Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond met andere dieren

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

PoohPie
Actief

Hond met andere dieren

Ongelezen bericht door PoohPie »

sportief hé! :ok:
Laatst gewijzigd door PoohPie op 14 jan 2004 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

je wil ook weinig toegeven mbt die fretten .. die moeten de hele dag los dus dan moet de hond maar vast??? Je kunt het ook anders doen, hond 2 uur los, dan fretten 2 uur los etc.
En die hondenbakken: moet je de hond gewoon op vaste tijden 2 x per dag eten geven en niet de hele dag de bak laten staan...
Is er niets aan de hand. Als de hond eet, fretten weg...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
PoohPie
Actief

nog sportiever... :sleep:
Laatst gewijzigd door PoohPie op 14 jan 2004 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
PoohPie
Actief

,....,
Laatst gewijzigd door PoohPie op 14 jan 2004 17:52, 3 keer totaal gewijzigd.
PoohPie
Actief

......
Laatst gewijzigd door PoohPie op 14 jan 2004 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Ik zie alleen maar normale reacties hoor :huh:

Je kan je hond nu eenmaal niet dwingen de fretten leuk te vinden, het is niet anders. Dus zal je een gulden middenweg moeten nemen. Een aparte kamer voor de fretten waar ze los kunnen lopen of zorgen dat je hond niet bij je fretten kan komen d.m.v. een afscheiding ofzo. Tja ik noem maar iets. Gebruik je fantasie ;)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

PoohPie schreef:
basil schreef:
PoohPie schreef:maar weet je wat...
laat het maar , ik zoek het zelf wel uit..
als er hier geen normale reacties gegeven worden , ga ik mn advies wel ergens anders halen..
8O ik moet eerlijk zeggen dat ik je reaktie niet begrijp. het antwoord dat gegeven werd, lijkt mij een heel redelijk antwoord. wat is er op tegen om je hond gewoon een paar keer per dag eten te geven? of anders om de etensbakken ergens neer te zetten waar de fretten niet bij kunnen?
bovendien....niet elke hond vindt fretten leuk hoor. dat geeft ook niet. als ze elkaar accepteren is dat meer dan genoeg. mijn hond werd ook wel eens gek van dat gewriemel van de kat om haar heen, ik kan me voorstellen dat je hond dat ook heeft van de fretten.
de reactie komt op mij WEER aanvallend over , en dat is niet de eerste keer , misschien begrijp je van mijn kant af ook dat ik hier alleen voor advies kom , voor mn beestjes , en als er dan zulke reacties geplaatst worden , dat ik er niet veel aan heb...
zal het nog ff toelichten , de honden eten niet als jij het wil ,ze eten als zij het willen , zo hebben wij het ze aangeleerd , wat er eerder gemeld is , de voerbakken om hoog , en dan 2x naar beneden , was b ij onze vorige honden vrij normaal , die aten maar 2x per dag, maar hun eten al hun hele leventjes hele dagen door , en we hebben het eerder geprobeerd ,maar ze weigeren het , ze vreten dan liever gewoon niet..
ik weet best dat niet elk dier een andere soort leuk vind , maar daar geef ik niet veel om , de papegaaien vinden de fretten ook niet leuk , maar ze moeten elkaar idd WEL accepteren , en dat doenz e niet , en vandaar dat ik hier kwam vragen hoe en wat...

de voerbak hoger zetten kan niet , als ik een hogere voerbak koop om maar wat te noemen , vind de fret toch wel een manier om erin te gaan hanmgen , we hebben 2 bulletjes , kleine hondjes...
bedankt voor je normale reactie.. hoop dat ik dit keer weer eens niet aangevallen word , anders weet ik het ook niet meer...
he tutje hola, JIJ kunt ook normaal reageren hoor, ik geef gewoon een voorbeeld.. :tong:
En ja, een hond is een hond, die heeft te eten wanneer de baas dat wil.. dat is heel normaal en beter voor de hond want dan heb je ook niet zo snel een maagkanteling omdat je niet eens weet wanneer je hond gegeten heeft... :pffff:
Daarnaast
en we hebben het eerder geprobeerd ,maar ze weigeren het , ze vreten dan liever gewoon niet..
dan eten ze toch lekker niet... dat doe je 3 x en dan snappen ze het heel snel hoor... een dag niet eten is geen wereldramp is weleens goed voor een hond!
Maar goed dit zal ook weer geen normale reactie zijn, als het je niet bevalt :zwaai:
En een hond vast doen is ook geen wereldramp, wat dacht je hoe ik het deed als mijn teef loops is... gewoon gezellig laten lopen bij de reu? 8O
Kom toch als je wil is er best wat aan te doen.. maar jij wilt niet... dus jouw probleem :zwaai:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
PoohPie
Actief

laatste zin laat ik staan : haal het wel weg , heb hier toch geen flikker aan , en het kan me niets schelen dat er een quote staat , doe ermee wat je wilt
enne , sluit jij je honden maar mooi op hoor , gebeurt hier dus niet...
PoohPie
Actief

goh zou dat niet aan de reacties liggen??
vriendelijkheid kent geen tijd
Roos
Zeer actief

