Heavy schreef:Tiny schreef:Heavy schreef:
Maar ik weet hoeveel stress dit oplevert en hoe knettergek je ervan kan worden.
En op een gegeven moment ben je ook klaar met oplossingen verzinnen en bedenken maar je bent er wel een hele dag mee bezig.
Maar dat werkt dus ook andersom

Oplossingen verzinnen heeft soms weinig zin, haal je hond uit de situatie of de situatie uit de hond en geeft het rust. Mijn vorige hondje was ook bang voor dingen, fotolijstjes vond ze doodeng

en aangezien ik die verzamel kwam ze ze in het hele huis tegen. Ik heb ze allemaal weggehaald en pas later weer een voor een aan haar laten zien en op de plek gezet.
Dat ben ik met je eens

maar je kan behoorlijk moe worden van mensen die dan zeggen : je moet zelf rustig worden want dat geeft ook nog het gevoel dat het aan jou ligt.
Terwijl ik dus de hele dag met Jip bezig was om hem moe te krijgen geestelijk en lichamelijk en als ik dan na het douchen op de bank neer storte was ik écht wel rustig hoor .
Rustiger kun je me niet krijgen , maar als je dan je voet beweegt en je hond springt tegen het plafond aan dan is de rust snel voorbij.
En ik had een mogelijkheid om rust te krijgen door hem in de hal te laten . Hond was rustig en ik ook . Maar ik vond het natuurlijk niet gezellig ik heb geen hond om ' s avonds weg te stoppen ik heb een hond omdat ik het gezellig vind dat hij aan mijn voeten ligt.
Maar uiteindelijk heeft het wel geholpen om rust te krijgen in huis en om de situatie te doorbreken samen met Bach druppels. Maar als ik ts lees zou voor haar de oplossing zijn hond in de bench met kleed eroverheen maar dan heeft ze een blaffende krijsende hond .Dus nog geen rust.
De hond zal een aanleg hebben voor dit (neurotische) gedrag.
Wanneer je gaat denken dat mensen bedoelen dat het aan jou ligt, ben je met de verkeerde gedachtegang bezig.
Het gaat niet om de schuldvraag (baas, hond), maar om het op te lossen, toch?
En de hond kan het vaak niet oplossen, dus dan moet de baas dat doen.
Een plek vinden waar de hond rust vindt, kan een oplossing zijn.
Voor ons was dat belangrijk met alleen thuis laten (alhoewel dat (weer) work in progress is).
De hele dag je hond bezig houden en zelf helemaal uitgeput worden door de fysieke inspanning en het druk maken om de hond, is niet bevorderlijk voor je eigen gemoedstoestand, zou ik denken.
Veel dingen zijn wel gemakkelijker gezegd dan gedaan.
De hond blaft als hij in de bench gezet wordt, en dat vind ik helemaal niet verrassend.
Hij kan opeens niet doen wat hij normaal doet, en dat roept protest op.
Of het een goede aanpak is, kan ik niet beoordelen.
Misschien helpt het kleedje eroverheen, maar misschien ook niet. Kleedje zal het wellicht wel makkelijker maken.