Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Achi
Actief
Aantal honden: 3

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door Achi »

Ptje schreef:Afbeelding
oooh, wat lief, pup in pannetje :I:
Zo leuk om toch een puppenfoto van Ziggy te hebben ook al heb je de puppentijd niet zelf meegemaakt.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

remarelo schreef: Zoals ik al zei heb ik ook een asielhond gehad. En ik had duidelijk aangegeven dat ik niet veroordeelde, maar gewoon nieuwsgierig was waarom mensen hondjes uit het buitenland halen. Ik vind de antwoorden hier best logisch. Maar tegelijkertijd vind ik het in het algemeen jammer dat niet meer honden uit de asiels hun weg vinden naar nieuwe baasjes.

Ik fok trouwens af en toe een nest voor werkhonden. Helaas is het zo dat asielhonden vaak (niet altijd, ik weet het, er zijn uitzonderingen) niet (meer) voldoende geschikt zijn voor werkhondentraining, om diverse redenen. Maar als ik ooit weer een gewone huishond neem, ga ik ZEKER eerst kijken of er een asiel is dat mijn nieuwe hond huisvest :-). En dan luister ik niet teveel naar de asielmedewerkers die zoals ik ervaren heb, vaak overmatig voorzichtig zijn, terwijl de honden met een juiste opvoeding heel goed sociaal gemaakt kunnen worden.
Een beetje dezelfde redenatie als ik, alleen zocht jij dus een hond voor het werk :D
Ik wil ooit kinderen en ik wil honden die ik kan vertrouwen, ik wil niet rondlopen met ogen in mijn achterhoofd en ik wil af en toe een avondje uit met mijn geliefde of met vriendinnen. Dan laat ik de honden achter en dat gaat prima.
De honden die ik in het asiel leuk vond konden een van die dingen niet. En dat vind ik vervelend.

Ik heb honden echt voor mijn plezier. En ik heb ze opgedrongen aan mijn vriend dus ik moet hem ook een beetje gelukkig houden :p
Als ik een joelende, blaffende, onzindelijke hond zou nemen die op straat mensen aanblaft en honden wil opeten en alleen thuis het bankstel op eet, zal ik alleen achterblijven met het beest :lol1:
Manu

Oh Ptje kijk nou :I:
Wat een heerlijke pupsel :I:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Manu schreef: Ik heb honden echt voor mijn plezier. En ik heb ze opgedrongen aan mijn vriend dus ik moet hem ook een beetje gelukkig houden :p
Als ik een joelende, blaffende, onzindelijke hond zou nemen die op straat mensen aanblaft en honden wil opeten en alleen thuis het bankstel op eet, zal ik alleen achterblijven met het beest :lol1:
:LOL:
Manu

Ja ach die arme jongen.

Dat gezicht als Uma weer stiekem op zijn bed is gekropen :LOL:
Of dat hij elke keer weer vol verbazing tegen me zegt: hoe kan dit?! Hoe kan dit?! Ik heb vanochtend gezogen! :LOL:

Maar hij is gek op ze :lief:
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Puppy Ziggy! :I: Wat lief zeg, en leuk om zo'n foto te hebben!
Achi schreef:
remarelo schreef:Toch vind ik het schrijnend dat zoveel honden in asiels verblijven zonder redelijke kans op een nieuw tehuis.
Ik ook en volgens mij gaat dit topic juist over mensen die heel druk bezig zijn om asielhonden (een redelijke kans op) een nieuw tehuis te bieden. Of telt dat niet als die honden van over de grens komen? Mensen hebben die grenzen bedacht, niet de honden.
Dit inderdaad, ik wilde precies hetzelfde schrijven. De honden die van AAF komen, dus de honden waar het in dit topic om gaat, zijn net zo goed asielhonden. Het maakt niet zoveel uit waar dat asiel gevestigd is, toch?
remarelo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door remarelo »

Achi schreef:Ik merk echter wel dat ik steeds minder geduld heb met mensen die op grond van oneigenlijke argumenten commentaar hebben op het adopteren van buitenlandse honden.
Dan heb je vast veel geduld met mij, want ik heb geen commentaar, ik ben oprecht geintereseerd in naar de beweegredenen, zoals al twee keer eerder aangegeven.
remarelo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door remarelo »

