sbientje schreef:ranetje schreef:sbientje schreef:ben met charlie nu pas begonnen aan de puppycursus maar ben er ook nog niet echt uit of het nou bij me past haha.. volgens mij eigenlijk niet zo, ik vind het al snel veel te hysterisch op zo'n veld
Ik moet wel lachen om die term in verband met een puppycursus.
En ik ben benieuwd hoe je dat bedoelt?

jaa, gewoon, heel veel mensen die eigenlijk niet echt weten wat ze aan het doen zijn, pups die hun best doen om bij andere pups te komen en baasjes die daar dan als vlaggen achteraan komen, hoop geroep met hoge stemmetjes, handjesklappen, geluidjes... gewoon een vrolijke chaos zeg maar

Ik ben zelf meer van de rust dus dat is wel effe wennen. Ik zocht iets wat niet zo serieus was en dat is dus wel gelukt

dus ik moet niet zeuren, maar echt wat voor mij is het niet
Ik snap helemaal wat je bedoeld. Geef zelf les aan een pupgroep maar zonder die hoge stemmetjes......
Het zit hem helemaal in het "heel veel mensen die eigenlijk niet weten wat ze aan het doen zijn"

Sommige baasjes staan als een zoutzak bij de hond, baasjes die het niet nodig vinden om de hond te belonen want ze motte dat toch maar gewoon doen! Tja dan zal ik ook als instructeur alles uit de kast moeten halen om die baasjes toch echt te laten merken dat als hun leuk doen dat de pup veel meer aandacht voor ze heeft. Je kan idd met rust al heel veel doen mits je op de goede momenten kan belonen. Maar echt als hysterisch groepje staan we gelukkig niet op het veld.
TS in jouw geval, tja... De huidige hondenschool heeft je kunnen helpen om een probleem in toom te krijgen. Ben zelf ook voor belonen bij goed gedrag maar soms moet je gewoon bij sommige dingen toch net even wat strenger/botter zijn om bij je hond door te komen. Zie jij voor jezelf ook dingen waarbij je denkt als ik bij deze hondenschool verder ga dan kan ik nog wat leren? of loop je mee maar doe je het dan toch op je eigen manier omdat ze eigenlijk net wat te grof zijn?
Stel je gaat naar een andere hondenschool waar ze veel positiever les geven dan stoor je je al minder aan medecursisten. Als je dan op sommige momenten wel terug mag grijpen op je handvatten wat je hebt gekregen heb je eigenlijk hetzelfde als wat je nu hebt alleen stoor je je dan minder toch?
Ik zou eens rond gaan kijken wat er nog meer is, vaak best lastig om iets te vinden wat echt helemaal past. Ook voor de instructeurs trouwens want in 1 groep zitten zoveel wensen en manieren hoe iedereen wil trainen dat het soms echt moeilijk is om voor iedereen passend les te kunnen geven.