Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hormonale problemen Taran. Laatste update blz 8

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Re: Hormonale problemen Taran, update bladzijde 5!!

Ongelezen bericht door flamme »

Gisteren en eergisteren bij Tarans zusje en moeder geweest. Ik was heeeeel benieuwd doe Taran het zou doen.
Nou perfect dus :cheer: natuurlijk was hij wel zijn eigenwijze doodrammerige zelf (hoezo wil jij niet spelen? Dan ga ik gewoon op je liggen dan moet je wel reageren) maar hormonaal geen enkele reactie.
Gewoon relaxed spelen, geen gedoe, geen gejoel. Echt super!
Volgende week zaterdag gaan we naar zijn andere zusje. Heel benieuwd hoe dat verloopt want mw zit al even tegen haar loopsheid aan en zal dus wel lekker ruiken.
Ik ben blij :cheer:
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Liselore »

Wat fijn!! :cheer: :cheer:
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

:80:
Wauw, wat goed zeg!! :cheer: :cheer:
Wat zal dat fijn zijn, dat hij er zo goed op reageerd!

Zodra Xavi zn chip uitgewerkt is zou ik er wel wat meer van willen. Duizend keer liever dan castratie zoiets!
Afbeelding
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Hylos schreef::80:

Zodra Xavi zn chip uitgewerkt is zou ik er wel wat meer van willen. Duizend keer liever dan castratie zoiets!
Je mag altijd PBen hoor maar stel je vragen ook gerust hier :ok:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat fijn :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Hylos
Zeer actief

flamme schreef:
Hylos schreef::80:

Je mag altijd PBen hoor maar stel je vragen ook gerust hier :ok:
Dankjewel! Ik wacht even tot die chip uitgewerkt is en dan zou ik het ook graag proberen!

Ben echt blij voor je!! Weet wat het is als een hond zichzelf qua hormonen in de weg zit en wat moet het dan fijn zijn als het juist op een manier als deze zoveel beter gaat.
Zo'n chip is ook niet alles, het is ook fijn als het straks weer klaar is met die chip. Vooral als je hond onzeker/angstig is naar andere honden dan werkt zoiets alleen maar averechts vaak.
Afbeelding
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een heerlijke update weer! :E:
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Wat fijn zeg!
Groetjes, Marjan
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

:E:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Afgelopen zaterdag een soort van vuurdoop gehad voor Taran.

op bezoek bij vrienden en daar waren 3 intacte teven waarvan er 1 tegen de loopsheid aanzit. 1 geholpen teef en Taran en Kian.
Er huppelde ook nog een oppashond rond, een gecastreerde reu.

Ik was heel benieuwd hoe Taran zou reageren met zijn hormonaal gedoe. Nou, prima dus :cheer:
Wel was hij op een gegeven moment heel erg claimend naar Oak, het zusje wat tegen de loopsheid aanzit, toe. Ws. door de oppashond. Een gecastreerde reu waar Oak even bij heeft gezeten achter het traphekje en omdat ze sowieso te dicht bij die reu lag. De oppashond vond al die honden verder ook maar vreemd dus die blafte regelmatig. Toen de oppashond naar huis was heeft Taran nog 2 x verveeld maar was prima met stem te corrigeren en daarna was het ook goed.

Voorlopig zal dit de laatste update zijn denk ik. Hoop ik ook. Dat betekend namelijk dat het verder prima gaat.
Overigens geef ik de pilletjes en de druppels nu nog 2 x in de week en als ze op zijn dus helemaal niet meer. Dat werd ook geadviseerd, dat het waarschijnlijk niet nodig was om de spulletjes heel lang te geven.
We gaan het zien en beleven :ok:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Geweldig zeg, weet die hond eigenlijk wel hoe zeer hij geboft heeft met jou als vrouwtje?
Er zou menigeen zijn geweest die de handdoek in de ring zouden gooien en kiezen voor een makkelijke oplossing.
Helemaal top :ok: :cheer:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ptje schreef:Geweldig zeg, weet die hond eigenlijk wel hoe zeer hij geboft heeft met jou als vrouwtje?
Er zou menigeen zijn geweest die de handdoek in de ring zouden gooien en kiezen voor een makkelijke oplossing.
Ahh lief van je :oeps: dank je wel!
ranetje
Zeer actief

flamme schreef:
Ptje schreef:Geweldig zeg, weet die hond eigenlijk wel hoe zeer hij geboft heeft met jou als vrouwtje?
Ahh lief van je :oeps: dank je wel!
Ptje heeft wel gelijk :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Hormonale problemen Taran. Natuurgeneeskunde werkt.

