Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

blijven bij hondenschool of niet

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: blijven bij hondenschool of niet

Ongelezen bericht door *Skye* »

@Lunatic: Dat is inderdaad het advies wat jij mij ook al van het begin af aan geeft ;) Maar blijkbaar duurt het gewoon even voordat het echt tot me door gaat dringen. Ik denk dat het vooral uit onzekerheid van mezelf is. Want al die mensen die er voor geleerd hebben zullen het toch wel beter weten. Ik merk nu dat sommige dingen gewoon werken en dat zolang ik op mijn gevoel af ga het eigenlijk altijd wel goed komt. Als ik iets doe omdat wie dan ook zegt dat het zo moet, dan lukt het sowieso niet. Dankjewel voor het blijven herhalen van de tips.

@Elvira: Op dit moment zit ik niet meer op een hondenschool want ik heb de cursus afgezegd. Ik heb getraind in Dinteloord dus niet echt in de buurt. Welke dagen zijn de lessen op jouw hondenschool? Ik ben niet alleen op zoek naar een plek waar positief getraind wordt, maar ook op een plek waar ze kijken naar wat werkt voor hond en baas. Alleen maar positief met een snoepje werkt in sommige situaties niet voor Skye.

@Esther: Ja ik ben er eigenlijk ook wel een beetje opgelucht over. En nogmaals die methodes zijn bij Skye niet toegepast en ik ben echt niet tegen een wat hardere aanpak, maar dit voelde gewoon niet goed en kon ik gewoon niet aanzien. Tot nu toe zijn we iedere keer eerst gaan kijken, een proefles volgen, maar als je dan eenmaal echt aan het trainen bent gaat het pas echt duidelijk worden hoe het er aan toe gaat. Wij vinden het tot nu toe blijkbaar echt moeilijk om een fijne plek te vinden.
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mito »

Ik zou gewoon weer eens gaan rond kijken bij andere hondenscholen en hoe ze trainen en of het bij je past.
Toch lastig om van te voren te weten hoe het zal zijn

Was het in Dinteloord bij http://medio-timing.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;?
Laatst gewijzigd door mito op 24 mar 2015 20:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

deze verhalen hoor ik wel vaker over deze hondenschool, het verbaast me niet echt meer :) wel jammer. Ik zou me er overigens ook niet voor af kunnen sluiten denk ik, als je zo'n hond steeds banger ziet worden. Kijk, dat niet iedereen op dezelfde manier met zn hond omgaat is geen probleem vind ik, ik kom daar toch voor mezelf, maar er zijn wel grenzen..

ben met charlie nu pas begonnen aan de puppycursus maar ben er ook nog niet echt uit of het nou bij me past haha.. volgens mij eigenlijk niet zo, ik vind het al snel veel te hysterisch op zo'n veld
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

@Mito: Nee daar is het niet. Dat is wel een hele enge site. Die meneer kijkt veel te boos ;) Het is bij Multi Dog. En nogmaals de trainer is erg aardig en hij heeft mij heel goed geholpen. Maar ik vind het gewoon voor mij te ver gaan.

@Sbientje: Nee zeker niet, mensen hoeven niet op mijn manier te trainen. En als het werkt dan werkt het. Die border werd alleen steeds banger en banger en mijn hart brak toen ik dat zag. Die hond die met de stroomband werd getraind sprong nadat de baas hem in de auto had gedaan en de band had afgedaan uit de auto. Die peerde hem op een pikdonker dijkweggetje. Die baas kon op zijn kop gaan staan, maar die hond die kwam niet meer. En natuurlijk op dat moment kwam er een vrachtwagen aan. Uiteindelijk heb ik hem te pakken kunnen krijgen omdat hij om wat voor reden meteen naar mij kwam toen ik zijn naam riep. Maar toch, ik kreeg er een dubbel gevoel van.

Haha ja het kan er hysterisch aan toe gaan op een puppycursus. Heb je met Pom geen puppycursus gedaan?

