Dat is nu inderdaad jammer, maar ik hoop dat je dan vanaf nu Marktplaats achterwege gaat laten in je zoektocht. Dat bedoel ik niet vervelend naar jou toe, ik wil je juist behoeden voor een vergissing. Marktplaats is de 'makkelijkste' manier voor mensen om van hun dieren af te komen. Het is laagdrempelig, vaak wordt niet de (hele) waarheid verteld waarom het dier weg moet. Wanneer je problemen met het dier krijgt (gedrag en/of medisch) geeft er vaak niemand meer thuis. Zeker al beginner neem je een te groot risico daarmee en daar wordt de hond uiteindelijk weer de dupe van (en voor jezelf is het ook niet leuk).mirjam2112 schreef:Krijg net een mail dat ze de hond toch houden.
Fijn voor de hond en toch ook een beetje spannend, hoe lang duurt het voor ze weer een oproep zetten..
Bij een goede stichting/opvang/asiel die honden herplaatst heb je een vangnet. Zij zoeken een goede match en denken dus met je mee in de keuze voor een hond. Je wordt begeleid als de hond eenmaal bij jullie is. Met vragen kun je er terecht en als het echt niet zou gaan thuis kan de hond altijd weer terug. Dat moet natuurlijk niet de insteek zijn, maar met een herplaatser via Marktplaats kan je dat wel vergeten.