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik vind het eigenlijk ongelofelijk dat je zo'n vooruitgang ziet in Taran's gedrag :80: . Natuurgeneeskunde is voor mij een ver van mijn bed show en valt bij mij een beetje onder 'wat de boer niet kent...'. Maar mijn interesse is nu wel heel erg gewekt en ik ben erg benieuwd of natuurgeneeskunde iets zou kunnen betekenen voor Mister (op het vlak van zijn nerveuse/paniekreacties op prikkels).

Het mooiste zou zijn om viavia aan een goede natuurgeneeskundige te komen. De manier waarop de jouwe te werk is gegaan spreekt me in ieder geval erg aan. Hoe ben jij aan de jouwe gekomen Flamme?
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Zamunda schreef:Ik vind het eigenlijk ongelofelijk dat je zo'n vooruitgang ziet in Taran's gedrag :80: . Natuurgeneeskunde is voor mij een ver van mijn bed show en valt bij mij een beetje onder 'wat de boer niet kent...'. Maar mijn interesse is nu wel heel erg gewekt en ik ben erg benieuwd of natuurgeneeskunde iets zou kunnen betekenen voor Mister (op het vlak van zijn nerveuse/paniekreacties op prikkels).

Het mooiste zou zijn om viavia aan een goede natuurgeneeskundige te komen. De manier waarop de jouwe te werk is gegaan spreekt me in ieder geval erg aan. Hoe ben jij aan de jouwe gekomen Flamme?

Ik heb deze hele vraag gemist. Sorry :oeps:

Toevallig dat een kennisje van me de opleiding deed en daar bijna mee klaar was. Ik heb haar om advies gevraagd.
Anamnese gemaakt (uitgebreid, poeh!), Taran doorgemeten wat voor mij echt abracadabra was en daarna een behandelplan geschreven en alles overlegd met haar supervisor.
Daarna heb ik besloten dat we er voor zouden gaan en zo is gebeurd.
Ze heeft de benodigde spulletjes besteld en ik ben begonnen. Na 2 weken contact ivm evaluatie. Maar omdat we elkaar goed kenden wist ze al hoe het liep natuurlijk.

Omdat ik niet helemaal tevreden was over Taran's voer en ik dacht dat hij misschien wat mineralen Tekort zou hebben, hebben we de laatste keer dat ik bij haar ben geweest ook nog gekeken naar wat ik voerde en wat ik zou willen. Nu dus het voer van de honden wat aangepast.
Wat ik het prettigst vind is dat er niks opgedrongen wordt en dat er meegedacht wordt met wat ik belangrijk vind en ook met de inhoud van mijn portemonnee :D

Taran krijgt nu nog 1 x in de week wat druppeltjes. Op straat ben ik er zeker nog niet met hem maar ik merk dat het steeds een klein stapje vooruit gaat. In huis gaat het prima.
Ik merk wel dat hij, nu hij de druppels en pilletjes niet meer dagelijks krijgt weer iets is teruggegaan naar zijn oude gedrag. Maar bv mijn partner merkt geen verschil, zo subtiel is het. Het is verder ook niet storend voor Taran zelf of voor ons en we waren er voor gewaarschuwd dat het gedrag zich wat zou gaan stabiliseren. Dat zal het dus wel zijn.

Ik ben nog steeds heel blij dat ik deze stap gezet heb. Mochten er in de toekomst zich weer rariteiten voordoen dan ga ik zeker weer naar "mijn" natuurgeneeskundige toe.
Wat dat betreft ben ik wel om. En da's knap want ik stond er echt wel wat sceptisch in haha.

