Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt vrouw van 89..

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Hond bijt vrouw van 89..

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Misschien was het vrogger al een kutwijf of hondenhater.
Misschien keek ze wel verkeerd en stak haar tong uit tegen de hond.
Misschien wilde ze het vrouwtje van de hond overvallen .
Misschien reed ze met haar rollator wel over de hond zijn pootje of aan de verkeerde kand van het pad.
Misschien was ze levensmoe en wist hoe die kuthonden je uit je lijden konden verlossen.
Misschien was zij het oude slechte baasje wel van die hond.
Je weet het gewoon niet hé.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

billy schreef:
korthaar schreef:
ranetje schreef:
Tara schreef:Wat weten we eigenlijk? Dat een passerende mevrouw door een hond is gebeten.
Hoe oud die mevrouw was en het ras van die hond doen er eigenlijk helemaal niet toe.
De eventuele reden kennen we ook niet, dus het blijft weer een beetje bij veronderstellingen en gisserij.
Juist :ok:
Kom op zeg: is het nou zo moeilijk voor een jonge deerne, om met een hond een mensje van 89 zonder klerenscheuren te passeren?
Nee ze had de hond moeten lezen, dom mens ook al is ze 89 :roll: :blauwoog:
Het spijt me maar ik krijg ontzettend de ziekte in als er bij zo'n kort verhaaltje meteen van alles wordt ingevuld.
- De bazin van de hond is kennelijk jonge deerne geworden (waar staat dat?)
- Het oude vrouwtje is echt heul oud en eigenlijk kan die niets anders dan een beetje over straat schuifelen (voor andere opties zie BP hier boven :F: ).

De "jonge meid" is DUS fout ..................
De hond is DUS voor haar niet geschikt .......................
Het oude mensje kan er DUS niets aan doen...............
................... nadat de omstandigheden even klakkeloos zijn ingevuld door mensen die niets anders hebben gelezen dan dat korte berichtje.

Heel knap :roll:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Misschien was ze dement en weggelopen uit het tehuis en had ze in haar broek gepoept (enfin, recent nog een verhaaltje gelezen over luierpoeperij als aanleiding voor een hond om een baby te bijten).
Ja, dan kan die hond er ook niks meer aan doen toch, dat is de natuur ???????
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

MISSCHIEN dus.............

:19:

we weten ten slotte niks...........
Laatst gewijzigd door cornelia op 14 apr 2015 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

Nanna schreef:Ik vind het wel heel vreemd om te zeggen "we weten niet wat er gebeurd is". :19:
Ja, een hond heeft een hoogbejaarde vrouw in haar arm gebeten toen ze door het park wandelde.
Ik kan me werkelijk geen enkel scenario voor de geest halen waarin we kunnen zeggen "Oooooo, daarom. Tulijk deed ie dat" :roll: Nou ja, misschien was de hond niet goed bij zijn knar. Of haatte ie oude vrouwtjes. Of mensen met stokken/rollators. In alle gevallen ligt de schuld bij de baas. Die had dan moeten muilkorven.
Dat staat als een paal boven water.
Ook al waren al die misschienen van kracht dan nog heb je met je muil van een ander af te blijven (mens of hond)
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Ik vind het wel heel vreemd om te zeggen "we weten niet wat er gebeurd is". :19:
Ja, een hond heeft een hoogbejaarde vrouw in haar arm gebeten toen ze door het park wandelde.
Ik kan me werkelijk geen enkel scenario voor de geest halen waarin we kunnen zeggen "Oooooo, daarom. Tulijk deed ie dat" :roll: Nou ja, misschien was de hond niet goed bij zijn knar. Of haatte ie oude vrouwtjes. Of mensen met stokken/rollators. In alle gevallen ligt de schuld bij de baas. Die had dan moeten muilkorven.
Misschien was het wel een hulphond die het baasje ook eens uit nam voor een daggie uit ,ja en dan kan het gebeuren dat baasje's fobie en angst voor oude vrouwtjes door hulphondje opgelost word.
Wat doen ouwe mensen die er meestal niet meer uitzien ,zo behoeftig als de neten en een gruwel om naar te kijken alleen op straat.? Ik vraag u waar gaat het heen op deze wereld. :hmmm:
cornelia
Zeer actief

cornelia schreef:
Ook al waren al die misschienen van kracht dan nog heb je met je muil van een ander af te blijven (mens of hond)
Tenzij dat mens hem probeerde de kop in te slaan of op andere wijze mishandelde. Dan had ze er van mij nog een schop overheen kunnen krijgen. Zo eerlijk moet ik dan ook wel weer zijn.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

