Nu tijdelijk een 6maanden oude mechelteef in huis die niet meer als een achtertuin heeft gezien en ook alleen aandacht kreeg met opspringen(en het liefst in je handen happend). Nu precies een week verder en als ik nu thuis kom staat er een heel vrolijke, enthousiaste hond die vrolijk kwispelend staat te wachten en niet meer opspringt. Daar gingen wel wat zetjes en knietjes aan vooraf, maar het wel duidelijk en consequent. Dus niks geen bange hond terwijl ze heel zachtaardig is.
Een hond die hier hardhandig op mijn hoofd of gezicht slaat met zijn poten die krijgt dezelfde behandeling als Cleva en Nanna voorschrijven. Honden weten precies waar ze aan toe zijn. Mijn mechelreu is 1,5jr en spat bijna uitelkaar van enthousiasme als ik thuis kom of als hij 's morgens uit de bench mag. Hij piept, klappertandt, maakt rare bokkensprongetjes en voor je het weet lebbert hij heel je gezicht af als je bukt, maar hij heeft duidelijk respect en doet je geen pijn. Heel anders is dat bij bekenden(vrienden/familie) die hem tegen beter weten in dus blijven aaien/belonen als hij opspringt, hardhandig tegen hen aanbeukt en begint te happen. Ze weten het feilloos, heus