Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Thundershirt voor neurotische hond.
Moderator: moderatorteam
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
- Aantal honden: 1
Re: Thundershirt voor neurotische hond.
Ja hoor. Weer een terriër. Terriërs zijn bolletjes energie! Intelligent ook nog. Geef je ze hun behoefte niet, dan creëren ze die behoefte wel. In jou geval schaduw jagen.
Geef ze een werkelijke uitdaging. Waar zijn die hondjes voor gefokt.
Kun je aan die behoefte voorzien.
Een terriër is geen schoothondje. Het is een jager. Als je geen doel voor dat dier zoek, gaat het schaduwen achterna.
Ik krijg het idee, dat jullie elkaar gek maken.
Jij krijgt je rust niet. (creëert je rust niet) hondje vraagt om grenzen en uitdaging.
Denk er eens over na.
Ik heb ook een drukke terriër gehad. Dan nog de rustigste van alle terriërs. Maar mens wat een brok energie. Die energie moet er wel uit.
Ik raad je aan heel veel uitdaging voor je hond. Jagen op ratten en muizen. Zoek contact met vossen- konijnenjagers.
Als je dat tegenstaat, zoek een alternatief in die richting.
Een terriër is geen schoothondje. Het is een jager. Als je geen doel voor dat dier zoek, gaat het schaduwen achterna.
Jij krijgt je rust niet. (creëert je rust niet) hondje vraagt om grenzen en uitdaging.
Denk er eens over na.
Ik heb ook een drukke terriër gehad. Dan nog de rustigste van alle terriërs. Maar mens wat een brok energie. Die energie moet er wel uit.
Ik raad je aan heel veel uitdaging voor je hond. Jagen op ratten en muizen. Zoek contact met vossen- konijnenjagers.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Met hier opgeven bereik je net zo veel als met opgeven met je hond. Niks dus.ingrid1008 schreef:Mensen ik stop hier, ik word niet vrolijk vd gene die zo naar reageren met oordelen terwijl ze niet genoeg/alles weten! We zijn een hele poos geleden wel bij de d.a. geweest en ja we gaan weer maar dat had ik al vermeld!
Ik wil zeker wel de mensen bedanken die fijne adviezen hebben gegeven en meeleven zonder eigen oordelen want ik kan je vertellen dit is echt niet leuk!
Niet reageren op vervelende berichten, tips oppakken uit andere berichten en kalm blijven.
Er werd al ergens logeren geopperd. Als uit oogonderzoek blijkt dat er helemaal niks mis is met die ogen wil ik je neurootje best wel een paar daagjes te logeren hebbe. Heb jij effe rust en dan zien we hier wel. Mijn stel kan goed met kleintjes, ook Toto gaat al prima leren dat je moet kappen als een hond geen zin heeft in spelen, Lilo is dol op kleine hondjes en is er stiklief mee, en de poezen zijn er niet bang voor. Dus heel veel indrukken, maar wel in een veilige omgeving, misschien helemaal niet zo gek om eens te kijken hoe je rare hondje het dan doet. Doe maar een PB als je interesse hebt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Het shirt moet je goed strak aantrekken, anders doet het niets.
Ik weet dat het bij sommige honden direct werkt en bij er anderen pas na een week of 2 resultaat te zien is.
En het is inderdaad misschien slim om toch nog een keer een goede check te laten doen bij de dierenarts. Misschien is het iets neurologisch.
Ik weet dat het bij sommige honden direct werkt en bij er anderen pas na een week of 2 resultaat te zien is.
En het is inderdaad misschien slim om toch nog een keer een goede check te laten doen bij de dierenarts. Misschien is het iets neurologisch.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Lijkt me een prima adviesnyckle schreef:Ja hoor. Weer een terriër. Terriërs zijn bolletjes energie! Intelligent ook nog. Geef je ze hun behoefte niet, dan creëren ze die behoefte wel. In jou geval schaduw jagen.
Denk er eens over na.
Dus als je nog meeleest Ingrid1008, denk hier eens over na?
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Niet stoppen met updates geven, ik ben best benieuwd wat er nou aan de hand is. Soms moet je even je eigen gevoel opzij zetten voor het welzijn van je hondje.ingrid1008 schreef:Mensen ik stop hier, ik word niet vrolijk vd gene die zo naar reageren met oordelen terwijl ze niet genoeg/alles weten! We zijn een hele poos geleden wel bij de d.a. geweest en ja we gaan weer maar dat had ik al vermeld!
