Dos heeft een beetje gegeten en flink gedronken.
Ze heeft de hele avond naast me op de bank gelegen, en vond het prima dat Jade en Bleza ook even kwamen kijken en een knuffel bij me kwamen halen. Ze hebben alle drie bijna de hele avond in coma gelegen, en pas na een uur of 23 kwamen die 2 van mij een beetje in actie. Tijd om naar buiten te gaan, maar vooral tijd voor iets lekkers, want dat krijgen ze altijd voor ik naar bed ga. Dat is de enige routine hier in huis, haha, het koekje voor het slapengaan.
Heb daarnet eerst Jade en Bleza even uitgelaten en daarna Dos even apart meegenomen. Dat was de eerste meters wat onwennig, maar ze liep wel netjes mee. Even her en der wat snuffelen, maar vooral gewoon lekker lopen. Op een gegeven moment had ze door dat ik best leuk ben (nou ja, de koekjes die ik bij me heb

) en liep ze bijna de hele verdere weg met haar kop omhoog en haar ogen op mij gericht.

Ze heeft nog niet geplast of gepoept, maar dat komt vanzelf wel een keer. Ze is gek op koekjes, dus dat is prettig. Er mogen wel wat kilo's bij, dus we hebben wat te doen de komende tijd.

Veel oefenen en dus veel koekjes voeren.
De jeuk is er met vlagen, het gaat nu goed, dus toch maar zonder kap proberen vannacht.
Heb toch de bench maar even neergezet. Niet dat het nodig is, maar het is wel prettig als ze zich af en toe even kan terugtrekken. Jade en Bleza kunnen dat in hun kennel, en de bench wordt Dos haar plekje. Althans, dat is de bedoeling. Na een kleine aarzeling ging ze braaf de bench in, ze kreeg daar ook haar eten. Vervolgens ging ze lekker liggen slapen. Toen gewandeld, nog even geknuffeld en toen weer na een aarzeling de bench in, waar ze iets lekkers kreeg.
Het is echt verbazend wat voor invloed op Dos heeft. Er komen regelmatig honden logeren, verschillende rassen/types, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Jade is best een regelteef, maar nu totaal niet. Dos mag op de bank, Jade gaat in een mand liggen of op de grond voor de bank. Er wordt niet geherderd, en Bleza is gewoon lekker relaxed en daagt niet uit. Zo rustig. kalm en ontspannen heb ik ze nog nooit meegemaakt als er een vreemde hond in huis was. Zelfs niet als de hond er al een dag of wat rondliep. Ben er ontzettend blij mee uiteraard! Dos is ondanks haar vermoeidheid lekker knuffelig, en buiten lekker alert en vrolijk. Het alleen blijven toen ik met Jade en Bleza ging lopen was ook geen probleem. Toen ik terugkwam lag ze nog precies hetzelfde als toen ik wegging. Dat zal misschien nog wel veranderen als ze wat meer gewend is en minder moe is.
Inmiddels lig ik in bed, en liggen de meiden volgens mij alle drie te slapen. De deuren staan open, en ze zijn in ieder geval rustig en stil.
Al met al gaat het echt boven verwachting!
Zo lagen ze daarstraks, lekker gezellig.