RedPassion schreef:Puppy Ziggy! :I: Wat lief zeg, en leuk om zo'n foto te hebben!
Achi schreef:
remarelo schreef:Toch vind ik het schrijnend dat zoveel honden in asiels verblijven zonder redelijke kans op een nieuw tehuis.
Ik ook en volgens mij gaat dit topic juist over mensen die heel druk bezig zijn om asielhonden (een redelijke kans op) een nieuw tehuis te bieden. Of telt dat niet als die honden van over de grens komen? Mensen hebben die grenzen bedacht, niet de honden.
Dit inderdaad, ik wilde precies hetzelfde schrijven. De honden die van AAF komen, dus de honden waar het in dit topic om gaat, zijn net zo goed asielhonden. Het maakt niet zoveel uit waar dat asiel gevestigd is, toch?
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Grenzen zijn door ons bedacht. Aan de andere kant weet ik hoe veel problemen onze eigen Nederlandse asiels hebben om honden (en andere dieren) te herplaatsen. En dan is het in Nederland nog niet eens zo slecht geregeld vergeleken met vele andere landen.

Het MOOISTE zou het zijn als mensen stoppen met het importeren van goedkope en ongezonde broodfok hondjes en vervolgens de eigen asiels zouden bezoeken om de honden weg te halen. De asiels zouden dan met andere landen kunnen samenwerken om de leeggekomen plekken te vullen met honden die in het buitenland kansloos zijn. Moet je eens kijken hoeveel honden we DAN kunnen helpen aan een beter bestaan !
RedPassion

remarelo schreef: En dan is het in Nederland nog niet eens zo slecht geregeld vergeleken met vele andere landen.
Juist daarom heb ik een lichte voorkeur voor honden uit buitenlandse asielen. :wink: Die asielen daar doen wat ze kunnen, maar de algemene mentaliteit richting (asiel/zwerf)honden is in sommige landen nog net wat bedroevender dan in Nederland.

Opvangwerk is eigenlijk dweilen met de kraan open, maar elk gered dier is er eentje. Of dat nou een Nederlander of een Spanjaard is. :)
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Om me maar even pardoes in deze discussie te mengen, een asielhond is toch een asielhond?

Als je een hond wil en je a) geen grote bedragen kan/wil neerleggen een duur raspupje of b) niet genoeg tijd/ervaring/zin hebt om een wat oudere probleemhond in huis te nemen zijn de opties al snel gering.
De leuke honden die in het asiel belanden zijn inderdaad snel weg, de "goedkopere" pups komen vaak uit erbarmelijke fok wat de nodige gezondheidsproblemen met zich mee kan brengen en grappige toevallige nestjes moet je maar net tegenaan lopen.
Een asielhondje uit het buitenland is een aantrekkelijke optie als je een hondje wil wat je redelijk naar eigen behoefte kan opvoeden en je niet per se op zoek bent naar een bepaald ras.
Ze zijn vaak wat angstig maar passen zich snel aan als ze merken dat ze elke dag een dak boven hun hoofd hebben en genoeg eten en liefde krijgen.

Daarnaast, kijk die koppies :I:

Bij het zien van al deze koddige Spanjolen mis ik m'n Roemeense opvangpeuter, zit er sterk over te denken om nog maar eentje te fosteren...
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

RedPassion schreef:
remarelo schreef: En dan is het in Nederland nog niet eens zo slecht geregeld vergeleken met vele andere landen.
Juist daarom heb ik een lichte voorkeur voor honden uit buitenlandse asielen. :wink: Die asielen daar doen wat ze kunnen, maar de algemene mentaliteit richting (asiel/zwerf)honden is in sommige landen nog net wat bedroevender dan in Nederland.

Opvangwerk is eigenlijk dweilen met de kraan open, maar elk gered dier is er eentje. Of dat nou een Nederlander of een Spanjaard is. :)
Dat is nogal een understatement, dat 'net wat bedroevender'. ;-)

Voor mij persoonlijk maakt het ook niets uit. Een hond in nood is een hond in nood, waar die ook vandaan komt. Was ik hier in Nederland op een dergelijke situatie gestuit, dan had ik precies hetzelfde gedaan.

De mensen die een hond hebben geadopteerd uit dit asiel, zochten gewoon een bepaald type hond die goed bij hen zou passen. Blijkbaar vonden ze die tot op heden nog niet in Nederland, maar toevallig wel in dit asiel. Met 85 honden waarvan zo'n 60 prima plaatsbare honden zonder trauma's, ernstige angst of andere ingewikkelde gebruiksaanwijzingen, prima sociaal met mens en dier, is het ook niet zo verrassend dat daar voor veel mensen een leuke, passende hond bij zit.
RedPassion

