Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schooien..... pffff

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2

Schooien..... pffff

Ongelezen bericht door MirjamV »

Het lijkt wel of het steeds gekker wordt. Ik was vanmiddag aan het fietsen met hem, en we waren langs een werkbusje gereden. Niets aan de hand. In het losloopstuk maak ik hem los en hij rent als een gek terug.... :denken: Ik denk wat gaat hij nou doen, maar meneer rende helemaal terug naar dat werkbusje en op de weg daar kwamen ook net auto's aan. En hij springt zo in de aanhanger van het busje want daar lag dus een lunchpakketje in wat hij dus blijkbaar net geroken had :roll: Hij steekt weer zo de weg over met een pistoletje in zijn bek om het in de bosjes op te schrokken. Eindelijk liep hij weer mee en maar rende toen weer terug want er lag ook nog een zakje met een broodje worst :80: Dus weer die aanhanger in...
Toen ik hem te pakken had en doorliep zag ik dat een van die werklui heel verbaasd in de aanhanger aan het kijken was, het was net lunchtijd........ :oohja:
Van de week ook al een paar keer gehad dat als ik hem los maak ineens weer een heel stuk terug rent omdat hij een stuk terug wat geroken heeft, ook al is het maar een stokje wat hij van mij niet pakken mocht. Dan evengoed terug rennen voor dat ene stokje.... En dan ook niet luisteren natuurlijk, wat hij (normaal gesproken) prima doet.

Het lijkt wel of Diesel aan zijn tweede pubertijd is begonnen, haha.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Schooien..... pffff

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat is toch geen schooien?
Dat is jatten :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Je hebt die man toch wel een nieuw lunchpakket gebracht hoop ik?
Ik zou je gillend achterna gerend zijn denk ik. Kom niet aan mijn voer.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Oh vreselijk. Mijn schoonouders hadden vroeger een basset (frans), als je die losklikte nadat ze wat lekkers geroken had, ging ze er éérst vandoor om datgene op te vreten, daarna kwam ze pas weer. Tuig.
Ria8653
Actief

Ongelezen bericht door Ria8653 »

Ik zou hem aan de lijn houden tot hij weer wist wat de bedoeling was...en inderdaad die man een nieuwe lunch aangeboden.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

gelegenheid maakt de dief.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Zo een heb ik er ook bij.

Als ze onderweg naar het bos wat langs de stoep ruikt en ik haar in het bos los laat gaat ze terug, het is gelukkig s'ochtends vroeg niet zo druk op de weg.

Meestal heb ik het wel in de gaten en laat ik haar pas veel later los, maar dan wilt ze nog weleens terug gaan. Ze heeft me gewoon tuk op zo moment want ze doet eerst alsof ze niet terug gaat en loopt gewoon rechtdoor en dan maakt ze een grote bocht als ik er geen erg meer in heb en rent keihard terug.

En boos worden of haar flink aanpakken doet haar echt niks.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Heavy schreef:Ik had ooit ook eens een boerenfox en die liep weg van het uitlaatgebied :roll: Ik was helemaal in paniek en heb uren lopen zoeken en toen ik huilend naar huis liep zag ik hem zitten voor de snackbar vlakbij mijn huis :LOL: Had hij nog een frikandel gekregen ook :LOL:
Nee toch zeker. Wat hilarisch
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Vriendin had een oppashondje die kwijt was geraakt op het strand. Die zat in een strandtent in de keuken te schooien :schrik:
Het beest heette Stout :LOL:
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Heavy schreef:
Mirri schreef:
Heavy schreef:Ik had ooit ook eens een boerenfox en die liep weg van het uitlaatgebied :roll: Ik was helemaal in paniek en heb uren lopen zoeken en toen ik huilend naar huis liep zag ik hem zitten voor de snackbar vlakbij mijn huis :LOL: Had hij nog een frikandel gekregen ook :LOL:
:lol1: Van de kiek in de pot naar Cafetaria de Zalm :wink: jij komt toch uit boz?
Yep kom uit BepZoom.
Geweldig
Annika
Actief
Mijn ras(sen): keeshond

Ongelezen bericht door Annika »