Heb jij trouwens wel eens van http://www.hondeninbalans.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; gehoord? Dit kwam ik tegen in mijn wanhopige zoektocht ;)
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Daarom wil ik alleen nog maar lesgeven aan hele kleine groepjes pups.....en verder geen honden in de buurt. Ideaal :wink:
Maar dat is wel bij meer trainers zo hoor.
Snap die hond helemaal, die uit de auto sprong en wegrende bij zijn baas. Duidelijker kan hij het niet maken toch?
Fijn dat je zo serieus opzoek bent naar een fijne trainingsplek.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

*Skye* schreef:@Mito: Nee daar is het niet. Dat is wel een hele enge site. Die meneer kijkt veel te boos ;) Het is bij Multi Dog. En nogmaals de trainer is erg aardig en hij heeft mij heel goed geholpen. Maar ik vind het gewoon voor mij te ver gaan.

@Sbientje: Nee zeker niet, mensen hoeven niet op mijn manier te trainen. En als het werkt dan werkt het. Die border werd alleen steeds banger en banger en mijn hart brak toen ik dat zag. Die hond die met de stroomband werd getraind sprong nadat de baas hem in de auto had gedaan en de band had afgedaan uit de auto. Die peerde hem op een pikdonker dijkweggetje. Die baas kon op zijn kop gaan staan, maar die hond die kwam niet meer. En natuurlijk op dat moment kwam er een vrachtwagen aan. Uiteindelijk heb ik hem te pakken kunnen krijgen omdat hij om wat voor reden meteen naar mij kwam toen ik zijn naam riep. Maar toch, ik kreeg er een dubbel gevoel van.

Haha ja het kan er hysterisch aan toe gaan op een puppycursus. Heb je met Pom geen puppycursus gedaan?

Heb jij trouwens wel eens van http://www.hondeninbalans.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; gehoord? Dit kwam ik tegen in mijn wanhopige zoektocht ;)
puppyjacht met Pom, maar dat was niet zo'n goede match met die vrouw die dat gaf en ik, en ik vond het ook veel te serieus. Er moest vanalles, en achteraf denk ik dat ik daar juist een hoop mee verpest heb bij Pom. Dus met Charlie wilde ik gewoon lekker bezig zijn en beetje spelenderwijs wat dingetjes leren maar vooral aan onze band werken. Ik zit nu bij Puppystar in Rijsbergen, voor jou ook wel te doen (ze doen ook andere dingen dan puppycursus) maar ik weet niet of ze iets hebben waar je wat mee kan (of misschien ben je er al geweest).

Nee, honden in balans ken ik niet, had er zelfs nog nooit van gehoord :D
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

*Skye* schreef:@Mito: Nee daar is het niet. Dat is wel een hele enge site. Die meneer kijkt veel te boos ;) Het is bij Multi Dog. En nogmaals de trainer is erg aardig en hij heeft mij heel goed geholpen. Maar ik vind het gewoon voor mij te ver gaan.)
OK, ik vroeg het omdat ik een aantal mensen ken die daar trainen via de combisport. Ik weet niet niet hoe ze er precies trainen, maar door de manier waarop ze met hun hond omgaan, had ik er een goede indruk van.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

*Esther schreef:Daarom wil ik alleen nog maar lesgeven aan hele kleine groepjes pups.....en verder geen honden in de buurt. Ideaal :wink:
Maar dat is wel bij meer trainers zo hoor.
Snap die hond helemaal, die uit de auto sprong en wegrende bij zijn baas. Duidelijker kan hij het niet maken toch?
Fijn dat je zo serieus opzoek bent naar een fijne trainingsplek.
Stroom weg, band met de hond weg.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

sbientje schreef:ben met charlie nu pas begonnen aan de puppycursus maar ben er ook nog niet echt uit of het nou bij me past haha.. volgens mij eigenlijk niet zo, ik vind het al snel veel te hysterisch op zo'n veld
Ik moet wel lachen om die term in verband met een puppycursus.
En ik ben benieuwd hoe je dat bedoelt? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
sbientje schreef:ben met charlie nu pas begonnen aan de puppycursus maar ben er ook nog niet echt uit of het nou bij me past haha.. volgens mij eigenlijk niet zo, ik vind het al snel veel te hysterisch op zo'n veld
jaa, gewoon, heel veel mensen die eigenlijk niet echt weten wat ze aan het doen zijn, pups die hun best doen om bij andere pups te komen en baasjes die daar dan als vlaggen achteraan komen, hoop geroep met hoge stemmetjes, handjesklappen, geluidjes... gewoon een vrolijke chaos zeg maar :P Ik ben zelf meer van de rust dus dat is wel effe wennen. Ik zocht iets wat niet zo serieus was en dat is dus wel gelukt :P dus ik moet niet zeuren, maar echt wat voor mij is het niet
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