PoohPie schreef:goh zou dat niet aan de reacties liggen??
vriendelijkheid kent geen tijd
kinderachtig om alles weg te halen
volgens mij wil jij niet eens een oplossing, ik ga hier mijn tijd iniedergeval niet meer aan verdoen. Succes ermee :zwaai:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

PoohPie schreef:laatste zin laat ik staan : haal het wel weg , heb hier toch geen flikker aan , en het kan me niets schelen dat er een quote staat , doe ermee wat je wilt
enne , sluit jij je honden maar mooi op hoor , gebeurt hier dus niet...
goh je schaamt je dus voor je eigen antwoorden..Shit he van die quote, kan iedereen toch nog lezen dat het aan jou ligt en niet aan mij :twisted: jammer dat je ze niet hebt laten staan, maar wat ik al zei, het is je eigen probleem, je wilt het niet oplossen... rest me dat ik je alleen nog maar kan waarschuwen: misschien lost het probleem zichzelf wel op.... Doe wat je ermee wilt.. maar niet janken als het gebeurt! :pffff:

enne... ja ikke wel anders heb ik hier straks allemaal puppies rondlopen en dat wil ik niet.. dat jij dat nou wel doet met je fretjes en daar nu de problemen van hebt... :twisted:
Afbeelding
PoohPie
Actief

Hoezo , iedereen mag het lezen hoor..
en als jij niet alleen die text had gequote had je ook kenne lezen , ja sorry daar bedoel ik niet jou mee , jij leest alleen wat jij wil lezen , dat we al verschillende dingen hebben geprobeerd , maar ik zie het gewoon niet zitten om het diertje op te sluiten..
en daarmee is het laatste woord gezegd, ik ga ergens anders wle advies vragen :tong:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

PoohPie schreef:Hoezo , iedereen mag het lezen hoor..
en als jij niet alleen die text had gequote had je ook kenne lezen , ja sorry daar bedoel ik niet jou mee , jij leest alleen wat jij wil lezen , dat we al verschillende dingen hebben geprobeerd , maar ik zie het gewoon niet zitten om het diertje op te sluiten..
en daarmee is het laatste woord gezegd, ik ga ergens anders wle advies vragen :tong:
schijnbaar niet... ik lees niet wat ik wil lezen.. ik probeer je te helpen.. als je niets wil horen moet je niet vragen!
Je wil alleen antwoorden horen die jouw aanstaan en als je een antwoord krijgt die je niet aanstaat dan wis je maar snel alles! Lekker doe je dat in het dagelijks leven ook...? zul je een naar leven hebben.
Maar goed doe wat je niet laten kunt en als je het ergens anders beter hebt... :zwaai: (kan het me niet voorstellen!)
Maar goed.. let op mijn waarschuwing.. het probleem kan zichzelf oplossen en als dat gebeurt zeg dan niet dat ik je niet gewaarschuwd heb! :pffff:
En dat je geen diertjes op wil sluiten, sorry hoor maar dan had je dat vantevoren moeten bedenken en niet als je er al zo'n 20 hebt rondlopen... :roll:
Afbeelding
PoohPie
Actief

malinois schreef: En dat je geen diertjes op wil sluiten, sorry hoor maar dan had je dat vantevoren moeten bedenken en niet als je er al zo'n 20 hebt rondlopen... :roll:
42 om precies te zijn... en de fretten worden heus opgesloten.. snachts.. overdag niet.. nou doei hé!
thanks for nothing!
Advies over de msn is beter , ik onthoud het...
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Heb jij 42 fretten? :roll:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
PoohPie
Actief

nee ze had het over diertjes.. we hebben 42 dieren waarvan 26 fretten
Roos
Zeer actief

PoohPie schreef:nee ze had het over diertjes.. we hebben 42 dieren waarvan 26 fretten
Groetjes van : Daisy Muppet Bowie Kjoety Snowwiey Gipsy en Tipsy , Hobbit Dewi Fluffy Falkor Malika Ushi Swietie Frodo Mystique Hope Laila Elfie Legolas Harley Luna Habiba Polleke Dushi en Destiny De Fretjes.

