Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

RedPassion

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door RedPassion »

Hier de eerste foto's van ons. Alles met flits gemaakt, dus niet heel mooi maar het geeft een indruk. ;)

Net binnen, een beetje onwennig rondkijken
Afbeelding

Al snel ging ze op het kleed liggen
Afbeelding

Oogjes vielen dicht...
Afbeelding

En plat!
Afbeelding

Na een kort slaapje ging ze weer verder rondkijken in huis. Je zou niet zeggen dat ze geen huis gewend is eigenlijk. Ze lijkt alles heel normaal te vinden. Het mooist is de vensterbank natuurlijk, daar kan je naar buurtkatten kijken.
Afbeelding

Daarna lagen ze een hele tijd zo (en nu ook weer), Saar ligt bij mij op de bank en Pim en Niarla liggen er voor.
Afbeelding

En nog even samen met Saar naar de katten buiten kijken
Afbeelding

(Ze hebben hun tuigjes nog om zodat we eventueel snel kunnen ingrijpen, maar ik vermoed dat het wel goed komt hier.)
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

En sperziebonen!
Meestal vinden ze dat heerlijk en dat vult alleen maar.
Mijn hond doet een moord voor sperziebonen! Als die ze alleen al ruikt als we ze eten dan gaat die al klaar zitten 'ja, ik weet heus wel dat je voor mij ook hebt hoor :pffff: '
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Nou, onze wereldreis zit er ook weer, nu nog mijn voeten zien op te warmen, die zijn bevroren. Aura en meneer kipo zijn samen met de auto naar huis gegaan en ik heb met de heksenkinders de trein genomen, want allemaal samen paste niet in de auto :roll: .
De reis is -voor ons allemaal- prima gegaan. Ik zal bij het begin beginnen, op de parkeerplaats in Nieuwegein. Waldo, Paloma, Niarla en Dos liepen al buiten toen wij arriveerden, Aura uit de auto, ze had wel even nodig om van de schrik te bekomen en dreigde heel even in paniek te schieten (en ik was bang dat ze ook uit de halsband zou schieten), toen heb ik haar maar even compleet omarmd en tegen me aan gehouden en -hoera- dat vond ze fijn, ze kalmeerde vrijwel meteen. Toch maar ook een tuigje aan en toen even de beentjes strekken met meneer kipo. Dat was liefde op het eerste gezicht, voor beiden en toen wilde Aura wel even een hele grote plas doen.
Nou, nog even knuffelen met Diana, en toen de auto in. Dat vond ze NIET leuk, het instappen. Eenmaal erin met de deur dicht was het prima. Bij schoonouders er even uit (omdat het zo prima ging) en de eerste ontmoeting met het heksenkind was meer dan prima, :I: Aura was/is mild geïnteresseerd in de kinderen, niet druk of enthousiast maar ook zeker niet afwijzend en zelfs een onverwachtse beweging bracht haar totaal niet van haar stuk, ik zie dit helemaal in orde komen met een heel klein beetje sturing (voor de kinders, dan).
Eenmaal thuis heeft ze met meneer kipo het huis en de tuin verkend en ook dat was prima, ze wil alleen niet als eerste door een deur, maar loopt een van ons erdoor dan volgt ze wel. De kippen keurde ze geen blik waardig, maar of dat zo blijft zullen we nog wel zien.
Pol kwam met mij en de kinderen mee naar huis, die heeft bij opa en oma gelogeerd en nog voordat hij binnen was, stond hij al blij te stuiteren. De ontmoeting Pol-Aura is ook goed gegaan, beetje onwennig, Pol vindt haar heel erg leuk, maar dat wil niet zeggen dat ze al aan zijn spullen mag zitten :engel: . En andersom vindt Aura Pol wel oké als hij maar niet te opdringerig onder haar staart duikt.