Nanna schreef:
cornelia schreef: Tenzij dat mens hem probeerde de kop in te slaan of op andere wijze mishandelde. Dan had ze er van mij nog een schop overheen kunnen krijgen. Zo eerlijk moet ik dan ook wel weer zijn.
Ik geloof niet dat baasje dan dat vrouwtje weer overeind geholpen had ;-)
Oh ja hoor, om haar vervolgens nog een paar maal pootje te lappen.
Net zo makkelijk

:wink:
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

cornelia schreef:
cornelia schreef:
Tenzij dat mens hem probeerde de kop in te slaan of op andere wijze mishandelde. Dan had ze er van mij nog een schop overheen kunnen krijgen. Zo eerlijk moet ik dan ook wel weer zijn.
Het valt in dit geval natuurlijk ook niet mee, omdat als baas voor de hond even in der minne te schikken.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

maart schreef:
billy schreef:
maart schreef:

en het is niet omdat 99% zo traint, dat iedereen zo moeten trainen natuurlijk :lol1:
ik vind het leuker, fijner, mooier en het werkt nog eens ook :ok:
Gaat dat altijd goed met de pakwerker Maart ? willen ze dan niet even overpakken of zo :wink:
ja, nog nooit problemen gehad. Het opzetten gebeurt uiteraard wel enkel met mensen (met telkens de zelfde persoon eigenlijk) die bekend zijn met de manier.

Nog maar 1 keer gehad dat de riem brak en de hond in de buik van de pakwerker zat vervolgens :oeps:
maar verder is de controle over de honden uitermate goed :wink:
Ja geloof meteen dat de controle heel goed moet zijn :ok:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Nou ja dit dus :ok:

Ik kan niet reageren op Ranetje met quote want krijg dan dat er meer als 4 citaten zijn, is dat nieuw of zo :19:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marco88 schreef:Lijkt me niet leuk om een hond te hebben die je totaal niet kan vertrouwen.

Bijten en je hond niet kunnen vertrouwen zijn twee verschillende dingen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

bouvierpoedel schreef:Het probleem zit het natuurlijk in het feit dat we met een overschot aan bejaarden zitten die nu allemaal zorg nodig hebben .Ik zeg je er is gewoon een nieuw afmaakbeleid gaande met speciale hondenbrigades. :hmmm:

O o, jij bent erg. Hahahahaha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik kan je zeggen dat je toch verrekte lang last van zo grote bijtwond kan hebben.

Dat ik gebeten ben is nu zeven maanden geleden maar heb er nog last van, als een van mijn honden even hun poten op mijn been zetten zit ik toch haast tegen het plafond. En ik ben echt niet kleinzerig.

Lekker als je zo oud bent en dan gebeten wordt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Shenna
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Shenna »

Natuurlijk zijn we niet vergeten dat ouderen mensen vaak een veel dunner huid hebben dan jonge fitalen mensen :wink:

Waardoor iets wat bij een ander nog niet eens een schrammetje maakt of ligt beschadigt, bij een ouder persoon kan dat gelijk een gapende wond worden.
Mijn oma had een keer haar arm gestoten tegen een de punt van een houte tafel, inplaats van een blauwe plek was dat gelijk een nare wond geworden.

Veder zijn er nog zo veel variaties waardoor de eigenaar van de hond het niet aan had kunnen zien komen, zo als bijvoorbeeld dat ze hem nog niet zo lang had.
Of dat hij werkelijk nog nooit iets gedaan had.