sbientje schreef:
ranetje schreef:
jaa, gewoon, heel veel mensen die eigenlijk niet echt weten wat ze aan het doen zijn, pups die hun best doen om bij andere pups te komen en baasjes die daar dan als vlaggen achteraan komen, hoop geroep met hoge stemmetjes, handjesklappen, geluidjes... gewoon een vrolijke chaos zeg maar :P Ik ben zelf meer van de rust dus dat is wel effe wennen. Ik zocht iets wat niet zo serieus was en dat is dus wel gelukt :P dus ik moet niet zeuren, maar echt wat voor mij is het niet
:80:
Haha, dat zou heel erg op mijn lachspieren werken geloof ik (dat is op zich wel gezond :tongue: ).
Eén cursist met een heel hoog piepstemmetje was al moeilijk :oeps: :mrgreen:

Rust vond ik veel belangrijker.
Met een groepje hebben we zelfs een keer op 4 mei 2 minuten stilte gehonden op het veld.
Ze wilden graag les hebben en ik wilde die 2 minuten stilte.

Ging prima. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik snap dat nooit zo, dat er zoveel moeite gedaan moet worden op pupcursus. Hoppakee, allemaal een plaatsje, minstens vijf meter ertussen, lekker belonen voor aandacht en nooit spelen of contact hebben met andere honden op de hondenschool. Geen enkel pupje dat dan nog weg wil bij de baas hoor :D
Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

kynotrain heeft training op zaterdagochtend, dinsdag en donderdag avond. Kom een keertje kijken. Het zijn kleine groepjes.
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

sbientje schreef:
ranetje schreef:

Ik snap helemaal wat je bedoeld. Geef zelf les aan een pupgroep maar zonder die hoge stemmetjes......

Het zit hem helemaal in het "heel veel mensen die eigenlijk niet weten wat ze aan het doen zijn" :) Sommige baasjes staan als een zoutzak bij de hond, baasjes die het niet nodig vinden om de hond te belonen want ze motte dat toch maar gewoon doen! Tja dan zal ik ook als instructeur alles uit de kast moeten halen om die baasjes toch echt te laten merken dat als hun leuk doen dat de pup veel meer aandacht voor ze heeft. Je kan idd met rust al heel veel doen mits je op de goede momenten kan belonen. Maar echt als hysterisch groepje staan we gelukkig niet op het veld.

TS in jouw geval, tja... De huidige hondenschool heeft je kunnen helpen om een probleem in toom te krijgen. Ben zelf ook voor belonen bij goed gedrag maar soms moet je gewoon bij sommige dingen toch net even wat strenger/botter zijn om bij je hond door te komen. Zie jij voor jezelf ook dingen waarbij je denkt als ik bij deze hondenschool verder ga dan kan ik nog wat leren? of loop je mee maar doe je het dan toch op je eigen manier omdat ze eigenlijk net wat te grof zijn?
Stel je gaat naar een andere hondenschool waar ze veel positiever les geven dan stoor je je al minder aan medecursisten. Als je dan op sommige momenten wel terug mag grijpen op je handvatten wat je hebt gekregen heb je eigenlijk hetzelfde als wat je nu hebt alleen stoor je je dan minder toch?

Ik zou eens rond gaan kijken wat er nog meer is, vaak best lastig om iets te vinden wat echt helemaal past. Ook voor de instructeurs trouwens want in 1 groep zitten zoveel wensen en manieren hoe iedereen wil trainen dat het soms echt moeilijk is om voor iedereen passend les te kunnen geven.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

nouja, hysterisch, dat vind ik al snel hoor, dus misschien valt het allemaal best mee maar ik moet er wel aan wennen. Ach, je kan wel een beetje je eigen plan trekken dus het is niet zo heel erg, behalve dan misschien die honden die naar jouw hond komen maar goed, ik wacht gewoon op afstand..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”