En nu ligt Pol naast me op de bank en Aura aan mijn voeten, heksenkind 1 ligt knock-out op de bank en 2 in de box.
kipo
Zeer actief

In de auto

Afbeelding
Afbeelding

Met het heksenkind
AfbeeldingAfbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Kipo, ook al zo fijn om te lezen! :D
O, en over die deuren: Naomi is er in het asiel ontzettend streng op dat de honden bij de kenneldeuren uit de buurt moeten blijven en er alleen doorheen mogen als ze een riem om hebben en zij duidelijk aangeeft dat ze door mogen lopen. Dus bij sommige honden zie je in het begin nog dat ze twijfelen of ze wel door de deur mogen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

RedPassion schreef:Hier de eerste foto's van ons. Alles met flits gemaakt, dus niet heel mooi maar het geeft een indruk. ;)

Net binnen, een beetje onwennig rondkijken
Afbeelding

Al snel ging ze op het kleed liggen
Afbeelding

Oogjes vielen dicht...
Afbeelding

En plat!
Afbeelding

Na een kort slaapje ging ze weer verder rondkijken in huis. Je zou niet zeggen dat ze geen huis gewend is eigenlijk. Ze lijkt alles heel normaal te vinden. Het mooist is de vensterbank natuurlijk, daar kan je naar buurtkatten kijken.
Afbeelding

Daarna lagen ze een hele tijd zo (en nu ook weer), Saar ligt bij mij op de bank en Pim en Niarla liggen er voor.
Afbeelding

En nog even samen met Saar naar de katten buiten kijken
Afbeelding

(Ze hebben hun tuigjes nog om zodat we eventueel snel kunnen ingrijpen, maar ik vermoed dat het wel goed komt hier.)
Het is net een corgi met lange poten :I:

Leuk :cheer: Aura is ook een schatje om te zien. Hoe oud is ze?
DeDiana
Zeer actief

Ooo, Niarla :I: Wat een knapperd, dat ziet er al best ontspannen uit!
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Mooie updates weer!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
RedPassion

Fijn dat het met Aura ook al zo goed gaat! :D

Hier is het rustig, we hebben net samen de honden uitgelaten. Aanlijnen is nog wel een aandachtspunt, ze dook op de grond in elkaar bij mijn eerste poging, al was ik al wel voorbereidend aan het kriebelen. Toen de riem er aan zat wilde ze niet opstaan, maar dat was snel opgelost door even met Pim en Saar voorbij te lopen. Buiten gaat het wel goed, ze is alert maar niet angstig en durft ook wel voorop te lopen. Zolang we tempo houden loopt ze keurig mee. Wisselen van richting is nog wel lastig, een beetje druk op de riem betekent dat ze weer op de grond duikt of rondjes gaat draaien. Gelukkig valt dat wel snel te doorbreken.

Eten wil ze nog niet, drinken wel. Ze heeft ook niet gepoept of geplast, maar daar is alles nog wat te spannend voor. Al met al valt het me niks tegen, ze scharrelt lekker achter ons aan en heeft een gezonde belangstelling voor de (vreemde) wereld om haar heen. :D
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Net zijn de baasjes van Robin langsgeweest om kennis te maken :cheer: :cheer:

Ik mocht deze foto hierbij zetten :ok: Oh en hij gaat Zorro heten. Zal even lastig zijn met Zara haha

Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

RedPassion schreef:Fijn dat het met Aura ook al zo goed gaat! :D

Hier is het rustig, we hebben net samen de honden uitgelaten. Aanlijnen is nog wel een aandachtspunt, ze dook op de grond in elkaar bij mijn eerste poging, al was ik al wel voorbereidend aan het kriebelen. Toen de riem er aan zat wilde ze niet opstaan, maar dat was snel opgelost door even met Pim en Saar voorbij te lopen. Buiten gaat het wel goed, ze is alert maar niet angstig en durft ook wel voorop te lopen. Zolang we tempo houden loopt ze keurig mee. Wisselen van richting is nog wel lastig, een beetje druk op de riem betekent dat ze weer op de grond duikt of rondjes gaat draaien. Gelukkig valt dat wel snel te doorbreken.

Eten wil ze nog niet, drinken wel. Ze heeft ook niet gepoept of geplast, maar daar is alles nog wat te spannend voor. Al met al valt het me niks tegen, ze scharrelt lekker achter ons aan en heeft een gezonde belangstelling voor de (vreemde) wereld om haar heen. :D
Mooi om te lezen. Spannend, maar wel hanteerbaar dus. Ik ben heel benieuwd hoe zij zich de komende tijd gaat ontwikkelen!
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

marloes_2406 schreef:Net zijn de baasjes van Robin langsgeweest om kennis te maken :cheer: :cheer:

Ik mocht deze foto hierbij zetten :ok: Oh en hij gaat Zorro heten. Zal even lastig zijn met Zara haha

Afbeelding
Oh, wat leuk zeg. Ze zien er blij uit, allemaal. Hoe ging de ontmoeting? (Of staat dat al ergens..?)