Even gevraagd aan Audry of ik haar site mocht noemen:

http://www.naturalsolution.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

flamme schreef:Ik heb deze hele vraag gemist. Sorry :oeps:

<knip>

Ik ben nog steeds heel blij dat ik deze stap gezet heb. Mochten er in de toekomst zich weer rariteiten voordoen dan ga ik zeker weer naar "mijn" natuurgeneeskundige toe.
Wat dat betreft ben ik wel om. En da's knap want ik stond er echt wel wat sceptisch in haha.
Ik had al zo'n vermoeden dat je het niet echt opgemerkt had ;) . Bedankt voor je reactie nu in ieder geval.

Ik ben dus ook sceptisch, maar wil het op zich wel een kans geven. Ik heb ondertussen mailcontact gehad met een natuurgeneeskundige, maar die begon (naast bachbloesem) ook over homeopathie... En daar sta ik dan weer zó sceptisch tegenover dat mijn vertrouwen in zo iemand dan al gelijk weer minder wordt :oeps: . Ik ben er dus nog niet over uit.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Zamunda schreef:
flamme schreef:Ik heb deze hele vraag gemist. Sorry :oeps:

<knip>

Ik had al zo'n vermoeden dat je het niet echt opgemerkt had ;) . Bedankt voor je reactie nu in ieder geval.

Ik ben dus ook sceptisch, maar wil het op zich wel een kans geven. Ik heb ondertussen mailcontact gehad met een natuurgeneeskundige, maar die begon (naast bachbloesem) ook over homeopathie... En daar sta ik dan weer zó sceptisch tegenover dat mijn vertrouwen in zo iemand dan al gelijk weer minder wordt :oeps: . Ik ben er dus nog niet over uit.

Ik zou sowieso bellen ipv mailen denk ik :wink: aan de telefoon weet je veel sneller of mensen een beetje nuchter zijn en je ook niet van alles op willen dringen.

Kan me voorstellen dat je na zo'n mail wel weer wat afwachtender bent.
Ik ben van het principe:" baadt het niet dan schaadt het ook niet" uitgegaan.
Omdat ik zoiets had van, als ik binnen 2 maanden geen verschil merk dan stop ik gewoon.
Omdat Audry alles uitlegde en vertelde waarom ze ergens voor koos zag ik het steeds positiever.
En ondanks dat ik zoiets had van eerst zien dan geloven moest ik al snel toegeven dat er echt verschillen waren.
Het verschil tussen een afgekrabde deur of een hond die happy van de bank sprong was nogal groot zeg maar. Zo ook het verschil tussen een hond die iedere dag 6 uur jankte of nu mee ging lopen en 's avonds gewoon sliep.
Ik weet niet waar je woont maar anders wil ik best eens voor je vragen of Audry iemand in jullie omgeving kent.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Helaas heeft Taran een terugval :ugh:
Piepen, janken, niet eten, en sinds vandaag ook weer slopen als hij alleen is.

Hij loopt de hele dag rond te drentelen, is moeilijk bereikbaar, likt veel aan zijn poten en eet mondjesmaat.
Ben weer begonnen met alle natuurgeneeskundige zaken uit de kast trekken sinds vrijdag maar tot nu toe geen verandering.
Ik probeer het deze week te doorbreken en ga de week er na naar de natuurgeneeskundige terug.

Gadver ik baal. Het ging zo goed en nu zijn we weer terug bij af. Het ergste vind ik dat Taran weer totaal over zijn toeren is als hij alleen is en we weer thuis komen :ugh:
Hylos
Zeer actief

Re: Hormonale problemen Taran. Flinke terugval blz 6

Ooh jeetje wat balen zeg!! En het ging zo goed! :(:
Hopelijk gaat het snel weer beter
Afbeelding
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat jammer dat hij een terugval heeft.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Wat zonde!

Kan het te maken hebben met de periode van het jaar? (lijkt mij logisch, maar dat hoeft natuurlijk niet) in de winter zijn er meestal minder loopse honden. Nu in het voorjaar meer, ik merk het op de club in ieder geval dat er veel mensen weg blijven ivm loopsheid teef (dan mag je niet komen trainen) en Habibi zit er ook weer tegenaan.
Het weer wordt beter, langere dagen met meer licht. Hogere temp. Kan allemaal inwerken op hormonen. (vooral bij teef, maar reu ook natuurlijk)

In ieder geval beterschap, ik hoop dat het zich snel weer herstelt/stabiliseert. Het klinkt echt erg vervelend.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Zit de hond wel op zijn plek? Want hormonen en gedoe zijn toch niet de oorzaak van alle stressuitingen die de hond laat zien. Past hij niet beter ergens anders? Even heel grof gezegd? Waar het rustig is, hij niet alleen hoeft te zijn of waar hij op een perceel kan liggen met wat andere honden?