Ik wil zeker wel de mensen bedanken die fijne adviezen hebben gegeven en meeleven zonder eigen oordelen want ik kan je vertellen dit is echt niet leuk!
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ben ook heel benieuwd hoe het verder gaat.
Mijn buurhond was ook enigszins neurotisch. Bij elk geluid hysterisch door blaffen en rondjes door de kamer rennen, en soms in rechte streep
Was geen geld voor een GT, uiteindelijk zijn ze ergens heen geweest en nu krijgt hij druppels op maat. En heeft daarnaast een 'schuilplek/holletje' in huis.
Ik had er geen vertrouwen in, maar het werkt. Geen stress, paniek en overmatig blaffen meer.
Zo fijn voor deze hond dat er nu rust is.
Mijn buurhond was ook enigszins neurotisch. Bij elk geluid hysterisch door blaffen en rondjes door de kamer rennen, en soms in rechte streep
Was geen geld voor een GT, uiteindelijk zijn ze ergens heen geweest en nu krijgt hij druppels op maat. En heeft daarnaast een 'schuilplek/holletje' in huis.
Ik had er geen vertrouwen in, maar het werkt. Geen stress, paniek en overmatig blaffen meer.
Zo fijn voor deze hond dat er nu rust is.
- lisa67
- Actief
- Mijn ras(sen): West Highland White en Airedale Terriër
Sjonge Ingrid, het is wel een volhoudertje he? Echt een terriër..
Ik heb het hele topic doorgelezen en ik zou idd haar ogen na laten kijken. Maar het beste idee (en dat zat ik zelf ook te denken): breng haar eens een weekje ergens anders naar toe. Naar kennissen of zoals degene hier op het forum aanbood. Het kan namelijk best zijn dat ze bij jou thuis dit gedrag niet meer kwijt zal raken. De omgeving, de geuren en geluiden van thuis kunnen haar blijven triggeren om steeds weer achter schaduwen e.d. aan te gaan.
Als ze in een vreemde omgeving komt is het best mogelijk dat ze dit gedrag (met een beetje begeleiding) niet meer laat zien. Dit zal voor jou en je gezin misschien een grote teleurstelling kunnen worden omdat je zo je best hebt gedaan. Maar ik denk dat het belangrijkste is dat zowel jullie als Silvi rust krijgen. Dit houdt niemand vol....
Ik wens je heel veel sterkte, wijsheid en succes!
Ik heb het hele topic doorgelezen en ik zou idd haar ogen na laten kijken. Maar het beste idee (en dat zat ik zelf ook te denken): breng haar eens een weekje ergens anders naar toe. Naar kennissen of zoals degene hier op het forum aanbood. Het kan namelijk best zijn dat ze bij jou thuis dit gedrag niet meer kwijt zal raken. De omgeving, de geuren en geluiden van thuis kunnen haar blijven triggeren om steeds weer achter schaduwen e.d. aan te gaan.
Als ze in een vreemde omgeving komt is het best mogelijk dat ze dit gedrag (met een beetje begeleiding) niet meer laat zien. Dit zal voor jou en je gezin misschien een grote teleurstelling kunnen worden omdat je zo je best hebt gedaan. Maar ik denk dat het belangrijkste is dat zowel jullie als Silvi rust krijgen. Dit houdt niemand vol....
Ik wens je heel veel sterkte, wijsheid en succes!
-
Corneliana
- Zeer actief
vast weer eens een oerstomme opmerking, misschien is het wel niet goed maar zit het zo te lezen en denk: ga op mp kijken en koop een goedkope babydrager. een ringsling oid. die je op je heup draagt. hond krijgt de bibbers, optillen en erin verder niet teveel mee tutten en je ding doen. want als afzondering geen rust maar meer angst brengt zou nabijheid dan niet de oplossing zijn? dan rust hij waarschijnlijk meer uit en jij ook en dan kan je een x naar de da en rustig over een oplossing nadenken. en dan tussendoor natuurlijk wel laten rennen etc maar dat is logisch.
- lisa67
- Actief
- Mijn ras(sen): West Highland White en Airedale Terriër
Hoi Ingrid,
ik ben heel benieuwd hoe het nu met Silvi gaat. Wordt ze al wat rustiger door het thundershirt?
ik ben heel benieuwd hoe het nu met Silvi gaat. Wordt ze al wat rustiger door het thundershirt?