Ik moet hoognodig bijlezen! Ga ik nu doen. Met Rataplan gaat nog steeds alles goed, hij komt helemaal los :love:
DeDiana
Zeer actief

marloes_2406 schreef:Net zijn de baasjes van Robin langsgeweest om kennis te maken :cheer: :cheer:

Afbeelding
Nou, dat is nog eens een happy family :D
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Ah wat leuk voor Robin, euh Zorro ;) En wat klinken de verhalen van de nieuwe hondjes in NL al goed zeg! Top!
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Leuke updates weer :ok: .
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat een prachtige honden weer, nu maar hopen dat ze allemaal een goed liefdevol huisje vinden.
Jullie zijn toppers dat mag best eens gezegd worden.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat een heerlijke updates weer :I:

Ik droomde vannacht dat ik Pippi naar haar nieuwe eigenaren bracht :80: echt waar. Waar dat vandaan komt weet ik ook niet want dat zie ik niet zo snel gebeuren :tongue:
DeDiana
Zeer actief

Jion schreef:Nu je het zegt... ik heb vannacht ook over de AAF honden gedroomd. Diana had gevraagd of ik een aantal honden wilde opvangen en dat wilde ik wel, maar het werden er steeds meer en op een gegeven moment had ik iets van 15 honden om me heen waar ik allemaal op moest letten en toen kon ik ze allemaal niet meer uit elkaar houden en raakte in compleet in de stress. :Q:
:LOL: :LOL: :LOL:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

:Q: :goeie: :goeie: :goeie:
Zamunda
Zeer actief

Hahaha, jullie zijn er lekker mee bezig 's nachts :F: .
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wat een goede updates! Wat een knappe honden weer :cheer:
kipo
Zeer actief

Ik denk dat wij zometeen gewoon boven gaan slapen. Ik kwam beneden na het badderen en in bed stoppen van de kinders en toen zat vriend achter de computer en Aura lag heerlijk relaxt aan de andere kant van het huis in de woonkamer te slapen. Volgens vriend had ze al met de pootjes in de lucht gelegen, buikje kriebelen. Hij heeft Pol en Aura even apart meegenomen voor een p&p rondje (Aura schrikt buiten nog gemakkelijk en 1 op 1 reageert ze beter) en toen hij met Pol terugkwam stond er een heel blije Aura op hem te wachten met haar staart in een krul :cheer:

Ze gaat wel binnenkort een keer in bad, ze stinkt! En er komt een haar vanaf :O: . Misschien moet ik 'r toch maar ruilen voor Dos :hmmm: .
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Dos heeft een beetje gegeten en flink gedronken.
Ze heeft de hele avond naast me op de bank gelegen, en vond het prima dat Jade en Bleza ook even kwamen kijken en een knuffel bij me kwamen halen. Ze hebben alle drie bijna de hele avond in coma gelegen, en pas na een uur of 23 kwamen die 2 van mij een beetje in actie. Tijd om naar buiten te gaan, maar vooral tijd voor iets lekkers, want dat krijgen ze altijd voor ik naar bed ga. Dat is de enige routine hier in huis, haha, het koekje voor het slapengaan.
Heb daarnet eerst Jade en Bleza even uitgelaten en daarna Dos even apart meegenomen. Dat was de eerste meters wat onwennig, maar ze liep wel netjes mee. Even her en der wat snuffelen, maar vooral gewoon lekker lopen. Op een gegeven moment had ze door dat ik best leuk ben (nou ja, de koekjes die ik bij me heb :mrgreen: ) en liep ze bijna de hele verdere weg met haar kop omhoog en haar ogen op mij gericht. :E:
Ze heeft nog niet geplast of gepoept, maar dat komt vanzelf wel een keer. Ze is gek op koekjes, dus dat is prettig. Er mogen wel wat kilo's bij, dus we hebben wat te doen de komende tijd. :D Veel oefenen en dus veel koekjes voeren. :LOL:
De jeuk is er met vlagen, het gaat nu goed, dus toch maar zonder kap proberen vannacht.
Heb toch de bench maar even neergezet. Niet dat het nodig is, maar het is wel prettig als ze zich af en toe even kan terugtrekken. Jade en Bleza kunnen dat in hun kennel, en de bench wordt Dos haar plekje. Althans, dat is de bedoeling. Na een kleine aarzeling ging ze braaf de bench in, ze kreeg daar ook haar eten. Vervolgens ging ze lekker liggen slapen. Toen gewandeld, nog even geknuffeld en toen weer na een aarzeling de bench in, waar ze iets lekkers kreeg.
Het is echt verbazend wat voor invloed op Dos heeft. Er komen regelmatig honden logeren, verschillende rassen/types, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Jade is best een regelteef, maar nu totaal niet. Dos mag op de bank, Jade gaat in een mand liggen of op de grond voor de bank. Er wordt niet geherderd, en Bleza is gewoon lekker relaxed en daagt niet uit. Zo rustig. kalm en ontspannen heb ik ze nog nooit meegemaakt als er een vreemde hond in huis was. Zelfs niet als de hond er al een dag of wat rondliep. Ben er ontzettend blij mee uiteraard! Dos is ondanks haar vermoeidheid lekker knuffelig, en buiten lekker alert en vrolijk. Het alleen blijven toen ik met Jade en Bleza ging lopen was ook geen probleem. Toen ik terugkwam lag ze nog precies hetzelfde als toen ik wegging. Dat zal misschien nog wel veranderen als ze wat meer gewend is en minder moe is.
Inmiddels lig ik in bed, en liggen de meiden volgens mij alle drie te slapen. De deuren staan open, en ze zijn in ieder geval rustig en stil.