Zeg ook maar wat, maar ik lees allemaal stress bij de hond. Krijg het idee dat hij misschien gewoon geen gezellige huishond wil zijn.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Of die hond is in deze situatie een stuk beter af zonder ballen. Kan ook.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Taran is toch niet (meer) alleen?
Hoe reageert de Setter op dit hele gebeuren?

Zijn er inderdaad teven in de buurt loops?
Of is er iets anders aan de hand.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Paisley schreef:Of die hond is in deze situatie een stuk beter af zonder ballen. Kan ook.
De hond heeft stress. Dat heeft niks met ballen te maken. Een reu likt zijn poten niet rauw omdat hij ballen heeft en verlatingsangst wordt normaal gesproken erger na castreren. Ik vind het niet echt realistisch om te denken dat al deze problemen komen doordat het een reu is. Beetje simpel vind ik jouw gedachten ook...
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Paisley schreef:Of die hond is in deze situatie een stuk beter af zonder ballen. Kan ook.
Dan castreert ze hem toch gewoon? Als dat de oplossing zou zijn dan is het toch heerlijk simpel. Ik zou willen dat mijn teef die sloopte, vocht, niet alleen kon zijn en stress had ballen had gehad. Had ik die er tenminste af kunnen halen en.waren alle problemen weg geweest :roll:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Dat heeft ie al ruim een jaar en dan praat ik ik over iedere 5 a 6 weken, afhankelijk van of er een loopse teef in de buurt is.
Volgens mij is dit uit de openingspost vrij duidelijk dat hij last heeft van seksuele frustratie.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

laeken schreef:Zit de hond wel op zijn plek? Want hormonen en gedoe zijn toch niet de oorzaak van alle stressuitingen die de hond laat zien. Past hij niet beter ergens anders? Even heel grof gezegd? Waar het rustig is, hij niet alleen hoeft te zijn of waar hij op een perceel kan liggen met wat andere honden?

Zeg ook maar wat, maar ik lees allemaal stress bij de hond. Krijg het idee dat hij misschien gewoon geen gezellige huishond wil zijn.

Ik weet het niet. Als het werkelijk zo zou zijn dat Taran elders beter af zou zijn omdat hij hier te veel alleen zou zijn dan vind ik het vreemd dat het gedrag zich van de ene oo de andere dag openbaart en ook weer van de ene op de andere dag weg is.

Overigens klopt alleen zijn niet helemaal. Ranetje zegt het goed, we hebben 2 honden. Er is een reu bij van nu 8 maanden. Met alleen zijn bedoelde ik inderdaad dat mijn partner of ik niet thuis zijn.
Als Taran werkelijk niet happy is, waarom is het dan de afgelopen 4,5 maand wel prima gegaan?
Waarom is het in de tussenliggende periodes een hond die prima in zin vel lijkt te zitten?

Ranetje, Kian reageerd niet eigenlijk. Die heeft zijn eigen programma. Ze spelen veel samen overdag. Wandelen gaat ook prima. Als Taran ligt te piepen gebeurd er niks, als hij ronddrentelt dan ziet Kian dat soms als een uitnodiging tot spelen waar Taran dan wel of niet op ingaat.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

laeken schreef:
Dan castreert ze hem toch gewoon? Als dat de oplossing zou zijn dan is het toch heerlijk simpel. Ik zou willen dat mijn teef die sloopte, vocht, niet alleen kon zijn en stress had ballen had gehad. Had ik die er tenminste af kunnen halen en.waren alle problemen weg geweest :roll:

Nou als ik zo makkelijk over castratie gedacht had dan had ik dat al lang "gewoon" gedaan :wink:

Ik wil een relaxte blije hond. Dat vind ik het belangrijkst.
ranetje
Zeer actief

Heavy schreef:Misschien is er iets gebeurd toen hij thuis was zonder jullie?
Zou kunnen.

Moeilijk Flamme :?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”