah losgelaten toen had ze haast niks.

En toen diezelfde Dog weer eens naar me toe kwam vliegen bleef ik ook rustig stilstaan en toen greep hij mijn been.

Ik blijf schijnbaar in alle omstandigheden nogal rustig. En laat het maar over me heen komen. Hahaha.

Ik dacht er geeneens aan om die hond elke keer te schoppen of beet te grijpen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Pf soms snap je het ook echt niet hoor, loopt net weer zo oudere vrouw met haar pit mix los aan de overkant, ik zie haar wel eens vaker daar past ze dan denk ik op.
Maar die hond heeft echt een sluiphouding als ik met die van mij in de buurt kom ze heeft het niet eens door volgens mij met wat ze loopt.
Ik was weer heel snel weg iedereen ontwijkt haar ook altijd, maar ooit gaat het mis.
Ik snap dat mensen soms met een mes lopen in de hoop het werkt om hun hond te beschermen.
Toen onze DH oud was en een peer keer door de buurt bouvier was aangevallen waarvan ik een maal er tussen sprong en gaten in mijn hand overhield, het enige wat de politie dee was waarschuwen , waar die man lak aan had.
Vanaf die dag had ik dus ook een mes in mijn zal of het nut had stond je niet bij stil dacht dacht je vanzelf, internet was er nog niet, wat moet je
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Valerie schreef:En ze gaan niet harder vasthouden door verwurging, je voorkomt juist dat ze gaan schudden en scheuren.
Een stuk veiliger voor je eigen hond ook.
Het lijkt mij dat die zelf ook gaat bijten zodra hij losgelaten wordt.
Dus dan moet er nog iemand zijn en die moet meewerken anders heb je alsnog een hond in je armen hangen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Valerie
Zeer actief

Ligt aan de hond en situatie natuurlijk. En dan word je een keer gebeten, nou en word je hard van. Als dat nodig is om je hond te redden.
twinkeltje
moderator

Valerie schreef:Ligt aan de hond en situatie natuurlijk. En dan word je een keer gebeten, nou en word je hard van. Als dat nodig is om je hond te redden.
Nou hard misschien maar vooral boos
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik heb na de aanval van een stafford op mijn cairn een tijdje met een zakmes op zak gelopen. Het gaf mij een geruststellend gevoel, als er iets zou gebeuren hoefde ik niet meer machteloos toe te kijken hoe mijn hond word verscheurd. Het mes daadwerkelijk gebruiken is een ander verhaal, ik weet niet of ik dit zou kunnen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

twinkeltje schreef:
Valerie schreef:Ligt aan de hond en situatie natuurlijk. En dan word je een keer gebeten, nou en word je hard van. Als dat nodig is om je hond te redden.
Nou hard misschien maar vooral boos
Ik zou ook vooral boos zijn.

Op die manier wil ik niet "hard" worden, door de beet van een andermans hond die voorkomen had kunnen worden. :19:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
twinkeltje
moderator

Ja ik wil helemaal niet hard woorden en zeker niet door iemand anders zijn hond
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Ik wil ook niet van de fiets vallen, belasting betalen, kans lopen om beroofd te worden, dat mijn honden gebeten worden etc maar je loopt er allemaal kans op.
twinkeltje
moderator

Valerie schreef:Ik wil ook niet van de fiets vallen, belasting betalen, kans lopen om beroofd te worden, dat mijn honden gebeten worden etc maar je loopt er allemaal kans op.
Echt niet ik fiets nooit :pffff:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Als ik dan door mijn eigen hond gebeten word vind ik dat niet zo heel erg, maar wordt toch liever niet door een Stafford gebeten, heb te vaak hier gezien wat ze kunnen aanrichten.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Valerie
Zeer actief

gonnie schreef:

Als ik dan door mijn eigen hond gebeten word vind ik dat niet zo heel erg, maar wordt toch liever niet door een Stafford gebeten, heb te vaak hier gezien wat ze kunnen aanrichten.
Ik ben door meerdere staffords en een echte pitbull gebeten. Al mijn vingers zitten er nog aan. Dingen kunnen ook erger gemaakt worden dan ze zijn. Als honden vechten dan zijn ze er niet op uit om ook maar zoveel mogelijk mensen te verwonden.
ranetje
Zeer actief

Valerie schreef:Ik wil ook niet van de fiets vallen, belasting betalen, kans lopen om beroofd te worden, dat mijn honden gebeten worden etc maar je loopt er allemaal kans op.
Ja en?
Dus is het niet erg en moet je er maar hard van worden?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Vrienden van me hebben een Staff teef. Klein ding maar, maar helaas wel hondagressief.
Ze is (aangelijnd) in gevecht geraakt met een Rottweiler. Die jongen is zo'n 2 meter hoog en heeft flink wat gewicht aan spier, hij is een soort Hulk maar dan niet groen.
Hij heeft echt enorme moeite gehad met de honden uit elkaar halen en ook met zijn duimen geprobeerd de kaak te openen. Hij loopt nog steeds met littekens. Hij heeft zijn hond ook meerdere klappen op de kop gegeven tot ze één oog helemaal dicht had, zo erg zwol het op maar ze liet écht niet los.
Hoe het nu uiteindelijk wel gelukt is weet ik niet maar hij heeft nog steeds schade aan zijn hand.