Ja, weet ik. Ik ben een tijdje bij een dierenopvang in Spanje geweest. Maar als ik schrijf dat het intriest is valt daar wel weer iemand over, dus ik pas een beetje op mijn woorden. Ik ben niet zo thuis op dit forum en heb het idee dat elk woordje op de weegschaal wordt gelegd. ;) Ik zal me beperken tot updates. :mrgreen: Ik heb ruzie met de laptop, maar nog een hoop foto's.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Het is ook triest. Hoe meer ik ermee bezig ben hoe erger ik het vind. Hoe de honden erbij zitten, hoe mensen met dieren omgaan en hoe mensen zeggen dat ze helpen maar stiekem gewoon liever hun eigen zakken vullen.
Voor elke hond die je helpt zijn er weer 10.000 die hulp nodig hebben. In die zin heeft het ook allemaal geen zin nee.
Maar als je die blije bekkies ziet (bij hond en nieuwe eigenaar :tongue: ) dan merk je wel dat iets doen beter is dan niets doen.
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji

Ongelezen bericht door StephanieR »

remarelo schreef:
RedPassion schreef:Puppy Ziggy! :I: Wat lief zeg, en leuk om zo'n foto te hebben!
Achi schreef:

Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Grenzen zijn door ons bedacht. Aan de andere kant weet ik hoe veel problemen onze eigen Nederlandse asiels hebben om honden (en andere dieren) te herplaatsen. En dan is het in Nederland nog niet eens zo slecht geregeld vergeleken met vele andere landen.

Het MOOISTE zou het zijn als mensen stoppen met het importeren van goedkope en ongezonde broodfok hondjes en vervolgens de eigen asiels zouden bezoeken om de honden weg te halen. De asiels zouden dan met andere landen kunnen samenwerken om de leeggekomen plekken te vullen met honden die in het buitenland kansloos zijn. Moet je eens kijken hoeveel honden we DAN kunnen helpen aan een beter bestaan !
Ik keek laats even op de site van dierenasiel Zeist omdat ik er toch moest zijn, ze hadden welgeteld 4 (!!) honden zitten. Waarvan 3 kruising Stafford en een probleem Jack Hussell. Wie zit daar nou op te wachten? Daar moet je maar net een leuke baas voor treffen. In een ander land waren deze honden allang ingeslapen. Terwijl je vaak in asiels in het buitenland hele leuke makkelijke sociale honden treft. Mijn volgende herplaatser wordt dus zeker een buitenlander, ik heb écht geen zin meer in een :piew: hond uit een NL asiel zoals mijn vorige Jack Hussell :ugh:
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
DeDiana
Zeer actief

RedPassion schreef:Ja, weet ik. Ik ben een tijdje bij een dierenopvang in Spanje geweest. Maar als ik schrijf dat het intriest is valt daar wel weer iemand over, dus ik pas een beetje op mijn woorden. Ik ben niet zo thuis op dit forum en heb het idee dat elk woordje op de weegschaal wordt gelegd. ;) Ik zal me beperken tot updates. :mrgreen: Ik heb ruzie met de laptop, maar nog een hoop foto's.
Ik snap het hoor, en ik ga dat boek nu ook niet opentrekken. Dan wordt het al snel zo'n dramatisch verhaal en wat mij betreft gaat het nu gewoon om de honden en laten we dat dramatische verhaal of de discussies over wel of niet honden uit het buitenland adopteren in dit topic achterwege.

Ik ben heel benieuwd naar de foto's van de Spaanse schone! :D
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nou dan nog maar even wat foto's :engel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Ik vind Blanche echt een plaatje trouwens! Het is dat Ted niet echt teefjes in huis duldt, anders stond ik vooraan.
Afbeelding
Manu

Nog steeds niemand voor bovenstaande honden? :(

Ik heb net gestept met de honden en tot mijn verbazing vond Uma het heel erg leuk. Manu trok de step en Uma had ik aan een heupgordel. We gingen keihard en ze galoppeerde met staart in een krul mee. Ze wilde zelfs naast Manu blijven lopen! Als een trein.
Nu ligt ze uit te puffen op de bank, ik kan nog net typen want mevrouw vindt dat ze aaitjes heeft verdiend.
DeDiana
Zeer actief

Manu schreef:Nog steeds niemand voor bovenstaande honden? :(

Ik heb net gestept met de honden en tot mijn verbazing vond Uma het heel erg leuk. Manu trok de step en Uma had ik aan een heupgordel. We gingen keihard en ze galoppeerde met staart in een krul mee. Ze wilde zelfs naast Manu blijven lopen! Als een trein.
Nu ligt ze uit te puffen op de bank, ik kan nog net typen want mevrouw vindt dat ze aaitjes heeft verdiend.
Wat goed, en je was toch niet serieus verbaasd dat ze het leuk vond? ;-) Dat had ik wel verwacht, aangezien ze het ook leuk vindt om naast de fiets mee te rennen.
Ja, natuurlijk heeft ze nu héél veel aaitjes verdiend, knappe dame! :ok:
Manu

