oooh, wat lief, pup in pannetjePtje schreef:
Zo leuk om toch een puppenfoto van Ziggy te hebben ook al heb je de puppentijd niet zelf meegemaakt.
Moderator: moderatorteam
oooh, wat lief, pup in pannetjePtje schreef:

Een beetje dezelfde redenatie als ik, alleen zocht jij dus een hond voor het werkremarelo schreef: Zoals ik al zei heb ik ook een asielhond gehad. En ik had duidelijk aangegeven dat ik niet veroordeelde, maar gewoon nieuwsgierig was waarom mensen hondjes uit het buitenland halen. Ik vind de antwoorden hier best logisch. Maar tegelijkertijd vind ik het in het algemeen jammer dat niet meer honden uit de asiels hun weg vinden naar nieuwe baasjes.
Ik fok trouwens af en toe een nest voor werkhonden. Helaas is het zo dat asielhonden vaak (niet altijd, ik weet het, er zijn uitzonderingen) niet (meer) voldoende geschikt zijn voor werkhondentraining, om diverse redenen. Maar als ik ooit weer een gewone huishond neem, ga ik ZEKER eerst kijken of er een asiel is dat mijn nieuwe hond huisvest. En dan luister ik niet teveel naar de asielmedewerkers die zoals ik ervaren heb, vaak overmatig voorzichtig zijn, terwijl de honden met een juiste opvoeding heel goed sociaal gemaakt kunnen worden.
Manu schreef: Ik heb honden echt voor mijn plezier. En ik heb ze opgedrongen aan mijn vriend dus ik moet hem ook een beetje gelukkig houden :p
Als ik een joelende, blaffende, onzindelijke hond zou nemen die op straat mensen aanblaft en honden wil opeten en alleen thuis het bankstel op eet, zal ik alleen achterblijven met het beest
Dit inderdaad, ik wilde precies hetzelfde schrijven. De honden die van AAF komen, dus de honden waar het in dit topic om gaat, zijn net zo goed asielhonden. Het maakt niet zoveel uit waar dat asiel gevestigd is, toch?Achi schreef:Ik ook en volgens mij gaat dit topic juist over mensen die heel druk bezig zijn om asielhonden (een redelijke kans op) een nieuw tehuis te bieden. Of telt dat niet als die honden van over de grens komen? Mensen hebben die grenzen bedacht, niet de honden.remarelo schreef:Toch vind ik het schrijnend dat zoveel honden in asiels verblijven zonder redelijke kans op een nieuw tehuis.
Dan heb je vast veel geduld met mij, want ik heb geen commentaar, ik ben oprecht geintereseerd in naar de beweegredenen, zoals al twee keer eerder aangegeven.Achi schreef:Ik merk echter wel dat ik steeds minder geduld heb met mensen die op grond van oneigenlijke argumenten commentaar hebben op het adopteren van buitenlandse honden.
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Grenzen zijn door ons bedacht. Aan de andere kant weet ik hoe veel problemen onze eigen Nederlandse asiels hebben om honden (en andere dieren) te herplaatsen. En dan is het in Nederland nog niet eens zo slecht geregeld vergeleken met vele andere landen.RedPassion schreef:Puppy Ziggy!Wat lief zeg, en leuk om zo'n foto te hebben!
Dit inderdaad, ik wilde precies hetzelfde schrijven. De honden die van AAF komen, dus de honden waar het in dit topic om gaat, zijn net zo goed asielhonden. Het maakt niet zoveel uit waar dat asiel gevestigd is, toch?Achi schreef:Ik ook en volgens mij gaat dit topic juist over mensen die heel druk bezig zijn om asielhonden (een redelijke kans op) een nieuw tehuis te bieden. Of telt dat niet als die honden van over de grens komen? Mensen hebben die grenzen bedacht, niet de honden.remarelo schreef:Toch vind ik het schrijnend dat zoveel honden in asiels verblijven zonder redelijke kans op een nieuw tehuis.
Juist daarom heb ik een lichte voorkeur voor honden uit buitenlandse asielen.remarelo schreef: En dan is het in Nederland nog niet eens zo slecht geregeld vergeleken met vele andere landen.