Als hij dat al heeft ga ik daar met mijn stokarmpjes niet tussen staan hoor. Ik ben ook helemaal niet handig.
Wie weet doet de adrenaline me wat goeds maar ik hoop gewoon dat het me nooit gebeurt. Een dun touw met lus in mijn zak vind ik wel een goed idee, die ga ik voortaan standaard meenemen. Ook al lopen er hier vrijwel geen klapkaken maar agressieve schuimbekkende JR's :mrgreen: Kun je met een lasso JR's werpen :F:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Valerie schreef:
gonnie schreef:

Ik ben door meerdere staffords en een echte pitbull gebeten. Al mijn vingers zitten er nog aan. Dingen kunnen ook erger gemaakt worden dan ze zijn. Als honden vechten dan zijn ze er niet op uit om ook maar zoveel mogelijk mensen te verwonden.
Mijn vorige buurman kan nooit meer lopen omdat zijn been door 3 pitbulls aan gort is gebeten toen hij zijn hond probeerde te beschermen door bovenop hem te gaan liggen. Tja, word je hard van?
Valerie
Zeer actief

Gollum schreef: Mijn vorige buurman kan nooit meer lopen omdat zijn been door 3 pitbulls aan gort is gebeten toen hij zijn hond probeerde te beschermen door bovenop hem te gaan liggen. Tja, word je hard van?
ranetje schreef: Ja en?
De kans is groter dat je door een auto overreden wordt. Maar allemaal verbieden? Alle auto's ontwijken?
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:
Valerie schreef: De kans is groter dat je door een auto overreden wordt. Maar allemaal verbieden? Alle auto's ontwijken?
Tsja, je mag ook niet met je motor op het fietspad rijden. Ik stel dan ook voor de klapkaakhandel aan de samenleving te onttrekken. Die mag je alleen nog maar thuis houden en verder nergens. En als je in de openbare ruimte wilt dan alleen met bewijs van goed gedrag, het beest gecastreerd, kort aangelijnd en gemuilkorfd.
Er lopen helaas teveel mongolen mee.
Goh wat een verrassing! De vorige 10.000 keer dat je dat had geschreven was nog niet doorgekomen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Het risico dat er wat mij met gebeurd in mijn auto neem IK. :wink: Ik wil geen bewust risico nemen dat ik door een hond gebeten wordt om mijn eigen hond te redden.

Ik heb wel altijd een riem op zak. En heb ook wel eens een zakmes op zak. Weet niet wat ik zou doen als Ayleen (of ik zelf) aangevallen zou worden. Kan best zijn dat ik er ook op los steek, omdat je vol adrenaline zit en niet helder nadenkt.
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:
Valerie schreef:
Nanna schreef:
Valerie schreef: De kans is groter dat je door een auto overreden wordt. Maar allemaal verbieden? Alle auto's ontwijken?
Tsja, je mag ook niet met je motor op het fietspad rijden. Ik stel dan ook voor de klapkaakhandel aan de samenleving te onttrekken. Die mag je alleen nog maar thuis houden en verder nergens. En als je in de openbare ruimte wilt dan alleen met bewijs van goed gedrag, het beest gecastreerd, kort aangelijnd en gemuilkorfd.
Goh wat een verrassing! De vorige 10.000 keer dat je dat had geschreven was nog niet doorgekomen.
Zolang mensen blijven volhouden dat ze toch heus wel erg lief zijn en zo van die fijne nanny-dogs, blijf ik daar tegenin gaan.
Ik vind het onbetrouwbare joekels. En door hun manier van vechten veel te gevaarlijk om zomaar op straat te tolereren. En dat komt vooral omdat iedere idioot met issues zo'n beest op marktplaats kan gaan halen.
En waar staat dat ze zulke lieve en fijne nannydogs zijn?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Alleen in de middenberm van de snelweg uitlaten. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief

Valerie schreef:
Gollum schreef: Mijn vorige buurman kan nooit meer lopen omdat zijn been door 3 pitbulls aan gort is gebeten toen hij zijn hond probeerde te beschermen door bovenop hem te gaan liggen. Tja, word je hard van?
ranetje schreef: Ja en?
De kans is groter dat je door een auto overreden wordt. Maar allemaal verbieden? Alle auto's ontwijken?
Waar ben je nou mee bezig eigenlijk? :denken:

Verdedigen van je eigen hond?
Vertellen dat er ook genoeg verantwoordelijke mensen op deze wereld rondlopen?