Dat is een aardig eind :O: (ook in BoZ gewoond)
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Zo dan... die kreeg op zijn sodemieter van me! Hij ging bij mij daar niet meer van de lijn af, veel te dicht bij de weg :O:
Vervelend voor de man van het busje, hoop dat je hem wel even een lunch ben gaan brengen.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Figo heeft n keer kaas gejat uit n rugzak van n vrij heftig vrijend stel op t hondenstrand. Genant. Wil ik dat? Nee. Maar ik zie vrij weinig nut om hem dan daarna te straffen. Ik had hem niet die vrijheid mogen geven. Mijn fout. Ik had de meneer ook n nieuw lunchpakket gegeven.
MirjamV
Zeer actief

Natuurlijk excuses gemaakt bij de meneer, want ik schaamde echt dood. En later wat broodjes gehaald voor hem.
gonnie schreef:En boos worden of haar flink aanpakken doet haar echt niks.
Hier precies zo. Op zo'n moment is hij gewoon oostindisch doof. Hij wist donders goed dat hij fout was, want hij keek wel erg schuldig toen ik hem weer te pakken had. Je zou denken dat hij hier nooit wat krijgt ofzo, hij leek wel uitgehongerd.
Ria8653 schreef:Ik zou hem aan de lijn houden tot hij weer wist wat de bedoeling was...en inderdaad die man een nieuwe lunch aangeboden.
Vandaag ook een wat langer stuk aangelijnd gelopen en toch wel een stukje los, gelukkig geen rare fratsen deze keer :wink:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Mirri schreef:
Ik had in Spanje een jonge hond, die kreeg bij de bar vaak een bakje melk. Zodra ik hem even los liet ging hij er vandoor. Naar de bar :mrgreen:

De jonge hond van nu is overigens ook erg vasthoudend. Als hij iets in zijn kop heeft dan moet dat mee, is hij het vergeten dan gaat hij terug. En dat is grappig en knap soms, dat hij het weer terug vindt maar ergens ook best bloed irritant, want nee, los en laten liggen en doorlopen werd/wordt merkbaar lastiger.
Ben nu dus toch maar aan het leren dat als ik het in mijn handen heb, dat het van mij is. En dat ik bepaal wat er mee gebeurd. Hetzij dus even iets doen, en dan krijgt hij hem als beloning. We spelen er wat mee. En daarna moet hij weer lossen en soms leg ik de tak (meestal) neer en dan mag hij het niet meer pakken. Heel lastig, komt ook lullig over misschien, maar ik vind dat hij toch echt moet leren dat een nee ook echt nee is, en dat er niet terug gerend moet worden terwijl wij alweer wat verder zijn. (aangelijnd heeft hij er soms ook een handje van om je terug te sleuren omdat hij de stok vergeten is).
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

:I: wat een schatje. Maar natuurlijk kan het niet, in eerste instantie voor hemzelf niet (gevaarlijk)
Enfin, je weet waar je de komende tijd mee bezig kunt zijn.

Hier is er 1 die dit soort dingen niet doet. Is veel te opvallend en direct. Deze pakt het subtieler aan; een poosje in de bosjes snuffelen en dan met een raar opgezwollen toet verder mee lopen als of er niks aan de hand is. Of; "kijk vrouw, een kat" om dan heel snel even iets op te rapen als hij denkt dat ik naar de kat kijkt. Dat soort dingen.
Had laatst een frikandel overdwars in zijn bek en ik zweer dat hij me wou laten geloven dat het een stokje was die hij een poosje wou dragen. Maar je ziet aan hem dat hij echt iets doet wat niet in de haak is. Hij heeft geen pokerface.
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik had Bonnie vroeger geleerd als ik uit school kwam, om mijn tas open te maken en dan het overgebleven brood naar mij te brengen. dan kreeg ze een stukje.
wat doet die trut?
Op het strand.. ik klik d'r los.. ver weg was een stipje te zien.. dat was.. jawel.. een tas.
Full speed naar die tas.. maakt handig de rits open.. full speed terug naar mij met een broodje in d'r bek.. en een Duitser achter zich aan: " MEIN BROT!" Ik al mompelend: Ik ken die hond niet. is niet van mij. ( ik was 15)
Helaas. ze gaf het wel aan mij af.. en maar kwispelen.. trut. :I:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Heavy schreef:
Mirri schreef:
:lol1: Van de kiek in de pot naar Cafetaria de Zalm :wink: jij komt toch uit boz?
Heeft de hond bij kiek in de pot het dansen van de Moerkens tot de Schorre geleerd?
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Het klinkt hilarisch! :LOL: maar link is het wel :eek:
Hier doen ze dat alleen voor mensenpoep :jank:

Ik zou hem zeker vaker aangelijnd houden en van oefenen met hierkomen. Even weer de puntjes op de i qua gehoorzaamheid. Jij bent baas, niet hij. Andachtsspelletjes, volg- en komoefeningen e.d.
Oh en zeven dagen op water en brood uiteraard :LOL:
RIP Cena :roos:
    Hilde
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Zelf iets veel en veel lekkerders of leukers meenemen. Het is zeer waarschijnlijk een gebrek aan motivatie om bij jou te blijven en dus ergens anders te gaan snacken. Beau kan het ook, teruglopen naar een bepaalde plek. Wat dan weer prachtige feedback van hem is op mijn oplettendheid, timing en beloningen die ik bij me heb. Het gebeurt me zelden gelukkig :)
    Afbeelding
    Ri@nne
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Cleva schreef:Hein flikt dat ook. Voor stokken. levensgevaarlijk als je er niet op let want hij zou er zo een snelweg voor oversteken.
    Hij verdient er nog een keer een TT mee.

Wat wel helpt is bij het loslaten kijken waar die rotkop heen draait.
    Ik heb het hem nota bene zelf aangeleerd.
    Dat deed ik ook ja, kijken waar de kop heen draait... Net doen of je losklikt... negen van de tien keer draaide ze dan meteen om.. muts.. ( ook maar 4x. )
    Afbeelding
    All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
    MirjamV
    Zeer actief

Cleva schreef:Wat wel helpt is bij het loslaten kijken waar die rotkop heen draait.
    Soms zie ik het idd aan zijn blik dat hij rechtsomkeert wil maken, maar ik herken het nu gelukkig dus dan houd ik hem mooi nog even aan de lijn ;)
    Hilde schreef:Zelf iets veel en veel lekkerders of leukers meenemen. Het is zeer waarschijnlijk een gebrek aan motivatie om bij jou te blijven en dus ergens anders te gaan snacken. Beau kan het ook, teruglopen naar een bepaalde plek. Wat dan weer prachtige feedback van hem is op mijn oplettendheid, timing en beloningen die ik bij me heb. Het gebeurt me zelden gelukkig :)
    Ja zoiets dacht ik later ook, maar ik heb eigenlijk altijd brokjes mee. Maar dat vond hij toch blijkbaar niet interessant genoeg. Maar ik doe nu wat meer oefeningetjes even tussendoor en spelen, dat gaat al een stuk beter.
    SannePP schreef:Ik zou hem zeker vaker aangelijnd houden en van oefenen met hierkomen. Even weer de puntjes op de i qua gehoorzaamheid. Jij bent baas, niet hij. Aandachtsspelletjes, volg- en komoefeningen e.d.
    Oh en zeven dagen op water en brood uiteraard :LOL:
    Ik heb juist het idee dat als hij nu ineens niet meer los mag dat hij straks juist gaat klooien als hij die ene keer wel los mag. Ik laat hem dus nu wel gewoon steeds los en toe nu toe gaat het goed. Ik loop nu niet helemaal door tot het eindpunt van het losloopstuk, zodat hij niet in de verleiding komt om daar te gaan struinen. En ik probeer hem regelmatig tussendoor bij me te roepen en te belonen en dan mag hij weer verder lopen. Het gaat tot nu toe gelukkig goed, geen rare fratsen meer deze week. Komende week start het nieuwe cursusblok op de club weer, dan gaan we naast de agility ook weer verder met de gehoorzaamheid.
    Hilde
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

MirjamV schreef:
    Hilde schreef:Zelf iets veel en veel lekkerders of leukers meenemen. Het is zeer waarschijnlijk een gebrek aan motivatie om bij jou te blijven en dus ergens anders te gaan snacken. Beau kan het ook, teruglopen naar een bepaalde plek. Wat dan weer prachtige feedback van hem is op mijn oplettendheid, timing en beloningen die ik bij me heb. Het gebeurt me zelden gelukkig :)
    Ja zoiets dacht ik later ook, maar ik heb eigenlijk altijd brokjes mee. Maar dat vond hij toch blijkbaar niet interessant genoeg. Maar ik doe nu wat meer oefeningetjes even tussendoor en spelen, dat gaat al een stuk beter.
    Ik weet niet wat voor brokjes je bij je hebt, maar als het droge brokjes zijn zou ik dus iets lekkerders meenemen. De hond bepaalt of iets een beloning is en als je hond droge brokjes niet de moeite waard vindt gaat hij dus ergens anders snacken :D
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”