Al met al gaat het echt boven verwachting! :cheer:

Zo lagen ze daarstraks, lekker gezellig. :engel:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

moosje
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:Ik denk dat wij zometeen gewoon boven gaan slapen. Ik kwam beneden na het badderen en in bed stoppen van de kinders en toen zat vriend achter de computer en Aura lag heerlijk relaxt aan de andere kant van het huis in de woonkamer te slapen. Volgens vriend had ze al met de pootjes in de lucht gelegen, buikje kriebelen. Hij heeft Pol en Aura even apart meegenomen voor een p&p rondje (Aura schrikt buiten nog gemakkelijk en 1 op 1 reageert ze beter) en toen hij met Pol terugkwam stond er een heel blije Aura op hem te wachten met haar staart in een krul :cheer:

Ze gaat wel binnenkort een keer in bad, ze stinkt! En er komt een haar vanaf :O: . Misschien moet ik 'r toch maar ruilen voor Dos :hmmm: .
Kom Dos maar halen hoor, ze was gek op je man. Maar volgens mij is Dos gek op iedereen. :mrgreen:
Afbeelding

Irmimi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Irmimi »

Wat leuk om te lezen dat het met de gister aangekomen honden ook weer allemaal goed gaat :cheer:

Sep en ik hebben een rustig weekend achter de rug. Zaterdag vooral veel geslapen, en gisteren een hele lange wandeling gemaakt! En natuurlijk veel knuffelen op de bank. Omdat het zo goed gaat met de katten en ik het stiekem zelf ook wel gewoon heel gezellig vind mag Sep inmiddels op de bank :schrik:
Dat laat hij zich natuurlijk geen twee keer zeggen! :lol1:

Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Wat een fijne eerste berichten allemaal! Ben benieuwd hoe de eerste nacht is gegaan.
En Alex, kom maar door met die update over Rataplan die loskomt! :D
Zamunda
Zeer actief

Frolic schreef:
Zamunda schreef:Hahaha, jullie zijn er lekker mee bezig 's nachts :F: .
Jij dan?
Nee, valt wel mee eigenlijk. Alleen de eerste nacht, maar toen had ik ook iets heel belangrijks te doen (verhaaltje van de eerste dag schrijven) :mrgreen: .
Zamunda
Zeer actief

Irmimi schreef:Wat leuk om te lezen dat het met de gister aangekomen honden ook weer allemaal goed gaat :cheer:

Sep en ik hebben een rustig weekend achter de rug. Zaterdag vooral veel geslapen, en gisteren een hele lange wandeling gemaakt! En natuurlijk veel knuffelen op de bank. Omdat het zo goed gaat met de katten en ik het stiekem zelf ook wel gewoon heel gezellig vind mag Sep inmiddels op de bank :schrik:
Dat laat hij zich natuurlijk geen twee keer zeggen! :lol1:

Afbeelding
Hahaha. Leuk hè :I: .
RedPassion

Wat een lieve foto Irmimi! Fijn dat het met de katten zo goed gaat en dus fijn voor Sep dat hij op de bank mag nu. :engel:

Is bij jullie de nacht goed gegaan Moosje en Kipo?