Daarbij heb ik totaal geen zwak voor ouderen mensen, ik ben een hoop nare daar van tegen gekomen :schrik:

Oud staat niet gelijk aan lief, zwak, weerloos, onschuldig en kwedsbaar, het zijn gewoon mensen die ook erg gemeen, gevaarlijk, sterk, irritant of wat dan ook kunnen zijn.
Oude mensen kunnen ook dieren treiteren hoor, daar hoef je echt niet jong voor te zijn.

Dus zo lang je niet het helen verhaal weet kunnen we enkel zeggen dat het kut is voor de oude vrouw en de honden eigenaar wat er gebeurd is, want als de honden eigenaar er geen fuk om had gegeven had ze de vrouw ook niet omhoog geholpen :wink:

Elke honden eigenaar loopt met een roofdier aan de lijn en soms gaat er wel eens iets mee fout, dat is een beetje eigen aan dieren ze hebben een eigen wil :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief

Je weet natuurlijk wle dat je zo kwetsend als de neten bent en een boel ouwe mensjes zich vreselijk geschoffeerd voelen en gekrenkt hier op het forum.Denk aan Tara ,Smoekie ,Marie Jose en Dagmar. Dames niets van aantrekken hoor.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Zo'n jonge blom kan best een hond uitlaten en tegelijk whatsappen, zonder alle hoeken van de straat te zien.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

gonnie schreef:Ik kan je zeggen dat je toch verrekte lang last van zo grote bijtwond kan hebben.
Ik krijg toch niet de indruk dat dat hier aan de orde is... mevrouw ontdekte de wond pas thuis. Dat was bij jou niet het geval geloof ik :wink: .
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:
Ik kan me werkelijk geen enkel scenario voor de geest halen waarin we kunnen zeggen "Oooooo, daarom. Tulijk deed ie dat" :roll: Nou ja, misschien was de hond niet goed bij zijn knar.
Oh, ik wel. Oude mensen zijn nu eenmaal oud en onderhevig aan aftakelende hersenen. Het zou de eerste agressieve karate-oma die ik meegemaakt heb niet zijn.
Ze kunnen echt enorm kwaad worden en lillek doen.

Ik vind het juist weer onbegrijpelijk dat een oude vrouw erger is dan een jonge. Waarom is dat? Als een frisse jonge griet van 22 door zo'n hond het park door gesleurd wordt is dat dan minder erg?

Die heeft er misschien nog wel 70 jaar last van, die ouwe met zekerheid niet.
Komen we weer op het "het had ook een kind kenne wezuh" en de verongelukte nederlander :Q:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Oude mensen zijn ook gewoon mensen, toch? :Q: En die zijn nou eenmaal niet roomser dan de paus. Kunnen ook rare, onverwachtse dingen doen of iets dat niet zo best overkomt in hondentaal. Dus ja, we weten het niet :19:
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
Maeve schreef:Oude mensen zijn ook gewoon mensen, toch? :Q: En die zijn nou eenmaal niet roomser dan de paus. Kunnen ook rare, onverwachtse dingen doen of iets dat niet zo best overkomt in hondentaal. Dus ja, we weten het niet :19:
Precies, en dat het slachtoffer bejaard was maakt het heus niet ineens erger dan wanneer het een jonger iemand was geweest.
Of mag ik soms óók voorrang bij slachtofferhulp omdat ik brildragend ben? :hmmm:
Het zwakkere geslacht krijgt altijd voorrang dus jij staat dan al vooraan. :pffff:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Word ik nou gediscrimineerd met m'n contactlenzen? :hmmm:
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
Maeve schreef:Word ik nou gediscrimineerd met m'n contactlenzen? :hmmm:
Zeur niet, gebruik nou gewoon je handicap in je voordeel, dat doe ik toch ook? :hmmm:
Dan maar een dagje niet je lenzen in hoor.
Afbeelding
Als ik zo de foto van maeve bekijk kan ze beter contactlenzen blijven dragen. :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”