Dat is nogal een understatement, dat 'net wat bedroevender'.RedPassion schreef:Juist daarom heb ik een lichte voorkeur voor honden uit buitenlandse asielen.remarelo schreef: En dan is het in Nederland nog niet eens zo slecht geregeld vergeleken met vele andere landen.Die asielen daar doen wat ze kunnen, maar de algemene mentaliteit richting (asiel/zwerf)honden is in sommige landen nog net wat bedroevender dan in Nederland.
Opvangwerk is eigenlijk dweilen met de kraan open, maar elk gered dier is er eentje. Of dat nou een Nederlander of een Spanjaard is.
Ik keek laats even op de site van dierenasiel Zeist omdat ik er toch moest zijn, ze hadden welgeteld 4 (!!) honden zitten. Waarvan 3 kruising Stafford en een probleem Jack Hussell. Wie zit daar nou op te wachten? Daar moet je maar net een leuke baas voor treffen. In een ander land waren deze honden allang ingeslapen. Terwijl je vaak in asiels in het buitenland hele leuke makkelijke sociale honden treft. Mijn volgende herplaatser wordt dus zeker een buitenlander, ik heb écht geen zin meer in eenremarelo schreef:RedPassion schreef:Puppy Ziggy!Wat lief zeg, en leuk om zo'n foto te hebben!
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Grenzen zijn door ons bedacht. Aan de andere kant weet ik hoe veel problemen onze eigen Nederlandse asiels hebben om honden (en andere dieren) te herplaatsen. En dan is het in Nederland nog niet eens zo slecht geregeld vergeleken met vele andere landen.Achi schreef:Ik ook en volgens mij gaat dit topic juist over mensen die heel druk bezig zijn om asielhonden (een redelijke kans op) een nieuw tehuis te bieden. Of telt dat niet als die honden van over de grens komen? Mensen hebben die grenzen bedacht, niet de honden.remarelo schreef:Toch vind ik het schrijnend dat zoveel honden in asiels verblijven zonder redelijke kans op een nieuw tehuis.
Dit inderdaad, ik wilde precies hetzelfde schrijven. De honden die van AAF komen, dus de honden waar het in dit topic om gaat, zijn net zo goed asielhonden. Het maakt niet zoveel uit waar dat asiel gevestigd is, toch?
Het MOOISTE zou het zijn als mensen stoppen met het importeren van goedkope en ongezonde broodfok hondjes en vervolgens de eigen asiels zouden bezoeken om de honden weg te halen. De asiels zouden dan met andere landen kunnen samenwerken om de leeggekomen plekken te vullen met honden die in het buitenland kansloos zijn. Moet je eens kijken hoeveel honden we DAN kunnen helpen aan een beter bestaan !
Ik snap het hoor, en ik ga dat boek nu ook niet opentrekken. Dan wordt het al snel zo'n dramatisch verhaal en wat mij betreft gaat het nu gewoon om de honden en laten we dat dramatische verhaal of de discussies over wel of niet honden uit het buitenland adopteren in dit topic achterwege.RedPassion schreef:Ja, weet ik. Ik ben een tijdje bij een dierenopvang in Spanje geweest. Maar als ik schrijf dat het intriest is valt daar wel weer iemand over, dus ik pas een beetje op mijn woorden. Ik ben niet zo thuis op dit forum en heb het idee dat elk woordje op de weegschaal wordt gelegd.Ik zal me beperken tot updates.
Ik heb ruzie met de laptop, maar nog een hoop foto's.

Wat goed, en je was toch niet serieus verbaasd dat ze het leuk vond?Manu schreef:Nog steeds niemand voor bovenstaande honden?
Ik heb net gestept met de honden en tot mijn verbazing vond Uma het heel erg leuk. Manu trok de step en Uma had ik aan een heupgordel. We gingen keihard en ze galoppeerde met staart in een krul mee. Ze wilde zelfs naast Manu blijven lopen! Als een trein.
Nu ligt ze uit te puffen op de bank, ik kan nog net typen want mevrouw vindt dat ze aaitjes heeft verdiend.

Wat is de achterliggende gedachte van alleen 's avonds voeren?Manu schreef:Uma heeft nog nauwelijks last van haar oren. Ik spray 2x per dag haar oren met Audispray en dan gaat ze flink klapperen. Er is echt heel veel vuil verdwenen.
De haat duurt niet lang want na 5 minuten durft ze alweer om knuffels te vragen.
Ze is gek op kipkarkas, ze vindt vlees echt een feestje.
Ze heeft wel eerder honger dan Manu. Ik voer eigenlijk maar eens per dag, 's avonds rond 21:00u.
Uma heeft eerder al honger dus ik ga ze nu maar 2x per dag geven. Vanochtend lekker karkasje gegeten, net als gisteravond dus ze zullen wel krijtjes kakken vanavond.
Vanochtend ook nog een klein rondje op de fiets geweest, ze gaat steeds harder en loopt nu in Manu zijn tempo mee. Ze is ook heel blij met het tuigje heb ik het idee, dat zit haar echt lekker.
Ik ben benieuwd wat ze van de step vindtVanavond wil ik haar even alleen meenemen.

Valerie schreef:Nou dan nog maar even wat foto's![]()
![]()
Ja, wat Spaans weer zou wel welkom zijn! Leuk als je meekomt, en voor Csiva waarschijnlijk ook leuk met al deze andere allochtonenMachie schreef:Als het 5 april een beetje weer is kom ik ook. Zonder honden maar met fototoestel. Of mss neem ik alleen csiva mee.