Wij zijn net (weer) wakker. Gisteravond heeft ze na de laatste wandeling toch nog wat gegeten. Pim en Saar kregen in de hal hun eten, zo kon Niarla in de keuken even rustig bekijken of ze al trek had. Na een minuut of 10 wat heen een weer drentelen besloot ze de bak toch maar leeg te eten. Daarna heb ik de ratjes gevoerd, ze heeft vol belangstelling het rondje meegelopen. Ze vindt al dat kleine spul erg interessant, maar lijkt er niet zo op gefixeerd als Saar is.

Vannacht heb ik op de bank geslapen, we moeten nog even bekijken wat handig is voor de nachten. Pim en Saar slapen altijd in de hal (ons huis heeft een aparte indeling, door een aanbouw zit er een ruime hal in het 'midden') omdat Saar wat sloperig kan zijn en soms blaft naar de ratten die in de woonkamer staan. Op zich passen er wel drie honden in de hal, maar omdat ze elkaar nog maar zo kort kennen vond ik het nog geen fijn idee om ze daar nu al samen te laten. Daarom is de deur open gebleven zodat ze zelf konden kiezen. Pim bleef in de hal, Saar heeft de hele nacht bij mij op de bank gelegen en Niarla op het kleed voor de bank. Alles is prima gegaan.

Vanmorgen moesten we om 6 uur opstaan, vooral moeilijk voor mij. :lol1: Tonnie laat de honden voor zijn werk altijd uit, maar dat moeten we de komende tijd echt nog even samen doen dus ik moet maar even een tijdje vroeg opstaan. ;)
Niarla is een erg slimme hond, ik herken veel van Pim in haar. Ze liep met onze honden mee naar de achterdeur en begreep wat er ging gebeuren, daardoor had ze ook de link naar het aangelijnd worden al gelegd. Ze stond enorm te hijgen en liep toch maar weer naar haar kleed. Ik ben even bij haar gaan zitten en kon haar op die manier rustig aaien en aanlijnen. Vervolgens wilde ze weer niet opstaan, maar toen we Pim en Saar er even langs lieten lopen en ik ook ging lopen kwam ze toch wel mee. Buiten ging het weer best goed. Poepen of plassen doet ze nog niet, maar dat komt vanzelf een keer. Eten wilde ze vanmorgen niet.

Daarna hebben we weer even geslapen, ik ben net een half uur wakker en de honden slapen nog steeds. De sfeer is vrij gemoedelijk, Saar is nog wat claimerig op aandacht en voedsel, maar Niarla is niet onder de indruk van gesnauw en dat werkt goed. Pim doet het prima. In huis is Niarla relaxed, ze is lekker nieuwsgierig en zoekt wel contact met ons. Als we Pim of Saar ook aanhalen komt ze ook direct, goed voorbeeld doet overduidelijk volgen. En ze is dol op Tonnie! Ik had ook niet anders verwacht, hij staat met beide benen op de grond en heeft een heel natuurlijke rust over zich waar -vooral onzekere- dieren altijd goed op reageren. Heel leuk om te zien.

Al met al zijn er wat dingen die zeker nog tijd en aandacht nodig hebben (vooral het aanlijnen/aangelijnd lopen), maar ook heel veel dingen waaruit al duidelijk blijkt dat het met deze hond echt helemaal goed gaat komen.

Nog twee foto's van gisteravond, zo lagen ze het grootste deel van de avond:
Afbeelding

En lekker aan Tonnie's voeten liggen:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Redpassion, wat klinkt dat veelbelovend! :ok: Heel mooi ook hoe je beschrijft hoe je met de lastige dingen omgaat.
Niarla heeft pas een paar dagen geleden voor het eerst in haar leven een halsband en riem om gekregen (in tegenstelling tot alle andere honden die hierheen zijn gekomen - met die honden had Naomi al geoefend om aan de riem te lopen). Dus ja, dat zal best nog wat oefening en geduld kosten voordat ze zich daar niet meer ongemakkelijk bij voelt. Maar zo te lezen zit ook daar vooruitgang in en zijn Pim en Saar heel goede hulpjes :ok:
Fijn dat ze zich ook bij jouw vriend zo op haar gemak voelt. :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”