Nou, eerlijk gezegd wel. Hardlopen vindt ze ook wat eng en met steppen ben ik toch wel met die benen aan het zwaaien. Ik had verwacht dat ze dan wat schrikkerig zou zijn.
Fietsen vindt ze ook heel leuk maar dan is ze nog niet half zo enthousiast als ze nu was.
Ze heeft vast iets heel lekkers waar ze snel van werd in de vuilnisbak gevonden die ze vanmiddag omgekieperd heeft :LOL:
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Thomas »

Als ze uit Italië kwam had ik gezegd dat ze een oud-Romeins drankje had gehad :pffff:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Manu schreef:Uma heeft nog nauwelijks last van haar oren. Ik spray 2x per dag haar oren met Audispray en dan gaat ze flink klapperen. Er is echt heel veel vuil verdwenen.
De haat duurt niet lang want na 5 minuten durft ze alweer om knuffels te vragen.

Ze is gek op kipkarkas, ze vindt vlees echt een feestje.
Ze heeft wel eerder honger dan Manu. Ik voer eigenlijk maar eens per dag, 's avonds rond 21:00u.
Uma heeft eerder al honger dus ik ga ze nu maar 2x per dag geven. Vanochtend lekker karkasje gegeten, net als gisteravond dus ze zullen wel krijtjes kakken vanavond.
Vanochtend ook nog een klein rondje op de fiets geweest, ze gaat steeds harder en loopt nu in Manu zijn tempo mee. Ze is ook heel blij met het tuigje heb ik het idee, dat zit haar echt lekker.
Ik ben benieuwd wat ze van de step vindt :D Vanavond wil ik haar even alleen meenemen.
Wat is de achterliggende gedachte van alleen 's avonds voeren?

Ik voer nog steeds 3 keer per dag, voordat Toto er was, was dat 2 x, en ik ben de laatste maaltijd (na het laatste rondje) aan het afbouwen, dat is nu nog een klein handje brokjes. Verder krijgen ze hier 's ochtends na de lange wandeling zeg maar de 'hoofdmaaltijd'. Op de een of andere manier vind ik dat ook iets logisch hebben. We worden wakker, gaan een eind lopen en rennen en jagen en vangen een pak smuldier, dat vreten we lekker op en dan gaan we effe lekker dutten. De tweede maaltijd krijgt het stel nadat wij gegeten hebben 's avonds, en is eigenlijk net zo groot als de maaltijd 's ochtends, met de etensrestjes erbij van ons.

Fijn dat het goed gaat met die oren joh!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Manu

De haarbal eet anders voor geen meter. Maar ik moet zeggen dat het al beter gaat. Soms laat hij het nog wel eens liggen.
DeDiana
Zeer actief

Voor degenen zonder Facebook: er is ondertussen ook een wandeling gepland, en wel op zondag 5 april om 12:00 uur bij het omheinde losloopgebied 't Leesten in Ugchelen (Apeldoorn). We verzamelen bij de kiosk De Ugchelse Berg.
Laat het even weten als je mee wilt wandelen (ook niet AAF-honden zijn van harte welkom), dan weten we op wie we eventueel moeten wachten zondag 5 april.
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Had het leek gevonden om me te gaan, maar ik heb show met Joep, wellicht een andere keer dat ik erbij kan zijn :)

Wat een geldige updates allemaal weer! Ik reageer niet vaak, maar lees wel steeds me :)
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Valerie schreef:Nou dan nog maar even wat foto's :engel:

Afbeelding
:I: :I:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ah jammer, ik kan 5 april niet. Moeten jullie maar veel foto's posten :I:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Als het 5 april een beetje weer is kom ik ook. Zonder honden maar met fototoestel. Of mss neem ik alleen csiva mee.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Beetje op internet zitten kijken, maar het is een omheind veld/bos van 10ha toch? Dus een husky kan gewoon los zonder hieruit te ontsnappen? ( springen over hekken doet hij niet)
DeDiana
Zeer actief

Machie schreef:Als het 5 april een beetje weer is kom ik ook. Zonder honden maar met fototoestel. Of mss neem ik alleen csiva mee.
Ja, wat Spaans weer zou wel welkom zijn! Leuk als je meekomt, en voor Csiva waarschijnlijk ook leuk met al deze andere allochtonen ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”