Bullie en Chinook De bulletjes.

Teigetje ,Gizmo ,Knorretje ,Ukkie en Simba de katten.

Lorrita en Lucky de papegaaien, Kuifje en Parel de valkparkieten en Tweety de kanarie

mis er 4, diertjes dus...........
Afbeelding
mademoiselle
Zeer actief

Ongelezen bericht door mademoiselle »

8O gaat lekker hier :U
Afbeelding
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

ik snap er geen reet van , maar goed :U

Ben er dus net achter dat de 1e bericht weer weggehaald is door der. :roll:
mademoiselle
Zeer actief

Ongelezen bericht door mademoiselle »

Jokie schreef:ik snap er geen reet van , maar goed :U

bijna alle berichten
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

PoohPie schreef:
malinois schreef: En dat je geen diertjes op wil sluiten, sorry hoor maar dan had je dat vantevoren moeten bedenken en niet als je er al zo'n 20 hebt rondlopen... :roll:
42 om precies te zijn... en de fretten worden heus opgesloten.. snachts.. overdag niet.. nou doei hé!
thanks for nothing!
Advies over de msn is beter , ik onthoud het...
echte fokfabriek dus als je alles bij elkaar houdt.. gezellig 8O
en als ze 's nachts opgesloten kunnen zitten kan dat dus overdag ook makkelijk voor een paar uur.... :pffff:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jokie schreef:ik snap er geen reet van , maar goed :U

dat krijg je als je je zin niet krijgt... denk ik.... ;)
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

in real live ga je stampvoeten, maar op internet haal je je berichten weg....

:roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:in real live ga je stampvoeten, maar op internet haal je je berichten weg....

:roll:
dat is lef hebben... :p:
Afbeelding
PoohPie
Actief

malinois schreef:echte fokfabriek dus als je alles bij elkaar houdt.. gezellig 8O
en als ze 's nachts opgesloten kunnen zitten kan dat dus overdag ook makkelijk voor een paar uur.... :pffff:
tuurlijk wij hebben alle dieren in 1 grote kooi zitten , dat is normaal toch??
get real..
malinois
Zeer actief
Contacteer:

PoohPie schreef:
malinois schreef:echte fokfabriek dus als je alles bij elkaar houdt.. gezellig 8O
tuurlijk wij hebben alle dieren in 1 grote kooi zitten , dat is normaal toch??
get real..
tja jij kunt geen normaal antwoord geven en zelfs je vragen haal je weg!
jij zegt dat je je dieren niet op kan sluiten overdag.. kan wel, als je maar wil... maar dat is nu net je probleem...

hebben ze nog geluk dat ze hier niet in huis zitten, want dan was het probleem helaas al opgelost door de hond.. en daar heb je ook al voor gewaarschuwd... kijk maar uit dat het probleem zich niet zelf oplost als jij er niets aan wilt doen!
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja ik heb ook fretten gehad maar twee hoor :mrgreen: die liepen ook bijna de hele dag rond. Meestal vielen ze ergens opzolder in slaap.Maar ik sloot ze wel op als ik de honden eten gaf.
Was dat nou een antwoord op je vraag :roll: :mrgreen: Ik kan de vraag niet vinden :jank:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik denk persoonlijk dat het niet zo'n goed idee is om 26 fretten plus een paar honden plus een stel katten plus nog wat vee in 1 huis te houden. Ik ben geen rekenwonder, maar als je elk dier dagelijks een beetje persoonlijke aandacht wilt geven, kom je volgens mij uren tekort. :roll:

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Ja ik heb ook fretten gehad maar twee hoor :mrgreen: die liepen ook bijna de hele dag rond. Meestal vielen ze ergens opzolder in slaap.Maar ik sloot ze wel op als ik de honden eten gaf.
Was dat nou een antwoord op je vraag :roll: :mrgreen: Ik kan de vraag niet vinden :jank:
die is alweer weg..het antwoord was niet goed! Als je mijn 1e quote leest staat er nog een stukje :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:Ik denk persoonlijk dat het niet zo'n goed idee is om 26 fretten plus een paar honden plus een stel katten plus nog wat vee in 1 huis te houden. Ik ben geen rekenwonder, maar als je elk dier dagelijks een beetje persoonlijke aandacht wilt geven, kom je volgens mij uren tekort. :roll:

Hanneke
ohoh nou heb je ruzie :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”