Ja, je kan onder een auto komen, onder een tram of trein of bus.
Ja, je kan van je fiets vallen.
Wat heeft dat te maken met een hond agressieve hond die aangelijnd hoort te zijn en waar ik maar "hard" van moet worden als zo'n hond mijn hond aan gort bijt of mij bijt als ik er tussen ga staan?
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Nanna schreef:
Valerie schreef:
Nanna schreef:
Zolang mensen blijven volhouden dat ze toch heus wel erg lief zijn en zo van die fijne nanny-dogs, blijf ik daar tegenin gaan.
Ik vind het onbetrouwbare joekels. En door hun manier van vechten veel te gevaarlijk om zomaar op straat te tolereren. En dat komt vooral omdat iedere idioot met issues zo'n beest op marktplaats kan gaan halen.
Maar dan zou e daar toch wat aan moeten doen en niet de hond uitbannen.Ik denk dat er snel een ander ras dan in opkomst komt waar je dan dezelfde problemen meekrijg.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

ranetje schreef: Waar ben je nou mee bezig eigenlijk? :denken:

Wat heeft dat te maken met een hond agressieve hond die aangelijnd hoort te zijn en waar ik maar "hard" van moet worden als zo'n hond mijn hond aan gort bijt of mij bijt als ik er tussen ga staan?
Dat is niet wat ik zeg. Ik leg uit hoe je honden uit elkaar kunt halen om jouw eigen hond te redden en dat in een normale situatie je er als mens ook zonder al teveel kleerscheuren eraf kunt komen. Dát is wat ik zeg. Als andere er van alles bij kunnen halen dan kan ik dat ook.
Verder loop je in het leven inderdaad risico's. Er lopen hond rond die willen bijten en er zijn eigenaren die daar niet mee om kunnen gaan. Dat is de realiteit. Als je daar bang voor bent of denkt dat de kans groot is dat zoiets bij jou gebeurd dan kun je je beter wapenen met informatie.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb wel het risico genomen om Toots op te pakken bij een gevaarlijke bijtgrage hond, die mij vervolgens van achter aan viel en aan mijn rug hing.
Ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Maar het is van de zotte, dat mensen zelf niet kunnen ingrijpen. De eigenaresse van de hond kon de hond niet houden ivm reuma. ze hadden al muilkorf plicht en dat zij het lompe beest niet kan houden daar hoeft een ander toch geen last van te ondervinden? Als je zo,n hond niet aan kan hoor je er niet mee over straat simpel zat. Zowel zij als ik hebben er van geleerd alleen de man loopt nog met de hond en gemuilkorfd en ik ga er niet van uit dat mensen allemaal verantwoord met hun hond omgaan.

Ik heb nooit een wapen bij me. Ik vergeet zelfs altijd mijn mobiel dus kan niet eens bellen in zo,n situatie. Als een Stafford of rottweiler of een ander log ras als een cane corso bijvoorbeeld Toots te pakken zou hebben zou ik radeloos zijn en niks kunnen doen. Gelukkig gaat Toots nooit ver bij mij vandaan en heb ik dus vaak wel de mogelijkheid hem mocht het echt nodig zijn hem op te pakken, wat ik zou doen ook met de kans dat ik zelf gebeten wordt. Ik ben gelukkig 1.80 en de rottweiler kwam niet hoger dan mijn rug. Ik zou proberen zo,n beest niet aan te kijken en gewoon Toots zo lang mogelijk vast houden. Maar ik geval van de rottweiler had ik wel geluk aan het bankje wat er stond anders had ik namelijk gegarandeerd met Toots en al op de grond gelegen met alle gevolgen van dien. Beest van 50 kilo die met volle vaart tegen je aan springt zorgen er genoeg voor om je balans te verliezen. Maargoed dat is alles wat ik zou kunnen doen. Ik vind niet dat ik als eigenaar van een totaal ongevaarlijk hondje met een breakstick of een mes rond moet lopen terwijl een ander een gevaarlijke hond heeft en hier eigenlijk voor zou moeten zorgen. Als je zo,n hond houd is het minste wat je kunt doen zorgen dat je in kunt grijpen mocht dat nodig zijn!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
ranetje
Zeer actief

Valerie schreef:
ranetje schreef: Waar ben je nou mee bezig eigenlijk? :denken:

Dat is niet wat ik zeg. Ik leg uit hoe je honden uit elkaar kunt halen om jouw eigen hond te redden en dat in een normale situatie je er als mens ook zonder al teveel kleerscheuren eraf kunt komen. Dát is wat ik zeg. Als andere er van alles bij kunnen halen dan kan ik dat ook.
Verder loop je in het leven inderdaad risico's. Er lopen hond rond die willen bijten en er zijn eigenaren die daar niet mee om kunnen gaan. Dat is de realiteit. Als je daar bang voor bent of denkt dat de kans groot is dat zoiets bij jou gebeurd dan kun je je beter wapenen met informatie.
Zo is het duidelijker en snap ik het wel :ok:
Dat was niet uit die posting van jou, waar slechts die ene zin in staat, op te maken.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Als de andere hond t af moet leggen om mijn hond te laten leven dan neem ik dat risico. En ik wordt liever dan zelf gebeten dan mn hond (ja ik weet helaas uit ervaring dat t verrekte pijn doet). Maar alleen dan is er nog iets mogelijk tegen de andere hond en eigenaar iig. Mensen bijten wordt toch zwaarder beoordeeld over t algemeen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”